Radare pe drumurile din România

Started by ciprebbe, April 01, 2013, 12:42:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciprebbe

Aici putem pune informatii legate de radare, zonele in care actioneaza, atat in tara cat si peste hotare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Cred ca putem discuta tot aici si despre legislatiile diferitelor tari cu privire la limitarile de viteze admise, eventual si de cuantumul amenzilor din diferite tari.
Eu unul de exemplu sunt curios pe unde mai e voie cu detectoarele de radar. In Romania il folosesc, mai il foloseam pana anul trecut si in Ungaria, acum nu stiu daca mai e legal.
In Austria stiu ca e interzis cu desavarsire si sa ai asupra ta in masina asa ceva.
Dupa mine pistoalele alea ale lor de radar cu luneta sunt criminale. De la Km distanta pot vedea daca ai ceva suspect pe masina montat, daca ai vinieta platita, daca porti centura, daca folosesti scaune pt copii, etc si te asteapta linistit sa te apropii.
La noi in zona Oradea baietii te asteapta de cum intrii in tara dinspre Bors, dupa Oradea, inspre Cluj pana pe la Alesd din cauza gropilor nu i-am vazut prezenti ( dar asta nu inseamna ca si-au pierdut obiceiul de a sta pe la Osorhei), mai ii poti gasi in Alesd, sau Huedin, apoi inspre Cluj cu siguranta ii gasesti in Gilau , Floresti, sau chiar Cluj.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

panda80

Eu ma feresc de radare si de alte probleme cu statie CB. Il consider sistemul cel mai bun, poti afla si daca sunt obstacole sau alte probleme pe drum (accidente, zone proaste si daca se pot si pe unde ocoli). De exemplu odata in Cehia nu-mi gaseam telefonul (cazuse pe undeva pe sub scaunul masinii) si am vorbit cu un alt sofer care a fost dragut si a sunat el acasa la mine sa le spuna parintilor ca sunt bine si o sa-i sun eu cand ajung in Germania.
Radare in zona mea (Braila) sunt pe DN2B in Ianca aproape tot timpul, iar pe DN21 pot fi oriunde intre Valea Canepii si Viziru. In Insuratei sau Baraganu i-am vazut extrem de rar, iar in Iazu si Slobozia Noua niciodata. Pe DN2 stau de obicei la Movilita si in zona Costesti-Spataru, dar i-am vazut si in Limpezis sau Mihailesti, dar mult mai rar. Pe DN10 stau uneori in Patarlagele, iar pe DN1B in Valea Calugareasca sau Albesti Paleologu.

asztalos

Iti multumesc ca ai deschis acest topic, mai mult decat util. In primul rand, fiind membru pe mai multe forum-uri unde se discuta despre aceasta tema (inclusiv forumuri straine), sper sa pot ajuta aceasta comunitate minunata :)
Ca sa incepem de la inceput :
1. UNDE sunt legale detectoarele de radar?
Proprie experienta + cele citite pe alte forum-uri : In Romania (bineinteles), Ungaria, Bulgaria. In aceste trei tari (primele doua 100% sigur) ai voie cu detectorul de radar.
In Ungaria, pana in data de 01.12.2012 aveai voie inclusiv cu laser jammer (puteai buruia legal sistemele de masurare a vitezei laser). De atunci poti avea laser jammer, dar cu conditia sa nu il pornesti :)
Ungaria : in proportie de 99,99% se foloseste LASER-ul pentru a masura viteza, mai precis aparate FAMA LASER III (inclusiv Pro Laser), respectiv aparate care provin de la NJL KFT (aceasta firma fiind furnizoarea) : SCS-101,102,103. Cele din urma : SCS-103 nu necesita si un operator radar (laser, in acest caz), se poate pune aparatul pe trepied (langa o tufa de ex. sau in iarba), dupa care agentul pleaca si se uita eventual de la departare la aparat (sa nu-l fure careva). Acest aparat trimite TOT prin transfer de date GPRS la centrul de prelucrare a informatiilor din Szombathely. De fapt toate informatiile sunt transmise acolo, inclusiv cele de pe alte aparate de masurare, de unde provin si "felicitarile" din cutia postala a soferilor.
2. VINE amenda sau NU vine acasa la noi, in RO?
Va dau un raspuns 100% sigur (in privinta radarelor din Ungaria mai precis) : NU vin amenzile acasa! Informatia este 100% sigura, deci nu e doar experienta personala.
3. Ce se intampla daca ma opreste politia din Ungaria si ma amendeaza? Ce obligatii am?
Va trebui sa platesti amenda pe loc. Amenzile sunt MARI in Ungaria (de alte tari nu stiu, nu m-am interesat) : pleaca de la 30.000 de forinti (100 euro) pana la 300.000 de forinti (1000 de euro). Daca nu ai bani la tine, conform noilor reglementari din tara vecina, ti se retine masina pana la plata amenzii. In plus, iti vor tracta agentii masina pana la o destinatie anume (un fel de depozit), iar tu vei fi obligat inclusiv la plata cheltuielilor de depozit/tractare). Asadar MARE atentie celor care se cred pe pista de F1 in Ungaria.
O veste buna insa : In Ungaria ai viteza maxima admisa de ex. sub 100 km/h (de ex. 90 km/h in afara localitatilor pe drum european), radarul te ia de la +18 km/h, adica de la 108 km/h. Daca ai sub aceasta limita, TEORETIC nu ti se intampla nimic. Practic, DACA te opreste agentul (doar daca exista echipaj de oprire), iti poate da MAXIM 5000 de forinti deoarece raspunderea obiectiva incepe de la valoarea precizata.
DACA ai limitare de 100 km/h sau peste (de ex. 130 km/h pe autostrada), laser-ul te ia de la 153 km/h (ceea ce pe kilometraj ar fi undeva la 165 km/h). Tot asa : daca nu exista echipaj de oprire, nu ti se intampla nimic. Daca exista, nici atunci nu e sigur ca o sa fii tras pe dreapta. Daca da, 5000 de forinti amenda (prima data).
Un alt aspect important : agentii din Ungaria sunt corupti! Pentru abateri care nu sunt inregistrate cu camera (si nu se trimit, ca urmare, la Szombathely), se poate intelege si negocia.
Avem doar laser in Ungaria?
NU! Avem si cateva radare fixe, prezente pe M0 si M1/M7 (partea comuna), respectiv pe M1, pana la Hegyeshalom. In rest, cateva prin orase ca de ex. Kaposvar sau Diosd. O sa fac un upload mai tarziu la lista de radare fixe. Radare mobile sunt inca 3-4 bucati in toata Ungaria, le mai intalniti prin Miskolc sau Balatonfoldvar.
O sa continui povestea mai incolo. Daca credeti mca informatiile nu sunt relevante si va enerveaza, sa-mi spuneti si atunci renunt la idee :)

panda80

Informatiile referitoare la Ungaria mi se par foarte utile. Esti 100% sigur legat de plata amenzii pe loc? Eu am fost amendat in aprilie 2012 pentru nepurtarea centurii in spate si am platit amenda peste cateva zile din Romania, prin banca. Foarte interesant cu limita de viteza, imi place ca au toleranta mare.

ciprebbe

In 2011 am uitat de proiectoare (interzise la ei daca nu e ceata) si nu am putut plati pe loc 5000 ft (era pe la 2 noaptea dar nu cred ca conteaza asta). Am platit la intoarcere( dupa 1 sapt) intr-o localitate de la ei de pe DN4 al lor.
A fost primadata cand nu a vrut sa imi ia euroii nenea politist, in rest depinde de "magarie" scapi cu 10 - 20 euro.
Te pot opri si intreba de vesta, triunghi, trusa medicala( aflata in valabilitate) si de becuri ( nu mai stiu care e obligatia legala cu becurile la ei, dar mereu am 2 becuri de rezerva la mine).
La fel de corupti daca nu si mai rau sunt cei din Slovacia iar eu incerc sa evit tara aceasta cat de des pot la tranzitare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

asztalos

#6
In privinta plata amenzii pe loc, din 1 iunie sau iulie 2012 trebuie sa platesti pe loc amenda daca nu esti cetatean maghiar cu domiciliul in Ungaria. Problema cu neplata amenzii e urmatoarea (la 5000 de forinti nu te obliga, doar daca ai comis o abatere mai grava gen +20 km/h in localitate, cand incepe raspunderea obiectiva) : nu platesti cei 5000 de forinti (75 RON aprox.), data viitoare te opreste politia maghiara si iti verifica prin statie situatia. Daca ai o amenda neplatita, ti se adauga la amenda pe care urmeaza sa primesti in acel moment (nu stiu daca se calculeaza si penalitatile).
Ideea e in felul urmator : DACA nu te opreste (intri in radar cu viteza mare si nu exista echipaj de oprire), data viitoare nu o sa fii in evidenta lor :
In 2012 februarie de ex. am intrat in radar cu 150 km/h pe DN47 din Ungaria (in apropiere de Szeged) unde era restrictie de 70 km/h. Daca ma opreau, plateam pe loc 1000 de euro (mai precis ramaneam pieton/fara masina ca nu aveam de unde sa dau atatia bani). Din fericire, am trecut repede granita (eram aproape de granita) si nu mi-a cerut niciodata nimeni acesti bani.
Tot in 2012, prin decembrie am fost oprit de echipaj pe la Mezopeterd (DN42 din Ungaria) si mi-au cerut actele/au cerut o verificare de la centrul lor.  Simteam ca lesin (avand in vedere faptul ca la data mentionata mai sus aveam aceasi masina, aceleasi numere), dar agentul a venit si a zis ca totul e in regula.
In privinta vitezei : un amic de al meu a fost oprit pe M3, circuland cu 160 km/h (dupa kilometraj). In realitate avea undeva la 150 km/h. Zicea agentul ca trebuie sa-i dea o amenda de 5000 de forinti. La intrebarea : "Trebuie sa platesc pe loc?", raspunsul agentului a fost : "NU!". Asadar nu a platit amicul meu amenda nici in momentul de fata.
Concluzie : INDIFERENT daca ai 131 km/h, 140 km/h sau 150 km/h pe autostrada in Ungaria, daca te opreste (de regula NU se opreste pentru aceste viteze), scapi cu 5000 de forinti (75 RON).
@panda80 : Cand m-au oprit la Mezopeterd, prima intrebare pe care mi l-au adresat : "Pasagerii din spate de ce nu au centura pusa?"
Noroc ca sunt ungur si stiu limba lor...i-am explicat : "Am vazut ca ma opriti, asadar i-am zis pasagerilor din spate sa-si caute buletinele pentru control, iar pentru asta trebuia sa dea jos centurile..."
Urmatoarea intrebare pe care mi l-au adresat : "Dar sigur aveau pasagerii din spate centurile puse de la granita pana in acest loc?" Bineinteles ca am raspuns pozitiv. Erau niste baieti de varsta mea, s-au comportat corect. Ca si o concluzie : am scapat.
Referitor la statiile radio in Ungaria : vedeti ca NU sunt legale! Sunt mai multe norme CE in privinta folosirii statiilor de emisie receptie. Statiile care sunt permise in Ungaria sunt cele cu 4 watti FM. TOATE statiile pe care le avem stiu si AM-ul, deci din start nu sunt legale.
Ungurii (camionagii) folosesc frecventa SSB (USB mai precis), canalul 40 si au putere mare de emisie : de regula, peste 40 de watti.
Soferii romani nu pot depista intotdeauna laserele scs-103 ascunse in iarba, deci atentie mare!!! De ex odata ieseam din Budapesta pe M3, am intrebat pe FM 22 si mi s-a dat liber pana la Miskolc. Repede am trecut pe USB 40, unde am intrebat si mi-au raspuns ca la intersectia X (nu mai tin minte) cu M3-ul am o camera "uitata" pe marginea drumului, mai porecis sub o pasarela. Am trecut, m-au uitat atent si tot nu am observat aparatul laser. Am intrebat din nou daca este acolo ca nu am vazut, dupa care mi-au raspuns colegii camionagii unguri : "Daca nu ma crezi, du-te inapoi si verifica incaodata!Acum am trecut si e acolo!"
Pacat ca la ei nu prea se folosesc statii de emisie receptie, ci mai nou vitezomanii ascund pe cat posibil laser jammer-ele (senzorii) in bara, in grilaj etc...

asztalos

In privinta plata amenzii pe loc, din 1 iunie sau iulie 2012 trebuie sa platesti pe loc amenda daca nu esti cetatean maghiar cu domiciliul in Ungaria. Problema cu neplata amenzii e urmatoarea (la 5000 de forinti nu te obliga, doar daca ai comis o abatere mai grava gen +20 km/h in localitate, cand incepe raspunderea obiectiva) : nu platesti cei 5000 de forinti (75 RON aprox.), data viitoare te opreste politia maghiara si iti verifica prin statie situatia. Daca ai o amenda neplatita, ti se adauga la amenda pe care urmeaza sa primesti in acel moment (nu stiu daca se calculeaza si penalitatile).
Ideea e in felul urmator : DACA nu te opreste (intri in radar cu viteza mare si nu exista echipaj de oprire), data viitoare nu o sa fii in evidenta lor :
In 2012 februarie de ex. am intrat in radar cu 150 km/h pe DN47 din Ungaria (in apropiere de Szeged) unde era restrictie de 70 km/h. Daca ma opreau, plateam pe loc 1000 de euro (mai precis ramaneam pieton/fara masina ca nu aveam de unde sa dau atatia bani). Din fericire, am trecut repede granita (eram aproape de granita) si nu mi-a cerut niciodata nimeni acesti bani.
Tot in 2012, prin decembrie am fost oprit de echipaj pe la Mezopeterd (DN42 din Ungaria) si mi-au cerut actele/au cerut o verificare de la centrul lor.  Simteam ca lesin (avand in vedere faptul ca la data mentionata mai sus aveam aceasi masina, aceleasi numere), dar agentul a venit si a zis ca totul e in regula.
In privinta vitezei : un amic de al meu a fost oprit pe M3, circuland cu 160 km/h (dupa kilometraj). In realitate avea undeva la 150 km/h. Zicea agentul ca trebuie sa-i dea o amenda de 5000 de forinti. La intrebarea : "Trebuie sa platesc pe loc?", raspunsul agentului a fost : "NU!". Asadar nu a platit amicul meu amenda nici in momentul de fata.
Concluzie : INDIFERENT daca ai 131 km/h, 140 km/h sau 150 km/h pe autostrada in Ungaria, daca te opreste (de regula NU se opreste pentru aceste viteze), scapi cu 5000 de forinti (75 RON).
@panda80 : Cand m-au oprit la Mezopeterd, prima intrebare pe care mi l-au adresat : "Pasagerii din spate de ce nu au centura pusa?"
Noroc ca sunt ungur si stiu limba lor...i-am explicat : "Am vazut ca ma opriti, asadar i-am zis pasagerilor din spate sa-si caute buletinele pentru control, iar pentru asta trebuia sa dea jos centurile..."
Urmatoarea intrebare pe care mi l-au adresat : "Dar sigur aveau pasagerii din spate centurile puse de la granita pana in acest loc?" Bineinteles ca am raspuns pozitiv. Erau niste baieti de varsta mea, s-au comportat corect. Ca si o concluzie : am scapat.
Referitor la statiile radio in Ungaria : vedeti ca NU sunt legale! Sunt mai multe norme CE in privinta folosirii statiilor de emisie receptie. Statiile care sunt permise in Ungaria sunt cele cu 4 watti FM. TOATE statiile pe care le avem stiu si AM-ul, deci din start nu sunt legale.
Ungurii (camionagii) folosesc frecventa SSB (USB mai precis), canalul 40 si au putere mare de emisie : de regula, peste 40 de watti.
Soferii romani nu pot depista intotdeauna laserele scs-103 ascunse in iarba, deci atentie mare!!! De ex odata ieseam din Budapesta pe M3, am intrebat pe FM 22 si mi s-a dat liber pana la Miskolc. Repede am trecut pe USB 40, unde am intrebat si mi-au raspuns ca la intersectia X (nu mai tin minte) cu M3-ul am o camera "uitata" pe marginea drumului, mai porecis sub o pasarela. Am trecut, m-au uitat atent si tot nu am observat aparatul laser. Am intrebat din nou daca este acolo ca nu am vazut, dupa care mi-au raspuns colegii camionagii unguri : "Daca nu ma crezi, du-te inapoi si verifica incaodata!Acum am trecut si e acolo!"
Pacat ca la ei nu prea se folosesc statii de emisie receptie, ci mai nou vitezomanii ascund pe cat posibil laser jammer-ele (senzorii) in bara, in grilaj etc...
La capitolul detectoare radar : puteti sa le folositi, dar nu o sa detecteze nici un laser! Aparatele SCS-103 folosesc o alta unda (nu sunt fizician, poate gresesc), mai precis in loc de unda standard de 904 nanometri, 903 nM. Singurul detector care vede aceste laser-e este Valentine One. In schimb, mai nou te iau de la distanta mica, deci un detector care nu are senzor pe placuta de inmatriculare nu are cum sa te averizeze.

asztalos

Sa vorbim un pic de Romania. As dori sa va precizez situatia din Jud. Mures :
La noi in judet avem 5 radare vechi (de fapt 6, dar unul nu l-am mai vazut de foarte mult timp - traffipax speedophot dintr-un logan inscriptionat) :
- 3 masini neinscriptionate cu radar :
Tg Mures : logan alb neinscriptionat : MS-..-XWF - se foloseste in proportie de 99% in oras; logan galben neinscriptionat : MS-..-XWD - se foloseste pe DN-uri
Sighisoara : solenza alba neinscriptionata - numai in Sighisoara am intalnit masina respectiva pe la limitarea de 40 km/h, respectiv la Lukoil (ambele locuri fiind pe DN13/E60)
- masini inscriptionate (active) : VW Vento - Reghin : se sta cu acest radar atat IN Reghin (pe la gara, respectiv iesiri din oras) cat si spre Toplita de ex
- Tg Mures : logan vechi, inscriptionat cu radar.
Radare noi din judet : 10 bucati de MCV-uri, dupa cum urmeaza :
Tg Mures : 4 bucati, Sovata : 1 buc, Tarnaveni : 1 buc, Sighisoara : 1 buc, Reghin : 1 buc, Iernut-Ludus : 1-1 buc.
Dintre aceste radare, doar Vento-ul si Solenza alba mai stau cu radarul pornit tot timpul (din nefericire). Acum un an inca functionau tot constant atat Loganul Alb, cat si Loganul inscriptionat din Tg Mures dar din pacate nu mai e asa :(
Tehnica de operare : agentii NU au in jud. Mures statii cb pe masina (mai demult incercau sa vada cum e dar multi le-au injurat). MCV-ul de la Sovata patruleaza intre Sovata - Trei Sate inclusiv (DN13). Se plimba mereu, cateodata lasa radarul pornit. Te ia inclusiv in afara localitatii (am vazut cu ochii mei intre Sarateni si Chibed cum l-au prins pe unul in afara localitatii).
MCV Tarnaveni : de regula nu-l ved prea des, nu trec de multe ori prin zona. In schimb, la Abus (DJ intre Balauseri si Tarneveni) s-a anuntat odata, respectiv la Adamus (Tarnaveni-Blaj) se mai sta din cate am am inteles. Totodata, la iesirea din Tarnaveni spre Medias le-am vazut odata pe la benzinaria Mol, plimbandu-se.
MCV Iernut : sta mai mult prin Iernut. Poate sa stea la Iernut si Cipau (ma refer la DN15/E60). Are geamuri fumurii. Inainte de masa nici acest MCV si nici cel din Ludus nu prea iese pe traseu (cel putin nu pe DN15/60). Noaptea de ex. NUMAI in Targu Mures este CATEODATA un MCV, in rest, in jud. Mures e LIBER!
MCV Ludus : de la Cuci pana la Hadareni poate sa stea oriunde. De regula l-am intalnit cu radarul intors in Hadareni, cu fata spre Ludus si radarul spre Campia Turzii pe la biserica din localitate.
MCV Sighisoara : la Danes am auzit prin statie ca stata (statea - DN14 Sighisoara-Medias). Eu o singura data l-am vazut, la Albesti (DN15/E60). Cateodata te ia radarul alb neinscriptionat si te opreste MCV-ul (ca sa anunte oamenii numai MCV-ul). De la Nades pana la Mihai Viteazu (DN15/E60) poate sa stea oriunde.
MCV Reghin : mai mult spre Toplita se plimba. E bine de stiut ca nu se opreste niciodata, te ia din mers si sta doar cat se scrie PV-ul.
MCV-uri din Tg Mures : - pe DN15/E60 merg pana la Ogra inclusiv, pe DN13/E60 pana la Tigmandru. Pe DN15 Tg Mures-Reghin nu prea se mai sta, drumul fiind intr-o stare jalnica.
Pe DN15/E60 se sta mai mult pe la Sanpaul la pod, sau la Ogra (mai departe nu se duc, deoarece cei din Iernut vin pana la Cipau inclusiv). Le-am vazut de cateva ori si prin Ungheni, dar mai rar (lucram la Ungheni mai demult si mergeam zilnic incolo, cu statia pusa).
Pe DN13/E60 apare mcv-ul, masoara viteza din mers, iar daca nu prinde (am mers de mai multe ori chiar in saptele lor), se retrag la Hotel Vector, Gaiesti, unde se sta ascuns 10-15 min. De aceea ni se intampla ca se anunta liber si peste doua minute te-a si prins radarul la Gaiesti.
Se mai sta si pe DJ intre Acatari-Ungheni, la limitarea de 30 km/h, la Acatari.
In principiu, atat dimineata cat si dupa-masa se sta cu cate un radar pe drumurile sus mentionate (poate si doua). Daca se anunta liber, e ceva smecherie acolo (urmeaza sa apara pe traseu, undeva).
Se mai sta cateodata si pe DN15/E : Tg Mures-Raciu pe la Campenita (un prieten de al meu aproape a fost luat din mers de catre loganul galben).
Sper ca v-am fost de folos :)

asztalos

Sa continuam cu un traseu pana la Piatra Craiului (de la Tg Mures) : DN15/E60, A3-DN1/E60 :
Dupa ce scapam de radarele din jud. Mures (dupa-masa se pot intalni de la Tg Mures pana la Hadareni chiar si 4 radare), de la Luncani pana la A3 de regula este liber (niciodata nu am vazut sau auzit de radare in Luncani sau Luna). Pe A3, pana la Turda iarasi nu am auzit sau vazut radar niciodata. In schimb, intre Turda-Gilau (pe A3), la km 13-14 la coborare SPRE Targu Mures se sta cu mcv-ul (cei din Turda vin cu radarul lor). Le-am vazut si pe partea SPRE Gilau, pe la km 20, respectiv 45 sau chiar si la coborare de pe autostrada (limitarea de 60 km/h din cate tin minte). MCV-ul din Campia Turzii mai mult in oras sta, nu prea am auzit sau vazut sa iasa de acolo.
La Gilau in proportie de 90% am prins radar, dar NUMAI noaptea. Odata am prins noaptea la ora 3 doua mcv-uri : unul la Gilau, celalalt la Capusu Mare. Ziua o singura data am vazut radar la Gilau, la Rompetrol Partener. Pana la Huedin nu am vazut niciodata nici un radar (mai putin in situatia sus mentionata). In Huedin apare si dispare mcv-ul (radarul vechi/logan inscriptionat nu am vazut in ultimii ani pe traseu), dar de regula cand sta, mai mult la iesirea din Huedin spre Oradea l-am intalnit, inclusiv noaptea sau la Petrom, la intrarea dinspre Cluj. In rest, pana la Piatra Craiului o singura data am vazut radar, inainte de Poieni unde incep curbele, la limitarea de 60 km/h (daca tin minte bine). La Negreni, acum 4-5 ani aprox. am vazut loganul vechi inscriptionat cu radar. De la Piatra Craiului pana la Oradea incep iarasi sa apara radare multe (ca la noi in judet), incepand cu prima localitate : Cornitel. Am intalnit in toate locatiile radar, mai ales la Cornitel, Borod, Gheghie sau Topa de Cris. In Topa de Cris am intalnit MCV cu radarul dat drumul constant; ii prindea pe cei care vin de la Cluj. Ce am remarcat : dupa Gilau (ca doar aici mai apare din cate am inteles si loganul albastru neinscriptionat cu radar), pana la Oradea de 4 ani aprox nici un radar vechi nu am intalnit, DOAR MCV-uri (cu toate ca are si Alesd-ul logan inscriptionat, respectiv Oradea are un logan albastru si alb - neinscriptionate).

ciprebbe

Excelente informatii prezentate.
As putea confirma peste 70% din cele scrise de tine, (in unele localitati nu am intalnit radar in ultimii 3 4 ani, vorbind de Oradea Cluj TG Mures) insa vad ca umblii mai mult pe acolo te cred in ceea ce spui.
Loganul albastru de pe Cluj-Gilau e cu terminatia BGM la numar, foarte usor de retinut ca dupa ce te prinde iti vine sa zici BaGaMi-as...
Asteptam info si din alte zone ale tarii si nu numai.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nenea_hartia

Quote from: ciprebbe on April 01, 2013, 11:15:09 PM
Loganul albastru de pe Cluj-Gilau e cu terminatia BGM la numar, foarte usor de retinut ca dupa ce te prinde iti vine sa zici BaGaMi-as...
:rofl:


@asztalos: :cheers:

Ionut

Hm, deci sunt radare si pe Logan-uri? :D Eu stiam ca doar pe variante break pentru ca au nevoie de spatiu pentru aparat. Probabil au mai avansat la nivel de tehnica. :) Ups.

Super informatii. :cheers:

ciprebbe

Cel albastru in cauza m-a oprit prin septembrie,(sau mai bine zis m-am oprit eu si i am asteptat la peco ca imi facea cu farurile dupa ce l-am depasit in Gilau(ei mergeau la 45km/h) si am crezut ca am ceva la masina), nu aveam actele la mine.
Le-am dat CNP-ul (le ajunge si numele, prenumele) si imediat mi-au aratat buletinul pe un PDA,apoi permisul si au verificat si daca am amenzi neachitate sau permisul suspendat.
Deci si pe masinile vechi au ceva aparatura.
De atunci am retinut numarul lor  BGM  cu explicatia din postul de mai sus.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

asztalos

Si ce se intampla daca le depasesti si nu te opresti daca fac semn cu farurile? Doar nu e masina marcata, nu are girofar, nu are nimic! Unele masini nemarcate au de ex. si folii pe geam : cum ar fi de ex :
1. loganul alb de la Iasi cu geamuri 100% fumurii atat lateral fata, cat si lateral spate + luneta
2. logan mov/albastru de la Covasna (Tg Secuiesc), tot asa, cu folii
Ii depasesc de ex si m-am dus. Sunt eu obligat sa ma dau la oparte pentru o masina civila?
Oricum, o smecherie pentru a ne da seama daca e masina MAI sau nu : daca va uitati atent, au mai multe antene pe masina neinscriptionata : o antena argintie (e batator la ochi), respectiv inca vreo 2-3 antene mai mici. De aici se mai poate da seama.
Mai demult era o problema pentru ca militienii luau spaga (cei cu loganul albastru). Inregistrarile video le stergeau (ca doar e caseta VHS si nu e greu sa dai rewind si rec din nou), iar intrebau de la fiecare : "Cat valoreaza permisul Dvs?"
Am crezut ca de atunci au scos din uz loganul albastru din Cj...
Ca si concluzie : SE POT STERGE inregistrarile facute de radarele vechi Pythoon I si II. La MCV nu mai poti : se inregistreaza direct pe HDD unde nu ai acces ca si simplu agent (radar MPH BEE III)