News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

perfidus

 >:( >:(
Daca mai era necesar sa va aduc aminte de gradul de competenta in CNAIR, in special juridic,  uite inca un exemplu de cum se poate f...te o licitatie prin raspunsurile aiuristice/imbecile la intrebarile de clarificare:



(extras dintr-o contestatie depusa de curand - a patra daca nu ma insel - la licitatia pentru A12 Craiova Pitesti)
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

adymartianul

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a confirmat, pentru GdS, că licitaţia pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate şi proiectarea autostrăzii Craiova-Piteşti va fi anulată.
Sursa: http://www.gds.ro/Local/Dolj/2017-04-19/cnair-confirma-ca-sf-ul-si-proiectarea-autostrazii-craiova-pitesti-va-fi-anulata/

perfidus

#497
Mi se pare doar mie ca am un deja-vu?

Povestea Pi-Si
"Studiul de fezabilitate din 2008 si costul prea mare: In 2012, guvernul Ponta a anulat licitatia pentru actualizarea sa

In martie 2012 Compania Nationala de Autostrazi, in subordinea Ministerului Transporturilor condus atunci de Alexandru Nazare, ministru in guvernul Ungureanu, a lansat licitatia pentru actualizarea studiului de fezabilitate din 2008 pe autostrada Sibiu - Pitesti.

Costul contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate: 61,39 milioane de lei, adica 14 milioane de euro - valoare maxima estimata de CNADNR. Daca toate procedurile s-ar fi respectat, la finele anului 2013 noul SF ar fi trebuit sa fie gata si licitatia pentru lucrarile la Sibiu - Pitesti ar fi putut fi lansata chiar din 2014, urmand ca lucrarile sa inceapa chiar din primele luni din 2015.

Cu toate acestea, la cateva luni dupa instalarea primului Guvern Ponta, licitatia in cauza a fost anulata." Sursa - Hotnews, Monitorizari

:badday:
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Dominik

#498
E clara treaba A12 Pitesti-Craiova va fi drum Express !!!  >:( la 34:40 Cuc ne explica dc se face DX si nu Autostrada

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2087&v=Ds7UH3vO99M
You're in Steelers Country

perfidus

#499
Să îi spună cineva și lui Cuc despre ce era vorba în licitația pe care o vor anula,  el zice că doi ani ar fi durat doar SF-ul.
Și despre viteza de proiectare din vechiul SF, care este de 120Km/h ( raze de 1200m si declivităti de 5%)
:wallbanger:

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Ionut si cutter - citati de jurnalistii de la GdS intr-un articol aparut astazi.

SF-ul acela din 2007 nu că e prost, e în plop. E făcut din birou. În momentul în care îți faci o casă, trebuie să vezi cum e terenul acela, că dacă o ia puțin la vale, nu? Aceasta este prima problemă. Apoi, gândirea drumului a fost făcută pe curbe destul de strânse, iar exemplul este chiar nodul acesta dintre drumul expres și A1. Acolo, bretelele sunt foarte strânse și gradul de siguranță pe care îl prezintă este unul cel mult mediocru. Benzile de circulație sunt la 3,5 metri, pentru că acesta este normativul de drum expres. Din start aceasta este cea mai mare problemă, faptul că acest coridor, dacă îl faci drum expres, devine foarte obositor. 3,5 metri este și banda de drum național. O să fie o senzație foarte dubioasă de claustrofobie în momentul în care depășești un tir. Pe drumul expres se circulă destul de tare, teoretic, cu 110 – 120 km, dar gradul de siguranță la viteza aia este mult sub autostradă.
.....
Sunt niște normative clare. Cum adică e drum expres, dar e autostradă? O să circuli cu 130 km la oră în niște curbe și niște standarde inferioare. Așa și pe DN 2 se circulă cu 130 km la oră. Înseamnă că este autostradă?

:gj:

http://www.gds.ro/Local/2017-04-20/autostrada-craiova-pitesti,-marea-rasuceala/

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cutter

Încă o dată pentru cine nu a înțeles despre ce era vorba în licitația care intenționează să o anuleze CNAIR la ordin politic:
1) actualizare SF la nivel de autostradă
2) studiu geotehnic detaliat (sute de foraje și alte probe, teste de laborator, etc)
3) proiect tehnic de execuție
4) avize, acorduri, exproprieri - toată documentația necesară obținerii autorizației de construire

Deci practic tot ce mai era nevoie ulterior era contractarea unui constructor care avea tot ce e necesar pentru a începe lucrările (așa cum se face și în Ungaria și în alte țări).

