Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yetiman

#6495
QuoteSebes - Turda Lot 4
PROIECTARE SI EXECUȚIE AUTOSTRADA SEBEȘ - TURDA,
LOT 4: KM 53+700 – KM 70+000
Fisa Tehnica
Contract Lucrari:
      Tip Fidic Galben: Proiectare si Executie
Antreprenor:         Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. - PORR Bau GmbH
Valoarea Contractului:      470.004.894,83 lei fara TVA din care:
            399.504.160,60 lei - Fonduri Coeziune (85%)
            70.500.734,23 lei - Guvernul Romaniei (15%)
Lungime:         16,300 km + Nodul directional Turda
Localizare:         Judetul Alba si Judetul Cluj (Miraslau – Turda)
Perioada Executie:      4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 20.09.2014
            18 luni pentru executia Lucrarilor, pana la data de 20.03.2016
Perioada de Garantie:      48 luni
Data de Incepere a Lucrarilor:   20.05.2014
Declaratia de Proiectare:   A fost avizata in data de 03.09.2014 prin Aviz CTE nr. 4390.
Revizia Declaratiei de Proiectare a fost avizata in data de 04.02.2015 prin Aviz CTE nr. 4431
Proiectul Tehnic:
Acte aditionale: Nu este cazul
Acordul de mediu: Acord de Mediu RO-ANPM / nr. 01 / 30.06.2009 revizuit in data de 31.10.2013
•   In data de 11.03.2015 - s-a emis o Anexa la Acordul de Mediu existent, care contine si modificiarile survenite in cadrul Sectiunii 5.
•   In data de 16.07.2015 s-a emis o o Anexa la Acordul de Mediu existent, care contine si modificarile survenite in cadrul Sectiunilor 1,2,3 si partial 4 si 6. (Mai putin modificarile din zona Lacului Stejaris si a nodului rutier Turda).
•   In data de 26.11.2015 s-a emis Acordul de Mediu revizuit, care contine toate modificarile (inclusiv zona Lacului Stejaris si a nodului rutier Turda).
Autorizatie de Construire
•   Sector 5 –  A fost emisa Autorizatia de Construire nr. 010/17.03.2015, pentru executarea lucrarilor din interiorul culoarului de expropriere.
•   Sectoare 1,2,3,4,6  - A fost emisa Autorizatia de Construire nr. 052/01.09.2015, pentru executarea lucrarilor din interiorul culoarului de expropriere, mai putin zonele pentru care nu a fost revizuit Acordul de Mediu, pentru care nu a fost realizata intabularea coridorului sau nu a fost obtinut aviz de amplasament de la Electrica/Transelectrica.
•   Pentru zona Miraslau, sit arheologic si retele jud. Alba - a fost emisa AC nr. 018/05.07.2016.
•   Pentru culoarul suplimentar a fost emisa AC nr. 019/12.07.2016.
•   In data de 23.08.2016 a fost emisa AC nr. 037 - relocare LEA 220KV.
Proiectul Tehnic:
•   Sectiune 1: km 53+700 – km 55+500
•   Sectiune 2: km 55+500 – km 58+950
•   Sectiune 3: km 58+950 – km 62+100
•   Sectiune 4: km 62+100 – km 64+500
o   Au fost avizate in CTE  in data de 05.02.2015 prin aviz nr. 4432
•   Sectiune 5: km 64+500 - km 68+550
o   A fost avizat in CTE  in data de 19.09.2014 prin aviz nr. 4397
•   Sectiune  6: nod rutier Turda (nod directional intre A10 si A3)
o   A fost avizat in CTE  in data de 05.02.2015 prin aviz nr. 4432
Sume certificate la 14.12.2016
       218.641.286,09  lei fara TVA (Echivalent CIP 1 – CIP 8.), din care:
•   Avans (CIP 1): 70.500.734,22 Lei fara TVA
•   Activitati de preconstructie (CIP 2): 16.118.404,87 Lei fara TVA
•   Activitati de preconstructie (CIP 3): 10.922.041,69 Lei fara TVA
•   Activitati de preconstructie si lucrari in cadrul Sectorului 5 (CIP 4): 23.531.078,70 Lei fara TVA
•   Activitati de preconstructie si lucrari in cadrul Sectorului 1-6 (CIP 5): 42.178.026,05 Lei fara TVA
•   Activitati de preconstructie si lucrari in cadrul Sectoarele 1-6 (CIP 6): 14.164.441,59 Lei fara TVA   
•   Activitati de preconstructie si lucrari in cadrul Sectoarele 1-6 (CIP 7 rev): 4.297.824,32 Lei fara TVA
•   Activitati de preconstructie si lucrari in cadrul Sectoarele 1-6 (CIP 8.): 36.928.734,65 Lei fara TVA

