Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

alecu26

pai cam asa ceva declara si Boagiu ca se cere prin contract. Construcotrul trebuie sa se reorganizez cand gaseste o descoperire arheologica importanta.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

Azi pe SEAP pana la aceasta ora nu a aparut nimic legat de cele 4 loturi....
Si maine e o zi.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cricric

#122
^^ Uff! Un pic de speranta tot e. Chiar ar fi un tronon important in sine, fara sa mai pun la socoteala ca se pare ca se face cu 85% fonduri europene, fonduri aparute din corectii...

Si cu un Campia Turzii-Targu Mures facut (TEN-T Core+fonduri de la viitoarea regiune+fonduri locale+imprumuturi), daca-mi permiteti sa visez mai departe, ar lega Targu  Muresul si Turda de reteaua de autostrazi, ocolul fiind doar putin mai mare decat varianta pe M3


NGC

#123
A aparut azi pe SEAP si se pare ca va avea 4 tronsoane.  :p
http://www.e-licitatie.ro/Public/Common/Notice/CNotice/CNoticeList.aspx
Anunt de participare: 145100 / 20.07.2013
Termen limita depunere oferte: 12.09.2013, 16:00
Deschidere oferte: 13.09.2013, 10:00

tonică

greu am gasit dupa ce-am scormonit pe-acolo.. :)

Deci citez:

   Proiectare si Executie autostrada Sebes - Turda, Loturile 1, 2, 3 si 4 conform Conditiilor de Contract FIDIC - Cartea Galbena, editia 1999.
Lot 1: Proiectare si Executie Autostrada Sebes - Turda, Lot 1. Cuantumul sumei aferente cheltuielilor "Diverse si neprevazute" este de 57.028.404,32 Lei, reprezentand 10% din Valoarea estimata a contractului.
Lot 2: Proiectare si Executie Autostrada Sebes - Turda, Lot 2. Cuantumul sumei aferente cheltuielilor "Diverse si neprevazute" este de 66.912.617,40 Lei, reprezentand 10% din Valoarea estimata a contractului.
Lot 3: Proiectare si Executie Autostrada Sebes - Turda, Lot 3. Cuantumul sumei aferente cheltuielilor "Diverse si neprevazute" este de 48.372.359.02 Lei, reprezentand 10% din Valoarea estimata a contractului.
Lot 4: Proiectare si Executie Autostrada Sebes - Turda, Lot 4. Cuantumul sumei aferente cheltuielilor "Diverse si neprevazute" este de 53.248.017,97 Lei, reprezentand 10% din Valoarea estimata a contractului.

Apoi:

Proiectare Si Executie Autostrada Sebes - Turda, Loturile 1,2,3 si 4.
Total: 70 km.
Lotul 1: 17,000 Km - KM 0+000 – KM 17+000
Lotul 2: 24,250 Km - KM 17+000 – KM 41+250
Lotul 3: 12,450 Km - KM 41+250 – KM 53+700
Lotul 4: 16,300 Km - KM 53+700 – KM 70+000

Valoarea estimata a contractului include si procentul de 10 % reprezentand cheltuieli diverse si neprevazute.
   
Valoarea estimata fara TVA: 2,481,175,385.81 RON

III.1.2)      Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
   Contractul este finantat din Fondul de Coeziune (85%) in cofinantare cu Bugetul de Stat (15%).

crideargos

Salut tuturor,

Am discutat zilele trecute cu un consilier din comuna Mihai Viteazu, pe teritoriul căreia se face joncţiunea dintre Autostrada Sebeş-Turda şi A3 Gilău - Câmpia Turzii. Îmi spunea că deja se dau banii pentru terenurile expropriate pentru autostradă. O parte au primit deja banii.

Îmi spunea că deja se cunoaşte constructorul, cel puţin al segmentului de lângă Turda şi al subcontractanţilor, dar nu a vrut să-mi spună nici un nume. Mai spunea că şantierul începe sigur în toamnă. Mai multe nu a vrut să-mi spună.

Spor,

tonică

 :lol:
Eh, mai ramanea sa-ti spuna si ca, cel putin acel tronson e deja gata...Il aduc construit si-l monteaza in 3 zile.. :D
Aia cu 'constructorul deja ales' suna a mult intalnita lauda a astora mici de pe la ţară care stiu in frunza si in iarba, tot ce se intampla tocmai din siria pana-n triunghiul bermudelor. Asta e si motivul pt care oamenii ii aleg. Ei sunt atotcunoscatorii... :D Nu ca le-ar ajuta la ceva...

crideargos

De acord că circulă multe zvonuri.

Dar partea cu distribuirea banilor pentru exproprieri nu e minciună. Şi graba asta pare suspectă.

vchira

Quote from: crideargos on July 20, 2013, 10:41:13 PM
De acord că circulă multe zvonuri.

