News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

Ionut



Ionut

^ Gata. Enjoy! :cheers:
Atentie la flaming. Stim cu totii ca nu e ce trebuie (mai ales la nodurile din capat, de exemplu), dar va rog comentati civilizat.

nitz

E vreo sansa sa se construiasca candva, ceva in plus fata de acest SF?

De exemplu, la intrarea in Craiova, era logica o ramura de conexiune cu centura de sud (DN6 - DN65) care sa fie practic si o legatura cu aeroportul si intrarea principala in oras.

Apoi, intre Slatina si Costesti, pe 50 km si intr-o zona cu multe sate e un singur nod rutier!


cutter

Economie de preț de 10-15% față de o autostradă.

Capacitate de trafic mai mică.

Siguranță și confort reduse.

Noduri chinuite de 30km/h (inclusiv cel cu A1) fără bandă de accelerare/decelerare corespunzătoare, declivități mari pe distanțe lungi (5% pe 1km) fără bandă separată de vehicule grele, curbe multe și strânse.

Timp de implementare similar cu celălalt plan, de reproiectare ca autostradă.

rizzuh

Sa facem economii, tovarasi, oricat de mult ne-ar costa asta!

Se vede de la o posta cat de depasit de realitate este SF-ul din 2007.

La acel "nod" la Craiova, intersectie normala cu centura, de fapt acolo nu mai este DC4 ci DJ643F. Din cauza numarului mare de accidente acolo a fost construit un sens giratoriu; este imposibil sa mai faci o intersectie normala (1. pt. ca ar trebui sa demolezi giratoriul si 2. pt. ca nu ar da politia rutiera aviz). Plus ca "nodul" se termina in centura si in strada aleea Teilor... ce ambuteiaje vor fi la toate intrarile pe centura si la nod...

Dupa lipseste conexiunea cu centura de sud, care in 2007 era doar un traseu cu carioca pe harta.

Iar la A1 avem nod trompeta, unde tot traficul catre Craiova dinspre Bucuresti se strecoara pe singura banda cu limita 50 (poate chiar 30)... oare ce capacitate de trafic are o singura banda de 30 km/h?

Ionut

Care ar fi procedura prin care se poate cere "upgrade" la nodurile Craiova si A1?
Nu am apucat sa ma uit in caietele de sarcini, scrie ceva despre asta?

dr4qul4

Mie imi plac mai mult "benzile de urgenta" neasfaltate. Poate asa vom invata si noi ca opririle voluntare se fac doar in spatiile de servicii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

davyl

#668
Exact. Realitatea din teren este cu totul alta astazi in 2017. Sunt totusi aproape 10 ani de la studiul de fezabilitate. Orasul s-a schimbat.  :(

Exact cum spunea si rizzuh mai sus acum DC4 nu mai exista, avem un sens giratoriu nou nout acolo intre Centura Nord Craiova si DJ643F care duce spre Ghercesti. Nodul ala sus, pe deal e total aiurea pus. Sa nu spun INUTIL...  :bash: Mai degraba s-ar facea acelasi nod putin mai la dreapta pentru conectarea jumatatii de Centura Sud Craiova cu noul drum expres. Si o sa va spun in doua alte postari si de ce sunt convins ca asa ar trebui facute toate astea in 2017.

davyl

#669
Nodul giratoriu de la Peugeot (capatul centurii Sud Craiova) https://www.google.ro/maps/@44.3143086,23.9101857,3a,75y,37.32h,98.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1stmPtLAlsFvXg7AlpY9OFzA!2e0!7i13312!8i6656 ar trebui conectat printr-un nou drum cu DX12. Exista deja acolo un drum comunal asfaltat care ar putea prelua traficul greu din DN 65:DC 87. Evident largit si adaptat noilor conditii de trafic. Scoaterea traficului greu din zona aeroportului Craiova ar permite o mai buna dezvoltare a zonei si a aeroportului. Deja zona s-a extins foarte mult si s-a construit enorm: diverse magazine de mobila, electrice, covoare etc., reprezentante auto (VW, Skoda si multe altele). Plus aeroportul Craiova care s-a extins cu noi spatii de parcare.

davyl

#670
Asta inseamna viziune pe termen lung la Craiova: sa scoti traficul greu din zona aeroportului Craiova, ca sa permiti dezvoltarea aeroportului si dezvoltarea partii de nord a Craiovei. Deja acest lucru este ireversibil acum la Craiova prin construirea viitorului spital Regional care va deservi judetele Mehedinti, Gorj, Dolj, Olt si eventual Valcea. Care spital regional (aproape 1000 de paturi) se va construi exact langa Centura de Nord a Craiovei pe un teren de 10 ha foarte aproape de sensul giratoriu intre centura si Dj643F si viitoarea intrare a drumului expres in Craiova.

