Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 12 Guests are viewing this topic.

perfidus

Faptul ca in 2012 nu se cunostea traseul  la Primaria Slatina e o minciuna gogonata. Desenele pentru licitatia de acum sunt disponibile din 2008. Search are in documentatia SF si  un capitol cu identificarea terenurilor de expropriat, dar treaba nu e făcută pana la capat cu identificarea proprietarilor din mai multe motive enumerate in SF. Cel mai adesea informațiile de la UAT-uri nu s-au putut interpreta coerent. Asta inseamna ca si la Slatina s- a trimis planul culoarului ptr. DX.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dumbravaandrei

E clar ca pana nu o sa vedem sanctiuni drastice la nivel de persoana pentru astfel de comportamente tot or sa mai fie

yetiman

#722
Comunicat CNAIR

QuoteConstrucția drumului expres Craiova-Pitești nu afectează nicio fabrică
27 Iul 2017

Traseul drumului expres Craiova-Pitești a fost stabilit prin Studiul de Fezabilitate din anul 2007, dată de la care a fost rezervat coridorul alocat construcției acestui proiect.

Deoarece drumul expres are ca principal scop dezvoltarea economică și socială a zonei de sud-vest a României, CNAIR SA a găsit soluția modificării locale a traseului, astfel încât construcția lui să nu afecteze buna funcționare a activităților economice din zonă.

Această soluție va fi comunicată ofertanților, astfel încât aceștia să poată ține cont de ea în momentul elaborarii Proiectului Tehnic de execuție.  Ca atare soluția identificată de CNAIR SA nu va produce întârzieri în ceea ce privește construcția drumului expres Craiova-Pitesti și nu va necesita elaborarea unui nou Studiu de Fezabilitate.

Până la momentul încheierii procedurilor de licitație pentru constructia drumului expres Craiova-Pitesti, CNAIR SA întreprinde toate demersurile necesare pentru exproprierea terenurilor destinate întregului proiect, ceea ce reprezintă un argument în plus pentru respectarea graficului de execuție.

Suprafețele care urmează să fie expropriate nu generează costuri suplimentare, deoarece sunt similare celor destinate traseului inițial.

În aceste condiții, Fabrica Prysmian nu va fi relocată și în plus CNAIR SA a ținut cont în stabilirea noului traseu de eventualele planuri de dezvoltare a acestei unități de producție care va avea astfel asigurat inclusiv accesul la o infrastructură majoră de transport.

Drumul expres Craiova-Pitesti va contribui la dezvoltarea  economică a zonei de S-V a României și va asigura corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul  Coridoarelor IV și IX Pan Europene.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

rizzuh

Oare nu era oportuna actualizarea SF-ului, pentru identificarea si rezolvarea tuturor acestor probleme? Pentru ca sunt destule, nu doar acea fabrica. Zic si eu... :lol:

perfidus

#724
Eh, unde vezi tu probleme? Doar niste ziaristi nesuferiti! Le rezolvam noi CNAIR repede din pix, fara costuri (suprafetele de teren de expropriat cica sunt aceleasi). Pana se depun ofertele e ca si rezolvat!

Eu vad altfel problema. Inainte de acea fabrica, venind dinspre Bals, este capatul unui pod. Podul trebuie rotit cumva in jurul culeei dinspre vest ca sa te incadrezi pe noul coridor. Si ghici ce, rotirea podului inseamna o curba la intrare pe pod, nu prea OK pentru siguranta. O solutie ar fi translatarea podului spre sud dar valea Milcovului e neregulata si ar insemna lungirea podului cu cca 50-100m in cel mai bun caz. Hai c-am dres-o (fara costuri), nu-i asa?

E vorba de zona de aici:



O alta zona cu probleme e zona nodului cu A1. Acolo se tot construieste in continuare, si daca nodul trebuie reproiectat  nu e prea mult loc de intors...

