Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

Becurile sunt tot asa cu sodiu. :) Cine stie ce mai inventează CNAIR... cu ăștia orice e posibil.

florin74

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/cnair-a-constatat-probleme-la-lotul-3-al-autostrazii-sebes-turda-si-a-suspendat-procesul-de-receptie-17609966

Suspendat 3 luni procesul de receptie.

Bravo CNAIR, sa mai moara cativa oameni pe DN1, ca acolo e totul perfect. Si planeitate, si rugozitate, si santuri, si becuri, si marcaje, si indicatoare, si tot ce vor muschii vostri de idioti.

ciprebbe

Clar se sta dupa lot 4 , lot care daca va fi tot asa puricat nu se deschide pana in vara.
Suntem cu chilotii rupti in cur la capitolul infrastructura in Ro, iar standardele noastre pt drumuri noi trebuiesc sa fie de MINIM ***** (5 stele). Doar Romania isi permite asa ceva in timp ce Bulgarii, Ungurii, Sarbii, Macedonienii, Croatii au standarde **** si se dezvolta continuu.
Cred ca in Europa doar standardul nemtesc de Autobahn A+ ne intrece.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

rizzuh

Quotenu au fost respectate avizele CTE siguranța circulației privind obligativitatea antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED, potrivit CNAIR.

Avem undeva avizul CTE, care mentioneaza de LED? Unde obliga acesta sa se monteze becuri cu LED?

QuoteCNAIR avertizează că nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in spatiile de serviicii. "Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare spațiu de servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnaliăarii orizontale din cadrul spațiilor de servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic", se arată în comunicat.

Deci pentru 2 indicatoare de interzis si 2 galeti de vopsea se tine inchisa o autostrada? >:( >:( >:(

Am trecut dintr-o extrema in alta. Acum cativa ani s-a deschis OS3 care a luat-o la vale, iar acum nu se deschide ST3 pentru ca lipseste niste vopsea in spatiile de servicii. :((

mastereve

Tara extremelor... si totusi ma gandesc... ok nu sunt cu led. Cat dureaza sa monteze cu led? 3 luni?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cristi N

Au pus comunicatul si pe siteul propriu

QuoteComisia constituită în data de 09.01.2018 pentru a inspecta, în vederea recepționării, lucrările efectuate de antreprenor la construcția lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda a constatat o serie de neconformități ceea ce a dus la suspendarea procesului de recepție la terminarea lucrărilor.

Astfel, în urma inspecției s-au constatat o serie de neconformități, printre cele mai importante fiind următoarele:

au fost identificate numeroase zone cu deficiențe de planeitate și rugozitate. Pentru aceste zone raportul prezintă un calificativ INADMISIBIL;
nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp in vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere;
nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod;
pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități;
există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parțial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante;
la structura de la km 45+600 există defecte la suprafața betoanelor;
sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mișcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, așa cum a fost solicitat de Beneficiar;
nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in Spatiile de Serviicii. Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare Spațiu de Servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnaliăarii orizontale din cadrul Spațiilor de Servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic;
este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecția dintre bretele, așa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranță;
nu au fost respectate avizele CTE Siguranța Circulației privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED;
se impune verificarea de către Proiectant și Inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea;
trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud, conform reglementărilor în vigoare
În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcție de condițiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea Antreprenorului.

Precizăm că CNAIR SA a transmis Antreprenorului raportul cu neconformitățile pentru remedierea acestora în vederea recepționării la terminarea lucrărilor și a punerii în circulație a acestui sector de autostradă.

Sursa: CNAIR

Vice33

Dirigintele de Șantier ce a păzit...? De ce nu este luat și el la sulă...? Într-o lucrare normală, dacă Dirigintele este cu ochii pe Executant și Responsabilul Tehnic cu Execuția (R.T.E.-istul) își face bine treaba, nu ar trebui să fie probleme.

Ei doi sunt cei care supervisează corectitudinea și respectarea proiectului, unul din partea Beneficiarului și celălalt din partea executantului!

Presa văd că nu știe problema cu becurile...API poate să lămurească această necunoștință într-un viitor comunicat...?

rizzuh

Quote from: mastereve on January 17, 2018, 10:20:22 AM
Tara extremelor... si totusi ma gandesc... ok nu sunt cu led. Cat dureaza sa monteze cu led? 3 luni?

Pai si cine plateste pentru ele? Caietul de sarcini, oferta, proiectul au fost pentru becuri cu sodiu.

