[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Da, e vorba de VO Timisoara Sud.
Imaginea de care vorbesc eu contine si variantele de traseu studiate.

Ionut

#106
^


Cuneo

A fost lansata licitatia pentru realizarea studiului de fezabilitate a centurii sud de ocolire a Timisoarei

Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură pentru Timişoara a făcut, miercuri, un important pas înainte. În sistemul naţional de licitaţii a fost lansată procedura de atribuire pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru centura sud de ocolire a Timişoarei.

Veste bună pentru timişoreni. Reprezentanţii guvernului au lansat la licitaţie proiectul studiului de fezabilitate şi a documentaţiei aferente pentru centura sud. În sistemul naţional de achiziţii publice a fost lansată miercuri licitaţia pentru ,,Elaborarea revizuirii Studiului de fezabilitate, Proiectului tehnic, Detaliilor de execuţie, Documentaţiei tehnice pentru Autorizaţia de Construcţie (DTAC) şi a documentației de atribuire pentru Varianta de Ocolire Timişoara".

Mai precis este vorba despre centura sud, continuarea actualei porţiuni, deja circulabilă, care va asigura legătura cu Calea Şagului. Noua porţiune va ocoli Timişoara, existând mai multe variante propuse, dar se ştie că şoseaua de centură va traversa teritoriul localităţilor Ghiroda, Moşniţa Nouă, Giroc, Sînmihaiu Român, peste Calea Şagului, până în zona parcului industrial din Freidorf, unde, într-o etapă ulterioară, va fi realizat un nou pod peste Bega, traseul urmând să continue spre Săcălaz.

Valoare estimată a lucrării este de 6.487.500,00 lei fără TVA, iar termenul de depunere a ofertelor este 10 aprilie 2017. Termenul de predare a studiului de fezabilitate este de şase luni de la ordinul de începere a proiectării, iar termenului de predare a proiectului tehnic este de trei luni de la avizarea studiului de fezabilitate în Comisiile Tehnico-Economice ale Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara, a Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere şi a Ministerului Transporturilor.
http://www.tion.ro/a-fost-lansata-licitatia-pentru-realizarea-studiului-de-fezabilitate-a-centurii-sud-de-ocolire-a-timisoarei/1760994

vancouver

Prefer varianta 1 in prima faza. Si exproprieri facute si pentru varianta 2a+3+3a (cea cu legatura directa cu nodul Izvin de pe A1), pentru o executie in viitor. Din punctul in care cele 2 variante se intalnesc si pana la intersectia cu DN59 ca autostrada (ca 8km, incl. pe zona nodului cu DN59 si inca 1 km dupa aceea spre vest), in rest DN 1+1.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

chr

Eu prefer variant 2, fiindca lasa Mosnita Noua in interior.
In present Mosnita Noua s-a dezvoltat foarte mult, dar este legata la Timisoara doar pe DJ592.
Daca se face varianta 1, va fi foarte dificil / scump sa se faca ulterior noi legaturi, intrucat vor trebui facute treceri denivelate peste / pe sub centura.

Mi se pare interesanta si Subvarianta 3a, e cea mai avantajoasa pentru traficul de tranzit. Dar nu e deloc avantajoasa pentru accesul timisorenilor la aeroport.

elphax

drumul Timisoara - Mosnita Noua e prevazut a se largi la 2 benzi
pana la urma trebuie si autoritatile locale sa mai faca ceva, dar din pacate acolo s-a proiectat si construit cam aiurea, pentru cei din Mosnita Veche nu va fi usor

culi

Varianta 1 este cea aprobata anterior (si nu cred ca vor schimba acesta varianta). Sunt prevazute alte scenarii pentru drumuri expres, centuri viitoare, etc. Acestea apar si pe site-ul primariei Mosnita la pagina cu PUG-ul: http://www.mosnita.ro/pages/245, unde exista o harta cu diverse obiective de infrastructura, care nu stiu cat este de actuala: http://mosnita.ro/public/userfiles/file/anunturi_urbanism/Incadrare_Mosnita25000_15_07_30_2.pdf

nenea_hartia

Varianta 1, pentru cei cu Google Earth instalat.

