Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefan01

#5610
@ Dan74

Acolo era vechea moara. Sper sa nu ma insel, dar din cate stiu eu nu mai functioneaza.

Teoretic este o idee buna, dar in practica devine destul de complicata si costisitoare. Am luat in calcul o varianta mai scurta a acestei bretele de care zici. Am adus un argument si doua poze in postarea initiala (arunca un ochi pe ultimele doua poze). Vei vedea ca elevatia drumului scade inspre oras si tu ai nevoie sa urci breteaua peste CF200A.

In varianta lunga pe care o propui sunt multe cabluri subterane de energie electrica, pana la propritatea aceea mai avem unul dintre sediile Electrica Transilvania Sud, plus trecerea peste calea ferata 200A. Peste ani ar trebui regandita pasarela (portiune din DN1), conexiunea cu A10 in punctul Alba Iulia Sud, ... etc. In viitor va fi o problema spinoasa. Deocamdata se poate rezolva cu un giraotriu in zona Partos.

Dan74

Cunosc si eu zona, trec in fiecare vara pe acolo de cateva ori, nu cred ca pasarela poate sa fie modificata, eu cred ca solutia ar fi supra sau subtraversarea CF.

linucsu

@Stefan01  Rezolvarea cu giratoriul din Partos poate fi doar una temporara. Un TIR nu are nici o sansa sa intoarca 180 de grade acolo.Nu pe actuala latime a strazii chiar daca are 4 benzi.

Poate ar fi de luat in considerare o iesire din A10 in Partos, inainte de pasarela peste calea ferata. Desi si aceasta varianta are o gramada de neajunsuri si este tardiva!

Ar mai fi si idea sa transformi intersectia celor 2 sensuri catre soseaua de centura si coborarea/urcarea pe pasaj in partea dinspre Partos in intersectie semaforizata oarecum in cruce, cu interdictia camioanelor de a lua viraj acolo unde nu se pot incadra. Ne putem baza ca traficul va scadea la minim in zona odata cu deschiderea autostrazii. Cel mai probabil cea mai mare parte a traficului de pe soseaua de centura se muta pe autostrada.

Proiectantul si/sau beneficiarul trebuia sa fi observat demult problema aceasta si sa vina cu solutii...

P.S. pe termen lung probabil un pasaj nou direct in zona benzinariei Lukoil ar fi rezolvarea corecta a problemei.





Stefan01

Nu contest faptul ca esti la curent cu zona, dar cred ca o vizita la locul cu pricina sau o filmare cu drona te-ar putea lamuri. Argumentez de ce. Daca vii dinspre A10 catre viitorul giraotriu Alba Iulia Sud vei observa cateva aspecte:

1. Iesirea se face mai la dreapta punctului de elevatie maxima a pasarelei - adica pe scaderea elevatiei, mai spre centrul orasului Alba Iulia

2. Calea ferata are aceeasi inaltime a catenarei

Din aceste doua situatii si nevoia sa alipesti breteaua la DN1 (cel care duce in oras), cu respectarea traseului bretelei din proiect, vei fi obligat sa duci breteaua spre punctul de maxima elevatie a pasarelei. Rezulta o curba stransa la stanga. Numai ca tu trebuie sa te intorci la dreapta. Va fi un fel de S care nu cred ca da rezultatele dorite si pentru autotrenuri (sunt cazuri cand e nevoie sa patrunda in oras cu aprobare speciala).

Stefan01

#5614
@ linucsu

La aceleasi idei m-am gandit. Sa le detaliez pe rand:

1. Daca cercul ar fi mic in diametru, posibil sa se incadreze. Trebuie simulata aceasta varianta.

2. Nu am mai pomenit despre varianta cu casele deoarece decizia asupra nodului este luata.

3. Acea transformare a capatului sudic al centurii ar fi cheia rezolvarii problemei. Catre Lukoil e mai complcat si costisitor. Peste drum de Lukoil, in diagonala spre pasarela, exista un PA (punct de alimentare) cu energie electrica al orasului Alba Iulia. Mai luam in calcul hotelul Mariss. Depinde ce distanta trebuie respectata fata de hotel.

Suntem pe aceeasi lungime de unda. Asa am propus si eu: peste ani sa se refaca supratraversarea tinand cont de trafic, conexiunea cu A10, CF200A, ... ,etc.

Daniel_I

Mă bucur că există un interes și se discută aici pe forum problema nodului sud din Alba
E complicată.
Ar trebui o scrisoare făcută primăriei și consiliului local, cu soluți și să ne spună cum văd ei problema rezolvata
Au un plan urbanistic?
Altfel, nodul Alba sud ar fi parțial neutilizat de către șoferi

Sent from my D6503 using Tapatalk

On The Road

Io

#5616
^^
Sigur ca exista interes pentru asta, doar trecem pe-acolo in drum spre Apuseni  :D. Glumesc, evident.
Oricum, Primarul din Alba Iulia chiar pare un om cu cap (rezultatele spectaculoase ale amenajarii Cetatii, Festivalul Dilema Veche, turism etc) si cred ca localnicii ati putea sa-l intrebati ce planuri are (la cit depinde de autoritatile locale - chestie de lamurit in primul rind).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

infraAdi_ro

Revenim cu poze noi din teren:Montare grinzi nod Aiud lot  ST3





Montaj predale peste pod metalic Mures





Sursa:acelasi prieten bun din teren
Romania are un viitor doar daca are prezent!


stangabriel

Am trecut in viteza pe langa santier,  nu stiu bine zona dar  pot sa spun ca pe loturile 3 si 4 se lucra ok pe la ora 6. Era praf ridicat pe toata lungimea. La urcarea de la Kaufland era asfalt proaspat, de asemena in spatele hotelului Stejeris se asfalta. Din Dn , am vazut printre porumb ceea ce cred ca este supratraversarea inca neinceputa peste calea ferata, dar am vazut cateva foreze inca nemontate.

stangabriel

Azi mai sunt in zona, de dimineata se lucra serios, asfalt si stabilizat la Dumbrava, asfalt la Hotel Stejaris, Aktor lucra la zidul de beton, la Turda se adancea debleul  sub Dn si la nod A10 A3. Per total e ok.

elphax

#5621
^^
deci cel mai simplu pentru majoritatea soferilor va fi sa foloseasca iesirea Alba Iulia Nord. Poate ar fi chiar interesant ca marcajele  sa fie gandite asa. De ex: - pe autostrada la Sud sa scrie Alba Iulia Sud, iar la Nord sa scrie simplu Alba Iulia. Si cand vii pe la Sud cand ajungi la centura evident sa ai semn la dreapta Alba Iulia si la stanga Sebes

elion

#5622
ultimul kilometru al lotului 2, de la Mureş la DJ-107E












lotul 3 de la DJ-107E până la valea Aiudului











balaur

Salut tuturor forumistilor.
Urmaresc de ceva timp, prin intermediul postarilor voastre, activitatea de pe santierele unde se construiesc autostrazi.

Vin si eu cu o propunere pentru nodul Alba Iulia Sud
si anume de a se face doua pasaje subterane pe sub centura si calea ferata



Cu galben - ce se va realiza prin actualul proiect
Cu albastru A10 --> Alba Iulia
Cu verde Alba Iulia --> A10 - varianta 1
Cu portocaliu Alba Iulia --> A10 varianta 2 - daca varianta 1 nu incape (nu se poate realiza) printre pasaj si lac.

luc

Pe site-ul Primăriei Alba Iulia asa arata propunerea legăturii la Nodul Alba Iulia Sud:



Oricum e de durata o astfel de legatura. Pana atunci cred ca un giratoriu (folosit doar de masinile mici) in Partos dupa pasarela, unde si terenul permite,  este soluția pe termen scurt.