News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Radare pe drumurile din România

Started by ciprebbe, April 01, 2013, 12:42:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebba

#45
alta locatie preferata de MCV-uri sau "loganu' rosu", pe DN79, intre Arad si Oradea, mai precis la intrarea in Andrei Saguna, aici
de obicei stau cu fata spre Arad

si vad ca nimeni nu zice nimic de deja celebrul radar de la Zam, de pe DN7
adevarul e ca l-am vazut acolo doar ziua, niciodata noaptea, dar nici nu prea am mai trecut in ultimul timp spre est
si in toate cazurile era cu fata spre Arad

apropos... te ia radarul si daca e in spatele tau? teoretic ar putea dar auzisem de o discutie cum ca nu te ia din spate ca nu pot sa-ti faca poza... nu prea imi vine a crede insa... stie cineva ceva mai concret?
Sailing away! S/Y Haimana

grig73

Pentru Arad-Deva zonele ,,fierbinti" sunt :
- Lipova - imediat dupa linia dreapta de la intrare dinspre Arad
-Zam : doua locatii -parcarea de la intrare dinspre Arad si zona garii
-Ilia : aproape permanent la iesire inspre Deva chiar inainte de podul de pe Mures
Ar mai fi :Mintia,Vetel,Tatarasti,Gurasada si Ilteu

Chagall

Actualele radare sunt functionale si pe timp de noapte?
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

panda80

Quote from: catalinf on June 04, 2013, 07:14:44 PM
Foarte interesante si utile informatii, stie cineva de unde se poate cumpara asa o statie?

Statiile se pot cumpara din foarte multe locuri, gasesti chiar si in Hypermarketuri (eu am cumparat una din Carrefour). Sunt si magazine specializate destule. Eu am si imi este foarte utila, nu atat pentru anuntarea echipajelor de politie cat si pentru a sti zonele cu probleme de pe drum, eventuale ambuteiaje etc. De ex. odata in drum spre Germania mi-a cazut telefonul din buzunar sub scaunul masinii fara sa-mi dau seama si am crezut ca l-am pierdut. Telefonul in cadere s-a si inchis. Parintii mei (mama in special) sunt destul de grijulii si suna destul de des. Trecand multe ore de la iesirea din tara si dorind sa le spun ca sunt ok si sa nu-si faca griji, in Cehia, pe D1, l-am rugat pe un alt sofer sa sune 1 min acasa si sa le spuna parintilor ca a luat legatura prin statie cu mine si ca vorbim cand voi ajunge in Germania. 'Colegul' a sunat si astfel ai mei au stat linistiti.
Statia imi este utila si pentru a mai trece plictiseala pe drumurile lungi (fac des Braila sau Bucuresti-Dresda dintr-o bucata, 18-20h de condus).

catalinf


sebba

nu te-as indruma catre surse "nespecializate" cum ar fi supermarketurile decat daca stii ce vrei si cauti un anumit produs la pret mai mic
mai degraba cauta un magazin specializat unde vazatorii ar trebui sa fie mai familiarizati cu produsele si sa-ti poata face si recomandari

frecventa DB e libera dar numai in limita a 4W putere de emisie. daca iei statie cu putere mai mare de 4W si nu esti radioamator inregistrat, cu indicativ, atunci treci in ilegalitate.
adevarat, nici nu prea are cine sa te controleze si e foarte mic riscul dar nu stii niciodata de unde sare iepurele, si cand :)

modulatia statiei, ptr Romania si mare parte din EU, trebuie sa fie FM, adica modulatie in frecventa, nu in amplitudine (AM). cele doua standarde nu comunica intre ele. marea majoritate a statiilor din comert stiu acum de ambele norme dar sa te uiti si la aspectul asta

ca brand exista multe statii pe piata, undele mai bune, altele mai proaste. totul depinde de buget. aici e bine sa consulti si review-uri de pe net
un brand ieftin dar de care eu am fost multumit - si inca sunt - este INTEK, are un raport calitate/performante/pret destul de bun

sa te mai gandesti si cum montezi statia in masina.
daca vrei sa o bagi in bord, format 1-DIN, adica cam cat un casetofon auto, cauta un model cu difuzor in fata. unele au difuzorul pe lateral.
daca ai copii si vrei sa-i protejezi de limbajul cateodata vulgar al unor camionagii ia in considerare si posibilitatea utilizarii castilor.
cam toate statiile au mufa ptr conectarea unui difuzor extern, mufa in care poti conecta o casca dar din pacate majoritatea au aceasta mufa in spate, langa conectorul de antena

antena: doua variante:
1. montura magnetica, usor de montat si demontat, varianta preferata de turisme. va trebui sa alegi o talpa magnetica suficient de mare ca sa reziste la vitezele cu care vrei sa circuli. bigger is better!
antena propriu-zisa, la fel, bigger is better.

2. varianta "fixa". mai greu de montat pe turisme ptr ca necesita un sistem mecanic de fixare si pe caroseriile turismelor e cam greu de facut.
daca ai ceva jeep o poti monta pe un posibil bull-bar dar sa fie antena mare, lunga, sa se ridice cat mai sus posibil

ca si compromis, e e preferat o antena mai scurta dar plasata cat mai sus decat o antena lunga care sa plece din pamant
o antena buna ptr turisme (si nu numai) este modelul ML-145, facut de mai multi producatori. SIRIO e un brand bun si se gaseste si pe piata romaneasca

indiferent de antena, cand o montezi, mergi cat mai repede la un "atelier" unde sa-ti calibreze antena
calibrarea se face pe "perechea" antena/pozitie pe masina
adica, daca o calibrezi intr-o pozitie, sa zicem pe mijlocul plafonului, calibrarea si performantele maxime se vor obtine doar in acea pozitie
chiar si o mutare de 20cm din pozitia in care ai facut calibrarea poate deteriora performantele

la fel, e de preferat o antena mai mica dar bine pozitionata/calibrata decat una mare si pusa/calibrata prost
atentie, o calibrare defectuoasa poate deteriora statia (se ard finalii pe partea de emisie)

concluzia? poti lua ce vrei tu si ce-ti place tie dar sansele de a optimiza la maxim investitia sunt destul de mici. nu zic ca nu ar merge, va merge, dar cel mai bine - cum ti-am zis de la inceput - e mai bine sa mergi la ceva sursa specializata care mai si stie ce face si vorbeste

"Drumuri bune, colegule!"
Sailing away! S/Y Haimana

asztalos

#51
Buna dimineata. As dori sa va povestesc si eu cate ceva despre statii radio cb (fiind utilizator de multi ani) :
Eu personal am o statie de 40 de watii (Jopix Itaca). Am umblat destul de mult cu statia atat in tara, cat si in strainatate (inclusiv Germania). De ce am ales aceasta statie? Pentru mai multe motive :
1. Are banda SSB (USB) care se foloseste in Ungaria de catre camionagii unguri (canalul 40). Eu fiind de etnie maghiara si trecand destul de des prin Ungaria, intreb atat de la colegii romani (pe FM 22) cat si pe USB, canalul 40 daca e liber. Poate romanii nu observa radarul ascuns in tufe pe trepied (fara operator radar), iar ungurii observa (cunoscund zona). Mentionez : banda SSB este inca ilegala (la nivel de UE cel putin).
2. E cea mai mica statie (si nu ma refer la portabile) care are si SSB-ul. Se poate regla din buton emisia : intre 25 si 40 de watti.
3. Am urmarit forumurile de specialitate si am reusit s-o cumpar la pret foarte-foarte bun.
Mentionez, nu sunt radioamator si deocamdata nici nu am asemenea intentii.
In privinta controalelor la statii radio cb : unii ziceau ca o sa-mi gaureasca nemtii, austriecii etc. Mentionez, in Ungaria de ex. nu ai voie cu nici un fel de statie, ungurii adoptand cele mai drastice masuri CEPT : ai voie DOAR 4 watti si DOAR cu statii care "stiu' numai FM-ul. Toate statiile au si banda AM, deci in Ungaria TEORETIC nu ai avea voie cu statie. Am fost oprit si in Ungaria (full control) si nu mi-au zis absolut nimic pentru ca am statie.
In Germania, pe autobahn 3 (in apropiere de Frankfurt) am fost urmarit de un BMW civil, dupa care mi-a tras in fata si mi-a aparut mesajul de felicitare : "Polizei. Folgen Sie bitte!". Cand m-au condus pana in parcare, asa m-au scos din masina agentii de nu o sa ma credeti (sa nu traiti niciodata asemenea experiente). Noroc ca stiam limba germana, dar tot mi-au controlat masina pana la ultimul buton. A luat unul dintre agenti statia in mana, a inceput s-o butoneze si m-a intrebat ce este si la ce se foloseste. I-am explicat ca am intrebat de accidente si le-am evitat, datorita statiei. S-a uitat agentul inclusiv la aparatul de calibrat, i-am explicat la fel, ce este si la ce se foloseste. Mentionez, nu am facut vreo ilegalitate ci pur si simplu aveau chef sa se lege cu cineva cu numar rosu de zoll. Control mai mare nu cred ca o sa prinda cineva.
De mentionat : daca aveti putere mare de emisie, la trecerile intre tari (la granita) NU vorbiti, respectiv in jurul aeroporturilor, la fel : nu vorbiti!
Am facut undeva la 100.000 km cu statia si inca merge perfect. In cel mai rau caz daca austriacul m-ar fi prins (dar nu vad de ce si cum), mi-ar fi gaurit-o si cam atat. Am montat cateva statii de putere (de 10 watti) la cunostinte camionagii care fac Uniunea (statii de 10 watti) si de ani buni se plimba cu ele fara probleme. Deci daca nu vorbesti tot timpul cu putere mare, nu ti se intampla nimic.
Pentru orice intrebari legate de statii va stau la dispozitie.
L.E. : Asa cum zice si colegul de jos, va rog sa faceti un topic separat pentru statii de emisie receptie. Va multumesc anticipat

sebba

ionut, fa un split la partea cu statiile, deja se ingroasa gluma si ne calcam pe bataturi cu radarele :D
Sailing away! S/Y Haimana

Ionut

Discutati tot aici despre statii... e acelasi subiect practic, nu trebuie sa facem doua topicuri. ;)

MRS

Doresc sa multumesc celor doua seturi de capete de creta pozitionate in cascada in Cosereni (IL) duminica seara, ascuse in boscheti mai rau ca in safari!  :yikes:
Cu aceasta ocazie am observat si aparitia unei prospaturi  - - - IL 75 TGR - Logan rosu NEINSCRIPTIONAT ascuns prin santurile Baraganului!

Le doresc multa sanatate atat lor cat si mamelor lor!
Asteptam felicitarile pe binecunoscuta adresa!


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

ciprebbe

#55
Quote from: sebba on June 04, 2013, 08:43:44 PM
apropos... te ia radarul si daca e in spatele tau? teoretic ar putea dar auzisem de o discutie cum ca nu te ia din spate ca nu pot sa-ti faca poza... nu prea imi vine a crede insa... stie cineva ceva mai concret?

Radarul te poate lua si din spate fara nici o problema, nu e nevoie de poza daca are camera si antena Dopler pornita.
Le apare pe display acelasi sens sau opus. Te poate prinde pe tine venind din spatele tau si in acelasi timp poate prinde si pe cei de pe contrasens. Acelasi lucru valavil si pe timp de noapte insa noaptea recurg la un gest ilegal dupa mine, flash cand esti aproape de ei  sa iti prinda numarul de inmatriculare in inregistrare.  In situatiile de mai sus te cam opreste si iti da si bonusul.
Eu am patit-o anul trecut in zona Ploiestiului , m-a luat din spate dupa ce timp de 7-8 km imi urla detectorul ca e radar si nu il vedeam iar din fata nimeni nu facea cu farurile. Mi-am bagat picioarele la un moment dat si am accelerat, apoi a venit din spate mai tare m-a depasit , a mers inaintea mea mai bine de 3 km si m-a asteptat pe dreapta unde m-a "felicitat" si foarte amabil am vizionat impreuna vre-o 5 min de filmare in care mi-a cautat viteza maxima pe care am atins-o in localitate.
Avand mai mereu piticii dupa mine in masina am renuntat sa mai folosesc statia( avem colegi interesanti acolo pe frecvente) si merg mai departe pe vechiul detector Cobra care isi face treaba.
Cat timp radarul are antena Dolper pornita detectorul urla, cand e oprit si nu emite, chiar daca camera de pe radar merge, nu urla dar nici nu poate sa iti detecteze viteza. Daca ai ghinionul sa porneasca antena in timp ce tu te apropii de radar, ai cam 1 - 1.2s sa reduci cat poti din viteza pana le apare lor pe ecran viteza ta.


Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


asztalos

Colegii, se aude ceva de cele 4 radare fixe de pe A2? Am vazut pe un alt forum niste coordonate. Ma mira faptul ca nu s-a mediatizat nimic in acest sens. Din cate am citit, s-au instalat 2 radare pe un sens, doua pentru celalalt sens...

dr4qul4

teoretic sunt pornite din Mai, practic nu am reusit sa depasesc 140 km/h (decat pe portiuni foarte scurte) la traficul de weekend pe a2. 
de instalat sunt acolo, dar daca sunt pornite putem sti doar daca a primit cineva prin posta o "felicitare".


da nu cred ca vor fi doar pe cenavoda-medgidia (3 radare in 30 km mi se par cam multe). posibil sa apara si inainte de drajna (in mai am fost la galati si am auzit ceva zvonuri de la cei care fac drumul gl-buc des).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4

in privinta radarelor mobile, la inceputul acestui an au fost avizate de BRML Brasov si pentru a masura viteza din mers, spate, sens opus, instant on si orice altceva ne gandeam noi sa mai contestam.

informatia asta o am de la un metrolog din Brasov si nu stiu daca se refera la toate radarele de pe MCV-uri sau doar cele noi, dar cu siguranta, cel putin unele MCV-uri au radarele omologate pentru depistarea vitezei din mers.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024