Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

NGC

Noua estimare pentru finalizarea ST4 este Mai 2018.

Ionut

Aha, să vedem dacă vor să deschidă totuși circulația. :)

V@lentin

Cateva poze din zona Stejeris,se asfalta


















V@lentin

La alunecarea de teren era destula activitate din ceea ce am vazut din DN,la fel si la in zona CIC-ului,se lucra destul de sustinut

voicul

Quote from: NGC on November 10, 2017, 05:38:25 PM
Noua estimare pentru finalizarea ST4 este Mai 2018.

Adica Porr sa dea statului RO 15 mil de euro, adica cam 1/6 din valoarea totala a contractului?

Sau penalizarile incepand cu 1 dec sunt doar vorbe in vant?

Ionut

:lol:
Evident ca nu. Evident ca Porr vor trage ca nebunii si vor cere receptia.

yetiman

#8721


Varianta completa aici: https://i.imgur.com/rMbaZH2.png
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

Quote from: voicul on November 10, 2017, 07:01:28 PM
Quote from: NGC on November 10, 2017, 05:38:25 PM
Noua estimare pentru finalizarea ST4 este Mai 2018.

Adica Porr sa dea statului RO 15 mil de euro, adica cam 1/6 din valoarea totala a contractului?


Totalul penalitatilor de intarziere este limitat, de regula la 5% din contract. Adica la nivelul profitul estimat la astfel de lucrari (in tarile cu concurenta mare si autoritati serioase, unde preturile s-au stabilizat). Ideea este sa fie luat acest profit, dar ar fi o catastrofa sa se ia din banii destinati lucrarilor in sine. Este clar ca atunci subcontractantii ar ramane de obicei neplatiti, angajati neplatiti, etc... Scopul nu este falimentarea firmelor si nici lasarea oamenilor pe drumuri sau cu rate neplatite prin salarii neincasate.

Daca s-ar face penalitati mai mari, evident toate firmele ar veni cu preturi mai mari, ca sa merite acest risc + sa acopere costurile de finantare in situatii abuzive, pana cand avocatii anuleaza in instanta deciziile abuzive.

In general, daca se pun conditii exagerate in contracte asta nu duce decat la cresterea pretului - una din cauzele preturilor mai mari la noi decat in Ungaria, Bulgaria, Polonia, etc...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alex8

Nu doar autoritățile trebuie să fie serioase. La noi este o problemă și cu firmele private. E simplu să arătăm tot timpul la autorități, dar sunt firme care caută optimizări peste limita de bun simț.

Profitul de 5% la noi mi se pare ireal.

cristi5

Pai oricine are o firma cauta sa-si maximizeze profitul. Cum a zis al doilea barbat al tarii, traim in capitalism.

Daca greseste, pune bani din buzunar. Cat crezi ca costa toata operatiunea Porr? Sute de mii de euro?

Spre deosebire de stat, unele firme au un nume de aparat. Problema e cand nu au.

luc

Imagini de vineri la amiaza, de pe lotul 1, limita cu lotul 2 (in zona se lucra si in zilele anterioare):

Powered by API/PUM imgur uploader

Teo

A apărut in ziarul judetean Unirea un articol care afirma ca nu va fi deschis traficului lotul 4 pana in mai 2018. De asemenea, mai spunea ca in cadrul actual legislativ, receptia nu poate fi facuta decât la finalizarea completa.
Nu cita forumul, desi ma îndoiesc ca au alte surse.



elion

Lotul 3 zona viaductul-debleul Gâmbaş
Supratraversarea Gâmbaş-Păgida





















elion