Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cosminnus

Avem update-uri pe harta CESTRIN (unele datate 29 februarie):

DEx12 T1 - 5.1% -> 6.2% (+1.1%)
DEx12 T3 - 97.5% -> 97.5% (+0%)
DEx12 T4 - 42.5% -> 43% (+0.5%)

DEx11 A3 - Oradea - 92% -> 96% (+4%)

DEx6 Braila - Galati - 79% -> 79% (+0%)

DEx4 - Drum legatura A3 - Tureni 5.5% -> 5.5% (+0%)

gruia88

#766
Vin si eu cu o intrebare , o nelamurire , cand se calculeaza numarul total de KM de Drum Expres in folosinta in Romania  , se iau si in calcul centurile ocolitoare care sunt la acest standard ? Aici ma refer la : - Centura Satu Mare , Centura Giurgiu , Centura Mihailesti (cred ca asta nu e am vazut dupa cred ca e la nivel de DN) ?


dumbravaandrei

raspuns scurt: da, daca drumul se incadreaza in clasa respectiva de drumuri.

slartibartfast

^^
Exemplele astea (Mihăilești, Giurgiu, Satu Mare) nu sunt drumuri expres, sunt drumuri naționale.

gruia88

Probabil am ramas blocat pe anunturile din presa de cand au fost deschise :

Giurgiu- "Deși are un profil de drum expres, noua variantă ocolitoare a orașului Giurgiu va funcționa în regim de drum național cu limitele de viteze aferente " - deci asta nu a fost contabilizat ca express

Mihaiesti - M-am uitat dupa si da nu e express

Satu Mare - Am vazut si da platforma nu indica Drum Express , doar drum rapid cu 2 benzi.

Gata m-am lamurit :) .

mirceaeliade

Nu stiu de alte locuri, dar pentru VO Giurgiu si VO Brasov, IMHO singurul motiv pentru care nu sunt catalogate ca DEx e ca nu exista spatiu suficient pe dreapta pentru a sta dincolo de linia continua.  Pe DEx12 chiar daca nu e asfat pe zona respectiva, o masina mica cred ca poate sa intre oarecum linistita dincolo de linie in caz de urgenta.

pasadia

VO BV are giratorii pe ea. Și nu unul singur, ci 3 pe parcursul a 15 km. Plus o curbă mult prea stransa, cu limitare oficială la 30km/h (!!!).Așa că în condițiile astea e perfect firesc să nu fie considerat drum expres.

Ce ar fi trebuit să se întâmple era altceva - titulatura de DN1 și de E60 trebuiau date pentru traseul centurii la pachet cu limitarea de 100 km/h.   

mirceaeliade

^Da ai dreptate, dar ma gandeam la 2/3 alea intre iesirea spre Decathlon si giratoriul spre Stupini.  Ar putea sa mareasca viteza de la 90 km/h la vreo 120 sau macar 100 km/h si nu cred ca ar fi chiar riscant.  Ma rog.  Singurul segment non-A/DEx care cred ca l-am vazut contorizat de CNAIR in tabele lor la rang mai inalt decat DN e iesirea A3 spre TgMures, aia care e oficial DN15J.  Dar mi se pare ca si arata exact ca VO1K, pt ca nu are spatiu pentru opriri de urgenta.