News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 31 Guests are viewing this topic.

ddfab

^^^ in nodul Sebes, panza freatica foarte sus. au adus bolovani pentru fundatie. in zona sensului giratoriu de la Lancram au dat de apa in momentul in care au sapat debleul. acolo nivelul autostrazii este in coborare, dinspre nodul Sebes spre giratoriu si practic, acel giratoriu functioneaza ca un baraj, apa neavand unde se scurge, pana in momentul in care se va sapa si vor apare rigolele. in aceasta zona, au tot incercat cu pompele, dar nu au reusit sa scape de apa. chiar si in perioada fara ploi, acolo a existat apa. ramane de vazut cum vor gestiona...

ddfab

Quote from: dorum on October 20, 2018, 08:24:00 PM
Oare cine poate sa-mi explice si mie, la nodul Sebes, cum dracu faci un morman de pamant apoi forezi in el??? ca vad ceva culee gata, iar la altele vad doar varful pilotilor... mie-mi suna ca si cum mi-as face fundatie la casa in pamant de umplutura...

exact asa au procedat si la culeile viaductului peste CF din nodul Alba nord. intai au ridicat terasamentul, apoi au forat si turnat culeile.

AlinC

#13067
Pe ST1, astazi incep sa sudeze grinzile metalice la supratraversarea de la sensul giratoriu de la Lancram. In plus, se ridica terasamentul chiar intre cele 2 culeei pe care vor fi puse grinzile. Masinile de la Marcu aduc pamant din deal:



Edit: video-urile care nu sunt live le fac in general la 4K sau in cel mai rau caz la 1080, dar dureaza (in functie de marime) pana le prelucreaza youtube. Chiar cand sunt urcate pe youtube arata oribil, asa ca aveti putina rabdare.
Edit 2: pentru ce ridica terasamentul acolo? pentru macara? sau?

neobluenet

Segmentele de grinda vor fi puse pe suportii aceia din beton aflati la nordul viitorului pod. Acestia vor sustine temporar bucatile acelea de metal ce apoi vor fi sudate si vor fi sustinute de culei. In acel moment se poate sapa pe sub noul pod. La podurile metalice peste o vale adanca se pun niste constructii metalice pentru sustinere, insa aici terasamentul este destul de aproape si poate este mai ieftin / usor asa.

Tavi

^cred ca le zice "esafodaje". Nu sunt sigur dar parca asa le-a zis cineva de specialitate pe forum. Rog specialistii sa confirme/corecteze. Asa, prin repetare, mai invatam si noi cei nespecialisti.

paulmare

nu trebuie sa fii specialist
EȘAFODÁJ, eșafodaje, s.n. 1. Construcție provizorie alcătuită din bare de lemn sau de metal legate între ele, pentru a susține o platformă cu materiale, instalații, muncitori etc. în timpul executării unei construcții.

Tavi


AlinC

Pe ST1, la Oarda, pe partea dreapta a vaii au suprabetonat supratraversarea, iar la podul Mures au dat jos lansatorul (un capat) pe terasament:


Ionut

Hai ca urmeaza grinzile la Oarda. Hai ca poate vedem ceva in 2019. M-as bucura sa se focalizeze pe Lancram-Alba Sud si sa deschida cat mai repede bucata asta (pe bretelele scurte la Sebes)... dar trebuie vointa... si de la Pizzarotti si de la CNAIR. Alin, te rog data viitoare cand mergi sa ii intrebi si sa iti zica exact ce probleme au in nodul Alba Sud. Linii electrice, gaze, ceva exproprieri lipsa. Tot ce ii blocheaza.

AlinC

#13074
Sefii nu spun nimic fara aprobarea CNAIR, iar angajatii de la subcontractanti (muncitori sau ingineri) furnizeaza de multe ori informatii contradictorii. Astazi, de pilda, unul imi spunea ca nu termina Alba Iulia Nord pana anul viitor de 1 Decembrie. Saptamana trecuta, alt subcontractant imi spunea ca il termina fara probleme :D
Am vorbit astazi la CNAIR pentru cererile pe loturile ST1, ST2 si LD4. Mi-au promis ca pana la finalul zilei o sa imi dea aprobare si datele de contact ale unei persoane de pe fiecare lot. Astepta inca, ziua se termina la ora 24, nu?  :( :( :( :( :(

Ce e cert din ultimele imagini: lansatorul se duce spre Oarda (unde cred ca vor reusi sa monteze anul asta grinzile), iar la supratraversarea E81 de la benzinaria Lukoil  de la Lancram s-au apucat de sudat (acolo sunt sceptici ca o sa termine anul asta pentru ca, spun ei, depind foarte mult de vreme. Eu nu ma pricep, dar un muncitor imi spunea ca au nevoie de temperaturi de peste 5 grade C. pentru ca mai jos, chiar daca s-ar putea suda, ar fi problematic).

mastereve

Care este procedura de mutare a lansatorului? Il demonteaza si il remonteaza la noua locatie sau il tarasc pana acolo pe acele role? Nu ar fi o distanta atat de mare pentru a doua varianta  :D

danutzu_1069

@AlinC, pentru sudura in aer liner trebuesc îndeplinite cinditii de temperatura. Uzual se monteaza un cort care îmbracă zona unde se sudează si se baga aer cald cu o aeroterma industriala... (probabil italienii nu au auzit de "inventia" asta... )

Din ce am inteles, il muta asa cum este, probabil il pun pe ceva roti...

AlinC

Il muta. Se si vede in filmarea de astazi ca l-au adus cu un capat pe terasament, dar nu pe roti. Se pare ca il muta pe ghidaje! E cam 1.2 km pana la Oarda. Oare nu e mult sa il duca pe ghidaje?

voicul

O concluzie practica este ca trag de timp in stil mare si foarte mare cu acest lansator.
Bine ca muncesc si par ca o sa termine (candva) lucrarea.

danutzu_1069

Mda, este o tampenie, daca imi este permis sa spun asa...
Trag mâța de coada!!
Pai ghidajele alea nu le poti pune pe pamant, pur si simplu si sa treci cu ceva tone peste. Le trebuie o fundatie, trebuie aliniate cu topo, nu din ochi...