News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 29 Guests are viewing this topic.

johnny348

Cum poti sa nu lucrezi aproape nimic un an de zile pe ST lot 2 si sa nu patesti nimic..incredibil...incompetenta CNAIR sau blat? Oricum grecii au fost smecheri...s-au intins pe tot lotul dar n-au finalizat 1 metru...evaluare grea...rezilierea este mai dificila. Ar trebui interzisi la viitoarele licitatii.

horatiu.cosma

#11851
^^^
Dacă l-ar face definitiv de pe acum (adică până la nivel de uzură) în 2020 la recepție vor trebui să reasfalteze. Mai simplu e să îl ducă până la nivel de binder, eventual cu bidonașe în mijloc, până în 2020 se consumă tasările și pot veni cu uzura abia atunci și cu restul briz-briz-urilor (panseluțe, vegetal etc). Probabil aceeași e rațiunea pentru neînceperea până în acest moment a giratoriului de pe centura Alba Iulia care să facă legătura cu nodul Alba Iulia Sud.

^
Ceva ceva mișcă în teren Aktor-ul. La terasamente au scuza că a plouat zilnic de o lună. La structuri încep să vină grinzile mari săptămâna viitoare, avansează în ritm de melc și pe partea asta. Nici nu știu ce să zic cu rezilierea. Pe de o parte o să vedem același mers de melc frustrant până prin 2021, o să ne zgâriem și o să înjurăm Aktor-ul pentru ritmul și modul de lucru. Pe de altă parte, în caz de reziliere, vor trebui expertizate zeci de milioane de lucrări puse în operă, apă peste tot, degradare în timp. La viitoarea licitație puțini constructori serioși și-ar asuma riscurile intrării pe un șantier cu foarte multe necunoscute în ceea ce privește calitatea/stadiul lucrărilor la intrarea în teren, după semnarea contractului. Deci sunt șanse mari să apară tot niște lălăiți buni la poker. Greu de zis care ar fi cea mai bună variantă.

cristi5

Quote from: mihaihedes on July 22, 2018, 05:10:08 PM
O problemă ce putea fi rezolvată în ianuarie a așteptat luna august.
Nesimțire și din partea Tirena daca au știut de problema

Hai sa ne amintim ca pana la (re)venirea lui Neaga CNAIR insista sa se masoare rugozitatea cu un nou instrument care nici nu cred ca este omologat in Romania.

Deci nu vorbim de o "problema" pe care o poate observa un sofer si cu care oricine poate fi de acord, ci probabil despre niste zecimale.

Sa ne mai amintim si ca TS a incercat un compromis acum cateva luni frezand tot asa cateva sute de metri.

Stefan01

^
Sa nu uiti ca o parte din breteaua care leaga A10 de DN 1 Centura Alba Iulia se suprapune cu proprietatea Unimat. S-a rezolvat problema in acea zona ?

Si nu mai vreau sa-mi aduc iarasi aminte de lipsa de comunicare, viziune si interes in a lega, asa cum trebuie, zona de sud a orasului Alba Iulia de A 10. Ca sa intelegeti la ce ma refer dati click aici. Dupa ce dati click veti ajunge la postarea de pe pagina 374 si cititi postarile pana la pagina 376 inclusiv. Luati in considerare ca orasul Alba Iulia are rangul de municipiu resedinta de judet si un important punct turistic pe harta Romaniei.

cristi5

#11854
Eu vorbesc de ST3, tu de ST1, eu de executie, tu de proiectare

Deci cred ca suntem de acord. Eu am tot zis ca proiectarea facuta pe bani publici ar trebui sa fie informatie publica si deschisa dezbaterii publice. Dar secretomania birocratilor de partid si de stat (centralizat) nu va permite asa ceva.

Alba sud e un nod proiectat cu dosul. Duce in acelasi DN ca Alba Nord, fara sa adauge prea multe alte posibilitati de acces, pentru ca spre nord nu poti merge din cauza pasajului.

Adica un nod "sud" din care nu poti merge spre nord si nici nu poti veni dinspre nord spre nod... Ca la noi la nimenea

Parca totusi se vorbea de un giratoriu in Partos pentru a permite intoarcerea? Va fi contraintuitiv dar macar posibil fara intoarcere pe o strada laterala.

Avantajul cu Alba Sud e ca se poate construi usor dupa ce se rezolva hartiile. Alba Nord va mai dura cativa ani, presupune un pasaj de DN executat sub trafic fix pe aliniamentul DN, plus pasaj de A peste CF etc.

PS: Am fost pe accesul oras-centura via trecerea CF intr-o noapte de noiembrie cu frunzaverde. Acel acces ar trebui sa fie ilegal. Slalom pe stradute mici, trecere la nivel, apoi intrarea fara giratoriu pe o centura nemarcata si neluminata... Daca ar fi trafic mare acolo s-ar fi facut poate giratoriu. Daca e trafic mic, de ce nu are nimeni cojones sa inchida acea trecere la nivel cu o magistrala principala? Stiu ca presupune ocolire pt a ajunge pe DJ107, dar odata cu deschiderea autostrazii nu ar ramane mult trafic pe centura.

