Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

NGC

Quote from: Gdereck on January 10, 2018, 04:56:35 PM
Vrajeli
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/raport-dezastruos-privind-autostrada-sebes-turda-857749

Quote from: horatiu.cosma on January 10, 2018, 05:23:11 PM
Gdereck, "vrăjelile" din articol sunt interesante. Enumăr niște aspecte, ar fi interesant de făcut legăturile dintre:

1. Ovidiu Barbier a fost director în CNAIR.
2. Ovidiu Barbier este patronul Maxidesign, firmă ce se ocupă de SF-ul drumului de legătură A3-DN1 în zona Tureni. Deși SF-ul este aproape finalizat, încă nu s-a făcut nicio plată de către CNAIR.
3. Ovidiu Barbier înțeleg că este în paralel auditor pentru siguranța circulației și că a realizat auditul pe ST 3, faza a 3-a (înainte de recepția la terminarea lucrărilor).

De când am citit în articol enormitatea cu breteaua de acces de 2 metri lățime  (:D) deja a început să îmi miroasă ceva ciudat. Intuiția mea e că cineva din CNAIR a condiționat o anumită plată spre Maxidesign de un raport negativ al auditorului, astfel încât CNAIR să aibă la mână pe cei de la TS în "negocierile" pentru efectuarea recepției. Așteptăm să vedem ce se întâmplă pe ROGOP.

Adaug 2 lucruri la ce a spus mai sus Horatiu.

4. Exista 2 facturi inregistrate la CNAIR pentru acel SF, dar din ce stiu eu si din ce zic si vrabiutele, ele nu erau platite pana la sfarsitul anului.

5. Vrabiutele zic ca exista un "meci" intre CNAIR si MAXIDESIGN privind rezilierea contractului "Revizuire D.A.L.I. si realizare expertiza tehnica pentru DN 7D"

alin_simeriaveche

Confirm si eu, am vazut structurilein zona Lancram. Dupa Alba Iulia se vede foarte frumos decopertarea si forezele ce bagau de zor in zona cf. Se vede progresul tot mai mult. Aktor....nani, nani

Allex

Intrebam si noi pe legea 544/2001 ce fel de becuri au fost cerute in caietul de sarcini la licitatie? Si daca s-au cerut becuri cu LED inainte sau dupa semnarea contractului? Si la fel despre latimea drumului tehologic? Ce ziceti?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

adi

becuri cu LED, dar apare alta problema cea a temepraturii de culoare a luminii

Becurile cu descarcare in gaz, au o temperatura mica, adica mai spre galben, ceea ce ii ajuta pe soferi sa distinga FORMELE de masini, oameni, animale, obstacole.

Lampile cu LED au o temperatura de culoare (de obicei mai ridicata) peste normal(5400 grade K) si aceasta lumina mai alba, ajuta la o mai buna distingere a CULORILOR dar nu a formelor.

Ca ex: mergeti in Kaufland si uita-ti-va la raionul unde sunt fructele, ce culoare au lampile de acolo? sunt mai galbene pentru a evidentia forma produsului!


NGC

Quote from: AlexAllex on January 11, 2018, 10:58:56 PM
Intrebam si noi pe legea 544/2001 ce fel de becuri au fost cerute in caietul de sarcini la licitatie? Si daca s-au cerut becuri cu LED inainte sau dupa semnarea contractului? Si la fel despre latimea drumului tehologic? Ce ziceti?

