News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

istvan78

Din fericire nu e similara situatia nodului Lancram cu tunelele de pe LD2. Aici inteleg ca proiectul e aprobat si AM iminent. Nimic nu pare sa pericliteze contractul azi. Acolo nu e contract, nu e PT, nu e proces de achizitie, si nici vreo intentie de a face ceva.

Ionut

Quote from: Ionut on January 25, 2018, 03:23:46 PM
Quote from: Ionut on December 21, 2017, 12:30:50 PM
Sa vedem ce au desenat baietii la Sebes...

Nu am primit raspuns, deci am trimis RECLAMATIE ADMINISTRATIVA. Urmatorul pas, actionarea in judecata.

De data asta au reactionat imediat. Insa degeaba, ca au refuzat sa ne dea PT-ul, desi nu este nicio miza acolo. Doar voiam sa vedem ce s-a desenat. Au pierdut inca o sansa de a fi decenti si a da dovada de transparenta.


Ionut

Am facut curat pe thread si am mutat discutia generata de adresele astea pe thread-ul dedicat comunicarii cu CNAIR.

Daniel_I

#9558
O mica veste buna.  Astazi a fost adusa prima foreza la giratoiul de langa Lancram. A fost montata in pozitia de forare, sper ca de maine sa o vedem la lucru. Fara poze pentru ca era noapte :D
On The Road

Ionut

Quote from: Ionut on January 20, 2018, 11:01:44 AM
Trimis azi.



Bataia de joc continua. Transparenta zero. Respectarea legii zero.



Aha. Deci refuzul de a face receptia, decizie care implica DIRECT publicul, soferii, NU este informatie de interes public. Vai, dar oare ce o fi informatie de interes public in opinia CNAIR?! Documentele nu sunt informatii. Vai vai vai.

Vice33

Poate ar trebui legea 544 sa fie modificata/actualizata/completata pentru a solutiona mai rapid aceste interpretari ale legii legat de "informatii de interes public", si sa nu se mai ajunga la instanta...

horatiu.cosma

Legea e bună, interpretarea ei în mod eronat de către CNAIR e o altă chestiune... Nu se pot da legi împotriva prostiei și rea-voinței, nu funcționează.

GDPR

^^Receptia e suspendata, deci nu exista PVRTL.

Ionut

Exista un proces verbal de SUSPENDARE a receptiei la terminarea lucrarilor, adica un PVSRTL. Pe ala l-am cerut. Si refuza sa il dea. Si avem tot dreptul sa il cerem pe 544.

Iceman

#9564
Din pacate totul se rezuma si la judecator si cum interpreteaza si el....Sper ca instanta sa fie de partea noastra...In cazul unui proces..

NGC

Quote from: Ionut on January 30, 2018, 11:56:37 AM
Bataia de joc continua. Transparenta zero. Respectarea legii zero.
[...]

Aha. Deci refuzul de a face receptia, decizie care implica DIRECT publicul, soferii, NU este informatie de interes public. Vai, dar oare ce o fi informatie de interes public in opinia CNAIR?! Documentele nu sunt informatii. Vai vai vai.

Eu zic ca raspunsul a fost elaborat odata cu celelalte, si ca doar "data postei" este diferita.

Trebuie ignorat ce sustin ei si lasat sa decida instanta cine are dreptate.

horatiu.cosma

Zilele trecute s-a rezolvat (așa credeam) ultima problemă care împiedica emiterea autorizației de construire la nodul Sebeș: anexa la acordul de mediu care explicita modificările aduse de PT față ce exista înainte în acord. A fost o întreagă telenovelă și cu rezolvarea acestei probleme, cu un consultant slab/prost plătit pe mediu al celor de la Pizzarotti care a venit în repetate rânduri cu documentația greșită, la un moment dat nu mai răspundea la telefon, dezastru. Dar până la urmă s-a rezolvat situația și astfel, proiectanții celor de la Pizzarotti au venit în MT pentru obținerea autorizației de construire. Însă mare a fost surpriza celor din MT când au aflat că lipsește un aviz, de la CFR. De mai bine de 6 luni de când e aprobat PT-ul autostrăzii în CNAIR, timp în care cu chiu cu vai s-a rezolvat problema la mediu, Pizzarotti ar fi avut timp berechet să obțină acest aviz, sau, în caz de blocaj, să anunțe că e o problemă. În schimb, au tăcut mâlc. Nu apare acest aviz CFR nici pe site-ul CNAIR la situația proiectelor, unde pe ST 1 sunt enumerate destul de ok problemele de rezolvat. La întâlnirea Pizzarotti cu API din noiembrie, italienii nu au spus nimic despre acest aspect. Am impresia că fie e vorba de incompetență și slabe capacități manageriale în gestionarea propriilor responsabilități, fie rea-voință față de bunul mers al acestui proiect, în încercarea probabil de a face claim-uri/de a evita potențiale penalități prin nefinalizarea la termen.

Daniel_I

Cu alte cuvinte, Horatiu tu spui ca celor de la Pizzaroti le convine sa intarzie cat de mult proiectul, si fac asta intarziind startul lucrarilor la nodul Sebes A1 / A10. Cu cat incepe mai tarziu lucrul aici, cu atat mai bine, nu sunt nevoiti sa subcontracteze mai multe echipe decat au acum, deci costuri mai mici. Probabil le convine sa termine sectiunile autorizate acum si aflate in lucru si pe urma aceleasi echipe si utilaje sa le mute dincoace. Si daca statul Roman incearca sa le penalizeze inatarzierea, scot asul din maneca: poftim, nu ne a-ti dat avizul cutare la timp... Trist.
On The Road

gdo

Raul Sebes (ST1), lucrari supervizate de dirigintele de santier.
Credit Foto: Zelu Popa


voicul

Si avizul de la CFR ar dura cam cat timp?

Eu deja as fi curios daca in afara de acest aviz mai trebuie si altceva.