Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

Pana la urma, incepe sa se distinga forma nodului de la Turda? A ramas propunerea aia aberanta a lui Porr, sau au modificat-o?
Trust me, I'm an east-european doctor!

alecu26

Banuieac ca porr lucreaza la risc pe varianta porr chiar daca nu e aprobata de cnadnr.
Drumurile noastre POATE;

kind19

Quote from: medicul de garda on February 07, 2015, 06:03:08 PM
Pana la urma, incepe sa se distinga forma nodului de la Turda? A ramas propunerea aia aberanta a lui Porr, sau au modificat-o?

Nu e o varianta aberanta. Este cea mai buna varianta in raportul calitate/solutie, pret de constructie. Nu vine nimeni in Romania sa finanteze din buzunarul sau infrastructura. Solutia veche trecea printr-un Kaufland existent pe care odata construit, nu il mai darama nici legea interesului national. :lol:
In proiectarea de drumuri tu poti sa vii cu niste solutii foarte elegante si frumoase, dar daca pretul creste cu 10-20-30% si nimeni nu e dispus sa plateasca, atunci solutia data nu este fezabila. :)
Sa nu uitam totusi ca limbajul principal vorbit atat de CNADNR cat si de orice constructor in orice domeniu civil din lume este "pretul".

MNU

^^
Sau licitezi pret mai mare pe o solutie mai scumpa, dar nu mai castigi, pentru ca pretul cel mai mic este criteriul principal (daca nu chiar unic).

Ajungem iarasi la discutia, daca Impregilo ar fi propus de la inceput cut&cover la Aciliu in loc de acel debleu urias, era aproape sigur ca nu ar mai fi castigat.

Nu am pretentia ca ma pricep dar, in opinia mea, CNADNR ori vine cu niste studii "beton armat" si aplica ca unic criteriu pretul cel mai mic... sau studiul e orientativ si introduce criteriu secundar solutia tehnica. Cei care se stiu cu FIDIC si alte asemenea ma pot contrazice.

dr4qul4

Solutia este in SF.
Oriunde sunt dubii, trebuie selectata solutia mai scumpa!
Oricum noile SF vor fi mult mai bine facute ca sa poata corespunde cerintelor UE.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

medicul de garda

Deci o iesire de pe autostrada pe partea STANGA si niste bretele calare una pe alta pe multiple directii, asa cum am demonstrat mai demult, inseamna o solutie buna calitate/pret? Cu pretul sigurantei circulatiei?

Iar fraza cu "nimeni nu este dispus sa plateasca" nu o inteleg. Pana una alta CNADNR a pus la dispozitie proiectul aproximativ pe care il vrea realizat, cu pretul estimat de ei, pe care teoretic era gata sa-l plateasca. Porr a venit si a licitat o suma cu x% mai mica (nu mai stiu cat, poate sa-mi aminteasca cineva?) si a castigat cu oferta respectiva. Dupa care a venit si a modificat radical nodul proiectat de CNADNR, care asa complicat cum era el, parea future-proof (si daca l-au proiectat, inseamna ca erau dispusi sa plateasca constructia si exproprierile aferente). Nu inteleg cum de e legala manevra asta? Poate ceilalti constructori, care ar fi respectat mai bine planul, ar fi castigat lotul respectiv pe criteriul tehnic. Pana una alta, CNADNR e nevoit sa faca cu totul alte exproprieri fata de cele prevazute, care ar putea creste costul proiectului. Daca aveau deja anumite loturi expropriate care acum nu folosesc la nimic?

Vad o groaza de probleme cu laissez-faire-ul asta pe care si-l permite Porr, si din nou, nu pricep de ce e legala atata libertate in proiectare. Nu e vorba ca inlocuiesti un viaduct cu un rampleu inalt sau tunel, sau o bretea modificata, este efectiv cu totul alt culoar de exproprieri.  ???
Trust me, I'm an east-european doctor!

alexV

la ultima dezbatere pe forum am retinut ca nodul prevazut in SF nu asigura acccesul din DN (venind dinspre Sebes) catre A10 (mergand spre Sebes), pe cand solutia Porr prevede toate legaturile. ditamai depozitu regional Kaufland va folosi exact aceasta legatura.

ca dezavantaj al solutiei Porr am retinut obiectiile lui medicul_de_garda: iesire de pe autostrada pe banda stanga (ioi domne ce situatii de trafic va crea) precum si o bretea de acces ce se trifurca (!?) A3, A10, DN

ca sa nu dezbatem ipoteze, se poate intreba la Porr/CNADNR varinata finala? sau mai asteptam 2 luni si vedem

kind19

#2062
Nu este chiar atat de usor precum ne imaginam.  :) Siguranta si punctele de conflict sunt doar o parte a problemei, mai inteleasa de soferii cu experienta. In realitate vorbim si de alte concepte destul de avansate precum asigurarea capacitatii de trafic pe anumite directii din nod, capacitate puternic influentata de viteza de proiectare si de marimea razelor, sau asigurarea legaturilor pe toate directiile. Apoi mai sunt o multime de constrangeri de ordin tehnic precum, existenta unor retele, drumuri, cladiri, proprietati, canale existente care influenteaza foarte mult rezolvarea problemei ingineresti, iar toate acestea sunt in relatie directa cu pretul de executie.  :)