Daniel_I

#9518
Quote from: rizzuh on January 17, 2018, 10:48:32 AM
Pai si cine plateste pentru ele? Caietul de sarcini, oferta, proiectul au fost pentru becuri cu sodiu.
Horatiu si Cutter au explicat foarte bine ce sa intamplat. Pentru cei care nu rasfoiesc zilnic forumul ->
Quote from: cutter
1) Caietul de sarcini cere iluminat conform AND 603-2012.
2) AND 603-2012 recomandă becuri cu HPS (vapori de sodiu la înaltă presiune).
3) Constructorul ofertează la licitație becuri cu HPS și cu prețul aferent.
4) Oferta este acceptată (normal) și desemnată cîștigătoare.
5) Se semnează contractul și se face proiectul tehnic. Cu becuri cu HPS, la fel ca în ofertă și în AND 603-2012.
6) Dorel de la CNAIR vrea becuri cu LED - dar o trece doar ca o observație la un aviz favorabil asupra proiectului tehnic.
7) Constructorul întreabă "Sigur, schimbăm pe LED, dar costă în plus. Ne dați vă rog o instrucțiune (limbaj FIDIC - adică o comandă a clientului) să facem această înlocuire."
8 ) CNAIR - intern "aoleu, costă în plus, nu se poate așa ceva - văleu". CNAIR către constructor: ... (nimic).
9) Se termină autostrada, se pun becuri cu HPS conform: normativ - ofertă la licitație - proiect tehnic aprobat (și cu autorizație de construire).
10) CNAIR - "De ce n-ați pus becuri cu LED?"
On The Road

__dir

Pai noi, si TS mai mult ca sigur a vazut marlania celor din companie.

Receptie arata ca un meci de rugby.

yetiman

Pe de o parte, sunt de acord ca nu trebuie sa facem rabat de la calitate si sa cerem sa se respecte standardele si cerintele.
Dar asta trebuie sa fie facuta de un organism COMPETENT! Iar de (in)competenta CNAIR suntem lamuriti toti. Se vede, de catre oricine care are ochi de vazut, cam care este "calitatea"CNAIR (nu trebuie nci un alt element in afara eternelor amanari (licitatii, deschideri oferte, analiza oferte, etc, etc....)

Pe de alta parte, m-am uitat putin pe lista de neconformitati.

Primele 2 (planeitate+rugozitate si recoltare de carote) sunt singurele care NU se pot face sub trafic. Dar planeitatea si rugozitatea au fost verificate de Inginer - DRDP Cluj (tot CNAIR, la urma urmei) si au fost OK si de CESTRIN (tot CNAIR si ei) si n-au mai fost OK. Si aici, acelasi cuvand imi vine in minte: INCOMPETENTA! (indiferent unde este ea - la DRDP sau la CESTRIN). Careva din ei nu stie sa masoare, deci rezultatul corect ar putea fi oricare din ele)  >:(

PT privind calea de pod - fara explicatii sunt doar vorbe in vant.

Scurgerea apelor neconforma. Care scurgere? Pe calea autostrazii sau in exterior?

Restul neconformitatilor sunt, toate, in afara caii de rulare. Se pot remedia, daca este intr-adevar cazul, sub trafic. Nici macar nu trebuie inchis spatiul de sewrvicii pentru marcaje sau panouri suplimentare.
(oare de ce nu se inchide un DN pentru marcaje sau inlocuire semne?  O:-) )
Pentru ITS e doar (probabil) o problema de soft sau de pozitionare a camerelor - nu e rocket science...

Iluminatul cu LED - nu mai comentez. Situatia e clara. CAIET DE SARCINI + LIPSA INSTRUCTIUNE MODIFICARE! (Problema e la CNAIR, ca sa fie clar!)

S-ar mai putea comenta ca nu permite legea/hotararea de guvern xxx (am uitat numarul) darea in folosinta partiala. Argument foarte slab.
1. Se permite receptie partiala pentru elemente cu functionalitate separata (nu cred ca vrea nimeni sa circule prin santul de scurgere a apelor, nu?  :lol: )
2. Cine poate sa schimbe un HG daca nu e clar? Noi? (Si asta se discuta de ceva timp, dar nu s-a facut nimic...)


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

V-am explicat de mai multe ori cum e cu LED-urile.

Beowulf

Se asteapta finalizarea lotului 4 ST pentru a fi receptionate impreuna, la fel cum LD3 asteapta LD4.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

Ionut

Asociația Pro Infrastructura, despre eșecul rușinos al autostrăzii Sebeş – Turda: ,,O crimă la adresa şoferilor"

Asociaţia Pro Infrastructură a avertizat recent că o nouă amânare a deschiderii lotului 3 al autostrăzii Sebeş – Turda "din motive discutabile" este "atât o crimă la adresa şoferilor care se deplasează pe drumul naţional paralel şi pe care au loc accidente frecvente, cât şi o bătaie de joc faţă de banul public". Reprezentanţii Asociaţiei susţin că există "un risc ridicat" de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare.

Digi24

Americanul Clujean

Oare, nu trebuia CNAIR să verifice pe tot parcursul proiectului dacă TS făcea lucrări conforme?  Iar acum, la sfârșitul proiectului fac o verificare și uite că avem o urgență.  Clar că CNAIR știe să planifice ceva, sau să gândească dinainte.

Shame, shame, shame.