Transformarea bucatii de centura in bulevard urban va permite o legatura rapida intre aeroport si viitorul spital Regional. Cum vor fi aduse cazurile grave la viitorul spital Regional? Prin actualul trafic de acolo? E cam greu... Evident ca viitorul spital va avea si heliport, dar o legatura cu aeroportul ar fi mai mult decat binevenita.

Ca sa respecti o dezoltare pe termen lung a Craiovei, de fapt, viitorul drum expres ar trebui sa se lege la E79 dincolo de Craiova, acolo unde deja exista o trecere cu pasarela. Mai exact aici: https://www.google.ro/maps/@44.364999,23.7503518,3a,75y,240.27h,72.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1sixbiMsWfjor8TnobBQg1ag!2e0!7i13312!8i6656

Sper sa nu fi fost prea lung si sa se fi inteles ce am vrut sa spun...Nu doresc sa fac un flame despre capetele noului drum expres, exact cum spunea si ionut, ci doar sa arat care este situatia in fapt in Craiova anului 2017. Multumesc!

rizzuh

Toate acestea puteau fi luate in calcul la revizuirea SF-ului. Dar deh... a venit decizia de la Bucuresti Sinaia ca n-are rost.

Asta este oameni buni, acest drum va fi construit asa cum apare pe harta. Poate sugereaza constructorul schimbari la capete in timpul proiectarii, sa fie noduri mai apte traficului, poate si un nod cu centura de sud, dar in mare proiectul acesta va ramane.

Sunt curios ce limita de viteza vom avea pe DX12. M-as mira sa ramana tot 100 km/h in codul rutier, cum este pe drumuri europene.

davyl

#672
Eu sper sa nu il construiasca asa cum este pe harta, pentru ca ar fi total inutil si extraordinar de costisitor sa construiesti o pasarela care sa treaca peste actuala Centura Nord a Craiovei si sa aduca tot traficul de iesire al drumului expres intr-o strada care va fi foarte aproape de viitorul spital regional. In plus multi din cei care circula pe acest drum expres, vor dori sa vireze in directia Filiasi si nu sa intre inutil in Craiova.  :bash: Plus ca cei care vor veni dinspre Filiasi si vor dori continuarea pe drumul expres nu vor putea sa faca asta.

Fluxurile circulatorii sunt total perturbate in actuala constructie a nodului dupa planul din 2008. Exista acolo un sens giratoiu care poare sa preia toate intentiile de trafic si sa se remodifice noua intrare in drumul expres sus pe deal sau sa se reproiecteze aceasta pasarela cu iesire in Centura Nord Craiova putin mai departe pentru ca exista teren liber in apropierea lui DJ643F, teren care apartine MApN si care ar putea ceda o parte pentru viitoarea pasarela.

Parerea mea personala este ca acest nod trebuie sa tina seama de realitatea din teren in 2017, asa cum am mai spus-o deja, total diferita fata de cea din 2008-2009 cand s-a facut studiul de fezabilitate si planurile.  :(

Cum spunea si ionut, sper ca factorii decizionali care pot schimba ceva sa isi dea seama ca exista o problema cu acest nod si sa ceara reproiectarea lui, adaptata noilor conditii de trafic din zona.

In final, concluzionez ca, sincer, nu inteleg logica proiectantului cand s-a facut prima schita, caci Centura Nord exista deja la acea data si nu puteai descarca ditamai drumul expres intr-o strada care este mai degraba o alee asfaltata decat o strada adevarata. Avea un prieten o vorba: "De ce sa o facem simplu, cand o putem face complicat!!!!"


rizzuh

Din cate vad este un giratoriu sub podul peste centura de nord, asa ca se poate intra si dinspre Filiasi: http://i.imgur.com/uM9N5i7.jpg

davyl

Quote from: rizzuh on July 10, 2017, 10:40:55 AM
Din cate vad este un giratoriu sub podul peste centura de nord, asa ca se poate intra si dinspre Filiasi: http://i.imgur.com/uM9N5i7.jpg
Sigur, se poate si asa, insa e din varianta complicat, in loc de simplu.

Descarcarea drumului expres nu se poate face in strada Teilor asa cum este prevazut in proiect. In opinia mea, ar fi un non sens!!!