News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Propuneri de modificare a legislației rutiere

Started by alin2pas, October 05, 2021, 10:13:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alin2pas

Când am făcut școala de șoferi (vara) l-am întrebat pe instructor cum se face cu frâna de motor și cum se conduce iarna pe zăpadă sau gheață. Mi-a răspuns: ,,lasă că vezi tu la iarnă". Pe cine am mai întrebat, mi-au dat doar răspunsuri derutante sau de-a dreptul greșite (de genul ,,nu ai nevoie de cauciucuri de iarnă decât pe față, nu are rost să arunci banii pe 4 cauciucuri"). Într-adevăr, am văzut eu la prima iarnă, la prima ieșire în condiții de iarnă: a trebuit să fac un drum cu mașina dimineața și am prins un polei urât, fără sare, fără nisip pe drum. Am pierdut controlul mașinii, m-am învârtit și am lovit ușor mașina, dar era cât pe ce să lovesc o fată. Dacă o atingeam, o aveam pe conștiință. După acest eveniment, am încercat pe drumuri pustii să controlez mașina pe zăpadă până am învățat.
La prima ieșire pe autostradă am stat mai întâi în dreapta, apoi am făcut schimb și am beneficiat de mai multe sfaturi. Oare ce face un proaspăt posesor de permis care e nevoit să circule prima dată pe autostradă de unul singur? Unul care până ieri a mers cu instructorul în dreapta doar prin oraș cu maxim 30 - 40 km/h și dintr-o dată trebuie să meargă cu 90 (să țină ritmul măcar cu camioanele)? Dar nu trebuie să facă școala pe autostradă, că poate să-l pună în pericol pe instructor și mașina acestuia. Mai bine merge singur după ce ia permisul, că atunci e pe răspunderea lui, cu mașina lui și pe banii lui.
Școlile de șoferi pregătesc viitorii posesori de permis să se descurce prin oraș pe niște drumuri mai libere, să dea prioritate, să facă o garare, o parcare laterală și o întoarcere din 3 mișcări și cam atât. Autostradă nu, conducere pe timp de noapte nu. Școlile pregătesc doar viitori posesori de permis, nu conducători auto. Noi constatăm că tinerii sub 25 de ani produc cele mai multe accidente (se vede și după cuantumul primelor RCA), dar nu încercăm să schimbăm nimic. Merge și așa.

Liviu M

Sorry, un "absolvent" de scoala de soferi trebuie sa fie capabil sa coboare din masina de examen, sa urce in masina personala *) si sa plece la drum. La orice drum.
Daca nu reuseste, scoala de soferi trebuie "reformata". Inclusiv prin adaugarea de ore de condus pe autostrada/pe DN-uri...

*) Examinatorii nemti au permisele la ei, daca iei examenul completeaza data, il semneaza si ti-l dau. Din momentul ala esti sofer cu drepturi depline.

Na, ca alin2pas a fost mai rapid, da' daca tot am scris...

Europiu

Quote from: dr4qul4 on March 01, 2022, 10:51:58 PM
tot veniti cu exemple din Germania... Nu stiu cum e acolo dar am impresia ca nu e doar diferenta asta.
Oare si acolo 90% din masinile de pe scoala sunt sunt niste rable care au cel mult un airbag ca sistem de siguranta?
Sau au si sisteme de siguranta activa?
Cate ore se fac? Au si simulator ceva?

Evident ca masinile de scoala trebuie sa fie Ok, și sunt verificate.
Legea prevede 180 de minute condus pe autostradă, fără de care nu te poți prezenta la examenul practic.
Cele 180 de minute se fac de regulă în 4 ședințe, uneori în două.

De obicei în prima tură se intră pe autostradă printr-un nod cu limitare la 80 sau 100. Și se exersează chestia asta de mai multe ori.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alexandru_m

@dr4cul4

Are legatura pentru ca la noi in tara cultura condusului pe autostrada tinde spre 0, sunt oameni mai in varsta care habar nu au cu ce se mananca si care este legislatia aplicabila.

Am argumentat suficient de bine de ce primul contact trebuie luat supravegheat de un profesionist cu atestat si pe o masina cu dubla comanda astfel incat posibilele greseli ale elevului sa poata fi corectate, mai simplu decat atat nu iti pot explica.