Aveti timp 7 zile sa descarcati cele 4 caiete de sarcini.

http://wikisend.com/download/128172/cs1.pdf
http://wikisend.com/download/465918/cs2.pdf
http://wikisend.com/download/787648/cs3.pdf
http://wikisend.com/download/159428/cs4.pdf

Quote
4.13. Iluminatul
4.13.1. Se va respecta Ghidul privind conditiile de iluminat la Drumurile Nationale si Autostrazi AND 603- 2012

RaduC

#9470
Eu nu am găsit specificat expres în caietul de sarcini ca trebuie folosite lămpi LED. Se face trimitere la ghidul privind conditiile de iluminatsi faptul ca trebuie respectat ghidul. Dar ghidul nu obligă la folosirea lămpilor LED.
Li s-a sculat ăstora de la compania de autostrăzi că stai frate, moda cu LED e aici și pe TS nu s-au pus. Păi să pună, domne...
Ferit-a Dumnezo

Edit: dacă Tirrena a proiectat sistemul de iluminat conform Ghidului, care permite folosirea lămpilor cu sodiu, atunci CNAIR poate să sugă o ceapă...

TibiV

Asta este ca in celebrul banc:

"Iepurasule, da' de ce n-ai sapca ?"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

AND 603-2012 - Ghidul privind conditiile de iluminat la Drumurile Nationale si Autostrazi

Aveti timp 7 zile sa descarcati ghidul.

http://wikisend.com/download/283554/AND-603-2012.pdf

NGC

Cei care credeti "explicatiile" CNAIR de zilele trecute, cititi cu mare atentie ce scrie in ghidul AND 603-2012 de la CNAIR pe care constructorii loturilor ST trebuie sa il respecte conform cerintei din CS.



Or fi descoperit ca a evoluat tehnologia LED. :D
Daca nu la performate, sigur la pret. ;)

cutter

#9474
@RaduC, vezi mesajul meu de pe pagina anterioară.

Culmea ironiei e că autorul Ghidului este domnul Călinescu (domnul mai corpolent din pozele de la recepție) și în ghid scrie (acum l-am citit și eu, dar văd că spune ce ziceam și eu în mesajul anterior) că "...recomandarea este utilizarea surselor cu vapori de sodiu la înaltă presiune, ele având cel mai bun raport calitate-caracteristici/preț. [...] Referitor la sursele cu tehnologie LED... trebuie să tratăm cu atenție sporită aceste achiziții, datorita prezenței pe piață a produselor neconforme și de proastă calitate". Ha. [Problemă de clasa a II-a. A se identifica ce firmă o fi având lămpi cu LED de vândut între timp și câtă șpagă a dat pt. ca băieții de la Tehnic să insiste în toate avizele CTE pe iluminat cu LED-uri?]

Deci să revenim:
1) Caietul de sarcini cere iluminat conform AND 603-2012.
2) AND 603-2012 recomandă becuri cu HPS (vapori de sodiu la înaltă presiune).
3) Constructorul ofertează la licitație becuri cu HPS și cu prețul aferent.
4) Oferta este acceptată (normal) și desemnată cîștigătoare.
5) Se semnează contractul și se face proiectul tehnic. Cu becuri cu HPS, la fel ca în ofertă și în AND 603-2012.
6) Dorel de la CNAIR vrea becuri cu LED - dar o trece doar ca o observație la un aviz favorabil asupra proiectului tehnic.
7) Constructorul întreabă "Sigur, schimbăm pe LED, dar costă în plus. Ne dați vă rog o instrucțiune (limbaj FIDIC - adică o comandă a clientului) să facem această înlocuire."
8 ) CNAIR - intern "aoleu, costă în plus, nu se poate așa ceva - văleu". CNAIR către constructor: ... (nimic).
9) Se termină autostrada, se pun becuri cu HPS conform: normativ - ofertă la licitație - proiect tehnic aprobat (și cu autorizație de construire).
10) CNAIR - "De ce n-ați pus becuri cu LED?"

Incompetenți și șpăgari, slugi de la partid. În acțiune.

ps Pentru constructor nu e așa mare problema - orice arbitru sau judecător (ăia răi care sunt împotriva statului român) înțelege ușor abuzul de aici. Și dup-aia se dă dl. Dragnea de ceasul morții că avem de plătit despăgubiri constructorilor... Acum poate înțelege toată lumea de ce au dat și infamul ordin OMT 600, un fel de 'Legile Justiției' în ceea ce privește contractele de construcție.

bogdix

Oare nu s-ar putea obtine de la cnair (e cale legala si in baza legii liberului acces la informatie) pv de suspendare a receptiei ?

