News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

AlinC

#14685
ST2, noutati structuri + incindentul de astazi cu grinzile cazute:

https://ziarulunirea.ro/video-neamtul-retter-revitalizeaza-lucrarile-la-autostrada-sebes-turda-pe-lotul-2-grinzi-de-ultima-generatie-utilizate-la-realizarea-suprastructurilor-526024/

Km 25, supratraversare DN 14B, montare grinzi de catre Aktor, inainte de incident (inainte sa cada):



Km 25, supratraversare DN 14B, montare grinzi de catre Aktor, dupa incident (grinzile cazute):



Km 35 supratraversare drum Radesti, Retter astazi incepeau ridicarea si montarea grinzilor:



Km 39, supratraversare DJ 142L, montare grinzi Retter:



Asociatia Pro Infrastructura, ST2 complet:



Quest

Quote from: Vice33 on May 29, 2019, 08:34:48 PM
Deci care a fost cauza oficiala? Sau inca nu se stie cu exactitate...scuze daca s-a mentionat, dar eu nu am inteles daca e o explicatie clara despre cauza sau sunt doar opinii personale...

Vancouver a explicat corect derularea lucrurilor si efectul de domino aparut.

Declaratia ITM Alba, prin dl Vasile SUCIU - Sef Serv Control SSM, luata de Ziarul Unirea:

Common sense will get you far !

dorum

Cine poate sa-mi explice si mie ce-i cu gaura aia in mijlocul grinzilor? zici ca-s rebuturi SH... :(

B.Dani

Oare elementul de sprijin de la grinda 2 nu trebuia să stea în altă poziție (am încercuit în imagine)? Și la un capăt și la celălalt!







Powered by API/PUM imgur uploader

Skynick

#14689
Ne poate explica cineva diferenta de tehnologie intre grinzile de aici (f instabile intitial) si cele cu latura mult mai lata (solutia de pe celelalte loturi)?
Ce avantaje sunt la aceasta solutie? Inteleg ca sunt armate altfel si ca este o solutie noua dar nu se face nicio comparatie cu cele clasice in articol.

Vice33

Am văzut videoul și nu am înțeles cum s-a dezechilibrat grinda, de la sine nu cred ca se putea, a greșit macaragiu când poziționa grinda? Efectul de domino l-am înțeles, nu am înțeles ce a antrenat dezechilibrarea grinzi 3, care tocmai se monta...?

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

carutasul

Asta mă întrebam și eu, la cât de mic e sprijinul n-ar trebui totuși fixate cu ceva? Hai să zicem că nu se întâmpla azi, dar dacă mâine vine tornada, cutremurul etc?

GDPR

Important e ca nu a murit nimeni, cei care lucrau sub pasaj au avut mare noroc. Grinzile se inlocuiesc.

TibiV

#14694
Asa este...
Ar fi putut fi inmormantari in grup... :(
Uitati-va la fimarea dinainte de accident, cu cele 3 grinzi pe pozitie, .

Alin, ai facut azi un tur de forta!
FELICITARI!
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin_simeriaveche

AlinC, multumim mult pt efortul tau. De multe ori ma gandeam la tine, la munca ta, la orele petrecute cu prelucrarea filmarilor. Si nu doar Alin, ci toti cei care printr-un fel sau altul contribuie cu informatii. Doar cand pierdem cate un adevarat pasionat incepem sa realizam mai bine lipsa acestuia. Multumesc AlinC :)

danutzu_1069

#14696
Mie mi se pare normal ca o grinda, mai ales de genul asta, sa fie sprijinita in doua puncte la fiecare capat, asa cum este prima grinda....
Este foarte adevarat ca la prima grinda, sprijinul dinspre exterior nu este 100% eficace...
Restul grinzilor nu inteleg in ruptul capului de ce nu sunt asigurate imediat in cate doua puncte la capete!!!
Tirantul al doilea este acolo sus... dar nu pus sa sprijine....
Pai cum sa nu se rastoarne grinda dou in conditiile astea???
Prima grinda, este.... victima colaterala...

