[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MHN

Conform variantei de Master Plan aflata in dezbatere, centura de sud nu este propusa pentru interventie nici in ciclul 2014-2020, nici in perioada 2020-2030.

Primele reactii pe adevarul.ro:

QuoteCapitala Banatului poate avea centură ocolitoare abia după anul 2030

Conform Master Planului General de Transport pe termen scurt, mediu şi lung în România, Timişoara nu va avea centură ocolitoare mai repede de 2030.

Timişorenii pot fi nemulţumiţi de planurile Master Planului General de Transport, care priveşte construcţia de drumuri şi autostrăzi în România, pe termen scurt, mediu şi lung. În viziunea actualului guvern, Timişoara va avea parte doar de actuala structură de transport rutier şi în anul 2030! Capitala Banatului duce lipsă de ani buni de o centură ocolitoare, aceasta fiind una din principalele priorităţie pentru toţi candidaţii la Primărie şi Consiliul Judeţean. Până acum au existat doar vorbe, pentru că nu s-au găsit resurse financiare

[...]

Chagall

The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

MNU

Asa e. Daca vreti sa va indulciti amarul, singurul obiectiv in care Timisoara sta bine in acest document este posibila edificare a unui centru logistic intermodal. In rest, pentru Timisoara este zero barat.

Avand in vedere ca documentul insusi este efectiv o bataie de joc, nu ma asteptam la altceva. Este insa un indicator bun pentru timisoreni referitor la ce se pot astepta dinspre capitala... adica, LA NIMIC. Imbuibatii aia isi bat joc in ultimul hal de unul dintre cele mai mari orase ale tarii.

MHN

Fara s-o dam in off-topic, nu este vorba despre realizarea unui Centru Intermodal nou la Remetea Mare, asa cum este proiectat si dezbatut de vreo 10 ani, ci despre reactivarea Terminalului Intermodal antic, cu 3 macarele, de la Giroc, denumit Semenic.

Vezi propunerile de interventie de la pagina 388 (din 512) in documentul denumit Raportul privind Master Planul General de Transport sau lista cu obiective de la pagina 61 (din 67) in documentul denumit Prezentarea Master Planului.
Ambele documente erau pana vineri disponibile pe website-ul AM POST.

MHN

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunțat, marți - 13 Ianuarie, care sunt prioritățile în ceea ce privește construcția de autostrăzi, drumuri expres si variante de ocolire, respectiv reabilitarea DN-urilor si punctele critice din România, in perioada 2015-2016.
Din pacate, nimic nou despre Centura TM-Sud:
Fara sosea de centura Timisoara Sud cel putin pana in 2017

MHN

^^

QuoteCentura Sud a Timişoarei rămâne la stadiul de proiect

Discutarea de Ministerul Transporturilor a variantei oficiale a Masterplanului general de Transport al României era indicată ca momentul adevărului de către oficialii din conducerea Consiliului Judeţean Timiş, care indicau ca sigură includerea în acest document a Centurii Sud Timişoara, care ar completa actuala variantă ocolitoare a municipiului. Lucru care nu s-a întâmplat, completarea inelului de centură rămânând pe mai departe o promisiune fără acoperire.

,,O promisiune care a fost o cacealma"

După ce ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a enumerat priorităţile infrastructurii rutiere pentru perioada 2015 – 2016, la prezentarea variantei oficiale şi, probabil, definitive a Masterplanului General de Transport, a pare clar că, în următorii ani cel puţin, Centura de Sud a Timişoarei, care ar fi avut rolul de a completa inelul de centură al municipiului, pentru devierea totală a traficului greu, rămâne la stadiul de proiect pe hârtie.
Centura Timişoara Sud nu apare pe harta prezentată de ministrul Ioan Rus, cu lucrări finalizate, în execuţie sau în faza de licitaţie, Masterplanul, în care pare să se uite că Timişoara există pe harta României, prevede sprijinirea unor proiecte de şosele ocolitoare la localităţi precum Târgu Jiu, Aleşd, Săcuieni, Oradea, Rădăuţi, Suceava, Dorohoi, Târgu Mureş, Braşov, Satu Mare, Tecuci, Bârlad, Bacău sau Mediaş.
Centura Timişoara Sud nu a fost inclusă iniţial în Masterplanul General de Transporturi, deoarece, în urma explicaţiilor date de Ministerul Transporturilor, nu s-ar fi demonstrat necesitatea ei.
Între timp, se spunea că, în urma demersurilor "salvatoare" ale Consiliului Judeţean Timiş, documentul s-ar fi modificat, incluzând şi închiderea inelului de centură a Timişoarei. Aspect infirmat la prezentarea acestei variante oficiale şi finale a Masterplanului.
"Orizontul de întindere al Masterplanului este 2015 – 2016, probabil perioada în care Ioan Rus speră că va rămâne la minister. Oricum, s-a văzut destul de clar că toate asigurările şi promisiunile Consiliului Judeţean legate de Centura Sud au fost, de fapt, vorbe goale. Se dovedeşte încă o dată că la nivelul conducerii CJ Timiş, s-a mers pe cacealmale, şi cam atât", spune consilierul judeţean PDL Marius Martinescu.
Eşecul legat de demararea acestui proiect era oarecum prefigurat la şedinţa CJ Timiş din Decembrie anul trecut.
După ce ani de zile administraţia judeţeană susţinea că se va implica cu toate forţele în materializarea acestui proiect, deja, la ultima luare în discuţie a investiţiei acesta a devenit unul comun, care nu depinde decât în mică măsură de administraţia judeţeană. "Centura Sud Timişoara nu intră în patrimoniul CJ Timiş, pentru că tot ce înseamnă autostrăzi, centuri, drumuri naţionale sunt ale CNADR. Nici nu se pune problema să nu fim de acord cu asocierea, dacă există posibilitatea realizării unei asocieri între Primăria Timişoara, Consiliul Judeţean Timiş, Primăria Ghiroda, Primăria Moşniţa şi Primăria Giroc, pe teritoriul cărora se derulează Centura de Sud a Timişoarei.  Trebuie să ştiţi că în acest moment nu avem posibilitatea legală să putem finanţa, pentru că nu este pe teritoriul administrativ al judeţului Timiş din punct de vedere al patrimoniului. În aceste condiţii, vă spun că sunt de acord să găsim o formulă, doar în momentul în care ştim ce înseamnă acest proiect", declara, cu această ocazie, preşedintele CJ Timiş, Titu Bojin.

Proiect tot în aşteptare, de ani buni

Cei care îşi mai aduc aminte de pliantele electorale distribuite de USL în Timişoara, în 2012, ştiu că închiderea inelului de centură al oraşului, pentru devierea totală a traficului greu, care să nu mai traverseze oraşul, era cap de listă, ca una dintre promisiunile asumate ce urmau a fi puse în practică rapid, după alegeri. Ulterior nu s-a mai întâmplat, însă, nimic...
Tipic pentru felul în care se mişcă lucrurile în România în ceea ce priveşte infrastructura rutieră, proiectul inelului de centură al Timişoarei a fost demarat în urmă cu... 20 de ani.
În Timişoara au fost readuse în discuţie lucrările de finalizare a inelului de centură, în condiţiile în care Primăria Timişoara a vorbit despre introducerea taxei de tranzit, pentru camioanele de tonaj mare care traversează oraşul.
Câţiva consilieri locali susţin însă că, atâta vreme cât inelul de centură nu este finalizat, această taxă va genera multe controverse şi contestaţii.
timpolis.ro

MHN

QuotePrimaria ar putea face totusi o centura: cea de nord-vest! Exista insa o conditie

Centura de sud a Timișoarei rămâne încă într-un stadiu incert, dar primarul Nicolae Robu ar vrea să preia măcar construcția centurii de nord-vest, mai scurtă și, deci, mai ieftină. Totuși, condiția obligatorie este ca un astfel de proiect să fie eligibil pentru fonduri europene pe exercițiul financiar 2014-2020.

Primarul Nicolae Robu are planuri mari pentru rezolvarea traficului din Timișoara. Edilul a discutat, în această săptămână, cu Horațiu Simion, directorul DRDP Timiș, pe tema centurilor de nord-vest, respectiv sud ale orașului de pe Bega. ,,În privința centurii de sud am convenit să continuăm demersurile pentru includerea ei în masterplan și găsirea unei modalități de finanțare cât mai grabnică, fiind inacceptabilă demararea în 2017 a unui astfel de proiect. Implementarea proiectului ia doi ani și e greu să ne împăcăm cu ideea că până în 2019-2020 vom rămâne fără centură", spune Robu.

,,Ne-am focalizat pe centura de nord-vest și am analizat mai multe aspeste tehnice, oprindu-ne asupra faptului că, în definitiv, este vorba despre un traseu de 13,2 kilometri, situat în cea mai mare parte pe teritoriului municipiului Timișoara și că valoarea estimată pentru această lucrare ar fi de circa 45 milioane de euro. Mă gândesc foarte serios și voi analiza ideea să solicit transferul acestui obiectiv în jurisdicția PMT", susține primarul.

[...]
debanat.ro

MNU

Ar fi ceva extraordinar daca s-ar materializa o astfel de idee. La capacitate de tranzit Timisoara sta cel mai prost pe partea de vest a orasului. Luand ca reper centrul, catre vestul orasului avem doua obstacole (linia CF si Canalul Bega) cu foarte putine locuri de trecere. Centura de Vest si pasajul Solventul ar repara aceasta problema.

iuli

Ce ar trebui urgent pe partea aceea e continuarea centurii pana in Calea Torontalului. Nu mai mult de vreo 5 km cu doua pasaje denivelate si sa scapam de prostiile de giratorii de pe DN-uri.

Iar pana la o centura completa pe artea de nord-vest din banii primariei mai bine ar incepe sa faca sa pasajul de la Solventul pe banii primariei. Asta chiar e in jursdictia primariei si nu mai pot gasi scuze ca nu primesc bani de la guvern. Nimeni nu ii poate opri sa acceseze fonduri europene pentru el sau sa faca imprumuturi, mai ales ca Timisoara poate obtine credite foarte bune.

Pe partea de sud si de est mi-am pierdut orice speranta legata de centura. Cred ca in vreo 2-3 ani Rebreanu va reintra iarasi in proces de reabilitare la cum trec TIR-urile pe bulevard.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MNU

Asa este... nu pierd nici o ocazie sa-l bat la cap pe primar cu pasajul Solventul. Raspunsul lui: "e prea scump". Din cauza asta se prioritizeaza alti fluturi din capul lui. Imi place ca, in sfarsit, si ziaristii au remarcat contradictiile din actiunile lui Robu...

QuoteParadoxal, deşi se fac demersuri pentru lărgirea pasajelor CF, primarul a anunţat că a dat undă verde pentru un studiu de fezabilitate privind ducerea în subteran a liniilor de cale ferată care traversează la ora actuală oraşul...

MHN

Pai intre proiectele de largire a subpasajelor pe sub liniile CF si futuristul proiect de mutare in subteran a liniei CF dintre Gara de Nord si Gara de Est ar putea exista o distanta in timp intre momentele executarii lucrarilor de minim 5-10 ani.
Asta inseamna ca infrastructura orasului ar trebui sa ramana incremenita pana se va materializa mutarea in subteran?!

chr

Vorbim de centura.
Indiferent ce sector se face primul, e util doar daca uneste sectorul actual cu Calea Sagului.
Deci ori vest (Aradului - Sagului) ori sud (Lugojului - Sagului).
Doar asa poti scoate tirurile din oras.
Orice alte bucatele pot avea doar beneficii limitate.

iuli

Nu, nu se bat cap in cap, dar ar putea sa inceapa ceva vizibil si pentru pasajul Solventul. Nimeni nu il opreste sa duca mai multe proiecte in paralel. Nu vad de ce o licitatie la proiectul pentru pasaj s-ar impiedica de o licitatie la SF pentru calea ferata. Faza e ca de cand e primar nu vad nimic serios legat de pasajul de la Solventul in afara de o randare futurista. Degeaba largeste pasajul de la Jiul daca traficul tot pe acolo se inghesuie. Degeaba largeste pasajul de pe Popa Sapca daca traficul da in Punctele Cardinale si moare acolo, ca sa nu zic de zona Hotel Continental.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

Cea mai tare faza la Timisoara este ca are centura doar in partea de Nord-Est, care mai este dublata si de autostrada.
Asta arata ce gandire e termen lung avem....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

Redusa in termeni simpli, asa cum spunea @iuli mai sus, primaria trebuie sa se apuce urgent de pasaj la Solventul. ESTE pe teritoriul orasului, FACE PARTE din infrastructura rutiera a Timisoarei... practic aici nu exista indoiala. Nu trebuie sa ceara voie nimanui sa se apuce de treaba.

Ce naiba au pazit pana acum de nu avem un proiect depus la POS, REGIO sau care mai e autoritatea competenta. Daca se face pasajul Solventul, s-ar putea sa descopere ca nu mai e critic sa faca ceva imediat la Jiul. In plus, nu uitati ca vine reabilitarea CF Arad-Timisoara-Caransebes, ceruta insistent de UE. Reabilitarea inseamna dublarea si ridicarea Vmax la 160. Daca se decide reabilitarea pe actualul amplasament, demolam pasaje proaspat refacute pentru upgrade la 160. Daca se reabiliteaza pe amplasament nou in afara orasului, scapam de pasaje. Oricum ar fi, un nou pasaj la Solventul nu ar fi implicat. Deci... cu asta TREBUIE INCEPUT.