Dar partea cu distribuirea banilor pentru exproprieri nu e minciună. Şi graba asta pare suspectă.
pai cum sa fie suspecta...daca vor sa inceapa santierul atunci trebuie sa expropieze..nu?

tonică

@crideargos, n-am pus la indoiala spusele tale. Ci cu astia de genul consilierului nu m-as incurca cand e vorba de o stire... Despre exproprieri nu ma indoiesc chiar daca acestea nu sunt neaparat un "must" in cazul acestui proiect, s-au mai intalnit cazuri ( vezi a3 dupa popasului in bucuresti ) in care santierul s-a pus pe lucru chit ca nu erau gata actele cu terenurile necesare constructiei autostrazii.
Graba nu-i suspecta, trebuie ca ei sa se miste foarte repede, au data limita decembrie 2013 pt demararea lucrarilor. Totul merge pe viteza inainte. De ce? Este cat se poate de simplu. Tolomacii de la butoane au venit ei cu o idee traznet cum ca daca ar continua lucrarile cu a1 n-ar iesi in evidenta si ar trebui de fiece data sa raspunda intrebarilor referitoare la boagiu ori a celor care au pornit lucrarile. In plus a intervenit si blocarea pos-t. Asa ca au preferat sa gaseasca un loc "virgin", o ruta cu care sa se laude de la zero, sa sune pufos in viitoarele laude electorale. Au beneficiat si de un presf pt drum expres pe ruta aceasta si au grabit lucrurile cat sa se poata folosi de banii ue.
Nu le neg reusita daca se va intampla asa, la o adica e un traseu bine ales si care va fi folositor. Mai degraba ma dezgusta faptul ca astfel dovedesc ca acolo unde se doreste se pot face lucrurile sa mearga snur, nu insa si unde ar fi necesar dar nu le iese lor pasenta electorala... :(

Claudiu Octavian Pera

Ce indicativ va avea aceasta autostrada ? Cumva, A5 ?

cricric

Daca e sa se aleaga numar consecutiv, cel mai probabil va fi A7. A5 e in Moldova

user201

Mă bucur că se face în mod oficial, ca pana acum era la nivel de poveste. Sebeș se pare că devine un nod rutier important, la fel ca și Lugoj cu A6.

Sincer nu cred că vom vedea ceva concret la lucru anul acesta datorită celor 6 luni pentru proiectare, asta presupunând că se vor semna contractele prin Octombrie - Noiembrie( vezi contractele la A1 ).

Oricum perioada Septembrie - Noiembrie îmi pare cea mai bună pentru semnarea de contracte, deoarece acele 6 luni trec în perioadă de toamnă și iarnă când oricum nu se poate face mare lucru.

Ionut

Quote from: user201 on July 21, 2013, 09:02:52 AM
Sincer nu cred că vom vedea ceva concret la lucru anul acesta datorită celor 6 luni pentru proiectare.

NU proiectarea e problema! Nu vor proiecta tot tronsonul in 6 luni si apoi se apuca de treaba. Vor proiecta "din mers". Problema este finantarea pe aceasta autostrada, tocmai de aceea, daca observati, userii "cu greutate" de pe forum raman sceptici. Licitatii poti face, nu e mare scofala pana la urma. Poti desemna castigatori, poti semna chiar si contracte!!! Degeaba! Daca nu ai finantare nu se va ridica nicio lopata de vegetatie de pe traseu.

My 2 cents: proiectul asta pare a fi pe un drum bun, insa eu nu cred in el pana cand nu vad ca se incep EFECTIV lucrarile, adica se va semna contractul SI va fi asigurata finantarea, dincolo de intentii si proiectii si inventii si pretentii.

user201

@iount
Ca și finanțare eu cred că va avea finanțare 85% din fonduri Europene pentru că îl văd ca un substitut pentru absența A3 care era mult mai lung. Mă gândesc că firmele străine din zona Cluj și char și cei de la Cugir cărora nu le strică acces rapid la două aerodromuri au avut un cuvânt de spus.

Legat de proiectare, nu ar fi normal totuși să facă 3-4 luni studii geo aprofundate și proiectare oarecum detaliată înainte să se apuce de treabă( deși realitatea pe A1 ar indica altceva )? Evident că probleme neprevăzute pot să apară oricând.

Oricum, până una alta de acord cu tine că proiectul e doar pe un drum bun și să așteptăm cum evoluează, dar s-a trecut totuși la următorul pas, ceea ce e bine. Sincer, eu nu cred în el până nu circul pe acolo ( vezi Alpine Bau, Romstarde pe Arad-Nadlac de exemplu ).