Este totusi, unul din nodurile (poate nodul cel mai complex) care vor fi construite in Romania, si ma astept sa fie si cel mai bine semnalizat. In Germania am vazut o presemnalizare foarte din timp in astfel de cazuri si o lungime de triere foarte lunga pentru ca soferii sa aibe posibilitatea cat mai mare de decizie. Lafel si marimea marcajelor si vizibilitatea lor de la distante cat mai mari.

NordKapp

Ieșirea de pe autostrada pe stânga nu e chiar asa de grav, cu o presemnalizare corespunzătoare nu cred sa creeze mari probleme... se mai găsesc astfel de cazuri în Europa

horatiu.cosma

La nodul respectiv orice directie e defapt o iesire, fiindca A10 se termina acolo, asa ca fiind pe stanga sau pe dreapta, mie mi se pare acelasi lucru, evident printr-o semnalizare e directiilor corespunzatoare.

Ionut

Va rog nu deviati discutia spre alte subiecte (aveti thread pentru fiecare, separat).
Vorbiti strict de A10 aici. :cheers:

frunzaverde

Quote from: MNU on February 08, 2015, 09:19:05 PM
Nu am pretentia ca ma pricep dar, in opinia mea, CNADNR ori vine cu niste studii "beton armat" si aplica ca unic criteriu pretul cel mai mic... sau studiul e orientativ si introduce criteriu secundar solutia tehnica. Cei care se stiu cu FIDIC si alte asemenea ma pot contrazice.

Prima ta solutie se numeste FIDIC Rosu (studiu si proiectare livrat de beneficiar, i.e. CNADNR, pe care constructorul in implementeaza exact si precis). A doua se numeste FIDIC Galben (cerintele de functionalitate si studiu orientativ livrat de beneficiar; studiul final, proiectarea si executia efectuate de constructor).

In primul caz, nu poate fi decat "pretul cel mai mic" si "capacitatea de executie", pentru ca solutia tehnica e livrata de beneficiar. In al doilea caz, e posibil, dar foarte complicat sa anulezi o oferta bazat pe criteriu tehnic, dat fiind ca antreprenorul se angajeaza ca solutia propusa e fezabila si o poate implementa in teren. Solutia ar fi ca direct la licitatie sa se ceara criterii specifice gen "prezentati solutia detaliata pentru problemele de la km. X+XXX". Problema asta e cunoscuta si rasdiscutata in contracte tip DBE (design, build and execute).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

adiarc

lotul 1 - Sebes-Alba Iulia Nord - Pizzariotti+Pomponio
primele poze sunt facuta la iesirea din Lancram spre Alba , langa benz.Lukoil - baietii cu studiile geo erau si astazi la munca , pe zapada si minus 6 gr



exact in dreptul acestui panou ( langa Lukoil ) , autostrada se intersecteaza cu DN...in departare se vede , destul de neclar , o masina de forat , pt studii geo







traseul marcat spre AB...in stanga imaginii este fabrica de bere Albacher



urm poze sunt pe drumul Alba - Teleac , langa benzinaria si st de betoane Pomponio , unde se lucreaza la organizarea de santier



Muresul , peste drum







"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

pozele urmatoare sunt pe drumul intre Oarda de Jos si Limba , in zona unde autostrada trece Muresul si avem primul pod peste acesta



Muresul , este unde sunt acele salcii..acolo va fii si podul



aceasi zona , spre Sebes -un inceput de drum tehnologic



e posibil ca aceste case sa fie demolate



si in acele buruieni sunt ceva tarusi

cam asta ar fii....momentan este bine - se lucreaza la drumul tehnologic , proiectare , organizare de santier.Exista premisele , ca in martie , cand vremea se indreapta ,sa se intre in forta.Ce ma ingrijoreaza , este ca dupa centura Ab spre Teius , autostrada este cocotata pe deal , cand era mai bine , dupa parerea mea sa fie pe cealalta parte , chiar daca este o zona potential inundabila...cu un terasament inalt s-ar fii rezolvat.Sper sa nu fie probleme , dar dealurile au o panta accentuata
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Multumim de poze, asa sa fie cum zici tu la primavara, pe ambele loturi 1 si 2. Faptul ca s-au apucat din aceasta perioada de organizari de santier, decopertari, drumuri tehnologice etc, avand in vedere ca inca e iarna(ninge,frig,inghet,dezghet) nu imi spune decat ca sunt destul de hotarati sa inceapa treaba serios in primavara.