Nu eu am folosit cuvinte care pot fi considerate jignitoare, tot tu ai fost ala. Uite si ce inseamna in caz ca trebuie sa te ajut si cu limba romana

dr4qul4

Cand au introdus aceasta masura? In UK am vazut ca e abia recenta treaba (2018), cand deja toti soferii lor stiau ce e aia autostrada. Si la ei nu sunt obligatorii ci doar daca instructorul considera ca soferul este pregatit. Si nu sunt bagate la examen.
Si au cumva si ore pe simulator?
Dar restrictii privind autostrazile pe care pot circula? Ma gandesc ca ei au autostrazi cu 3-4 benzi si au de unde alege.
La noi eu imi imaginez ca un sofer din Slobozia va fi bagat pe A2 unde imediat va fi flash-uit si fortat sa o calce. Iar unul din Turda-Cluj va fi bagat exact in nodul Turda...unde este imposibil sa te orientezi imediat dupa semne.
Un sofer incepator trebuie sa o ia progresiv. Inveti sa stapanesti masina la 30, apoi la 50, apoi la 70 si dupa la 90 si peste. Ca o frana brusca la 90 nu e acelasi lucru cu una la 30. Si nici un accident
Pentru cei 10% care sunt stapani pe ei exista DN-uri cu 2 benzi pe sens. Sau ii poti scoate pe DN2 daca vor adrenalina.

Cu siguranta ca este nevoie de o reformare totala a scolii de soferi (eu as adauga simulator si as reintroduce poligonul), care sa tina pasul cu situatiile cu care se vor confrunta noii soferi. Momentan, 99% din timp nu vor conduce pe autostrazi, ci pe strazi cu sensuri giratorii, masini parcate si treceri de pietoni.
Iar masinile de scoala ar trebui sa aiba obligatoriu toate sistemele de siguranta activa. Pentru ca in cativa ani, astfel de masini vom conduce. Poate atunci nu vom mai dezactiva lane-assistul si start-stop-ul, nu vom mai merge la aspiratie. Dar toate astea costa si la noi totul este pe "cat mai ieftin".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

#125
Tu crezi că instructorii nemți încep cu autostrada? Nu, te iau și ei ușurel, prin cartiere mai necirculate. Deși obligatorii sunt 4 lecții *) pe autostradă, 5 pe DN, 3 de noapte (adică dacă ai orele de mai sus ai voie la examen), practic nu ajungi pe autostradă fără câteva lecții de oraș. Câte? Câte consideră instructorul, dar practic insuficiente (sunt scumpe, nu au curaj să se întindă peste minim). Zic insuficiente pentru că la examenul practic pică 40% din catindanți (așa zice Wikipedia https://de.wikipedia.org/wiki/Fahrausbildung_und_Fahrerlaubnispr%C3%BCfung#%C3%9Cberblick).


*) a 45 de minute.

LE: răspunsuri la întrebări:
- în 2001 era
- nu e probă de examen, dar cred că nu e nici exclusă
- n-au simulator
- n-au restricții de tip de autostradă, dar cred că aleg ore mai neaglomerate.

JohannDB

                         ......."Tovarăși".... în mirifica Românie, stau și acum "simulatoarele" degeaba..... Prin anii 95 era încă valabilă "treaba" cu simulatorul, drept pentru care foarte multe "școli de șoferi" aveau jumatea din față, tăiată, a unei "Dacii" , legată la un computer simulator...... E ceva nou sub soare ??? Daaaa, este că nu se mai folosește "simulatorul"....
      Ce bun ar fi, din nou "poligonul" și chiar și (mai mult decât necesar) condusul "de noapte"... Dehhhh, reminiscențe "comuniste", de pe vremea când aveai ca "dogmă" reducerea vitezei până la limita evitării oricărui pericol (!!!!) viteză minimă nedefinită, prin care și stând pe loc "puteai păli pe careva"...!!!!!
      În rest "drum bun și asfalt uscat", plus "benzină/motorină" ieftină....!!!!

dr4qul4

cu poligonul si condusul de noapte sunt complet de acord.
Degeaba inveti sa fii zmeu pe autostrada cu 100km/h daca nu esti in stare sa vezi pietonii noaptea sau nu reusesti sa te obisnuiesti cu farurile celor din fata.
Iar poligonul.... e cam singurul loc unde inveti cum e cu plecarea din rampa, asigurarea masinii la oprire, parcarea laterala (in spatiu mic nu pe strada unde te pune doar in locuri unde bagi 2 masini) si incadrarea in spatii inguste. Dar instructorii prefera sa le ocoleasca pentru ca pe rampele alea invataceii ciupesc anvelopele.
Si in majoritatea timpului, soferii cu mamaliga in geam vor conduce exact in aceste situatii: viteza mica, strazi inguste, parcari, giratorii si mers in trafic cu viteza mica si cu multe porniri/opriri. Si ii va prinde si noaptea oricat ar incerca ei sa evite.
Pentru orientarea pe autostrada eu le-as zice doar atat: cand schimbi directia, reduci viteza la 90 si stai obligatoriu pe prima banda cu 1 km inainte, iei piciorul de pe acceleratie si casti ochii si la indicatoare si la gps. Si nu ar strica sa arunci un ochi pe harta inainte sa te urci la volan ca sa vezi pe unde te baga gps-ul. Dar aceste sfaturi sunt pentru toti soferii, nu doar pentru cei incepatori. Pentru ca fiecare nod este diferit si nu exista o varianta universala.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024