Punctele 2)-4) tot trebuie făcute pentru lucrare indiferent cum se contractează - doar că în varianta propusă politic mai nou cu drum expres și design&build se vor face mai prost, mai cu poticneli și cu întîrzieri.

În varianta licitației actuale în curs ar fi un parcurs mai scurt, mai sigur și la o calitate superioară.




Ionut

M-am enervat tare cu A12 si cu "drum expres in regim de autostrada" si alte ineptii. Ma mir ca m-au citat destul de aproape de limbajul folosit la telefon cu ei. :lol: Cum actualizeaza ei SF din birou... si altele asemenea. Asa o bataie de joc, o lipsa de viziune si niste orgolii stupide, rar mi-a fost dat sa vad.

Iar Ionita cum semna el pentru actualizarea SF la nivel de autostrada si acum o sa semneze pentru retrogradarea drumului. S-au sucit? Nu mai e buna autostrada? Cum e posibil sa crezi ca va dura mai putin? Face CNAIR mai repede o actualizare de SF decat o firma privata? Au cu ce? Cu cine? O sa faca o mizerie din birou, probabil. Apoi vor da proiectare+executie si va intra constructorul in teren si o sa se blocheze ani de zile, pe modelul Lugoj-Deva. Asta in limbaj mai direct si mai putin tehnic decat a precizat mai sus Catalin.

O rusine.

TibiV

Cu cat amani mai mult o lucrare, cu atat mai tarziu va trebui sa si platesti pentru ea...

Observ ca se inmultesc cazurile in care ne razgandim, iar razgandeala inseamna ca nu va fi nevoie de bani decat peste 2-3 ani...

Deblee vs. tunele, Dx vs. A...
Si sunt convins ca vor mai aparea...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

#504
Bun ....aștept cu interes Orăștie - Sibiu lotul 3 reloaded pe A12/Dx 12 .....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Horațiu 87

Guvernul ar renunța la proiectul unei AUTOSTRĂZI

Guvernul renunță la proiectul unei importante autostrăzi.

CNAIR ar putea modifica planul pentru construirea unei şosele între Craiova şi Piteşti. Cele două oraşe ar putea fi legate printr-un drum expres şi nu autostradă.

O decizie oficială cu privire la autostrada Craiova- Piteşti urmează să fie luată săptămâna viitoare în Consiliul Tehnico-Economic, Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, pentru economica.net.

Sunt şanse foarte mari ca varianta aprobată să fie cea a drumului expres, în baza studiului de fezabilitate din 2007.

Reprezentantul CNAIR a mai explicat că, deşi drumul expres nu este prevăzut cu bandă de siguranţă, autovehiculele vor putea staţiona totuşi fără probleme în caz de necesitate.

https://www.dcnews.ro/guvernul-ar-renun-a-la-proiectul-unei-autostrazi_540035.html

Ionut

Hahaha ce tare. Vor staționa pe banda 1. :lol: pai ce... nu e același lucru?

carutasul

Asta e din ciclul "zboară şi crocodilul, dar mai razant" :)

Parerea mea e că autostrada asta, ca si podul de la Brăila, se "fac" doar când e perioadă electorală, acum trebuie să le bage la loc la dosar că le mai trebuie iar peste patru ani :)

dr4qul4

La cat de stabile sunt dealurile in zona si la debitul mic al raurilor din zona nu cred ca vom avea acelasi probleme. Vom avea un adevarat dezastru.
Altitudinea este relativ redusa, dar vaile acelor parauri sunt foarte adanci. Iar cand ploua torential, se umfla atat de mult incat vedem cod rosu de inundatii la televizor. Se se intampla la 2-3 ani. Nu la 50.
Iar dealurile sunt la fel de stabile ca un castel de nisip. Am vazut o alunecare in zona care a innodat cateva zeci de salcami.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

Pai cu ocazia asta rezolva si problema parcărilor. ...nu mai fac parcari si oprim toți pe prima banda

Medicamenteeeeeeee....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura