Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Granata06

#7830
Uita-te la postarea de mai sus....ce drum agricol va deservi?
B nu are treaba cu valea Secadase. Valea Secadase este intre B si C.

AkaManah

Cunosc bine zona. Exista drum agricol pe langa fosta ferma de hamei. De cealalta parte a fermei, spre Sancrai exista acum un drum tehnologic care merge pana la cateva sute de metri de "ecoduct" si care poate deveni lejer drum agricol. O calitate incontestabila a drumurilor agricole este usurinta crearii acestora daca situatia o cere. In acest caz necesitatea nu poate fi contestata. In plus "ecoductul" este asezat cam in zona care delimiteaza pamanturile Radestiului de cele ale Sancraiului. Ar putea fi un drum agricol comun pentru cele doua localitati.

AkaManah

Quote from: Granata06 on July 31, 2017, 11:23:27 AM
B nu are treaba cu valea Secadase. Valea Secadase este intre B si C.

My bad! M-am inselat pentru ca "B" nu exista in teren. Cam pe unde ar fi B e un sant larg si adanc plin de apa (locul se numeste "Pe Balta"). 

alexV

Ce-am vazut ieri: la Stejeris lac sunt doua foreze, cate una de fiecare parte a autostrazii. Traversarea de la manastirea Dumbrava are asfalt.

Pe lotul 3 la trcerea peste cale ferata mai au <1 metru pana ajung cu terasamentul sus. Pamantul de umplutura depozitat in zona  e deja in terasament, iar acum au depozitat piatra. Jumatate din giratoriul de la Aiud e terminat si traficul e deviat pe el. Se lucreaza la jumatea de giratoriu ramasa. Au inceput lucrul si la giratoriul de la Decea, unde deocamdata au deviat traficul si au excavat prima jumate.

Pe lotul 2 aveti stiri video recente :)

ciprebbe

Sunt doua foreze acolo dar inca nu le-am vazut la munca. Cine mai trece prin zona lacului Stejaris sa ne spuna daca le vede in actiune. Cel putin una e acolo de o sapt si tot sta. Ciudat.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

rocklee

poate lucreaza pe ''furis numai noaptea''  :D

horatiu.cosma

Pe lotul 2, din ce se vede în filmare, concentrarea de forțe și avansul în teren sunt mai ok de la Teiuș spre lotul 1. Ar fi mai util (pentru noi) ca Aktor să accelereze înspre lotul 3, pentru a deschide circulația până la Teiuș și a scoate astfel traficul din Teiuș și Aiud, mutându-l pe autostradă.

Din estimările mele, nodul Alba Iulia Nord (secțiunea B, km 14 - 17) din lotul 1 va fi autorizat la finalul anului ăsta (lipsesc exproprierile suplimentare și știm cât de bine se mișcă CNAIR, MT, MJ, MFP cu ele), plus că mai sunt case pe traseu, deci nu se va putea intra în ele imediat după decizia de expropriere. Ducând logica mai departe, final de 2019 pentru Alba Iulia Nord finalizat este un termen optimist, 2020 mai degrabă realist.

Asta înseamnă că după ce Aktor va termina L2 (cândva în 2019), se va circula pe A10 de la Teiuș până la Turda. Aici cel mai probabil se va modifica prioritatea pe DN1 <-> DN 14B, pentru traficul majoritar autostradă <-> DN 1 spre/dinspre Alba Iulia.

Dar oare cu puțină imaginație și ingeniozitate nu s-ar putea veni cu o soluție mai bună pentru trafic, referitor la legătura DN 1 spre/dinspre Alba Iulia <-> A10? Spre exemplu ce ziceți de asta? Dacă acei 2.5 km din DJ 107H ar fi făcuți ca și aici până la intersecția cu DN 14B, plus 2 giratorii provizorii micuțe aici și aici, chiar s-ar evita un ocol de 5,5 km cu intrare prin Teiuș. Plus că Aktor va face o parte din treabă prin refacerea cu balast a acelui DJ (fiindcă acum îl folosesc ca și drum de șantier) și vreo 100-200 de metri de asfalt, cât o fi în proiectul supratraversării/subtraversării A10 a DJ 107H. Cu puțină coordonare MT, MDRAP, poate chiar cu un ajutor și de la Aktor se poate rezolva "ocolitoarea asta" pe DJ 107H, scoțând complet traficul din Teiuș și scurtând accesul spre/dinspre A10.

