[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 18 Guests are viewing this topic.

Ionut

QuoteUn nou model de metrou va circula la Bucureşti

Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a câştigat contractul în valoare de 107,2 milioane euro privind livrarea a 16 trenuri noi de metrou companiei Metrorex, a declarat vineri directorul general al companiei româneşti, Gheorghe Udrişte.

Contractul prevede posibilitatea achiziţionării altor opt garnituri de metrou. Primele treburi vor fi livrate în 2012. Contractul are o durată de 38 luni şi este finanţat printr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii şi bugetul de stat. Trenurile au în total 96 de vagoane şi vor înlocui garniturile vechi de tip IVA.

Achiziţia celor 16 trenuri este inclusă, alături de alte 21 de garnituri, în acordul de împrumut încheiat în 2009 de Guvern cu Banca Europeană de Investitii (BEI), de 395 milioane euro, pentru construcţia Magistralei V Drumul Taberei-Universitate. În prezent, parcul de metrouri al Metrorex numără 44 de trenuri noi de tip Bombardier şi 31 de trenuri de construcţie veche de tip IVA.







sursa: ZF

Ionut

QuoteNoile supermetrouri vor fi asamblate la București

Viitoarele metrouri de ultimă generație care vor circula pe sub București vor fi construite pe bucăţi de concernul spaniol CAF însă vor asamblate, în Capitală, de o firmă de profil.

Cele 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie achiziționate într-o primă fază, le vor înlocui etapizat, pe parcursul a trei ani, pe cele vechi, de tip Astra, fabricate înainte de 1990 la Întreprinderea de Vagoane Arad, care circulă pe Magistrala 3 de metrou. Această achiziție finalizează practic o etapă importantă din cadrul acţiunii de modernizare a metroului bucureştean, asigurând pentru serviciul public de transport al călătorilor, un număr de 60 de trenuri de ultima generaţie.

Noile trenuri vor fi dotate cu sisteme automate de protecţie şi operare, sistem performant de informare a publicului călător, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor precum şi alte dotări specifice.

sursa: B365

Ionut

QuoteCe trenuri noi de metrou vor circula pe M3





Compania de metrou bucureșteană trebuie să aleagă în ianuarie modelul celor 16 trenuri, care urmează să fie achiziționate într-o primă fază. Garniturile vor fi asamblate la București și vor trebui să intre în probe până la sfârșitul lui 2012.

Cele 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie achiziționate într-o primă fază, le vor înlocui etapizat, pe parcursul a trei ani, pe cele vechi, de tip Astra, fabricate înainte de 1990 la Întreprinderea de Vagoane Arad, care circulă pe Magistrala 3 de metrou. Această achiziție finalizează practic o etapă din cadrul acţiunii de modernizare a întregului parc rulant al metroului bucureştean, asigurând pentru serviciul public de transport al călătorilor, un număr de 60 de trenuri de ultima generaţie. Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), cea care urmează să fabrice trenurile, deja a postat pe site-ul propriu modelul care va circula prin subteranul Capitalei. ,,Acestea sunt concepute ca vehicule de tranzit în masă, la cele mai înalte standarde de calitate şi de siguranţă şi sunt accesibile și persoanelor cu handicap, pentru că includ două spaţii pentru utilizatorii de scaune cu rotile", se arată în descrierea atașată imaginilor.

Modelul nu a fost însă confirmat de conducerea Metrorex, urmând ca în cel mult două săptămâni o delegaţie a companiei să întreprindă demersuri în acest sens. ,,Înainte de a alege modelul ne trebuie o imagine completă. Vom merge să le vedem pe viu. Până la sfârşitul lunii ianuarie modelul va fi ales. Trebuie să ne grăbim pentru că până la sfârşitul anului primul tren trebuie să intre în probe", a declarat pentru B365.ro directorul Metrorex, Gheorghe Udriște.

sursa: B365

Wadan

Zilele trecute am vazut un post despre noile trenuri de metrou la baietii de pe metrouusor, link-ul catre primele poze este:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11900

Acum o luna a fost si un articol care continea si cateva imagini:

Quote16 trenuri noi cumparate de Metrorex. Primele imagini cu noua garnitura de metrou din Bucuresti

In vara lui 2011, Metrorex si compania spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) au semnat un contract de 97 milioane euro, fara TVA, pentru cumpararea a 16 trenuri de metrou.
Acestea urmeaza sa inlocuiasca garniturile de tip IVA produse de Astra Vagoane Arad, potrivit Mediafax.

Sursa articol

Tot pe metrouusor un user a precizat ca primele 4 garnituri vor fi aduse pe calea ferata, restul pana la 16 urmand sa fie aduse pe bucati si montate la Grivita.

Wadan

QuoteNoul tren de metrou a ajuns la Bucureşti

Primul tren de metrou tip CAF a ajuns la Bucureşti, potrivit directorului general al Metrorex.

"Noile trenuri au venit deja. Nu au intrat deja în teste. Au avut o întârziere puțin, foarte puțin. A fost o neînțelegere acolo. Contractul prevedea un avans până la 30%. Noi le-am dat chiar 25%. Iar eu au spus că trebuie 30%. Acum sunt încă în grafic, pe 1 ianuarie trebuie să fie puse în circulație. Vor fi doua luni de teste. Acum a venit un tren, următorul trebuie să vină", a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Sursa articol

Wadan

In urma unui post al userului AndreyCFR de pe forumul metrouusor am cautat pe site-ul CAF poze cu noile trenuri de metrou si mai jos postez link-ul cu detalii despre proiect si cu cateva poze mai ... lamuritoare cu privire la aspectul noilor trenuri de metrou :)


Imagini cu trenurile CAF

Vizionare placuta  O:-)

doryan93

#6
Primele doua trenuri de metrou construite de CAF (onstrucciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.) in Spania sunt in drum spre Bucuresti. Trenurile denumite "Dunarea" si "Mures" sunt primele din cele 16 pe care Metrorex plateste 97 milioane de euro (fara TVA) si care vor inlocui vechile rame IVA ce inca ruleaza pe magistralele M1 si M3. Potrivit Metrorex, noile trenuri ar urma sa intre in circulatie in subteranul Capitalei de la 1 ianuarie 2014 dupa o perioada de teste. Vezi imagini cu interiorul si exteriorul trenului "Mures".
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16060760-fotogalerie-noi-imagini-noile-trenuri-metrou-urmeaza-ajunga-bucuresti-cum-arata-mures-dunarea.htm

http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2013-11-21-16060708-0-trenul-metrou-mures-caf.jpg
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2013-11-21-16060710-0-noul-metrou-caf.jpg
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2013-11-21-16060711-0-noul-metrou-caf.jpg
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2013-11-21-16060703-0-trenul-metrou-mures-caf-1.jpg
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2013-11-21-16060706-0-trenul-metrou-mures-caf-4.jpg

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Super tare arata! Sper sa aiba grija de ele in depouri si sa nu le vedem pictate de baietzashi...

Earthchild

"Bombardierele" sunt de cativa ani in exploatare si nu le-am vazut mazgalite.

Ionut

Pai tocmai, de-asta ziceam, stiu ca trenurile de pe M2 sunt intretinute bine. Deci se poate! Sper sa faca la fel si pe M1 si M3. Pe M4 n-am mai fost din facultate. Acolo vor ramane probabil tot cele vechi vai mama lor. Sau intre timp le-au schimbat?!

anacronox

mi se pare totusi ca sunt ciudat proiectate scaunele si ca nu vor fi la fel de incapatoare ca cele de acum de pe m1-4. faptul ca aveam cate tre locuri pe scaune in dreptul usilor si ca spatiul pentru persoanele cu disabilitati este aproape un sfert de vagon.

Claudiu Octavian Pera

Pe M4, sunt încă trenurile vechi IVA. Merg aproape săptămânal pe acolo cu metroul. Mă tot mir de ce circulă metrouri vechi tocmai la cele mai noi stații,respectiv Jiului și Parc Bazilescu.

doryan93

#13
Metroul din Capitală se modernizează. Cinci trenuri nou-nouţe vor circula în subteran începând cu luna mai.
Un tren nou de metrou a ajuns în Capitală la sfârşitul săptămânii trecute, iar în primele luni ale anului viitor, bucureştenii vor avea la dispoziţie cinci noi metrouri. Acestea fac parte din proiectul de modernizare a Metrorexului, urmând ca alte 14 garnituri bucureştene să fie înlocuite de noile trenuri spaniole.
Într-o primă fază, în Bucureşti vor ajunge 16 trenuri noi, iar primele patru provin integral din Spania, în timp ce restul de 12 urmează să fie montate la Atelierul CFR Griviţa. Pentru cele 16 garnituri s-au plătit 97 de milioane de euro, fără TVA, achiziţie prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009.
În ceea ce priveşte banii, aceştia provin atât din bugetul de stat cât şi din credite BEI, iar cele 97 de milioane de euro nu conţin TVA, iar pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a cumpărat, cu peste 4.900.000 de euro, 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a noilor trenurilor.




http://www.youtube.com/v/MESqpjmOKmA
Sursa aici.







Goldmund

"Metrourile vechi vor fi scoase complet din circulație, în Capitală. De ce trebuie pilite peroanele
..........
37 de trenuri noi de metrou, în Bucureşti

Şeful Metrorex a mai precizat, pentru B365.ro, că în următorii trei ani, în subteranul bucureştean ar putea circula 37 de trenuri noi de metrou."
http://www.b365.ro/cand-vor-disparea-trenurile-vechi-din-subteranul-bucurestean_203047.html