News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cosminescu

Traseul pare ok... Sa vedem acum si daca , calendarul prezentat de Robu va fi respectat...

Cosminescu

O noua confirmare legata de Centura de S-E a Timisoarei vine dupa o intalnire cu Ministrul Transporturilor:

http://www.tion.ro/calendar-pentru-centura-de-sud-ministrul-transporturilor-la-primaria-timisoara-cu-primarul-robu-si-liderul-pnl-alina-gorghiu/1726828

Calendarul ramane cel anuntat:

"Traseul centurii, lungimea și suma pusă la dispoziția proiectului vor rezulta după etapa revizuirii studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. În ceea ce privește calendarul lucrărilor, până la finele lunii noiembrie se va organiza licitația pentru actualizarea SF și PT, date fiind modificările de legislație și a normelor de proiectare în domeniu. La 01.08.2017 va fi disponibil SF-ul actualizat. În perioada 01.08.2017 – 31.10.2017 se va pregăti HG de aprobare a obiectivului de investiții, conform SF, cu indicatorii săi tehnico-economici. În perioada 01.11.2017 – 15.02.2018 se vor realiza exproprierile, se va obține autorizația de construcție, după care CNAIR va demara execuția efectivă a lucrărilor, în regie proprie. Execuția propriu-zisă a lucrării se va face în perioada 15.02.2018 – 31.12.2019", a declarat Robu."

Cosminescu

#93
Si directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara confirma calendarul:
http://www.tion.ro/centura-de-ocolire-sud-a-timisoarei-ar-putea-fi-gata-la-sfarsitul-anului-2019/1726857

,,Unitatea mea verifică un caiet de sarcini existent, pentru actualizarea documentaţiei, în noiembrie va fi trimis la Achiziţii Publice. Undeva în jur de 80 – 90 de zile durează perioada de analiză, urmând ca după aceea procedura să dureze 4 -6 luni, urmând ca în toamna viitoare să avem gata proiectul pentru achiziţii. Undeva în toamnă vom putea promova începerea achiziţiei publice", a declarat Simion.

Lucrările efective ar putea începe în primele luni ale anului 2018, mai spune Simion.

,,Dacă avem o iarnă blândă, nu sunt restricţii de trafic, se poate începe decopertarea terenului, depinde foarte mult de sezon. Fiind de atât timp în Banat eu pot estima că în 15 februarie 2018 s-ar putea intra efectiv la treabă. Dacă luăm în calcul doi ani de lucru cred că la finele lui 2019 o să avem şosea circulabilă şi dată în folosinţă", conform lui Horaţiu Simion.

Durata mai mare a lucrărilor nu este dată de lungime, ci de complexitatea construcţiei pasajelor.

,,Nu drumul este o problemă, sunt foarte multe pasaje, gândiţi-vă că traversăm drumul Moşniţei, drumul Boilor, de la Giroc, de la Chişoda, DN 59, Calea Utvinului, căile ferate. Toate trebuie făcute ca şi pasaje, tehnic iau mult timp. La trecerea peste drumul spre Buziaş este proiectat un pasaj exact cum e cel de pe DN 6 unde e centura, un pasaj denivelat cu bretele. Drumul va avea două benzi, câte una pe sens, exact cum e acum centura", spune Simion."

Horațiu 87

Primarul Nicolae Robu a fost invitat la București pentru a discuta despre centură

Problemele Timişoarei legate de proiectele de infrastructură, în speţă, de construirea centurii de sud a municipiului, care asigură ieşirea spre Serbia, sunt băgate în seamă pentru prima dată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) şi astfel poate nu va mai fi necesar un miting cu autovehicule care să blocheze ieşirile rutiere din oraş.
Primarul Nicolae Robu a anunţat joi că a fost invitat la Bucureşti vineri (dar se pare că întâlnirea va fi reprogramată pentru zilele următoare) pentru a discuta concret stadiul proiectului şi alte chestiuni concrete legate de realizarea mai rapidă a acestui obiectiv, decât era prevăzut iniţial.
Edilul va pleca împreună cu reprezentantul CNAIR Timişoara, Horaţiu Simion, unde va discuta problema cu directorul general al companiei de autostrăzi, Cătălin Homor.
,,Voi merge la Bucureşti, la invitaţia directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în urma unei adrese pe care eu i-am trimis-o cu câteva săptămâni în urmă. Am primit un răspuns din partea dânsului, în care mă invită la Bucureşti pentru a discuta despre stadiul documentaţiei tehnice şi calendarul de realizare a variantei de ocolire Timişoara Sud. (...). Sper că în 2017 lucrările vor începe şi în 2 ani şi jumătate cel mult, să fie gata, pentru că nu ne putem lăsa să ne prindă anul 2021 fără centura de Sud", a spus Nicolae Robu joi.
Robu a ţinut să remarce faptul că Guvernul Cioloş este primul care s-a aplecat asupra problemei centurii de Sud a Timişoarei.
Edilul anunţase la începutul lunii octombrie că dacă oficialii de la Bucureşti nu vor trece Timişoara pe lista de priorităţi la finanţare, vor scoate sute de autovehicule la un miting de protest, pentru a arăta cam câte maşini circulă prin Timişoara, deşi ar trebui să ocolească oraşul, pentru a economisi timp, pentru a nu aglomera şoselele Timişoarei şi pentru a păstra aceste drumuri făcute din bani publici.

http://www.ziuadevest.ro/actualitate/65446-primarul-nicolae-robu-a-fost-invitat-la-bucuresti-pentru-a-discuta-despre-centura

Cosminescu

Cred ca e mai vechi articolul asta... Intre timp a fost Homor la Timisoara. Iar concluziile sunt in postarile scrise de mine un pic mai sus :)

Ionut

Catalin Homor:  Noi niciodata nu am declarat ca este dupa 2020. Eu pun doar pe seama faptului ca au existat mai multe variante de liste in MasterPlan. Cert este ca astazi il gasim in perioada de implementare 2014-2020. Este tot unul dintre proiectele pe care noi ni l-am propus sa-l facem in regie propriu. In luna aceasta va pleca procedura de achizitie de revizuire SF, de revizuire a Proiectului Tehnic si sa inceapa lucrul din 2018. Victor Cozmei:  Cat va dura lucrarea? Catalin Homor:  22 de luni, pana la sfarsitul anului 2019.

Regie proprie®

Hotnews

Cosminescu

#97
Pun si eu acum o intrebare asa, de nespecialist... Tot Homor zicea ca Podul peste Somes de pe Autostrada Transilvania care ar trebui sa lege lotul UMB de cel deja existent nu poate fi facut de companie in regie proprie pentru ca este o lucrare prea complexa pentru ei (desi in mare parte e deja realizat... la nivel de piloni, bineinteles).
Centura de S-E a Timisoarei contine si ea cateva poduri sau cel putin  ar fi normal sa contina (din postarea lui cristi5 de pe pagina precedenta inteleg ca ar fi totusi giratorii.... caz in care intrebarea mea ramane obsolete)... Cum se face ca pentru aceste poduri se simt pregatiti? Sunt mult mai usor de construit, sau care ar fi explicatia? 

cristi5

#98
Daca am citit bine in SF sunt poduri care traverseaza un giratoriu, ca DN1 la Otopeni de exemplu.

Quote from: cristi5 on November 02, 2016, 09:28:19 PM
Din cate inteleg, centura va trece cu pasaj peste giratoriu la intersectia cu DJ592, DN59 si la capatul din vest

Podurile nu sunt bine afisate pe harta proiectelor de infrastructura... Totusi, daca dai click deasupra giratoriului de ex. aici o sa apara informatia "Pod".

Nu sunt de meserie dar la Gilau lucrarea imi pare mult mai complicata (deschidere mare, inaltime mare, utilaje specializate pt grinzi, protejarea cursului de apa, etc)

Totusi la Arad continua viaductul de la CET in regie proprie dar nu si pe cel dinspre Deva...

Cosminescu

Da, nu contest ca acolo e un proiect mai complicat. Ce vroiam doar sa subliniez e ca acel proiect e deja realizat partial. In afara de constructia pilonilor care lipsesc + montat grinzi, nu cred ca ar fi mari lucrari de arta acolo.. Dar din nou, nu sunt specialist in domeniu, deci posibil sa ma insel :)

In schimb, podurile astea de pe centura Timisoarei vor fi construite de la 0, iar printre lucrari vom avea si constructia de  piloni, montat grinzi, etc... Adica exact lucrarile pe care la Viaductul Gilau spun ca nu sunt pregatiti sa le faca.

Anyway, probabil asta e ... Amploarea lucrarii :) Sau vor sa inceapa de undeva, si centura Timisoarei a tras lozul :)

dorum

podul de la Gilau este complex datorita grinzilor care au fost proiectate de Bechtel pt a fi puse in pozitie cu un impingator. Acum grinzile exista si trebuie folosite, insa fara impingator... Vor fi montate cu macarale, insa lucrarea e complexa...

Cosminescu

DRDP Timişoara urmeaza sa inceapa pregatirile interne pentru constructia Centurii de S-E a Timisoarei: fac angajari in 2017:

http://www.tion.ro/directia-de-drumuri-si-poduri-timisoara-pusa-sa-isi-faca-echipa-completa-de-constructori-pentru-noua-centura/1733573

"[...] DRDP Timişoara va avea reabilitarea unui drum naţional, un pasaj de la Arad şi VO Timişoara", a declarat Cătălin Homor, conform Mediafax.



Horațiu 87

Ultima veste despre Centura de Sud, la Timisoara! Ce se intampla in doar cateva zile?

TIMISOARA. Asa cum opiniatimisoarei.ro v-a informat inca de la inceputul lunii noiembrie, documentatia realizata pana acum pentru centura de sud a Timisoarei trebuie refacuta. Este vorba de studiul de fezabilitate, respectiv proiectul tehnic.

In urmatoarele zile, pana la finele lunii noiembrie, va fi lansata licitatia pentru revizuirea acestor documentatii, intrucat cele vechi nu mai sunt de actualitate.

Mai precis, o serie de modificari in mai multe normative, trebuie operate in ultimele proiecte intocmite pentru aceasta sosea ocolitoare atat de necesara Timisoarei. Este vorba de adaptari la noul cod de proiectare seismica, la mixturile asfaltice folosite in prezent, structuri, implict preturi. Si, avand in vedere ca vechile studii erau realizate in urma cu mai bine de 5 ani, trebuie facute noi verificari si adaptari si in functie de actualitatea din teren, care ar fi putut suferi schimbari importante.

Horatiu Simion, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, a facut toate aceste precizari la o prezentare pe care a sustinut-o in cadrul unui eveniment al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, la Bucuresti, joi.

Centura de sud a Timisoarei se numara printre proiectele pe care CNAIR le va demara in regie proprie. Cu alte cuvinte, soseaua ocolitoare va fi realizata pe fondurile Companiei, cu muncitorii si utilajele acesteia.

,,Varianta de ocolire a municipiului Timisoara pe partea de sud a fost proiectata in 2008 – 2009, reluata si revizuita in 2010 – 2011. Aceste proiecte nu mai corespund la aceasta ora, datorita normativelor noi aparute din punct de vedere al imbracamintilor rutiere, din punct de vedere al studiilor geologice, din punct de vedere al sigurantei rutiere. Aplicand aceste normative noi, se impune o noua revizie a acestei documentatii. Asa cum am promis, in cursul lunii noiembrie, pana la sfarsitul lunii, deci mai avem trei zile, va fi urcata la ANAP documentatia in vederea validarii si scoaterii la licitatie a acestei revizuiri,,, a spus Horatiu Simion, seful DRDP Timisoara in prezentarea de la Bucuresti.

Calendarul lucrarilor prezentat la Timisoara in urma cu aproape o luna, dupa discutia avuta de primarul Nicolae Robu cu ministrul Transporturilor Sorin Buse este confirmat de Horatiu Simion.

,,Urmand ca dupa aceea sa parcurgem toate fazele pana la obtinerea indicatorilor, astfel incat, daca anul 2017 va fi rezervat in totalitate aprobarii proiectului, aprobarii indicatorilor, in 2018 sa poata fi demarate lucrarile pe care noi le-am estimat impreuna cu domnul director general, intr-o analiza facuta, ca am putea sa le finalizam in decembrie 2019. Spun sa incercam, pentru ca totusi, sunt 24 de kilometri aproximativ, este o lucrare care valoreaza peste 80 de milioane de euro, sunt 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel care tehnologic impun o durata de timp destul de lunga in a fi executate. Pentru ca, in rest, relieful este de ses, este usor si se poate executa destul de bine partea rutiera,,, a mai precizat Horatiu Simion.

Daca totul va merge conform planului, santierul pentru centura de sud a Timisoarei se va deschide in 15 februarie 2018.

http://www.opiniatimisoarei.ro/ultima-veste-despre-centura-de-sud-la-timisoara-ce-se-intampla-in-doar-cateva-zile/25/11/2016

NGC

#103
A fost lansata astazi licitatia pentru "Elaborarea revizuirii Studiului de fezabilitate, Proiectului tehnic, Detaliilor de executie, Documentatiei tehnice pentru Autorizatia de Constructie (DTAC) si a documentatiei de atribuire pentru Varianta de Ocolire Timisoara".

Valoare estimata: 6,487,500.00 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 10.04.2017

Termen predare SF: 6 luni de la ordinul de incepere
Termen predare PT: 3 luni de la avizarea SF in CTE DRDP TM, CTE CNAIR, CTE MT + HG

Pentru rezolutie mare vedeti aici.

cristi5

Harta centurii Timisoara Sud (daca de ea e vorba) e deja pe OSM dupa o plansa digitala a proiectului (deci nu ochiometric).

http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/45.728/21.247/0



Sent from my iPhone using Tapatalk