Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

conform ultimului recensamant al traficului se pare ca DN65 este in top.
Top-ul arata cam asa:
- DNCB
- DN1
- DN5
- DN39
- DN2
- DN65

Practic, este cel mai aglomerat drum 1+1 . El si cu DN2, dar macar acolo avem 1,75+1,75.
Eu merg destul de des pe acolo, si nu se merge deloc fluent. Dupa ce stai pana iti vine rau la Bals, se merge si cu 150 pana la Craiova (unde ai centura acum). Tot aglomerat e si la Slatina, dar mai ales la iesirea din Pitesti.
Ziua mai e cum mai e, dar am prins de nenumarate ori ceata.  Si desi esti la campie, si pare ca totul este drept, vaile sunt foarte adanci, si te trezesti ca intri in curba cu 100+.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stefanudrea

In sfarsit o analiza corecta a DN65!

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk


weaz

#137
Cred ca ar trebui luat in calcul ca acea valoare pentru DN65 este o medie.
Harta veche de trafic arata clar ca valorile sunt mult mai mari intre Slatina si Craiova. Eu as zice ca sunt duble pe bucata asta, dar asta e doar parerea mea. Slatina are destul de multa industrie care livreaza atat la Ford cat si la Dacia piese/subansamble/materie prima.
Ca si altii, fac drumul destul de des. Si cea mai mare problema de pe DN65 este Bals-ul. O strada lunga prin mijlocul orasului, treceri de pietoni, carute, iesiri dintre blocuri si blocajul din fata LIDL(au asa ceva, si cred ca doar asa ceva, chiar la strada mare). Anul asta am facut drumul de vreo 10 ori deja si de obicei in zile lucratoare. O singura data noaptea la ora 11 am prins mai liber. Nici chiar Slatina nu este asa o gatuitura ca Bals-ul. Usor pierzi 30 de minute doar in el. O centura ar avea cel mai mult sens ca A Half Prifile in prima faza la Bals. Centura ar putea fi dupa inglobata in autostrada si o alta centura facuta mai apoi prin sud.
Cealalta gatuitura este imediat la iesirea de pe A1 spre Pitesti Sud. Politie cu radar de obicei imediat in curba de iesire de pe autostrada, sensuri giratorii aglomerate la intrarile in centre comerciale(in care sincer se chinuie sa treaca cate un TIR) si desigur Albota. Cu 12 Km de autostrada(da, am masurat pe google maps) cred ca s-ar evita destul din aceasta zona de langa Pitesti. De langa CPS Dacia, in apropierea iesirii A1 spre Catanele, pe langa Bradu(si Arpechim), pana la Podul Brosteni, cu varsare in DN65A, langa intersectia dintre DN65A si DN65 mi se pare cea mai buna solutie. Si cred ca urmareste destul de aproape si fostele SF-uri. Este campie si nu cred ca ar costa mai mult de 60mil Eur(la un pret de 5mil/Km). Marea majoritate a soferilor din zona respectiva ar considera-o apa sfintita.

P.S. Pentru cei care nu stiu Oltul este unul din judetele in care infrastructura este cea mai deficitara, desi este extrem de circulat. Centura Caracal-ului neterminata de jumatate de deceniiu, trecerea DN 65 prin Slatina facut praf si neasfaltat de tot atata timp, sau reabilitarea DN6 care este neterminat doar in... Olt (acum 1 an am facut drumul pe DN6 fata de A1-DN65 si totul era intr-o stare buna si foarte buna fix pana la/de la limita judetului OLT, dezastru in interiorul sau). Si astea sunt bucatile importante de DN. Restul judetului sta mult mai rau la capitolul infrastructura rutiera.

haihui

da, macar un half profile la sud de bradu arpechim, albota ar scurta tranzitul cu 20 de minute (ca medie pt ca in peak hour am stat si peste o ora acolo) si i-ar elibera si pe cei de acolo de traficul de tranzit. Practic s-ar oferi o alternativa la cei 15 de km de congestionare cvasiurbana ... iar in cazul in care half profile-ul s-ar congestiona si el ... ramane varianta prin localitati (acum mai decongestionata)

stefan_viziru

"Ori la traficul ridicol de mic de pe Craiova-Pitesti, ..."

Vancouver, cred ca nu ai mers niciodata pe acolo!!! >:( >:(

Cred ca multi din cei de pe forum habar nu au ce ar insemna A12 pentru Romania.  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Din pacate, aceeasi idee e si in capul celor ce se perinda pe la MT, Guvern, CNADNR!

Stimati domni, este vorba de Ford si de milioane de oameni, care nu au nicio vina ca ceilalti romani habar nu au cat de folositoare ar fi A12!!!
A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

stefanudrea

Eu de cand tot zic de traficul de pe Craiova-Pitesti! Si nimeni nu m-a sustinut pana acum! E pacat sa vorbeasca cei ce nu au trait pe pielea lor calvarul acestui trafic! A12 arde, e clar asta!

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk


stanculescu.dan

Nu va inchipuiti ce a fost pe Pitesti Slatina cand a fost restrictionat Dealul Negru pt masini peste 7.5 t....o coloana continua de camioane de la Pitesti pana la Ganeasa! Craiova - Bucuresti se face in 2 ore 112km, in Bals pierzi 30 min, prin Slatina iti rupi masina pe actuala ocolitoare ... A12 pt zona de sud ar fi aur curat, macar Craiova Slatina asa de inceput, terenul nu e f dificil, in afara de podul peste Olt.

stefan_viziru

Da, Stefan Udrea, ai dreptate!

