Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

delacroix

#1200
Distractia cea mai mare va fi la Nodul Alba-Iulia Nord : SF harcea-parcea. Nici DIWI nu reusea astfel de gafe : coborarea(urcarea) de pe sensul Sebes-Turda se face pe o bretea de 250m lungime(R=150m) cu o diferenta de nivel de 35m!
@dr4qul4
Era si dificila solutia de mai jos.

Aiud.dan

#1201
Am calculat,10936m de poduri si viaducte,aproape 11km din 70km de autostrada, se pare ca o sa avem cel mai lung pod de autostrada din tara 2332m,o sa fie interesante aceste constructii si o sa se integreze fain in zona pe unde trece autostrada.
La asemenea constructii de arta cred ca e justificat pretul de 7 mil/km.

alecu26

ala de 2300 sigur nu va fi. Va fi impartit in maxim 2 (poate, poate 3 structuri) dar care in total nu depasesc 500 metri.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

nu avem nici o noutate legate de lotul 1 si 2 ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

pe Sebes - Turda au inceput sa se inmulteasca gropile arheologice pe lotul 4 - Porr
in zona centrului logistic Kaufland , unde au decopertat este tot organizare de santier....sunt pe ultima suta de m cu amplasarea containerelor-cladire

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin_simeriaveche

In dimineata aceasta am venit cu microbuzul de la Ogra Simeria Veche si pot confirma ce a spus adiarc, o macara aseza acele birouri casetate. In rest doar gropi arheologice. Din ce am observat, sunt mult in zona cu utilaje de inchiriat. Au de unde alege subcontractori

PS: sunt deja in zona Ogra...cand va misca ceva A3, direct reportaj. E mult mai acceseibil pt mine.

Aiud.dan

Astazi am fost pe DN1 de la Aiud pana la Unirea, in zona Decea- Inoc unde o sa fie construit nodul rutier, am vazut pamint escavat, gropi de sondaj arheologic iar unde e drumul de acces din DN1 in santier,au pus indicatoare provizorii de restrictie a vitezei,asa usor vad ca incepe lucrul si pe lotul trei.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

elion

#1208
Au apărut gropi arheologice şi la începutul lotului 3 (km 41-42), vizibile de pe comunicaţia Aiud-Ciumbrud (DJ 107E) şi am aflat că vor începe decopertările cât de curând, fără să mai aştepte să-şi strângă oamenii recolta de porumb (pe care o vor toca); nu ştiu ce se va întâmpla cu porţiunile cultivate cu puieţi de pomi fructiferi, viţă de vie şi trandafiri pe care se zvoneşte că le vor ocoli o perioadă dând posibilitate proprietarilor să-şi valorifice respectivele culturi la care investiţia este mult mai mare decât la porumb.

north

Quote from: alecu26 on August 15, 2014, 02:40:29 PM
Estimarea de la sebes turda a fost o aberatie tehnica.
Search a preluat pretul de la sf...cand era drum expres si ia pus un pic de inflatie.

(postarea este din thread A1, dar m-am gandit sa raspund aici)

Asa ca fapt divers, pentru cei ce sunt interesati de istorie.
Functional, singura diferenta intre drumul expres si autostrada a fost lipsa benzii de urgenta (avarie) si latimea putin redusa a benzii de circulatie . Drumul expres a fost insa proiectat cu elemente geometrice (adica cu raze orizontale si verticale, gabarit al pasajelor superioare, coridor de expropriere) care sa-i permita usor traversarea in autostrada.
Acest lucru este valabil pentru toate drumurile expres proiectate atunci (Craiova - Pitesti etc.) - toate erau de fapt proiectate ca "autostrazi mascate".

Ca sa insistam pe platforma, caci diferenta este majora aici:
- drumul expres avea total 21 m (vezi aici detalii), autostrada are 26 (vezi in HG de ITE);
- podurile pe cale unidirectionala aveau pe DX 9,5 m, pe autostrada au 12 m (ca pe toate autostrazile din Romania, ca sa poata cica fi largite la trei benzi pe sens - dar vezi sectiunea 2.7 si discutia din jurul Figurii 2.4 de aici).

Privind schimbarile de alt gen autostrada vs. drum expres Sebes - Turda acestea au fost (urmariti aici (DX) vs. aici (A) schimbarile pe harti):

1. Reproiectarea jonctiunilor autostradale de la Sebes si Turda, care in proiect DX erau relativ mai modeste:
- la Sebes se asigura o trefla cu descarcare locala in DJ 106 K - nod de perspectiva Sebes nord est vezi de exemplu in harta aceasta) - jonctiunea s-a mutat insa mai la vest, vezi si punctul 2;
- la Turda se asigura tot o trefla cu descarcare directa in DJ 161B Turda - Bogata - Calarasi, care ar fi inlocuit si nodul actual dubla-trompeta realizat pe Gilau - Campia Turzii (care la momentul 2007 - 2008 cand s-a facut SF pentru DX Turda - Sebes nu era inca in constructie).

2. Mutarea traseului de la est la vest de Lancram (si deci implicit a jonctiunii autostradale de la Sebes, cum am spus mai sus), pentru a evita nou-aparuta (intre timp) ROSCI0211 (... in fine, am impresia ca in curand intreaga tara va deveni un sit Natura 2000...).

3. Schimbarea traseului la sud de Aiud dintr-unul care ocolea (in DX) Muresul pe la vest, intr-unul care dublu-traverseaza raul. Acest fapt a insemnat insa disparitia nodului Aiud sud, si mare pacat ca nu a fost inlocuit cu un nod pe DJ 107E Aiud - Ciumbrud.

4. Eliminarea buclei nordice de la Aiud (de asemenea cu rol de a ocoli Muresul) si inlocuirea acesteia cu un tronson ce implica inca doua poduri peste Mures.

5. Eliminarea (in fine, transformarea in nod de perspectiva, dar este destul de clar ce inseamna asta) a nodului de la Unirea.

6. Oaresce optimizari pe traseul de pe portiunea Unirea - Turda.

In ansamblu as spune ca revizuirea SF-ului drumului expres a adus oarecare imbunatatiri fata de proiectul DX de atunci, dar parcimonia cu care s-au proiectat nodurile rutiere este inacceptabila (lipsesc - ca un minim - noduri la Alba Iulia nord, DJ 142L la est de Mures, Aiud sudest la DJ 107E, Unirea).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

NGC

#1210
^^^ Hartile prezentate drept varianta "definitiva" in articolul citat mai sus, NU corespund proiectului final.

Hartile definitive se pot gasi aici, forum.peundemerg.ro/index.php?topic=165.msg17007#msg17007, si sint extrase din documentatia publicata in SEAP atunci cind au fost scoase anul trecut la licitatie loturile.

De asemenea, va exista un nod la Alba Iulia Nord si unul la Decea / Unirea.

north

Intr-adevar, studiind documentele de la http://www.cnadnr.ro/sebes-turda/Documentatia%20tehnica/ se vad nodurile de la Alba Iulia Nord (desi nu in sinergie cu viitoarea centura spre DN 74) si Unirea (de fapt Decea)  :)
Se multumeste NGC20 pentru corectie.

Acestea fiind spuse, singurul nod cu adevarat util ce nu a fost prevazut este cel de la Aiud SE / DJ 107E spre Ciumbrud, pentru asigurarea accesului dinspre mun. Aiud inspre centrul resedinta de judet Alba Iulia (si, daca tot visam, daca s-ar fi facut acel nod... poate, de ce nu,  se va face prin POR 2014 - 2020 sau POR 2021 - 2027 :troll: atunci s-ar fi impus si denivelarea intersectiei DJ 107E  cu CF 300).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

si din nou frica de tuneluri a CNADNR a dus la aparitia a 2 poduri peste Mures...destul de lungi.

O intretinere a la carte a unui tunel e si ea scumpa...de fapt operarea lui e scumpa, dar si podurile sunt scumpe de intretinut (aparate de reazem, rosturi de dilatatie, etc).

Un tunel, iarna cel putin ai scapat de probleme. De ce credeti ca Vinci a coborat asa mult autostrada pe Comarnic-Bv iar pe tot acel tronson sunt in fapt mai putine poduri/km decat la Sebes Turda?????? costul pe ciclu de viata este mai mic la tunel.

Eu nu sunt un fan al drumurilor express. Preferam sa fie facuta jumate de autostrada. La ce elemente geometrice se alegeau, la ce conditiii de vizibilitate se faceau la cum se faceau nodurile si supratraversarile....se ajungea oricum la vitezele minime de drum express 110 km h, dar la investitie mult mai mica. Un drum express, mi se pare prea scump pentru viteza maxima admisa de 110. Dar e o parere personala.

Sau mai bine....se aplica solutia din tarile nordice, cu un drum pe 3 benzi care alterneaza din 2+1 in 1+2.

Asta e o intrebare buna pentru drumarii romani, de ce naiba nu avem asa ceva prin normative.
Drumurile noastre POATE;

AiudA10

O sapatura arheologica langa DJ107E intre Aiud si Ciumbrud. Sper sa inceapa lucrarile cat mai repede.


alecu26

Drumurile noastre POATE;