Probleme:
1.   Emitere autorizatii de construire pentru zonele excluse de la autorizare: DTAC pentru: - zona lacului Stejaris - aprox 300 m
2.   Emitere autorizatii de construire pentru zonele excluse de la autorizare: DTAC pentru retele: Transgaz Media , Transelectrica
3.   Finalizare Proiect ITS                                                     
Data de Finalizare:   Martie 2016 – conform Contractului / Estimare Receptie la Terminare Trimestrul III 2017
Stadiul actual      Progres Fizic: 60,35% Progres Financiar: 47,47%
Contract Supervizare
Inginer:         Asocierea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. - SPEA Ingegneria Europea SpA
Valoarea Contractului:      3.980.826,20 lei fara TVA din care:
            3.383.704,82 lei - Fonduri Coeziune (85%)
            597.123,93 lei - Guvernul Romaniei (15%)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lupualb

Sa inteleg ca pe loturile 1 si 2 unde avem cele mai mari intarzieri s-au platit in plus sume de bani, iar pe 3 si 4 unde s-a lucrat cel mai mult s-au platit sume mai mici. Cel putin scripta asa arata.
Astazi se lucra pe lotul 4 aproape de kaufland la un pod. Era o macara si mai multi muncitori pe un pod. Langa lacurile de la Stejeris la un alt pod mai lucra o foarte mica echipa, iar dupa manastire se lucra cu un excavator.

De pe DN nu am mai vazut apoi nimic pana la lotul 2 intre Alba si Teius unde s-a descarcat un excavator, iar un muncitor spala peretele de celebrul: "Basarabia pamant romanesc"

Europiu

Lucrările la autostrada Sebeș-Turda, prelungite cu 600 de zile, mai mult decât tot termenul inițial (sursa: digi24)

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/lucrarile-la-autostrada-sebes-turda-prelungite-cu-600-de-zile-mai-mult-decat-termenul-initial-652138

Quote
Deși trebuia definitivată în martie 2016 și cu toate că termenul inițial de construire a autostrăzii a fost de 18 luni, constructorul lotului 4 din autostrada Sebeș-Turda, firma austriacă PORR, a obținut de la adjudecatorul contractului o prelungire a acestuia cu nu mai puțin de 600 de zile, adică cu 20 de luni. Decizia este considerată discutabilă și subiectivă și trage un semnal de alarmă asupra modului în care în contractele FIDIC se respectă interesele statului și legalitatea.

Ii rog pe cei care se pricep, stiu mai multe etc. sa ne (mai) lumineze.

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

yetiman

Daca am socotit eu bine, +20 luni inseamna undeva prin noiembrie 2017.
Cu toate intarzierile din 2015 si 2016, cam asta e realitatea (trista) a termenului de finalizare.
Chiar si CNAIR, asa cum am postat mai sus, estimeaza ca termen pentru receptie Trim. III 2017.
Iar din sept. pana in noi. e un buffer de siguranta pentru Porr.

Si sa spui ca vina ii apartine constructorului (si nu e vorba numai de Porr aici) este o absurditate. Pe toate autostrazile in constructie din Romania a fost exact aceeasi situatie.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

In finalul anului trecut, la aproximativ 300 de zile distanta de la data de incheiere initiala a contractului(martie 2016), Transelectrica a dat unda verde(in sfaaaarrrrsssssiiiiiitttttt) contractului de executie pentru relocarea stalpilor lor ce stau in mijlocul autostrazii, iar Electrica inca nu a dat(dar din ce stiu eu, e pe vine). Asa ca cele 600 de zile par, la prima vedere, rationale si corecte, ca doar nu putea termina Porr autostrada cu ditamai stalpul in mijlocul ei. Faptul ca CNAIR e capabila sau nu sa se apere in fata unui adjudecator e mai putin important aici. Problema principala e altundeva.

bridge

"...firma austriacă PORR va beneficia de o prelungire a termenului de 600 de zile, dar și de o plată suplimentară de 32 milioane de lei."

alecu26

cred ca singura chestiune atribuibila constructorului este solutia de la lacul Stejeris, unde ei au riscat si au inlocuit viaductul cu umplutura.

In purul stil romanes, la inceput studiul pentru noua solutie s-a facut asa...in doru lelii...si aplicarea la fel. (sa mers pe clasica solutie...lasa ca bagam bolovani mari la greu pana nu mai intra...si o sa tina). Ei...se pare ca nu a tinut.

Doar acu cateva saptamani Porr a finalizat o noua solutie tehnica pt aceea zona....dar nu am info daca a fost sau nu aprobata de CNAIR sau chiar s-a inceput implementarea ei.

Oricum, întârzierile concurente sunt un intreg capitol in FIDIC si in DAB (CAD), si se ajunge la un nivel uimitor de exprtiza a oamenilor care le analizeaza.
Drumurile noastre POATE;

ovicor

#6503
     Imagini 2017 cu nod A3/A10 !
     Si nu numai ! Pe GM !

pentium10

#6504
daca te referi la Google Maps, e o gresela de afisare la data de la Google, pozele nu sunt din 2017, pozele sunt din 10/10/2016
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ovicor

   Ma rog, cert e ca sunt vizibile bretelele !

csebi24


alecu26

hmmm....avem probleme cu o bretea si ceva padure (pepiniera)???!!!
Drumurile noastre POATE;

yetiman

Actualizare conform cifre CNAIR.
Nu prea sunt credibile.
Chiar nu s-a mai lucrat nimic pe A10?

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Granata06

Nu prea...totul este inghetat. Dar indata ce va fi vreme buna, se va incepe in forta.