Cozak

Am vazut un interviu de la digi in care seful DRDP TIMIS spunea ca se va anula licitatia centurii sud si se va relicita direct proiectarea si executia care nu va mai fi in regim propriu ci contractata catre un constructor, iar a doua chestie spunea ca varianta finala a traseului e cunoscuta.Daca da, care e?
Mai jos inregistrarea, uitati-va si voi pe si spuneti-mi si mie ce intelegeti.
Sursa:

http://www.digi24.ro/emisiuni-regionale/vocile-banatului-drumurile-vestului-multe-promisiuni-putini-kilometri-noi-cnair-schimba-planul-cu-centura-timisoarei-683746

NGC

#114
Desi cred ca unii nu prea apreciaza vestile rele si le cuantifica cu dislike-uri, n-are nimic, le trecem aici. Va urma si o veste buna.

"Elaborarea revizuirii Studiului de fezabilitate, Proiectului tehnic, Detaliilor de executie, Documentatiei tehnice pentru Autorizatia de Constructie (DTAC) si a documentatiei de atribuire pentru Varianta de Ocolire Timisoara"

Quote from: NGC20 on March 27, 2017, 10:06:43 AM
Quote from: Cuneo on March 18, 2017, 04:10:31 PM
Centura de sud a Timisoarei

Quote
Grindeanu susține că cel târziu la începutul lunii aprilie va fi lansată o nouă licitație pentru centura de sud de ocolire a orașului.

,,Până la finalul lunii martie, asta este ceea ce am de la Ministerul Transporturilor, început de aprilie, hai să nu punem presiune, se termină documentația pentru atribuire, proiectare, plus execuție. Se va ridica pe SEAP, deci va fi o singură licitație. Acesta este un pas extrem de important pentru centura de sud, după care se intră în termenele date de lege", a declarat Sorin Grindeanu.

Premierul spune că licitația veche va fi anulată de îndată ce va fi gata documentația pentru noua licitație. De ce această decizie? Pentru ,,o scurtare a termenelor".

,,Tocmai pentru a porni cele două etape, CNAIR a luat decizia de a face o singură licitație, pentru proiectare și execuție. Se anulează cea veche în momentul în care este gata documentația pentru proiectare și execuție. Înseamnă o scurtare a termenelor, fiind o singură licitație", a completat prim-ministrul României.

Ce ar trebui sa faca acum un potential ofertant? Sa se ia dupa declaratia de mai sus si sa nu isi mai bata capul cu licitatia actuala sau sa continue? :o
Intrebarile vin in contextul in care la DRDP Timisoara inca sosesc solicitari pentru clarificari si DRDP Timisoara raspunde la aceste solicitari. Ultima data s-a intamplat in 24.03.2017, deci dupa declaratie.

Au mai dat o clarificare si in 27.03.2017, dar nu mai conteaza.

Licitatia a fost anulata.

QuoteProcedura de achizitie publica a fost anulata, in baza Deciziei de anulare nr. 111/868/27.03.2017, tinand cont de urmatoarele:
- Raportul de control al Curtii de Conturi a României nr. 92/77365/29.11.2016, intocmit cu ocazia actiunii "Controlul fondurilor publice alocate de la bugetul de stat pentru dezvoltarea si intretinerea infrastructurii rutiere" la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România S.A.
- Adresa Ministerului Transporturilor nr. 92/8516/2017, înregistrata la C.N.A.I.R. S.A. cu nr. 92/11129/17.03.2017, prin care se confirma faptul ca documentatia aferenta obiectivului Varianta de Ocolire Timisoara, detinuta de catre C.N.A.I.R. S.A. se identifica cu proiectul propus în Master Planul General de Transport al României.
- Faptul ca documentatia existenta la aceasta data pentru obiectivul Varianta de Ocolire Timisoara este conforma cu procedurile legale în vigoare pentru demararea unei achizitii publice pe FIDIC Galben – servicii de proiectare si executie lucrari. Prin adoptarea acestei proceduri (FIDIC Galben) se va scurta cu mult timpul necesar pentru demararea si executia acestei lucrari. Totodata, aceasta abordare ar conduce la cresterea gradului de absorb?ie a fondurilor europene din Programul P.O.I.M. 2014-2020, având în vedere faptul ca în cadrul Master Planului General de Transport al României, aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 666/2016, perioada de implementare a obiectivului în cauza este 2015-2018.

