[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Quest

Horatiu, acum pe bune, avem cifre de trafic ale CESTRIN din 2015 (le tin ascunse ca pe bijuterii, cele publice sint din 2010), din care sa rezulte ca traficul pe viitoarea Centura Sud TM necesita macar un DX 2x2 ?
Common sense will get you far !

elphax

la ce trafic este acum in oras este necesara cat mai repede centura de SE chiar si cu o banda, sa va explic de ce :

centura SE completeaza legatura Arad-Lugoj cu Lugoj-Sag care merge spre Moravita si Belgrad. Sa zicem ca se face cu o banda pe sens. Automat banda aia se elibereaza pe bulvarde care traverseaza o treime de oras, sosele cu 2 benzi, maimulte sensuri giratorii aglomerate. In pluspe multe portiuni au si linie de tramvai : Dorobantilor, Buziasului, Rebreanu, Sagului. Deci se va circula mult mai bine in oras, azi se merge bara la bara acolo. In plus, cine merge pe Dorobantilor sau Rebreanu stie cat de des se strica asfaltul.

Evident ca in cativa ani va creste traficul pe centura. Dar pasul logic urmator ar fi centura de Vest si legare la autostrada de Arad. Acolo trebuie sa se faca macar 2 benzi daca nu chiar autostrada. Cand se da in trafic centura de vest, jumatate din traficul de pe NE/SE se muta acolo.
Apoi se va putea discuta de largiri pe SE.
Pe NE ar fi necesar mai tarziu ca e dublata de autostrada care a preluat o parte din trafic. De asta se spune ca nu e trafic mare pe centura existenta

horatiu.cosma

Astazi, MZA-ul e la limita, in sensul ca se incadreaza la o banda pe sens, dar la o valoare putin mai mare, deja e necesar sa se faca 2 benzi pe sens. Cum credeti ca va arata MZA ul in 3-4 ani, cand va fi gata centura? Este exact ce a spus cutter, construim un drum de care stim cu certitudine ca va fi congestionat din prima zi.

elphax

Prefer sa fie congestionata centura,  nu orașul :)
Asa s-a spus și de actuala bucata de centura,  ca nu va fi suficienta o bandă.  Și a fost, atenție,  înainte sa fie deschisa autostrada

iuli

E rea vointa, imbecilitate sau prostie crasa? Pai ala compara traficul de pe actuala varianta de ocolire care e dublata de autostrada? Cum draci sa zici ca daca acolo e aproape pustiu nu mai are rost sa faca continuarea?!  >:(

Bai analfabetilor functionali din functii de conducere, ia cereti la primarie sa va dea inregistrarile de camerele video de pe Calea Sagului, Bv, L. Rebreanu, Calea S. Vidrighin, Calea Dorobantilor, strazile A. Imbroane si Demetriade, strazile Amurgului si Miresei si apoi sa vedeti ce inseamna cozi de TIR-uri in mijlocul orasului. Camioane care distrug orasul si ridica nori de praf chiar in centru.  >:(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

NGC

Quote from: NGC20 on April 23, 2017, 08:33:33 AM
A fost lansata licitatia pentru "Proiectare si executie "Varianta de ocolire Timisoara Sud"".

Stam "bine" pana acum. "Doar" 3 clarificari si contestatie.

bogdix

Dar inca nici un raspuns la contestatie.
2 observatii: clauza rezolutorie (nu se semneaza contractul pana nu se actualizeaza HG cu indicatorii tehn-economici - intarziere politica) si neidentificarea gropilor de imprumut (din ce am bagat de seama, drumul e in rambleu, sunt si multe pasaje deci multe rampe, asa ca e necesar mult pamant de umplutura).

Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk


NGC

Quote from: bogdix on May 24, 2017, 06:38:10 AM
Dar inca nici un raspuns la contestatie.

Te referi la raspuns de la CNSC? Atunci ia in general vreo 20-30 de zile in calcul.