PS. Despre nodul A1 a dat si Ionut jurnalistilor de la GDS niste informatii. Poza din articol este chiar cu zona nodului, si se vede ca DX12 trece razant pe langa alta fabrica.

http://www.gds.ro/Local/2017-04-20/autostrada-craiova-pitesti,-marea-rasuceala/
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

Avem prima contestatie pentru DX12.

CONSITRANS a contestat pentru "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1".

A contestat, printre altele, clauza rezolutorie 1.

Quote from: NGC on July 08, 2017, 12:47:16 PM
Quote
6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii: CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea contractului este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului.

cezar-mario2012

 Da' văd că băieții ăștia contestă cam peste tot, bună meserie O:-)

NGC

Stai ca au mai contestat. Scriu imediat in alte topicuri.

dumbravaandrei

Quote from: NGC on August 05, 2017, 10:58:41 AM
Avem prima contestatie pentru DX12.

CONSITRANS a contestat pentru "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1".

A contestat, printre altele, clauza rezolutorie 1.

Quote from: NGC on July 08, 2017, 12:47:16 PM
Quote
6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii: CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea contractului este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului.

Ma rog din toti rarunchii ca aceasta contestatie sa fie admisa si solutionata in sensul eliminarii clauzei rezolutorii. Cu un astfel de precedent juridic, o astfel de clauza va fi inutila si total lipsita de sens in orice contract de achizitie publica.
Ar fi modul ideal prin care statului i se va spune intr-un mod clar: nu poti lansa licitatii la misto. Daca ai ajuns in proces de licitatie, asigura-te ca ai sursele de finantare necesare si daca tu stat Roman ai desemnat un castigator al unei achizitii publice, trebuie sa iti onorezi obligatiile asumate in termenii asumati in planul de implementare propus. Nu ai bani sa faci o achizitie, te cauti in buzunare sau astepti.
Ar fi una din loviturile deceniului in materie de achizitii publice si mai ales in materie de achizitii publice pe infrastructura.
Bineinteles, ar mai fi si un pumn in gura dat unei anumit tip de politica manifestat de un anumit tip de oameni dintr-o anumita... (n-avem voie sa facem politica pe forum dar nu e greu de completat )

Xenos

Meseria de contestator prolifereaza, dar aceasta clauza este, in sine, un abuz, intrucat lasa totul la capriciul autoritatii contractante.

perfidus

Sa punem aici si niste detalii din Contestatie, si anume argumentele juristilor Consitrans care mi se par de-a dreptul solide.

Se incalca cu buna stiinta in particular o notificare ANAP si trei articole din HG 395/2016, si in general principiul asumarii raspunderii mentionat in L 98/2016.






Se doreste inlocuirea acelei clauze rezolutorii care sa le permita sa nu semneze contractul, cu o clauza suspensiva in contract.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Am avut ceva timp sa continui suprapunerea planurilor de pe tronsonul T3 (Slatina - limita jud. Arges) cu imagini din Google Earth.
Sa reluam deci de la ultimul post, cel cu T2 Sect.2:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=155.msg162238#msg162238

De la nodul Km 57+750 coridorul DX12 continua cu o schimbare de directie de la N (dupa ocolire Slatina) catre NE, mergand foarte aproape de DN65:





La km 67+620 este o parcare de scurta durata, putin inainte de a traversa teritoriul comunei Jitaru.



Intre Km 69 si 72, se succed o serie de lucrari: un pod peste Valea Mogosesti si DJ657C pentru care DX coboara in doua deblee adanci de 15-16m, apoi un alt pod peste Valea Plapcea la N de Jitaru, un pasaj de drum exploatare peste DX, apoi iarasi un debleu pentru accesul la podul peste Valea Plapcea Mica, si in final la Km 72 este un alt pasaj peste DX facut pentru DJ703C (Ciuresti-Potcoava-Jitaru-Scornicesti-Poganu-DN67B-Dragasani).

OBS. In mod ciudat, rampa de sud a pasajului DJ703C nu pare racordata corect la intersectia cu DN65 de la Jitaru (am pus o poza mai jos), apropierea de DN65 fiind cam mare.
In plus constructia rampei va bloca accesul la o proprietate (ceva depozit) de pe partea stanga a drumului, care apare si in GE.





Tot pe DJ 703C in Jitaru este figurata si o baza de intretinere si deszapezire. Iarasi ciudat, deoarece din baza nu exista prevazut acces cu nod catre DX si trebuie folosit DN65 pana la nodul Negreni Vest (Scornicesti) aflat la aproape 3km (Km 74+700). Exista insa doua drumuri paralele cu rampele (linie rosie intrerupta) numite "acces intersectie denivelata" - naiba stie cum poti folosi aceste accese doar pentru baza de intretinere?



Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Si partea a doua din T3, de la intersectia cu DJ703C (Jitaru) pana la limita de judet Olt-Arges (Km 72+050 ... Km 89 +300). 

Aici, in zona Complex Prezident sunt doua lacuri, peste unul dintre ele va trebui sa treaca DX12.
Dar mai inainte trebuie expropriate doua parcuri fotovoltaice rasarite recent exact pe coridor la km 72 +850 si km 73 + 200.



La Km 74+700 este nodul Negreni Vest, de la care pleaca un scurt drum de legatura (drum nou "Ç") catre DN65. Nodul deserveste si traficul pe cele doua DJ importante, 703 si 703C (variante de legatura cu Scornicesti si Spineni - satele de pe Valea Vedea - Rosiori de Vede).





Mai departe de nodul Negreni  DX se orienteaza spre nord, traverseaza V. Negrisoara si dupa ce merge o bucata buna prin albia majora a paraului, se reorienteaza spre NE, prin padurea Ganii (Colonesti). La iesirea din padure coboara prin debleu catre un pasaj peste DJ703 si la Km 81+310 dam de un pod peste Paraul Vedea.



La Km 83+850 avem un nou spatiu de servicii (langa Colonesti).



In colonesti, DX traverseaza DJ657B si Paraul Vedita, dupa care drumul vireaza spre SE si dupa ce traverseaza DN65 (urcat pe un pasaj superior la Km 88+560) ajunge la limita de judet Olt-Arges - capatul T3 (km 89+300).

.

Dupa mine T3 se termina foarte prost in acest loc deoarece de la nodul Negreni sunt cam 15km, si nici pe T4 pana la Km 108 si ceva (Albota) nu mai avem un alt nod...

Cum spuneam, sa visam frumos in continuare - pana data viitoare, pentru ca promit sa revin cu ultimul tronson (T4) ca sa  identificam astfel posibilele probleme cu care se vor confrunta ofertantii pe traseu.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dumbravaandrei

#733
:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

1. La sfarsitul Tr3->Tr4 pare foarte usor de facut un nod cu DN 65, spatiu ar fi. Bineinteles ca trebuie aditional dar pare a fi loc suficient.
2. La padurea de la km 72 este prevazut ecoduct?!? Daca nu tare am impresia ca o sa rasara in AM

NGC

Quote from: NGC on August 05, 2017, 10:58:41 AM
Avem prima contestatie pentru DX12.

CONSITRANS a contestat pentru "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1".

A contestat, printre altele, clauza rezolutorie 1.

Quote from: NGC on July 08, 2017, 12:47:16 PM
Quote
6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii: CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea contractului este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului.

In ceea ce priveste "clauza rezolutorie" (pentru ca au contestat si alte lucruri), CNSC a respins contestatiile CONSITRANS (si pentru celelalte licitatii unde au contestat lucrul asta).

Ramane valabila masura de remediere adoptata de CNAIR, de inlocuire a sintagmei "clauza rezolutorie" cu cuvantul "conditia".