Astfel, autoritatea contractanta a hotarât anularea procedurii de achizitie publica pentru atribuirea contractului având ca obiect "Elaborarea revizuirii Studiului de fezabilitate, Proiectului tehnic, Detaliilor de executie, Documentatiei tehnice pentru Autorizatia de Constructie (DTAC) si a documentatiei de atribuire pentru Varianta de Ocolire Timisoara", în conformitate cu:
- art. 212 alin. (1) litera c) din Legea nr. 98/2016, care prevede ca "Autoritatea contractanta are obligatia de a anula procedura de atribuire a contractului de achizitie publica/acordului-cadru în urmatoarele cazuri: ... c) daca încalcari ale prevederilor legale afecteaza procedura de atribuire sau daca este imposibila încheierea contractului.", coroborat cu
- art. 212 alin. (2) din Legea nr. 98/2016 "În sensul dispozitiilor alin. (1) lit. c), prin încalcari ale prevederilor legale se întelege situatia în care, pe parcursul procedurii de atribuire, se constata erori sau omisiuni, iar autoritatea contractanta se afla în imposibilitatea de a adopta masuri corective fara ca aceasta sa conduca la încalcarea principiilor prevazute la art. 2 alin. (2).",
întrucât prezenta procedura de achizitie publica nu mai corespunde necesitatii autoritatii contractante si totodata, autoritatea contractanta se afla în imposibilitatea de a adopta masuri corective fara ca acestea sa conduca la încalcarea principiilor prevazute la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 98/2016.

Ce o sa se mai "bucure" potentialii ofertanti care si-au batut capul si au investit timp si resurse ca sa faca oferte!

captiva

Comunicat de presă

29.03.2017

Demarează procedura de achiziție publică pentru Varianta de Ocolire Timișoara Sud


Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis în data de 28.03.2017, spre validare ANAP, documentația de atribuire aferentă contractului de lucrări "Proiectare și Execuție Varianta de Ocolire Timișoara Sud".

Lungimea Variantei de Ocolire Timișoara Sud este de 25,690 km de drum național nou la standarde europene și pe lângă beneficiile locale, are ca principala atribuție fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timisoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe sectoarele de autostradă Arad – Timișoara – Lugoj.

Dominik

#116
^
Hopaaa....sper sa se tina de cuvant !
You're in Steelers Country

Cozak

#117
^^

Si tot asa, pana la producerea placerii! :oops:
Ce nu inteleg, nu se mai reface studiul de fezabilitate? Se trece direct la  "Proiectare și Execuție Varianta de Ocolire Timișoara Sud"?
Care e varianta finala a traseului?
Offfff, multe intrebari.... :wtf:

NGC

^^^

Quote from: NGC20 on March 29, 2017, 08:18:50 AM
Quote
- Faptul ca documentatia existenta la aceasta data pentru obiectivul Varianta de Ocolire Timisoara este conforma cu procedurile legale în vigoare pentru demararea unei achizitii publice pe FIDIC Galben – servicii de proiectare si executie lucrari.

^^^ Trebuie pastrata ca dovada aceasta justificare de la CNAIR.

Quote from: elphax on September 23, 2016, 04:14:34 PM
A sosit raspunsul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania pentru Nicolae Robu.

[...]

,,Stimate domnule primar,
Conform proiectelor prevăzute în Masterplan, CNADNR SA are ca obiectiv realizarea variantei de ocolire Timişoara Sud.
În prezent, municipiul Timişoara beneficiază de varianta de ocolire nord şi autostradă. Varianta de Ocolire Timişoara Sud va fi  tronsonul care va completa varianta de ocolire a Timişoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega şi nodul rutier pe DN 6 la km 549+076 de unde se desprinde Varianta de Nord existentă.