Ca sa nu aberam aiurea pe elucubratiile de "specialist" ale acestui domn Serbanescu.

Ionut

Quote from: cutter on January 12, 2018, 01:24:13 AM
6) Dorel de la CNAIR vrea becuri cu LED - dar o trece doar ca o observație la un aviz favorabil asupra proiectului tehnic.
7) Constructorul întreabă "Sigur, schimbăm pe LED, dar costă în plus. Ne dați vă rog o instrucțiune (limbaj FIDIC - adică o comandă a clientului) să facem această înlocuire."
8 ) CNAIR - intern "aoleu, costă în plus, nu se poate așa ceva - văleu". CNAIR către constructor: ... (nimic).
9) Se termină autostrada, se pun becuri cu HPS conform: normativ - ofertă la licitație - proiect tehnic aprobat (și cu autorizație de construire).
10) CNAIR - "De ce n-ați pus becuri cu LED?"

Pentru re-amintire... mesaj din 16 decembrie.

Quote from: Ionut on December 16, 2017, 09:39:29 AM
In caietul de sarcini (CS), in oferta constructorului (O), in declaratia de proiectare (DP), in proiectul tehnic (PT) aprobat, in detaliile de executie aprobate (DDE), exista o singura solutie, vapori de sodiu. Din ce intelegem noi, CNAIR se refera la faptul ca in aviz CTE pentru siguranta circulatiei (care oricum a fost aprobat DUPA ce au aprobat DP si PT), au adaugat o fraza ca proiectantul va verifica oportunitatea de a instala LED cu telegestiune.

Din detalii cerute si primite de la constructor, ei au cerut o instructiune pentru a se lamuri situatia, dar nu au primit raspuns. Inainte sa inceapa lucrarea de iluminat au mai facut o solicitare in acest sens: nimic. In consecinta, au instalat conform proiect aprobat.

Si, cel mai important,
lucrarile au fost ACCEPTATE DE CONSULTANTA si PLATITE DE BENEFICIAR.

Deci despre ce vorbim?!

Iar la pre-receptie CNAIR s-a trezit ca nu avem becurile care "trebuie". Restul povestii este cunoscuta.

ciprebbe

O mai stiti pe aia cu bretele de 2m latime?...........
Practic e vorba de drumul tehnologic de pe margine :)
Si inca una proaspata,
S-a finalizat iluminatul si la super, extra, mega, giga nodul rutier Turda.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Earthchild

Quote from: ciprebbe on January 12, 2018, 09:30:17 AM
O mai stiti pe aia cu bretele de 2m latime?...........
Practic e vorba de drumul tehnologic de pe margine :)
Ha ha. In cazul asta, la neconformitati trebuia mentionat asa: bretelele au doar 2 metri latime si nu au strat de asfalt!   :o
Quote from: ciprebbe on January 12, 2018, 09:30:17 AM
Si inca una proaspata,
S-a finalizat iluminatul si la super, extra, mega, giga nodul rutier Turda.
CNAIR: "bine domnule, dar ledurile unde sunt?"  ???

HVMihnea

Va fi nevoie de foarte multe becuri acolo. Mi-ar fi placut sa avem o banda de urgenta pe bretelele din nod care sa dubleze ca o banda "am gresit"- oricum mai mult se va merge in marsarier pe acolo pana se invata lumea.
Eu cred ca Pizzarotti se misca bine. Eu sunt mai incepator asa, nu imi dau seama daca la Lancram A10 va supratraversa DN sau invers (cu alte cuvinte, din ce reusesc sa inteleg eu din proiect parca A10 vine peste DN). In giratoriul de la Lancram (din cealalta parte, cel cu Rompetrol) avem o iesire care duce in camp (intre celalalt giratoriu cu A1 si intrarea pe DN1), oare are vreo legatura cu A10?