Ce s-a intamplat, doar Cristi Deme poate sa ne spuna, mai in detaliu.
De fapt a spus, macaraua inca era in sarcina....,

Sa nu mai zic si de ala care se plimba pe grinda fara sa fie asigurat in vreun fel.... sau aia care stau la umbra sub grinzi....
Asa cum zicea si @Tibi, putea sa fie inmormantare colectiva....

Quest

#14697
Quote from: vancouver on May 29, 2019, 06:52:52 PM
(...)
E un model extrem de instabil de grinda, cu talpa inferioara foarte mica, si talpa superioara foarte lata. Si nu exista nimic pe culei care sa impiedice o astfel de cadere spre lateral. Periculos si daca se instaleaza toate cu succes, la o manevra gresita, de ex. o legatura babana de armatura loveste grinzile, acestea se pot dezechilibra...
(...)
PS. In concluzie nu e problema cu rezistenta grinzilor, ci a fost o greseala la montaj, dar nu e normal ca o mica greseala sa duca la o astfel de situatie. De aceea exista si alte tipuri de grinzi, mai stabile.

Colegii de forum spun ca proiectarea i-a apartinut dlui Dr. Ing. Edward Petzek (SSF-RO Timisoara, parte a SSF Ingenieure AG München). As fi curios daca dinsul le-a atras atentia celor de la Aktor asupra dezavantajului unei asemenea solutii, grinzi prea putin stabile la sprijiniri laterale defectuoase. Sau Aktor a cerut insistent "un profil suplu, cit mai suplu cu putinta, care sa consume mai putin beton" ? Vechea problema a optimizarilor paguboase ?

Ca sa intelegem mai bine la ce se refera Vancouver cind aminteste despre profilul grinzilor pe care Aktor le plaseaza aici pe ST2 la supratrecerea peste DN14A, am pus un montaj foto, cu o poza comparativa a profilului grinzilor folosite de UMB pe LD4 la Pasajul Bejan. Mie grinda UMB imi inspira mult mai multa stabilitate.

LE: deci grinzile de la pasajul peste DN14B nu sint proiectate de SSF
Quote from: horatiu.cosma on May 30, 2019, 01:00:04 AM
Grinzile căzute sunt făcute de Somaco, nu de Petzek+Retter. Vreo 2-3 structuri de pe lot sunt la Somaco (intersecțiile cu DN-urile), restul la Retter.


Common sense will get you far !

danutzu_1069

#14698
@AlinC, pastreaza bine filmarile ca pot fi utile in ancheta ITM, pentru ca sigur va fi.

Ce spune ITM-istul ala sunt explicatii de doi lei pe care oricine poate sa le spuna....
Un obiect care este intr-o stare de echilibru, nu se dezechilibreaza de la sine ci daca se intervine asupra lui...
Se vede clar ca grinda 3 era sprijinita cu tiranti doar pe o parte, iar omul ala care era sus pe grinda, tocmai vroia sa sudeze niste fier-beton intre grinda 2 si 3.... asa cum este intre grinda 1 si 2.... Mie asta mi se pare o gluma, ca nu pui al doilea tirant in schimb sudezi niste sarme intre grinzi....
Pentru cine nu stie, tirantii aia sunt prinsi (teoretic) cu conexpanduri in culee si se regleaza pe lungime astfel incat partea de sus sa sprijine sub talpa superioara a grinzii. Si musai trebuie pe ambele parti....

Dar de, de ce sa tii macaraua pe bani, cand, cu putin noroc sprijini doar intr-o parte si pui al doilea rand de tiranti mai tarziu....

danutzu_1069

@Quest, daca te uiti la aparatele de reazem la UMB, au cam aceleasi dimensiuni, iar talpa inferioara la ginzile UMB este mai mare decat aparatul de reazem.....
Daca tot ai filmarea la indemana, cauta si vezi cum sunt sprijinite grinzile UMB, dupa asezarea pe aparatul de reazem