Dar raman la parerea ca nu suntem inca o natiune si de aceea unii dintre noi, in cazuri esentiale ca acesta majoritatea, nu sustin A12!

Cei care nu au circulat pe actualele drumuri nationale dintre Craiova si Pitesti, pe la Albota, prin Bals si prin serpentine mai bine ar tacea...

Pacat ca si acum factorul politic minte, nici vorba macar de centuri la Slatina si Bals!!! Cineva trebuie sa demonteze aceste minciuni grosolane!!!   >:( >:( >:(
A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

pasadia

La un momendat o sa va plictisiti si voi si o sa intelegeti ca doar de A1 si A8 e nevoie. ;)

alecu26

:))) misto asta.

Dar...ca sa raspund la o intrebare de mai sus..studii peste studii tot avem. Unele incheiate. Asta e un tabel de prin 2012 de aici:http://www.cnadnr.ro/Achizitii/Craiova/Anexa%204%20CV.pdf



Drumurile noastre POATE;

esendy

dupa datele de trafic, eu am recunoscut ca A12 necesita alocarea unei prioritati mai mari decat credeam inainte, dar problema mare este ca nu se incadreaza la finantare UE si trebuie platita din buget ......... sper sa se finanteze cat mai repede

pasadia

Quote from: alecu26 on April 11, 2016, 09:32:40 AM
:))) misto asta.

Eram sarcastic, evident.

Dar ca sa fiu on-topic - voi, olteni ce sunteti, v-ati interesat de ce nu isi planifica primariile voastra constructia de centuri? Nu de alta, dar daca ar construi centuri, indiferent de standard dar proiectate astfel incat sa poata fi largite ulterior (deci noduri denivelate, traseu fara constructii in preajma, etc...) si ati demara lucrari pe Regio, poate ati avea mai multe argumente apoi cand cereti CNADNR-ului sa preia proiectul si sa realizeze autostrada.

Uite, e campanie electorala: aveti vreun candidat la Craiova, Bals sau Slatina care sa promita acest lucru?

Ionut

Discutati despre centuri pe thread-ul potrivit, nu aici, va rog frumos!

florin74

#148
Eu sunt slatinean, am copilarit pe langa centura actuala, asa ca stiu cam care e situatia actuala
Ca primaria sa faca o centura in adevaratul sens al cuvantului prin POR trebuie ca terenul sa ii apartina, adica proiectul sa fie pe suprafata UAT-ului.  Si cum limita de proprietate a orasului nu este foarte mare, trebuie sa intri in UAT-uri vecine. Exproprieri neeligibile - suportate de primarii.
Traseul. Zona e plina de linii de inalta tensiune (ALRO e alimentata direct de la Portile de Fier, Vidraru, si SEN) -relocari la greu, la care se adauga podul peste Olt (peste lacul de acumulare) - sigur va costa ceva banuti.
Toata alocarea financiara pe 6 ani pentru  un municipiu de genul Slatina nu cred ca va depasi 25-30 mil euro, in care trebuie sa faci si scoli, gradinita, eficienta energetica, spital, dispensare, spatii verzi, regenerare urbana
Varianta centura nou din punctul meu de vedere are sanse 0 sa fie finantata pe POR. Pe POR ce s-ar putea finanta modernizarea si eventual extinderea, pe scurte segmente a centurii actuale. Ceva de genul centurii Dragasani.

Eu nu imi aduc aminte sa fi existat o centura noua construita prin POR (poate o bucata din centura Brasov). Cele mai multe au fost reabilitarea unor drumuri urbane existente si maxim segmente mici noi de drum (Dragasani, Targoviste,)  Si Brasov-ul a fost preluat ulterior de  MT, cu exceptia bucatii executate de CONCEFA daca imi aduc bine aminte. Cu transferuri serioase de la buget de stat.
Pe de alta parte, CNADNR nu gestioneaza bine niste amarate de centuri - Carei, Alesd, asa ca ce pretentii sa ai de la niste primari de orasele?


pasadia

Brasovul a facut din POR exact acea bucata construita de Concefa: adica intre DN11 si DN13, 1+1. Bucata care acum e numita tronsonul II si de dublarea careia se ocupa VIAROM.

In rest:
- partea cu terenuri si cu LEA sunt convins ca e rezolvabila; ok, hatis legislativ, dar tot il pot demara. Exista de exemplu o zona metropolitana? Un document strategic cu privire la dezvoltarea acesteia care sa includa si sprijinul tuturor UAT-urilor pentru acel document?
- chestia cu alocarea: te-as crede ca e doar atata suma, dar tot nu sunt convins. In plus nu cred ca aia e suma pentru toate domeniile enumerate si nu cred ca vor avea/ ca ar trebui sa aiba proiecte pe fiecare domeniu in parte.
- eu am zis ca mai intai trebuie studiu. Pentru proiect distinct, separat. Caci una e cand mergi la Guvern cu jalba sa ceri 1 miliard de euro pentru tot A12 si alta cand mergi sa ceri doar 20 de milioane caci mai pui tu 10 si inca 15 UE si faci pe cont propriu un 1+1 sau un half-profile distinct.

Nu de alta, dar daca intreb acum pe oricine nu va sti sa imi spuna cat ar costa A12 pe segmentul ce ar servi ca ocolitoare Slatinei. Nici macar nodurile nu cred ca ar sti nimeni sa spuna unde vor fi. Si normal ca in situatia asta nu putem vorbi de un proiect distinct. In plus spargand proiectul mare, A12, in bucati mici obtii mai usor AM, AC si toate celelalte avize, deci din punctul meu de vedere pasul asta (al spargerii in bucati) e mult prea intarziat.