News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

alexV



am vreo 70 de poze de la Porr de azi, le pun maine. va delectati cu ce au pus elion, gdo si Stefan01 intre timp :)

gdo

Si dupa o "scurta" asteptare, vin si eu cu continuarea reportajului...

Pasajul peste un drum local intre Oiejdea si Santimbru (mai exact este locul unde au inceput, cu multa vreme in urma, primele lucrari:



Apoi imagini din Semidebleul din apropiere de Santimbru:





vedere spre Turda



Drum tehnologic, proaspat amenajat in partea de jos a Semidebleului si in imediata vecinatate a unei vulcanizari din zona,



Pentru amenajrea lui s-au demolat si ceva anexe in zona




gdo

Au inceput sa intre in deal tot mai serios in apropiere de Santimbru si desi era Sambata, ora 14.00, ritmul era sustinut









iar la baza acteva utilaje care totusi odihneau, ca tot era sambata :)


gdo

#5643
Iar acum cateva imagini de la inceputul lotului din zona Astoria/Galaxy

privire spre Alba  Iulia






Si o privire spre Turda





Cam asta e tot de pe lotul 2...speram ca in cel mai scurt timp sa reusim sa postam si foto-reportajul de pe lotul 1, care de altfel reprezinta si prima vizita oficiala (daca o putem numi asa) de pe lotul 1.

gdo

Si dupa cum am zis, azi, am reusit sa facem o vizita ampla pe lotul 1 impreuna cu Stefan01
Dorim sa multumim tuturor celor  care au facut posibila aceasta vizita: lui Ionut si API, celor de la Pizzaroti, firmei de consultanta si CNADNR.

Innainte sa incep sa postez fotografiile realizate azi,  doresc sa mentionez ca momentan pe Lotul 1 avem autorizatie pe sectiunea A, iar pe sectiunea B si C aceasta lipseste, dar cei cu care am interactionat s-au declarat optimisti ca lucrurile se indreapta pe un drum bun si ca se fac eforturi ca in cel mai scurt timp sa prmim vesti bune legate si de cele doua sectiuni.

Incepem de la Km 4 si inaintem spre Alba Iulia

Se lucreaza la decopertari si terasamente







Privire spre Alba Iulia


Privire spre Sebes





Se lucreaza la podete:

din prefabricate de beton


podete metalice



Relocari de utilitati in zona Oarda, aproape finalizate, se afla intr-un stadiu avansat:









Zona Oarda unde vor fi necesare ceva demolari, casa din imaginea de mai jos va fi demolata



Si cu aceasta imagine se incheie setul de fotografii din zona Oarda, urmeaza zona Limba, unde vom avea un pod peste Mures...





gdo

#5645
In zona Limba, unde avem si un mare sit arhelogic, dar unde cercetarile au fost finalizate si unde foarte curand vor intra sa lucreze:

Privire spre Turda




Prvire spre Sebes


Continuam...si ajungem in zona nodului Alba Sud, unde de saptamana viitoare vor incepe forajele:






Dupa cum se vede in imagini, este adus si fierul beton







Privire de la nod spre Sebes, se vede rampa  amenajata pentru acces pe dig, iar in plan putin mai indepartat va fi podul peste Mures



Privire de la Nod spre Turda



Iar in spatele utilajului se vede o proprietate, aicea sunt ceva probleme legate de expropiere, speram sa se rezolve pentru a nu intarzia realizarea nodului


gdo

De la Nod pana la Raul Sebes se lucreaza la podete si terasament:



Privire spre Turda, cu structura din plan indepartat din apropiere de Raul Sebes:



Structura de beton va supratraversa un drum local





Privire de pe dig


Privire de pe dig spre Sebes:







Si cam asta este tot, urmeaza Stefan01 cu a doua parte.
Ca si concluzie cei de la Pizzaroti s-au apucat de treaba, au atacat in totalitate sectiunea A, evident cu exceptia siturilor care nu sunt descarcate, dar asta se va vedea mai mult in pozele colegului meu, stau bine cu decopertarile si lucreaza la terasament si deasemenea au inceput sa atace si structurile.
Deasemena tin sa multumesc inca odata celor care ne-au insotit in santier pentru buna colaborare.

Stefan01

Continui reportajul, dar mai intai doresc sa multumesc tuturor celor care ne-au oferit posibilitatea de a lua pulsul lucrarilor: API (Ionut, Cutter, ...), constructorului Pizzarotti, firmei de consultanta Egis, CNADNR Am avut placerea sa cunosc oameni, atat din partea Pizzarotti cat si a firmei Egis, dornici sa duca proiectul la bun sfarsit.

Asa cum spunea si gdo, exista trei sectiuni botezate A, B si C. Doar pe sectiunea A exista autorizatie de construire. Pe sectiunile B si C (capetele lotului) sunt depuse eforturi sustinute in vederea obtinerii acestei autorizatii.

Sectiunea A contine un numar de 6 situri arheologice. Pe aceste portiuni urmeaza a fi realizata descarcarea, cu exceptia sitului din zona Limba, care este finalizat. Sapatura va dura cateva luni de zile deoarece se va face manual, urmand ca dupa finalizarea descarcarii cei de la Pizzarotti sa atace aceste zone. Pozele urmatoare au fost realizate sambata, 03.09.2016.


Imaginea de mai jos arta un colt mic din podul de langa digul raului Ampoi si portiunea pana la dig. Aceasta zona poate fi atacata de catre constructor.


Pe malul opus al raului Ampoi situatia se schimba. Intalnim un sit arheologic care asteapta descarcarea. Vedere de ansamblu, inspre Sebes, a sitului (portiunea intre copaci si locul de unde am realizat poza).


Vedere de ansamblu a sitului si urmatoarea zona in care se lucreaza - vedere spre Sebes


Imagini de detaliu cu zona care se afla dupa terminarea sitului arheologic mentionat anterior (lucrari la terasament) - in plan departat se vede bratul macarlei din intersectia A10 cu DJ107




Podet metalic - In dreptul sau se observa o placa pe post de borna kilometrica. Cei de la Pizzarotti au avut grija sa marcheze toate zonale importante de pe traseu.


Ne apropiem de intersectia cu DJ107 - vedere spre Turda


Lucrarile la viitorul pod din intersectia cu DJ107 avanseaza




Portiunea din pozele anterioare - vedere de ansamblu spre Sebes


Tot de pe rambleu, in sens opus - vedere spre Turda






Imagine de ansamblu cu inaltarea rambleului spre Turda


Imagine de ansamblu spre Turda


Grija celor de la Pizzarotti pentru a nu produce mult praf


Tin se precizez ca intre aceste doua portiuni mai exista o zona cu descarcare arheologica nefinalizata.

Continuam inspre cea de-a doua deviere a lui DJ107 - in apropierea baltii private de pescuit. La cel mult 1 km de aceasta zona se termina sectiunea A - vedere spre Turda




In imaginile de mai sus acem doua linii de inalta tensiune simplu circuit: LEA 110 kV Blaj-Barabant si LEA 220 kV de la Mintia (stalpii mai mari). Aceste doua linii trebuie relocate pentru a fi atacata constructia viitorului pod.

Cei de la Pizzarotti au realizat toate grinzile pentru sectiunea A. Ele asteapta sa fie puse in opera.








Statia de asfalt a celor de la Pizzarotti este gata de functionare.


Ca si o scurta completare la spusle celegului gdo: avem o descarcare arheologica nerealizata si pe breteaua nodului Alba Iulia Sud.

In concluzie, constructorul Pizzarotti lucreaza ingrijit pe portiunile unde are autorizatiile si descarcarile necesare. Am observat din partea Pizzarotti si Egis o dorinta ferma de a duce la bun sfarsit constructia acestui lot.

Le multumesc inca o data celor care ne-au insotit in santier si tuturor celor care au facut posibila aceasta vizita !

vancouver

Super. Stefan01 si gdo va multumim si noi, ca si celor care v-au ajutat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rocklee

ma bucura pentru  deschiderea spre transparenta a constructorilor :) ...si pe acesta cale le multumesc si eu celor dela pizzarotti  :D...pentru ca am sale calc si eu prin zona ...nu acum ceva mai tarziu  ...le multumesc de asemenea si celor care au putut face acest fotoreportaj Stefan 01 si godo ...pentru efort si dedicare ... :thumbsup:

aceasta poarta au puso ei sau vriun proprietar ... ???




Stefan01

#5650
@ Rocklee
Constructorul a montat-o pentru a limita accesul autovehiculelor (altele decat cele ale celor implicati in lucrare) care vin de pe dig in zona unde se efectueaza lucrari.

adiarc

multumesc de poze....dar si de informatii.Poate nu am fost eu atent ,dar aveam impresia ca mare parte din lot avea de mult AC.Precizari f.utile legate de arheologie,expropieri si AC.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Stefan01

@ adiarc

Imagineaza-ti ca sectiunea A este fragmentata de 6 situri arheologice care asteapta sa fie descarcate. Acestea sunt imprastiate pe toata lungimea sectiunii A. Doar la Limba s-a incheiat descarcarea. Acolo va fi front de lucru. Vor ramane 5 situri nefinalizate. Va dura luni de zile deoarece sapatura se realizeaza manual.

Nelu63

Felicitari si  multumiri Stefan01 si gdo pentru fotografi si explicati . :gj:

Daniel_I

#5654
^^ Poarta e pusa de un proprietar, Dl. Oancea, care are în concesiune toată zona de la dig la răul Mureș. După poartă sunt și niște lacuri artificiale cu pești, o ferma. Tot digul în zona aceea e îngrădit.
On The Road