Ionut

O sa moara niste oameni și apoi, probabil, se va gasi o solutie. Asa cum a fost, de exemplu, la Stefanesti pe DNCB unde au murit câțiva înainte de a se face un giratoriu. E tardiva discuția asta despre Alba Sud, s-a tot reluat și vad ca inca revine. Ceea ce cred ca puteti face voi, localnicii, este să implicați autoritățile locale în dezbatere. Ca CNAIR nu asculta de API. Poate asculta de primarul din Alba Iulia, mai ales daca e din partidul care trebuie.

dragos76

Dacă acum ceva ani aveam la Lancrăm "autostrada cu maci", acum pe ST2 avem "autostrada cu bălării".
Măcar macii arătau mai frumos.

alexandruduma

Quote from: Stefan01 on July 22, 2018, 07:39:05 PM
Din filmarile realizate de Ziarul Unirea si Alexandru Duma reiese ca, ieri, pe lotul 3, s-a frezat pe banda Sebes - Turda, conform hartii de mai jos:


Daca te uiti in filmarea de la bord o sa fie mai clar cat s-a frezat:



Powered by API/PUM imgur uploader


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

danutzu_1069

#11860
Analiză. Primii km de autostradă (A10 Sebeș - Turda) deschiși traficului sub guvernarea PSD. Constructorul reasfaltează însă porțiuni de drum cu câteva zile înainte de inaugurare.
http://m.hotnews.ro/stire/22582616?source=biziday

Cei circa 30 de kilometri de pe Loturile 3 și 4 ai autostrăzii A10 Sebeș - Turda ar putea fi deschiși traficului până la finalul lunii iulie sau la începutul lunii august. Constructorul italian al Lotului 3 a demarat în aceste zile o operațiune de frezare a asfaltului și de reasfaltare pe câțiva kilometri, după jumătate de an de contre cu Compania de Drumuri care semnalase probleme cu planeitatea și compoziția asfatului. ,,În momentul în care termină constructorul și ne cheamă, noi vom putea face recepția. Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepția, dar nu depinde de noi", au declarat pentru HotNews.ro reprezentanții Companiei de Autostrăzi. Odată inaugurați, cei 30 de km dintre Aiud și Turda vor fi primii terminați sub guvernarea PSD după mai bine de un an și jumătate de mandat.

De câteva zile constructorul italian Tirrena Scavi s-a apucat să frezeze asfaltul pe mai bine de doi kilometri de pe Lotul 3 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda, urmând a reasfalta bucățile în zilele ce urmează.

Lucrările de reperație vin după ce timp de jumătate de an constructorul s-a contrat cu CNAIR care susținea că sunt probleme cu planeitatea și rugozitatea asfaltului. Constructorul susținea că nu există probleme și că autostrada era gata de recepție încă din ianuarie, în timp ce autoritățile de la drumuri susțineau că sunt deficiențe de execuție care împiedică recepția lucrării.

Compania de Drumuri: ,,Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepția, dar nu depinde de noi"

,,Constructorul frezează acum zonele care sunt cu probleme de rugozitate și planeitate. În momentul în care termină constructorul și ne cheamă, noi vom putea face recepția. Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepția, dar nu depinde de noi", a declarat pentru HotNews.ro purtătorul de cuvânt al Companiei de Autostrăzi, Alin Șerbănescu.

,,În noiembrie anul trecut am sesizat cosntructorul că sunt unele probleme de planeitate și de rugozitate a asfaltului. În ianuarie ne-au notificat că au terminat lucrările, la fața locului am constatat că s-au menținut problemele semnalate. Constructorul a contestat problemele semnalate. A fost CESTRIN care a măsurat și a descoperit aceleași probleme. Au frezat apoi un kilometru, dar nu a fost de-ajuns. Acum mai recent s-au făcut din nou verificări, DRDP Iași a coordonat acest control la care au participat și reprezentanți ai constructorului. Acum suntem în faza de remediere a acestor probleme de planeitate și rugozitate", a spus reprezentantul CNAIR.

,,Pentru fiecare lot va fi făcută recepția în funcție de cum termină fiecare constructor. Noi dorim să le deschidem pe amândouă odată. Pe Lotul 4 au avut niște probleme cu niște taluze care au căzut în luna martie. Mai mult, nu finalizaseră nici montarea parapetelor. Acum așteptăm notificarea din partea constructorului ca să putem face recepția", a mai spus Șerbănescu.

Primii kilometri de autostradă finalizați sub guvernarea PSD din ultimele 19 luni

Odată deschiși circulației, cei 30 de km dintre Aiud și Turda vor fi practic primii kilometri de autostradă terminați sub guvernarea PSD care a preluat mandatul de peste un an și jumătate, după alegerile din decembrie 2016. După preluarea puterii la început de 2017, guvernarea PSD a mai deschis traficului 15 km de pe Lotul 2 al A1 Lugoj - Deva, dar acea porțiunea era gata încă de la final de 2016, de pe vremea cabinetului Cioloș.

De amintit că lucrările la întreaga autostradă A10 Sebeș - Turda au început în urmă cu mai bine de patru ani, în 2014, într-un moment în care tot PSD era la guvernare. Șantierele s-au blocat în 2015 când s-a aflat că pe 66 din cei 70 de kilometri ai autostrăzii nu exista autorizație de construire, deși constructorii făcuseră deja mai bine de un sfert din lucrări.

Autorizațiile au fost emise un an mai târziu și lucrările au fost deblocate, dar alte probleme birocratice au ținut șantierele pe loc.

Imaginile la zi cu loturile 3 și 4 de pe A10 Sebeș - Turda

Un utilizator al forumului peundemerg.ro și membru al Asociației Pro Infrastructura a publicat mai multe clipuri video fimate din mașină și dronă cu cele două loturi de pe A10 Sebeș - Turda.

În clipul de pe Lotul 3 se văd și zonele unde constructorul lucrează în prezent la frezarea asfaltului.

Imaginile video arată că, înafară de zona unde constructorul operează în aceste zile pe Lotul 3, cele două loturi de autostradă sunt gata să primească traficul rutier. 

Lotul 3: (video youtube)

Lucrările de frezare a asflatului de pe Lotul 3 din dronă (video youtube)

Lotul 4:(video youtube)

În urmă cu o lună Asociația Pro Infrastructura cerea deschiderea traficului pe Lotul 4 și acuza autoritățile că au încălcat toate promisiunile pentru deschiderea autostrăzii.

,,S-au dus pe apa sâmbetei toate promisiunile oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor România care ne-au zis că vor da drumul în luna mai, apoi în iunie. (...) Cât timp își vor mai risca viața oamenii pe drumul național paralel, în timp ce la câțiva metri distanță zace o autostradă care le oferă siguranță net superioară?", transmitea atunci API.

Cei circa 30 de km din autostrada A10 Sebeș - Turda (Loturile 3 și 4) aveau mare parte din lucrările de drum finalizate și ar fi fost  gata să preia traficul rutier încă de la începutul anului, după cum suținea API. 

Autoritățile de la Drumuri au refuzat să facă recepția invocând unele probleme la execuția lucrărilor , dar motivând și prin faptul că regulamentul de recepție - în forma sa actuală - interzice recepționarea lucrărilor care nu este 100% gata, chiar dacă unele lucrări rămase de executat nu au legătură cu calea de rulare.

Autostrada A10 Sebeș - Turda, pe loturi. Loturile 3 și 4 sunt cele dinspre capătul nordic (vișiniu - lotu l3; galben - lotul 4)

Lotul 3 - 12,45km - de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea (km 41+250 - km 53+700)
    Valoare: 420.511.921 lei (circa 91 milioane de euro la cursul din 2017)
    Constructor : Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A
    Contract : Semnat pe 16 aprilie 2014
    Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
    Lucrarile finalizate: decembrie 2017


Lotul 4 - 16,3 km - de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000)
    Valoare: 470.004.894 lei (circa 102 milioane de euro la cursul din 2017)
    Constructor : SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH
    Contract : Semnat pe 16 aprilie 2014
    Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
    Lucrări finalizate: ianuarie 2018


ddfab

in zona paraul iovului, pe lot 1, s-au apucat de relocat conducta de gaze care trece prin zona...










de asemenea, se continua forajul pentru culeea de sud a viaductului peste CF din nodul alba nord.
ieri seara, am vazut o echipa de muncitori care trebaluiau la culeea nordica a supratraversarii autostrazii , de catre dn1, in zona lancram.
daca nu trece nimeni prin zona sa confirme, spre seara am drum prin zona si o sa vad daca intradevar continua cu lucrul.
deocamdata acestea-s noutatile.


catalinmz

Eu, platitor indirect al lucrarilor de pe loturile 3 si 4 vreau sa stiu:
1. De ce nu s-au facut "o multime de masuratori ale parametrilor" in fiecare faza a constructiei (erorile puteau fi corectate mult mult mai devreme)
2. Daca se fac acum  "o multime de masuratori ale parametrilor"  pe restul loturilor de autostrada in constructie (ca sa evitam pe viitor situatia actuala). Pe lotul 2 din ST as fi cel mai curios de masuratori si in general cum supravegheaza CNAIR mersul lucrarilor pe acest lot
3. Cine raspunde de la CNAIR pentru intarzierea nepermisa de 8 luni (pentru ca se adauga la o intarziere de un an - trebuia sa fie gata in 2016). E oarecum in regula ca TS e penalizata si face niste lucrari in plus, dar CNAIR trebuie sa raspunda in solidar alaturi de TS in fata platitorilor de taxe (ma astept la o demisie macar a domnului Serbanescu daca domnul Neaga e de neinlocuit)

voicul

Saracii: ,,Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepția, dar nu depinde de noi"
NU e lasati, boss! Ei ar dori. Si-ar da si sufletul dar nu depinde de ei.  :lol:

Nu era vorba ca azi si termima cu asfaltare pe lot3?