Stefan01

#7837
@ Horatiu

Tare mult as vrea sa finalizeze portiunea cuprinsa intre Aiud si Teius, inclusiv Nodul Teius. Din pacate, zona de trecere peste magistralele de cale ferata si relocarea LEA de inalta tensiune (aflate in acelasi perimetru) este critica. Lucrarile vor dura din cauza birocratiei. Cred ca vor ramane ultimele zone unde vor mai avea de lucru. Pacat ca zona in cauza nu se afla mai spre Sebes. Asa se putea da mai repede in folosinta portiunea cuprinsa intre Aiud si Teius.

In legatura cu propunerea ta, aceea de a realiza un drum asfaltat intre DJ 107H si DN1, va necesita timp pentru exproprieri suplimentare. Conform hartii, segmentul mic de culoare gri, este o portiune ingusta unde incape doar o bascula si o masina mica. Stiu asta deoarece l-am parcurs cu masina cand am realizat pozele de la sol impreuna cu colegii gdo si ddfab. Ai propus si acele giratorii la solutia dezbatuta. Tin sa spun ca unul din giratorii cade la intersectia DN1 cu drumul care vine de la Galda de Jos. Zona este ingusta si intens circulata de masini de tonaj. Nu pot efectua toata giratia. Loc ar fi, dar trebuie exproprieri suplimentare si relocare de utilitati. Asa iarasi ajungem la timp pierdut. Celalat giratoriu mic e foarte aproape de CF 200A.

Eu zic ca trebuie pusa presiune pentru eliberarea cat mai rapida a autorizatiilor de construire in zona (in apropierea Nodului Teius) unde A10 se intersecteaza cu CF 200A, CF 300 si relocarea LEA 220 kV.

zuma80

Salut,
Am facut recent un drum Bucuresti-Cluj si am luat contact pentru prima data cu Sebes-Turda, de la demararea lucrarilor la A10.
Am considerat ca la momentul lansarii proiectului este unul mai mult facut pentru a avea doua autostrazi (A1 si A3) legate, dar de acum mi-am schimbat perceptia avand in vedere traficul existent pe acea zona.
Studiind putin proiectul in concordanta cu stadiul lucrarilor sunt total de acord ca cel putin loturile 2 si 3 sunt foarte importante. Aglomeratia mare este la intrare in Alba-Iulia dinspre Sebes si la Aiud dinspre Turda (cel putin asta am sesizat eu). Astfel ocolirea celor trei localitati (Alba-Iulia Teiusi si Aiud) este cruciala.
Lotul 4 corespunde unei zone libere pe care se circula relativ bine. Normal ca este foarte bun orice km de autostrada dar din pacate, la noi, toate zonele cheie sunt si cu cele mai mari "probleme" de intarziere.
Pentru A6!

zorro

Zona Stejaris in urma cu 30 min.
Forezele odihneau, o cifa de beton cu beton in ea, (deoarece se invirtea betoniera), astepta;









Se lucra bine la terasamentul podului peste autostrada ce duce in satul Stejaris;

Nu contează cine votează, contează cine numără voturile! (Iosif Vissarionovici Stalin)

zorro

Intrarea spre Dumbrava, are 2 straturi de asfalt;





Stilpul din cauza caruia nu s-a putut face o intreaga banda de sens nu mai este, se lucreaza intens in zona;







In schimb legatura CIC-ului cu DN-ul, nimic nou;



Nu contează cine votează, contează cine numără voturile! (Iosif Vissarionovici Stalin)

adiarc

Multumesc pt poze,dar mai ales pt veștile bune
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ddfab

^^^ si eu zic ca se pregatesc de intrat in forta in paine in zona lacului, daca nu au inceput deja... se vad multe armaturi  aduse la fata locului si un transport tocmai ce ajunge in santier.

florin74

#7843
Am trecut si eu dupa amiaza prin zona. Eu cred ca au inceput lucru la consolidarea terasamentului (cel putin o foreza parea sa lucreze) In plus. doua excavatoare au inceput sa curete terasamentul din zona lacului. De asemenea, gramezi de bolovani/pietres au inceput sa apara.
AKTOR baga turbo. Plin de camioane, atat pe DN cat si pe santier. (cred ca am intalnit 30 numai intre Alba si Teius pe DN) Lucrau si la ora 18.00, PORR si TS oprisera lucru.
Daca AKTOR o tine tot asa, posibil sa avem o surpriza placuta

Si la Pizzaroti se vedea ca se lucreaza serios, mult praf in zona santierului.

dr4qul4

toate bune si frumoase, dar cu nodul Sebes ce se mai aude? Pana la urma aia e cea mai importanta sectiune.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024