News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

florin74

Cam da. De aia se zbate de un an sa intre ca subcontractor acceptat de CNAIR, ca asa va putea factura catre CNAIR, banii sa nu mai treaca prin Aktor. Daca are o situatie financiara mai buna si o credibilitate fata de banci mai mare decat Aktor (aoriaoe sigur), se poate finanta in cele 2-3 luni din surse proprii si credite bancare, pana incaseaza de la CNAIR. Are o predictibilitate financiara. Asa cu Aktor, e loterie curata cu termenele de incasare. Mai un santaj, iti retragi oamenii de pe santier, blochezi lucru, altceva nu ai ce sa faci.
Si banuiesc ca oricum are un profit frumos pe contractul asta, asa ca isi poate asuma un nivel de 2-3% al cheltuielilor suplimentar, gen amenajare platforme, transport macarale, etc.... In plus,daca are si alte contracte pe teava (banuiesc), trage sa termine cat mai repede pe ST2 ca sa isi mute resursele pe respectivele contracte.

AlinC

Am vrut eu sa merg astazi pana la Alba Iulia Nord (ST1) si la Santimbru (ST2). Am si avut o drona in masina, dar am renuntat cand am vazut ceata. Nici ploaia nu e atat de rea ca ceata pentru o drona.
La Radesti, Retter are deja grinzile metalice in teren. Normal ar fi trebuit sa le ridice in noiembrie 2019. Doar la Sancrai urmeaza sa le aduca.

cristi5

#16742
Am vazut si eu video-ul cu Judecata lui Voda Bode in care subcontractorii romani cei oropsiti n-au avut curajul sa zica nici pâs

E clar pentru mine ca Aktor si Pizza nu au niciun pic de vointa sau interes sa termine proiectul. Profita de toate slabiciunile statului, de nevoia de autostrazi, de faptul ca o licitatie (dupa reziliere) dureaza cativa ani.

Deci inteleg bine, Pizza are lucrari necertificate de Egis si nu-si plateste subconstractorii in semn de protest?

Ca inteleg ca deciziile DAB le-au atacat si ei asa ca nu inteleg de ce se asteaptasa fie platite.

Pe de alta parte pe ST3, ST4 nu au fost lucrari necertificate? Nu au fost DAB-uri? Nu au fost relocari de utilitati? Nu tot cu CNAIR au lucrat? Deci e clar ca diferenta o face atitudinea antreprenorului dar si parghiile CNAIR in caz de probleme gen Aktor/Euroconstruct sau groapa de gunoi sau relocari.

Sigur, pe ST3/4 nu au fost reproiectari gen Sebes care sa dureze 3-4 ani (se lega Bode de ei ca n-au terminat in 2016, pai atunci nu erau inca gata cu desenul)

Iar Bode se umple de penibil cand promite 2020 cand ni se promite acelasi lucru din 2018 daca nu cumva 2017. Adica poti sa vezi un pattern, nu trebe nustiuce IQ

Tocmai asta cere Retter, predictibilitate. Si modul in care se incheie intreaga piesa de teatru cu lumea facand glumitze cu "promisiuni certe" arara ca suntem departe de asa ceva.

Mi se pare ca vedem un blocaj:

- Statul: sunteti firme mari, aveti resurse, rezolvati problemele, avize, relocari, subcontractori

- Antreprenorii: sunteti ditai statul, platiti, acceptati DABuri si ajutati-ne sa rezolvam

Consecinta: proiectul se taraste cu cateva procente pe an.

cristi5

Ah si un clar complex de superioritate la Pizza, care ne dadea lectii despre cum sa nu respectam o hotarare judecatoreasca. Probabil asa gandesc de cand au venit in Ro. La toate problemele pe care le-au avut au zis ca romanii sunt niste primitivi necivilizati si gata.

Aktor probabil au un complex similar dar nu se manifesta. Sunt linistiti ca se trag din zeiii olimpieni. Si vorba lor, e usor de lucrat cu romanii. "Merge si asa"


horatiu.cosma

La Radesti grinzile metalice sunt de luni de zile acolo, dar fara acces si platforme facute de Aktor, plus ceva fier si beton pentru finalizarea elevatiilor nu se pot ridica. Grinzile sunt sudate si gata de ridicat din noiembrie, dar fara Aktor nu le poate face toate Retter.

paulmare

^ nu sunt crapaturi verticale in poza 5, sau oricum poza nu e suficient de detailata ca sa ne dam seama asa ochiometric pe forum de crapaturi
daca e vorba de dungile acelea negre - ca parerolog de forum, matritele sunt ajustabile pe bancul de turnare facute din segmente, sunt chestii noi si la noi si in alta parte - poate cineva care e mai apropiat de proiect ne zice exact ce si cum

Partea cu talpa albastra - http://www.aicr.ro/uploads/images/Gallery/CM_13/E.%20PETZEK%20-%20Solutii%20eficiente%20%C3%AEn%20domeniul%20podurilor.pdf

Daca "partea albastra" e sudata impecabil, si la turnarea grinzii le-a iesit "conexiunea", e totul ok, - ca nu arata impecabil grinda pe exterior si au ramas urmele de la segmentele din care se asambleaza tiparele de turnare - asta sa fie cea mai mare problema a lui a10, cred ca ar merita sa facem voluntariat sa o slefuim tzatza de matza daca asta e problema care a ramas de rezolvat aici   


alecu26

Se putea si mai bine la grinzi, dar si mai rau. Cum zici...sunt urmele din zonele unde se imbina segmentele care alcatuiesc cofrajul.
Drumurile noastre POATE;

Stefan01

L1 - Intersectia A10 cu DN1 (Alba Iulia Nord)
Astazi, la o temperatura in jurul valorii de 0 grade celsius, Baxcom lucra la armatura culeii sudice (cea apropiata de Alba Iulia) a viitorului pod (parte integranta a DN1) peste A10.
Pozele au fost realizate din mers, pe sensul Alba Iulia - Cluj-Napoca.

























Stefan01

@ Horatiu
Multumesc pentru lamuriri.

lupualb

Astazi de pe A1, inspre Deva se lucra cu doua macarale pe o parte si cealalta a A1. Am fotografiat doar macaraua dinspre Sebes. Se mai lucra insa si la supratraversarea A1 dinspre Cunta pe ambele parti. Inspre Sebes cu o foreza, plus camioane care carau pamant, iar inspre Lancram am vazut ceva excavator in lucru.


voicul

@Stefan01 sau cei din zona:
Presupun ca stalpul de LEA e tot la pamant/relocarea nu e facuta.

Stefan01

^
Am uitat sa arunc o privire in partea cu relocarea LEA IT.

lupualb

Am trecut astazi prin zona nodului Alba Nord.  Se turna beton  sus in deal, dar si langa DN. Cei 7 fierari erau la treaba si ei langa DN. In legatura cu LEA, aproape de DN sunt doi stalpi instalati, iar langa calea ferata mai este un stalp care are doar baza inalta de vreo 5 m ridicata, restul scheletului este langa.  Langa Sebes se lucreaza in continuare la structurile dinspre Deva si Cunta. 

tom

Pe lotul 2 se aduc tronsoanele de grinzi metalice la podul peste Mures de la Ciumbrud.

adiarc

cand am trecut eu ,la culeea spre Ab ,era animatie destul de ok,iar la culeea dinspre Aiud se turna beton la partea mediana a culeei.Sectorul initial,iesirea din pamant este deja betonat

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura