[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Goldmund

#15
Noile trenuri de metrou CAF vor face probe si in timpul zilei, deci vor putea fi vazute prin statii de multi calatori...:

https://www.youtube.com/v/VUHhG-0cVgQ

Goldmund

O veste buna pentru bucuresteni:

"Noile garnituri de metrou intră în circulaţie de săptămâna viitoare"

http://www.zf.ro/companii/noile-garnituri-de-metrou-intra-in-circulatie-de-saptamana-viitoare-12790653

anacronox

chiar azi de dimineata am auzit un grup de persoane in echipament metrorex care spuneau ca vor intra in exploatare de la 1 iulie.

Goldmund

Iar o veste buna pentru bucuresteni:
"Metrorex cumpără 51 de trenuri pentru magistrala de Drumul Taberei
Metrouri noi pentru Magistra 5 Drumul Taberei- Pantelimon. Metrorex vrea să încheie un acord-cadru pentru achiziția a maxim 51 de trenuri. Contractul va avea o durată de 7 ani şi o valoare estimată de până la 1,92 miliarde lei (439,5 milioane euro), inclusiv TVA"

http://www.b365.ro/metrorex-cumpara-51-de-trenuri-pentru-magistrala-de-drumul-taberei_210615.html

carutasul

nu sunt multe 51? Acum nu ca m-ar deranja , dar par cam multe raportate la lungimea traseelor.

dr4qul4

Sunt pt magistrala dr taberei pantelimon!
Adica vor cumpara acum 20, dupa ce termina Iancului-Pantelimon (Pb 2030) alte 20, si 11 pt eroilor-iancului.
Prin 2050 probabil sunt gata toate.

Mai bine ar face o statie multimodala metrou-tramvai la iancului si ar pune linii de tren (metrou usor) pe iancului-pantelimon (se reabiliteaza acum, dar au pus linii normale).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Goldmund

"Noile trenuri de metrou CAF, cumpărate de la spanioli cu 100 de mil. de euro, vor circula cu călători de pe 9 iulie"(a.c.)
http://www.zf.ro/auto/noile-trenuri-de-metrou-caf-cumparate-de-la-spanioli-cu-100-de-mil-de-euro-vor-circula-cu-calatori-de-pe-9-iulie-12909136

Goldmund

#22
Iata-le la 'lucru', noile trenuri CAF la MB:

http://www.youtube.com/v/y7G02iSJJ2k

Arata bine, sunt noi...la cat mai multe!

ghrt

Am prins unul chiar pe 9 iulie, de la Aviatorilor la Unirii 2 :-) Par mai spaţioase decât Bombardierele, dar şi mai zgomotoase (posibil să fie doar o impresie). Un amănunt: difuzoare mai bune. Nu mai lasă impresia de alb, ci de albastru-verzui. Nu am stat în picioare, aşa că nu am simţit acceleraţia şi frânarea.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

#24
În banii pentru Magistrala 2 intră şi achiziţia trenurilor spaniole CAF, 16 trenuri în total, cu opţiune pentru încă 8. Plata acestor trenuri era, până acum, exclusiv în sarcina Metrorex. Regia a şi achitat un sfert din cele 106 milioane de euro, cât este valoarea contractului, iar restul va fi plătit din fonduri europene nerambursabile. ,,Putem spune că trenurile CAF se plătesc din fonduri europene"
Sursa

Exista vreo posibilitate ca trenurile CAF sa fie platite din fondurile europene destinate transporturilor? Ma refer aici la cele care vor ramane necheltuite pana la sfarsitul anului 2015.

Daca ar fi asa ar fi cu adevarat foarte bine. restul articolului are un iz de campanie...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Metrorex cumpără 51 de noi trenuri de metrou, pentru Magistrala 5 de metrou, din Drumul Taberei
Procedura de licitaţie deschisă, iniţiată în luna iunie 2014, se va finaliza prin atribuirea unui acord – cadru, pe o perioadă de 7 ani, în baza căruia S.C. METROREX S.A. va angaja furnizarea a maxim 51 trenuri de metrou, etapizat, prin semnarea de contracte subsecvente acordului – cadru în corelare cu termenele de punere în funcţiune a tronsoanelor Magistralei 5 şi cu fondurile disponibile, anunţă Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

B365

alecu26

a mai fost o licitatie pentru partea de finisaje si pentru terminarea lucrarilor...de acolo de unde le va lasa FCC-Astaldi. Care e stadiul ei? Cred ca are deja vreo 6 luni de cand a fost lansata.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

http://www.railwaygazette.com/news/urban/single-view/view/bucuresti-metro-train-order-delayed.html


asa ne ajutam noi industria autohtona.

Era greu sa puna o valoare la care sa poata participa si Astra????? macar sa participe.
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

Quote from: alecu26 on December 10, 2014, 02:10:09 PM
Era greu sa puna o valoare la care sa poata participa si Astra????? macar sa participe.

Din pacate pentru Astra era imposibil; este o comanda uriasa, mare inclusiv pentru un mamut gen Bombardier, daramite pentru o firma mica gen Astra.

Comanda Metrorex este cat valoarea intregii productii Astra pe ultimii aproape 8 ani. Nu era realist punerea unei cifre minimi de afaceri / valoare a productiei anuale la 10-15% din valoarea maxima estimata a comenzii - gandeste-te la riscul beneficiarului (ca Astra sa nu poata livra vehiculele si sa renunte la contract; sau, mai grav, sa se extinda masiv fara acoperire, si sa dea faliment in mijlocul contractului). E ca si cum as pune Tehnoforest sau Teldrum sa construiasca autostrada Tg. Neamt - Iasi; valorile sunt destul de asemanatoare. Nu zic ca nu ar face treaba buna, nu zic ca nu sunt profesionisti, nu zic ca ar face manarii; zic doar ca sunt prea mici pentru a duce la bun sfarsit un asemenea contract imens.

Pe urma, vrand-nevrand, Astra nu are experienta. Am scris si pe SSC, Astra e constructor de vagoane CF conventionale (si inca un constructor foarte bun).  Dar la metrouri nu au experienta. Singura lor constructie, rame IVA, au 25+ de ani de la ultimul iesit pe poarta fabricii, sunt un design de aproape 40 de ani, si, chiar si cand erau noi au fost "solutii temporare", cu tehnologie invechita chiar si la data fabricatiei, si cu solutii destul de dubioase (gen boghiurile) pana cand or veni vremuri mai bune. Variantele de modernizare ale Astra au esuat toate, aratand, printre altele, slabiciunea designului original. Sa le dai un contract in 2014 bazandu-te pe ramele IVA e, din nou, ultra-riscant.

Erau doua optiuni viabile:

- 1. Metrorex lotiza contractele, si facea 5-6 licitatii cu valori de maximum 40-50 milioane EUR pe bucata. Problema era ca Metrorex se putea trezi cu 5-6 tipuri de metrou diferite. Un cosmar logistic, un cosmar de mentenanta, groaznic. Deja Metrorex are 3 tipuri de metrou in exploatare, cred ca vrea sa stea la 3, nu sa ajunga ca la Londra cu nici 20% din retea.

- 2. Astra, vazand absurditatea de a licita, si vazand ca n-are portofoliu, in loc sa faca manevra tipica industrias roman (vaicareala)*, puteau sa se alieze cu unul din ofertanti (gen CAF) pentru localizare, asamblare finala, eventual integrare partiala si livrare finala. Avand relatii in Romania, si putand avea grija de portiunea cea mai putin atractiva a contractului, nu aveau cum sa nu fie acceptati intr-un consortiu. Mai mult, ar fi avut sanse mari sa duca consortiul la castig.

* vaicareala e constanta in randul "industriasilor" romani, chiar si atunci cand e absurda. Tin minte in 2011 si 2012 cand urlau din gura de sarpe cum "se prabusesc exporturile" aproape odata pe luna. La sfarsit de luna venea INS cu "maxime istorice". Raspunsul lor confruntati cu cifrele : "asa e, dar trebuie sa atragem atentia asupra unui domeniu uitat [platitudini si clisee scoase din limba de lemn a anilor '70-'80], statul-sa-ne-deie, statul-sa-ne-deie".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Goldmund

"Noile trenuri de metrou au piese lipsă şi rămân fără şuruburi. Problema, analizată de SRI

Din noile trenuri spaniole CAF pe care Metrorex le-a achiziţionat recent cad frecvent piese şi trenurile intră des la reparaţii şi verificări. ,,Diverse, piese, şuruburi, fie erau slăbite, fie lipsă. S-a găsit între şine o flanşă(piesă plată care servește la îmbinarea etanșă în prelungire sau de ramificație a unor alte piese – N.R. ) de 4,5 metri, desprinsă din tren. Aceste trenuri stau tot timpul în revizii", a spus o sursă apropiată Metrorex, pentru Economica.net. Potrivit acestei surse, problema a intrat în atenţia Poliţiei şi a SRI şi, la un moment dat, s-a pus şi problema unei anchete comune a celor două instituţii.

Existenţa acestor probleme la trenuri CAF este confirmată şi de Florian Crişu, director-adjunct al Sindicatului Metrorex."

http://www.b365.ro/noile-trenuri-de-metrou-au-piese-lipsa-si-raman-fara-suruburi-problema-analizata-de-sri_224659.html

Imi pare f. rau pentru "plasa" luata cu spaniolii. Oricum, mie mi-a placut designul de la Bombardier si inca cred ca sunt cele mai bune trenuri care au circulat prin Bucuresti. Sper ca si spaniolii sa-si faca treaba serios de acum incolo...