NGC

Credeati ca aici am scapat fara vreo amanare? :lol:

Avem si aici o prima amanare. Noul termen pentru depunerea ofertelor este 22.06.2017.

nenea_hartia

^ Te invidiez că mai ai puterea să faci haz de necaz... :(

elphax

de ce apar astfel de amanari ?
cine le cere, statul sau ofertantii ?

nenea_hartia

^ De multe ori proiectele sunt pe alocuri neclare (să nu zic slabe). Ofertanții solicită clarificări punctuale, beneficiarul le transmite la proiectant, care întocmește un răspuns. Se întâmplă uneori că inclusiv răspunsul mai naște o cerere de clarificare, deci alt timp pierdut. Peste toate astea, odată toate problemele clarificate, beneficiarul se plânge că nu poate, cu angajații și mijloacele aflate la dispoziție, să studieze în timpul prevăzut toată documentația primită. E drept, uneori e vorba de camioane de documente. Însă realitatea tristă e că de cele mai multe ori amânările sunt cauzate de schimbări legislative, nepăsare, inerție, inepție, rea-voință, motivații politice sau administrative, etc.

cristi5

#162
Daca inteleg bine, aici nu e proiect, e un amarat de SF care mai e si vechi si probabil nu tine seama de traficul actual sau din viitorul apropiat (1+1 in loc de 2+2 sau macar 2+1 etc)

Actuala conducere a MT, ca sa accelereze lucrurile si sa arate ca face treaba, s-a grabit sa liciteze proiectare+executie (nu e primul caz). Dar se vede treaba ca daca licitezi pe o baza proasta, mai mult intarzii...

In cele din urma, dupa multe contestatii si amanari care duc la corectarea celor mai grosolane probleme, licitatia ajunge la o concluzie dar SFul si deci proiectul tot proaste raman. Am inteles bine?

elphax

limbaj de lemn:

"datorita solicitarilor firmelor interesate, ca sunt mai multe, au fost multe intrebari, multe vizite in teren, de care am avut cunostinta, altele de care nu am avut cunostinta, au venit ei sa se informeze si au fost independent pe teren. Au fost 4-6 firme la noi sa se intereseze, firme mari si din interior si din exterior, probabil ca se vor face asocieri de firme. vom vedea in 22 iunie, ca s-a amanat din data de 8 pe 22 iunie termenul de depunere a ofertelor. Nu stim exact cate firme vor fi in final pentru ca licitatia e electronica", a declarat Horatiu Simion Directorul DRDP
"Dupa finalizarea licitatiei si atribuirea contractului, vom semna contractul, urmeaza sa se faca actualizarea documentatiei si in a doua jumatate a anului viitor sa inceapa lucrarea"
"Daca este orice contestatie, la aceasta ora se poate face in 5 etape. Orice contestatie are 2 termene: unul de la Consiliul de solutionare a contestatiilor 30 de zile, la care se adauga unul de 45 de zile la Curtea de Apel. Pe fiecare etapa. Deci 75 de zile pe fiecare. In cazul cel mai favorabil inseamna 375 de zile"
Centura de Sud a Timisoarei va avea 24 de kilometri aproximativ, este o lucrare care valoreaza peste 80 de milioane de euro, va avea 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel.
"Ea va avea o continuitate a centurii existente, va traversa drumul judetean care leaga Timisoara de Mosnita, undeva imediat dupa calea ferata industriala existenta, imediat dupa oras, inainte de Mosnita, va traversa drumul de la Giroc, dupa actuala baza Flonta, dupa acel canal, vor ramane in interiorul centurii Girocul si Chisoada, ramane de cealalata parte baza militara, va ajunge la groapa de gunoi, de unde va merge spre Fabrica de zahar, undeva in zona Nesle, in Freidorf, va fi legatura cu viitorul inel pe care il pregatim pe partea de vest cu pod peste Bega. Deci Mosnita si Sag vor ramane in afara centurii, iar Girocul si Chisoda in interior. Din cealalta directie, legatura e de la Mahle, aproape de Timisoara, in vecinatatea traseelor electrice, va fi pe langa acea retea de inalta tensiune care e acolo, pe langa cartierul Fratelia, pe langa Freidorf pana la Nestle unde va fi pod peste Bega"

citatele sunt de aici, nu mai e in plus nimic important fata de ce am zis eu
http://www.opiniatimisoarei.ro/s-a-amanat-termenul-de-depunere-a-ofertelor-pentru-construirea-centurii-de-sud-la-timisoara-cate-firme-s-au-interesat-de-proiect-pana-acum/09/06/2017

NGC

Sa nu uit.
Mai sunt niste informatii noi pentru care meritul apartine numai si numai lui cutter.
Cei care aveti cartea junglei, poate puteti trece si aici ce zice el acolo.
Poate are timp si scrie si aici.