Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

in plus, o bucata de autostrada ca asta poate insemna o schimbare foarte mare a traficului in zona prin reroutarea lui.

Si cei de la Tg Mures pot veni pe aici spre Bucuresti (atunci si cei din Bistrita sau Baia Mare), asta chiar si daca Sebes-Sibiu e gata.

La fel, Tg Mures, Cluj, Bistrita....spre Budapesta vor prefera acest traseu, mai ales ca deja sunt portiuni bune de traseu de autostrada gata spre vest.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

#61
Nu stiu cat de actualizat e viamichelin sau alte asemenea siteuri in acest sens, dar eu cand am cautat mai demult (fara A3 si fara A1), exact cam pe acolo era punctul de echilibru. Acum, deja cu Arad-Tm, By pass Arad, Deva-Orastie, Izvin-Tm si in foarte scurt timp deschis pana la Pecica ceva...e clar ca e mult mai rapid acest traseu, chiar daca ocolesti cativa km.
Drumurile noastre POATE;

tonică

clar drumul nu are cu ce sa incurce. Dinpotriva ajuta chiar daca acum nu face trafic indeajuns. Mai mult, aceasta legatura poate revitaliza si a3 dandu-i un sens concret atat inspre zalau facand legatura cu nordul tarii cat si inspre targu mures-iasi. Deci, clar e de folos.
Problema apare cand ne referim la banii necesari. Chit ca are viitor si i se poate dovedi utilitatea sa fim sinceri nu se va construi asta cu ppp nici peste 30 de ani. D'apai acum. Si nici nu se vorbeste despre ppp in legatura cu ea ci despre fonduri europene. Mai toate interviurile despre subiect pomenesc despre fonduri europene, pos-t, dar nu oricum, nu in segmentul 2014-2020 ci in cel anterior. Cum ca, chiar daca fondurile sunt blocate pentru investigari si reevaluari ale UE, cica s-ar fi gasit ceva de pe ici, de pe colo, regurcitat de lipsa unui constructor pe lot 2 timisoara-lugoj, ori mai stiu eu de pe unde si cica sunt bani inca din finantarea pos-t perioada 2007-2013. Dintr-acest motiv par a se grabi si cu sf-urile, ca sa intre cu licitatia acum si sa beneficieze pana-n 2016 de acesti bani. Totusi nimeni nu a stiut sa spuna de unde acesti bani ramasi si nici nu prea exista comunicate din partea ue in privinta aceasta.
Asa ca, pana la proba contrarie cred c-ar trebui sa ne pastram pesimismul atat de necesar traiului in tara asta si sa veem cu rezerve tot felul de astfel de planuri. Mai ales cand ele traverseaza de 15 ori raurile ori fac noduri de legatura de care nici chinezii n-au vazut.. ;)

rocklee

poate cineva sa posteze nodul de la autostrada sebes turda ...cu centura sebesului .....din ce au prezentat cei de la consiliul alba nu miam prea dat seama cum arata....

Redox

Iata nodul Sebes N. Se vede clar cum se face acesul intre A1 Orastie - Sibiu si Ax Sebes - Turda, dar nu imi pot da seama cum se va face accesul pentru cei care vor sa urce pe ea din DN sau care vin din Sebes. Poza are dimensiuni mici si nu pot sa imi dau seama de "labirintul" creat intre CF Vintu de Jos - Sibiu si Lancram.


rocklee

multumesc redox pentru raspuns .... :)

tonică

sa fim sinceri, nodul e o gluma proasta. Pare-se ca, asa cum era cat p'aci sa se intample si la nod sibiu e un concurs printre proiectanti care face nodul mai incurcat...
Am gasit si o poza cu proiectantul acestor noduri:


Ionut

:lol:

Se doreste acolo un nod "triplu", A1-DN1-Autostrada noua... de-aia e asa tip spaghetti. :)

teocharis

#68
autostrada Sebes-Turda va "intepa" A1 inainte de nodul A1 cu DN1, undeva in zona supratraversarii  de catre A1 a CF Vintu-Sebes...deci nici vorba de nod A1 & Ax & DN1

explica vicepresedintele CJ Alba:

",,Autostrada pleacă din zona Râpa Roşia, din centura municipiului Sebeş, traversează acel sens giratoriu care se construieşte acum, în zona benzinăriei de la intrarea în Sebeş, trece prin dreapta localităţii Lancrăm până la Kilometru 1. După KM 1 se face traversarea peste Drumul Naţional. "

continuarea traseului, in explicatiiile vicepresh-ului de Alba la:

http://citynews.ro/eveniment/traseul-definitiv-al-autostrazii-sebes-turda-1243699


Redox

Am incercat eu sa fac o reprezentare a nodului respectiv din ce mi-am putut da seama. Acum legat de traversari/subtraversari nu mi-am putut da seama dar in mare parte cred ca asa se vrea sa arate. A1 Orastie - Sibiu l-am colorat cu verde inclusiv bretelele de acces pentru actualul nod care se construieste acolo. Cu galben avem drumul national cu cele 2 giratorii, cel de dupa pasajul de la iesire din Sebes din care pleaca bretelele de acces pe A1 directia Orastie - Sibiu si cel de-al doilea giratoriu de dupa acea benzinarie din care pleaca bretelele de acces pe A1 directia Sibiu - Orastie. Tot ce am desenat cu rosu este parte din viitoarea autostrada Sebes - Turda iar accesul pe autostrada din DN cred ca se va face din primul giratoriu de la iesirea din Sebes prin cele doua bretele de acces care vor traversa A1 si se vor unii cu partea ce leaga aceasta autostrada de A1 (spre Sibiu). Legatura dintre autostrada Sebes - Turda cu A1 (directia Orastie) va fi prin cele 2 segmente care vor traversa calea ferata (aici probabil vom avea un alt tunele artificial peste CF Vintu de Jos -  Sibiu).
Sunt curios tot odata ce se va intampla cu acea benzinarie pentru ca drumul de legatura dintre A Sebes - Turda si A1 directia Sibiu va fi exact pe langa acel giratoriu si cred ca prin parcarea benzinariei daca nu ma insel.


vancouver

Chiar daca in ansamblu e un pic spaghetti, mie nodul A Sebes-Turda cu A1 mi se pare excelent. Pe orice directie conducatorul auto merge relativ drept si repede, nu exista nici un conflict, nu exisa nici o confuzie (iesirile fiind decalate fata de nodurile existente). Eficienta nodului din punct de vedere al traficul este maxima, nu exista nici un ocol pentru nimeni.

Sigur vor fi ceva costuri in plus, daca cele 2 autostrazi merg in paralel pe 1-1,2 km, dar asta e o chestiune secundara.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Archi

#71
Hai ca ma reusit sa "deslegam" nodul si acum inteleg si eu cum se va face acessul dinspre dn. Cred ca este cea mai buna idee de nod in aceasta zona. Cred ca la final va arata cam ca si un nod din Japonia. Sper sa puna multe indicatoare pentru a nu se incurca oamenii.

tonică

pfff, cate poduri...la km 40 unul de-un km, la 48 deasemenea, apoi dupa nitelus pamant iar unul cam tot pe-atat si multe multe altele care se intreg parca sa treaca muresul de cat mai multe ori...
Vancouver parca tu pusesei o harta cu un traseu propriu in care solutia la atatea poduri era, in anumite locuri modificarea cursului raului. N-am absolut nici o idee depsre diferentele de costuri fie ele si aproximative. In cazul de fata cum se iese mai ieftin dintre aceste doua variante? Cel putin in zona km 34, localitatea Radesti, pare ca daca se modifica bucla aceea a muresului se exclud astfel 2 poduri, unul de aprox. 1 km, altul de aprox 400m...Autostrada urmand cursul firesc al caii ferate cf300.
Apoi mai e o prima trecere a muresului, la alba iulia in care nu stiu de ce, dar sper eu fondat, au preferat sa construiasca un pod dublu ca marime folosinduse si de aceea insulita in loc de unul mai mic cu cativa zeci de metri mai in aval. Ma refer la podul de pe langa Oarda, unde cica s-a si modificat sf-ul...

Archi

parerea mea ii ca mai bine facem 5-6 poduri peste Mures decat sa "urcam" autostrada pe dealuri si sa avem situatii gen Aciliu II. Podurile costa, dar macar sti ca nu exista riscul sa pice ca si debleurile

teocharis

@tonica: ti-ai dat foc la valiza cu toata ong-urile ecologiste daca incerci sa muti Muresul

dont even think about it