Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Archi

NU cred ca se vor face 6 loturi. Loturile ar fi cam mici.

alecu26

din...disperare.

La cate poduri si cat de mari sunt....as face licitatie chiar separata de poduri.

Chiar nu inteleg la faza asta CNADNR de ce nu a cerut sau influentat cumva proiectantul acestui SF sa faca 1-2 tuneluri...fie si cut&cover.

Astaldi (chiar prin acelasi proiectant) a facut primul pas si avem tunel de peste 300 metri. Se putea incerca un 500 metri, si poate o tehnica usor diferita si inca unul de vreo 400.

Suntem in urma rau de tot, scoala de inginerie e moarta cu totul...dar ne si place si nu facem nimic sa iesim din aceasta stare.

Drumurile noastre POATE;

teocharis

#107
CNANDR nu are nicio parghie legala sa impuna solutia tehnica: aceasta este sugerata de autorul SF-ului si decisa de constructor

beneficiarul participa doar la receptia lucrarii

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

alecu26

Quote from: teocharis on June 27, 2013, 02:35:08 PM
CNANDR nu are nicio parghie legala sa impuna solutia tehnica: aceasta este sugerata de autorul SF-ului si decisa de constructor

beneficiarul participa doar la receptia lucrarii

ete na nu are.

Doar ii spune asa prieteneste...."sa nu te prind cu tuneluri pe aici"....sau..."pune tuneluri pe aici".

Si parghii poate sa aiba...cand face caietul de sarcini pentru licitatie  SF. Existand un studiu deja care avea un tunel...se putea cere: se va avea in vedere evitarea tunelului ca tema de baza.
Drumurile noastre POATE;

sebba

pai daca CNARDEE nu are parghii legale, cine mai are?
e cum zice alecu26, la ei e cutitul, ei spun ce vor (sau ar trebui)
Sailing away! S/Y Haimana


Archi

#112
^^Din experienta celorlalte contracte, daca se spune ca in septembrie se face licitatia, asta inseamna ca se face prin Octombrie, apoi in termen de 30 de zile se anunta castigatorii. Asta inseamna ca prin primavara aflam castigatorii, iar in toamna castigatorii finali dupa contestatii. Cred ca prin primavara 2015 se va incepe lucrul (asta daca nu ne va teia banii UE pentru ca nu vom termina in 2013+2ani)

alecu26

pana acum mai mult sau mai putin au respectat termenele.

Oricum greul de acum incepe. Un prim mare pas este exact acesta...de publicare in SEAP. Sunt curios daca se va face la timp.

iar pentru a face ofertele...zic ca minim 2-3 luni sunt necesare. Mai ales ca vor fi design&build.
Drumurile noastre POATE;

cricric

#114
Chiar daca totul merge perfect, se poate trezi o firma ca vrea sa conteste...

Edit: Poate se desteapta si firmele si se abtin. Pana la urma sunt loturi de mancare pe CIV rutier, se face centura Bacaului, unii au papica pe Comarnic-Brasov, centura capitalei (Pitesti-Craiova nu pun la socoteala), loturi pe CIV feroviar si aici inca 4 loturi. Mai lipseste pomana porcului

alecu26

cred ca asta e si smecheria aici.

Vor face licitatii o gramada, doar doar sa aiba proiecte de rezerva....ca jumate din ele, probabil tot vor merge inainte.
Drumurile noastre POATE;

dragos

Salut ! Daca politicienii din jud. Alba Iulia ,au o asa mare putere si la nivel central ,aceasta autostrada se va construi in termenii inscrisi in caietul de sarcini .Fara alunecarile de teren si siturile arheologice ,care sunt imprevedibile. Sa nu uitam  de vechiul  CASTRU Roman "Apulum",zona cu foarte multe vestigii Daco-Romane  nedescoperite ,care se pot afla pe traseul viitoarei autostrazi ..... deci alte posibile intarzieri... din pacate .
      P.S. Sa speram ca sunt doar "fabulatiile"mele si aceste situri nu vor da batai de cap din nou.

tonică

#117
@dragos, arheologia precum multe alte domenii a avut de suferit dupa revolutie, banii fiind foarte putini iar interesul lipsa. De cativa ani intr-un fel sau altul arheologia a reusit sa iasa la liman tocmai cu ajutorul acestor santiere ale autostrazilor. Nu e un domeniu care sa "incurce" ci mai degraba unul necesar noua tuturor iar in lipsa finantarii are si el sansa  lui acum prin a se folosi de sapaturile necesare infrastructurii. Deci daca cumva traseul acestei autostrazi va trece cumva peste vreun sit nedescoperit inca nu va fi o corvoada ci un noroc de care nu putem decat profita. Trei luni de asa zise intarzieri pot naste un intreg muzeu pe care-l vom vizita cu totii.

@doryan93 ar trebui sa citesti ce s-a mai postat de cu zi si mai apoi abia sa dai cu linkuri care nu numai ca fusesera deja postate dar deja fusesera si discutate pe toate fetele... ;)

alecu26

exact.

cel putin pe lotul 1 au fost descoperire remarcabile (in cel putin 2-3 locuri....iar intarzierile nici nu au fost mari, Strbag terminand totusi printre primii.).

Ungaria si-a rescris practic istoria prin constructia autostrazilor si alte tari la fel. Intradevar...defileul Muresului se preconizeaza a fi plin de descoperire...atat romane cat si preistorice.

Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

singura problema cu descoperirile arheologice este ca ofera o scuza constructorului sa intarzie.

daca ar vrea nu ar intarzia nici macar o zi. sit-urile sunt descoperite in faza de sapaturi si terasamente pe o suprafata de maxim 1-2 km dintr-un lot de peste 20.
constructorul ar putea bine mersi sa lase acea bucata la sfarsit, si sa avanseze cu celelalte lucrari pe care le are de facut.

PS. accept oricand o intarziere si de 1 an pentru o descoperire arheologica importanta care sa ne aduca lamuriri despre anii lipsa din istoria noastra.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024