Aşa cum este prevăzut în Master Planul General de Transport, se estimează că lucrările vor demara în perioada 2017-2018. Astfel, ţinând cont de necesitatea revizuirii documentaţiilor de proiectare şi obţinerea Autorizaţiei de Construire, cât şi de finalizarea procedurilor de expropriere, estimăm că lansarea licitaţiei pentru execuţie va avea loc în semestrul II al anului 2017.

În această etapă, este necesară revizuirea din punct de vedere tehnic şi actualizarea din punct de vedere economic a documentaţiilor utile pentru emiterea Hotărârii de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi îndeplinirea cerinţelor Comisiei Europene în vederea obţinerii fondurilor care servesc realizării acestui obiectiv.

În prezent este în analiză documentaţia existentă în vederea identificării studiilor necesare a fi revizuite pentru a fi adaptate la noile normative/reglementări/STAS- uri (Studiu de Trafic, Analiza Cost Beneficiu, evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere şi auditul de siguranţă rutieră, etc.), în vederea promovării spre execuţie a obiectivului în cel mai scurt timp.

În cadrul contractului de servicii de proiectare ,,Asistenţă tehnică pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, detaliilor de execuţie şi documentaţia de atribuire pentru variantele de ocolire Timișoara Sud" au fost elaborate Studiul de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, cu Detalii de Execuţie şi Documentaţia de atribuire.

Precizăm faptul ca acest contract de servicii a fost finalizat în anul 2011 în conformitate cu prevederile legale şi normele tehnice ce erau în vigoare la momentul respectiv.

Principalele considerente care conduc spre necesitatea revizuirii Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic existent, sunt următoarele:

·         Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Normativul privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii NP 074 revizuit  în anul 2014;

·         Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Codului de proiectare seismică P 100 revizuit în anul 2013;

·         Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la prevederile Normativului AND 605 privind proiectarea şi punerea în operă a mixturilor asfaltice revizuit în anul 2014;

·         Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la traficul recenzat în anul 2015;

·         Este necesară revizuirea Devizului general – întocmit în baza  noilor listelor de cantităţi ce vor rezulta în urma revizuirii şi adaptării proiectului, a revizuirii preţurilor unitare 2016;

·         Eventualele modificări ale traseului existent în conformitate cu situaţia actuală din teren.

Menţionăm faptul că prin cuprinderea obiectivului în perioada de finanţare 2014 – 2020 (POIM), sursa de finanţare pentru acest obiectiv este securizată (asigurată).

Contractarea acesteia este rezultatul elaborării aplicaţiei de finanţare, a depunerii la Ministerul Fondurilor Europene, ulterior aprobării acesteia fiind semnat contractul de finanţare.

În ceea ce priveşte valoarea totală a acestui obiectiv, vă aducem la cunoştinţă faptul că în conformitate cu avizul CTE-MTI nr. 116/125 din data de 19.11.2012 valoarea totală a investiţiei este de 521.787.000 lei cu TVA, reprezentând costurile aferente execuţiei lucrărilor, achiziţiei terenurilor necesare, serviciilor de consultanţă, asistenţă tehnică şi proiectare, protecţia mediului şi asigurarea utilităţilor necesare proiectului.

Subliniem faptul ca această valoare este estimativă, valoarea finală va fi cunoscută la momentul finalizării procedurilor de achiziţie publică şi semnarea contractelor cu societăţile comerciale declarate câştigătoare.

Varianta de Ocolire Timişoara Sud, pe lângă beneficiile locale, are ca principală atribuţie fluidizarea traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe Autostrada Arad – Timişoara – Lugoj"

In Septembrie era necesara revizuirea studiului de fezabilitate iar acum nu mai este. :lol:

Si atunci de ce au mai lansat licitatia pentru revizuirea lui? Asta inseamna ca cineva a incasat salar degeaba pentru pregatirea documentatiei pentru aceasta licitatie.
Si pe de alta parte, au generat cheltuieli si pentru posibilii ofertanti pentru aceasta licitatie fantoma.

colinb73