News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

ddfab

#7425
Quote from: rocklee on June 13, 2017, 06:20:59 PM
cateva imagini cu terasmentul si structurile din campul cu macii....unde se lucra la terasment si la structura de bton ce vrea sa spuna ca va fi  un pasaj ,,, :)


daca va uitati aici, autostrada va trece peste acea structura, deci se va inalta la nivelul actual al DN-ului. este posibila solutia de descarcare temporara, exact ca la Sibiu vest, in trecut. doar sa se vrea...

adiarc

Ceea ce spuneSilviufg,este de importanta cruciala...in fiecare dupa-masa este dezastru.

Eu evit zona total.Pt cei care vor sa ocolească zona aglomerata,pe ruta Sibiu-Alba Iulia ,le recomand sa iasă pe la Cunta,apoi Sebes-Daia Romană -Ciugud-Alba Iulia( pe ambele capete ale centurii Ab,sau pe la mijlocul ei,peste calea ferată,in fct.de unde aveti treaba in AB)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Pentru a avea o descărcare temporară acolo și pentru a deschide circulația pe autostradă de la descărcare și până la nodul Alba Iulia Sud, sunt necesare câteva chestiuni:
- o fundamentare solidă a CNAIR pentru costurile suplimentare produse de descărcare, pe care să și-o asume în fața unui eventual control al Curții de Conturi
- un proiect cu care să vină Pizzarotti, care să fie avizat, pentru care să se ajungă la un consens în ceea ce privește banii
- posibil exproprieri suplimentare
- alte avize și autorizații, notificare la mediu
- recepție la terminarea lucrărilor pe acel sector (trebuie iar asumare din partea CNAIR, din nou, dificil). Dacă nu se poate recepție parțială, ar trebui multă bună-voință din partea constructorului, care să termine la cheie acea porțiune de autostradă și să dea drumul la trafic pe managementul lor de trafic (deci fără să curgă garanția) - greu spre imposibil.

Toate cele de mai sus, în cel mai bun caz, dacă se aliniază planetele, vor dura vreo 2 ani. Deci putem aștepta liniștiți după finalizarea nodului Sebeș.

yetiman

Horatiu, nu vreau sa te contrazic. Ai fost mai "in miezul problemei".
Dar mi se pare cam multa inconsistenta in aceste discutii/solutii de descarcari temporare.

Ba se poate, ba nu se poate. Ba spunem ca e normal sa se faca o descarcare temporara ca sa nu ramana portiuni nefolosite (A1 - Margina, Holdea, etc), ba spunem ca e aproape imposibil de facut "daca nu se aliniaza planetele".
Oare chiar asa batuti in cap suntem (noi, romanii, si, in special, guvernantii) ca sa nu gasim o solutie definitiva la acest subiect? Sau, de fapt, solutia exista, doar ca legea e foarte interpretabila, si fiecare sustine partea care ii convine, dupa bunul plac?

Nu vreau sa redeschid subiectul, s-a tot discutat pe el, dar mie imi "miroase" deja a politica prea multa (si prea murdara).
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ddfab

continua lucrarile la relocarea dn 1 in curba Oiejdea.
au aparut tarusii de delimitare... :)





pe partea cealalta, decopertarea este finalizata. se asteapta terasamentul...


horatiu.cosma

#7430
@yetiman, e o diferență destul de mare între Holdea și ce avem aici. Acolo tunelele vor fi gata în 202x și Holdea în 2018, acolo argumentul "ieșire de pe A în caz de urgență la tuneluri" e puternic pentru Curtea de Conturi, acolo se va face recepție la terminarea lucrărilor pe tot contractul. Aici, probabil în 2018 se va termina secțiunea A și în 2019 nodul Sebeș, argumentul "facem o descărcare ca să nu stea o bucățică de autostradă finalizată închisă un an" nu e chiar așa de puternic în ochii organelor de control. Nu mă înțelege greșit, dacă ar fi după mine, mâine aș da undă verde pentru această descărcare, fiindcă am experimentat de multe ori traficul pe Sebeș-Alba la ore de vârf și e groaznic. Am încercat să dau o notă realistă acestei situații, până la urmă și discuțiile concrete pentru Holdea au inceput în 2015 pe final, iar deschiderea circulației va fi cândva în 2018, deci cam ce ziceam și aici.

gdaniel

#7431
M-am tot gandit ca probabil la 1 decembrie 2018 o sa fie cel mai mare blocaj posibil in zona Sebes - Alba-Iulia, si ar trebui gasita o solutie pentru deschidere partiala candva spre sfarsitul anului viitor.
Oricum traficul local e suficient pentru a bloca accesul prin giratoriile mici de la nodul A1 - DN1, asa ca nu ar ajuta o intrare pe A10 pe langa Lukoil prea mult.
Ar trebui cumva distribuit traficul de pe autostrada si prin alt nod, de exemplu cel de la Sebes-Vest (cel estic fiind seminod, nu ar ajuta deloc).

Minimul necesar ar fi constructia perechii de bretele A10 - A1 Deva si A1 Deva - A10, care e mai simpla de construit decat perechea spre Sibiu (care include si pod peste raul Sebes).
Avand bretelele ar fi usor de descarcat traficul din A10 si in DN7 cat si preluarea traficului local de pe platforma industriala Sebes Vest.
Tot aici, se poate face conexiunea A10 cu A1 Sibiu folosind nodul Sebes Vest pentru a "intoarce" pe celalalt sens al autostrazii A1, spre Sibiu.
Suplimentar ar mai fi usor de realizat accesul pe A10 din giratoriul nordic de la Sebes, care mai preia din traficul local pe directia Alba.
Deci in total jumatate din numarul bretelelor din nod (poate se poate sparge sectiunea B in 2 subsectiuni si se poate face prioritizarea lor)

Dar alinierea "planetelor" un prea functioneaza la noi asa ca o sa stam in trafic si o sa ne uitam la o gramada de structuri incepute concomitent in loc sa fie terminate primele cateva mai simple si care ar ajuta masiv circulatia in zona...   >:(  >:(  >:(

yetiman

@Horatiu- Da si nu.
Asa cum ziceam anterior, impresia mea este ca autostrada "va intra" direct in giratoriul existent deja (cu parapeti, etc.) Deci o descarcare ar putea fi posibila fara alte amenajari suplimentare.
Iar cand va fi gata nodul de la Sebes si vor veni spre giratoriu, il vor desffinta in ultima faza de constructie.
De aceea faceam comparatia cu nodul Sibiu.

La Holdea sunt necesare lucrari suplimentare. Aici nodul (giratoriul) exista deja.

Evident, asta e valabil doar daca autostrada si giratoriul sunt la acelasi nivel si in acelasi aliniament.

Din pacate, transparenta e ZERO si la CNAIR si la constructor, si, in loc sa ne clarifice aceasta nedumerire prefera sa pastreze secretul.

Singurul meu argument "fizic" pentru aceasta solutie este construirea in aliniamentul autostrazii a unui sens giratoriu mult mai elaborat. Altfel nu si-ar avea sensul. Adica Pizzarotti vrea sa faca economie "la sange"cu nodul Sebes, dar in acest giratoriu temporar investeste intr-o gramada de masuri.

Oricum, vom vedea.
Daca am eu dreptate, dai tu o bere.  O:-) Daca ai tu dreptate, tot tu dai o bere, ca sa mai atenueze din dezamagire.  :lol:

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

teoneo

Quote from: Stefan01 on June 04, 2017, 07:56:20 PM
In poza  de mai jos, in chenarul galben, se afla o groapa. Cine cunoaste proiectul ne poate ajuta cu informatii suplimentare ??


S-a lansat (pag.191) o intrebare de catre Stefan01 la care am incerc un raspuns (ma folosesc de Documentatia Tehnica folosita in timpul licitatiei, dateaza din 2013). Situatia este descrisa in mesaj (click pe titlu Quote citat de mine mai sus sau aici):

In acel loc se va pune un Podet (lumina=4.00m) la km 18+700. Podetul (L=5.00m) care se vede ca e pus pe pozitie putin mai incolo este la km18+400 (cu aproximatie). Am facut cateva capturi pe care le puteti vedea:
- autostrada A10 lot 2 km18+000 - km19+550 Plan de situatie
- autostrada A10 lot 2 km18+000 - km19+550 Profil longitudinal

Se observa necesitatea podetului si din cauza concavitatii data de profilul autostrazii, de debleul care se executa aprox intre km18+750 si 18+900, si de mica vale a carei curba minima e exact unde e "groapa" amintita. Apele pluviale care se scurg de pe sensul de mers catre Sebes, cele de pe deal si cele din debleu vor fi colectate si evacuate prin acest podet.

esendy

Quote from: georgec on June 14, 2017, 09:27:59 AM
Probabil Pizzaroti nu este cel mai serios constructor dar cum statul roman a intarziat 2 ani  cu obtinerea autorizatiei pentru respectivul nod mi sa pare echilibrat ca si constructorul sa intarzie. Daca statul era bine pregatit cu proiectul,autorizatiile, exproprierile si eventuale relocari atunci era normal sa fie penalitati dar cum lucrurile nu stau asa, eu inteleg dorinta normala a unei firme capitaliste de a-si maximiza profitul(poate sunt un pic prea capitalist in gandire)

+1; cum sa iti estimezi cand incepi/cand termini lucrarea? cum sa planifici eficient atat financiar in concordanta cu timpul de finalizare daca beneficiarul nu e pregatit cu toata birocratia si frontul de lucru nu e complet ? !

ciprebbe

Vorbim de depasirea termenului licitat. Punct.
Asa ceva nu trebuie sa se accepte niciodata indiferent de vina. Cand ai licitat ti-ai asumat termenul pentru intreaga lucrare.
18 luni  termen de la emiterea AC, atat trebuie sa dureze (maxim) nu sa vina constructorul cu n-spe mii de variante fanteziste si sa amanam santierul la Sfantul Asteapta ca asa vrea el.
Sper sa vad penalizari la Aktor, Pizzarotti si Strabag (cel putin pana azi). Trebuie sa invete si constructorii ca nu se poate chiar orice in Romania.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Am pregatit si o mica pozitie pentru diseara. Apare pe Facebook la 8. :)
Ati ajuta cu un share/like/reactie.

Nu e posibil sa ai in contract termen de 18 luni executie si tu zici 24/26 luni dupa ce ai terminat proiectarea si ai autorizatie. Pai ce treaba e asta?!

carutasul

Da, ar putea exista o situatie în care termenul real să fie egal cu cel licitat, dacă nu ai autorizatie la un element care durează mult ( cred că UMB e un exemplu potrivit, că au rămas la coadă lucrările cele mai dificile) dar mai mare ?  Asta n-ar trebui să se întâmple, în afară de cazul in care ar apărea lucrări suplimentare.

Ionut

Care lucrări suplimentare? Mai fac un nod și nu știm noi?
Care ar fi motivul obiectiv pentru care să li se accepte 4 luni, respectiv 8 luni în plus?

rocklee

dupa atata tevaura si atata birocratie ....sa trecem la lucruri mai frumoase ....

imagini cu podul de la limba .....imagini de pe malul dinspre alba ....

ne suim pe dig si facem poze la structuri ...