[B] Planuri si proiecte Metrorex

Started by Ionut, September 16, 2011, 01:28:46 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Ionut

Sunt de acord ca nu trebuie sa ne blocam in discutii sterile si atacuri la persoana. Nu duc nicaieri. In schimb, dezbaterile pe bune, argumentate, facute de niste oameni inteligenti (cum sunt SUTE pe acest forum) pot duce la foarte multe idei bune. Deci va mai rog o data. Haideti sa facem o lista cu accesele de metrou utile. Nu conteaza pana la urma ca trebuie facute de privati sau de Metrorex sau si-si, conteaza mai intai sa avem o evidenta, sa ne decidem in primul rand noi, intre noi, de utilitatea lor si apoi sa le propunem, oficial, celor responsabili, si privati si stat (ca nu e Metrorex singura companie care tine de stat - la un acces nou trebuie exproprieri, de exemplu, si pe-astea nu le face efectiv Metrorex).

Intrebare, ca nu stiu: accesul nou la Tineretului cum s-a facut? Teren privat/public? Investitie directa Metrorex? Pe scurt. Sa vedem cum a functionat treaba in cazul asta.

dr4qul4

Un acces obligatoriu ar trebui facut la Aurel Vlaicu, in capatul dinspre Pipera al statiei. Sa te scoata dupa Calea Floreasca. Acum ca trebuie facut de Metrorex, GlobalWorth, Mall Promenada sau Sky Tower nu mai conteaza.
Dar l-as gandi si cu mini spatii comerciale (patiserie, ziare, etc) ca investitorul sa-si scoata banii pe el.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

subway

Quote from: Ionut on December 13, 2017, 07:17:51 AM
Intrebare, ca nu stiu: accesul nou la Tineretului cum s-a facut? Teren privat/public? Investitie directa Metrorex? Pe scurt. Sa vedem cum a functionat treaba in cazul asta.
Exclusiv in domeniul public, investitie Mrex

strainu

Ieșiri *utile* ar fi multe. Strâng aicea câteva, cu legenda următoare:
- normal: clar utile pentru oricine folosește stațiile respective
- stretch goal: ar fi comod, dar probabil merită doar dacă se "fezabilizează" în vreun fel (gen se face un acces direct către vreun mall/clădire pentru a mări fluxul financiar și de oameni)
- wet dream: aproape sigur nu merită (financiar sau altfel), dar ar fi nice to have (măcar ca să nu te plouă)

Lista mea:
- pe partea de sud a bd. Iuliu Maniu în toate stațiile care n-au așa ceva (Politehnica, Lujerului, Păcii); ar reduce simțitor numărul de oameni care traversează și poate s-ar putea regândi semaforizarea. Stretch goal: în toate colțurile intersecțiilor, stil Universitate. Wet dream: stație subterană de 41 în Pasajul Lujerului pentru transfer direct (da, știu că nu e loc)
- la Eroilor, pe partea cu Spitalul Universitar. O ieșire acolo în perioada de construcție a M5 ar fi fost de aur. Oricum, trafic există și va fi și după inaugurare.
- Piața Victoriei: subtraversarea Căii Victoriei (e o traversare luuungă) cu o ieșire undeva în față la BCR și subtraversarea Bd. Aviatorilor, ieșire înspre parcul Kiseleff (util și pentru direcția Piața 1 Mai - Nicolae Titulescu)
- Aurel Vlaicu: cât mai în nord, după cum zicea cineva mai sus
- Stefan cel Mare: în fața stadionului Dinamo (nu prea e loc, dar ar fi mult mai rapid pentru cei care merg la spitalele din zonă)
- Aviatorilor: subtraversarea Bd. Beijing, ieșire spre Primăverii (stretch goal)
- Piața Unirii: pe colțul cu magazinul Cocor (stretch goal)
- Basarab: nu chiar o ieșire nouă, dar regândirea ieșirii curente dinspre Dinicu Golescu în așa fel încât să nu ieși de la metrou ca să intri pe scara rulantă spre GdN, eventual stație intermodală acoperită și cu tramvaiele/autobuzele de la nivelul solului (stretch goal)
- Wet dreams (la propriu probabil): subtraversarea Dâmboviței în toate stațiile de-a lungul ei.

Și încă una care nu ține doar de metrou: regândirea stației intermodale Crângași în așa fel încât să nu mai fie nevoie de trecerea de pietoni spre tramvai (cel puțin pe sensul spre centru trecerea e un bottleneck enorm). Asta presupune cel puțin 3 lifturi suplimentare, deci s-ar putea să nu fie loc. Și dacă tot distrug traficul vreo 3 ani, măcar să facă ieșiri pe toate colțurile. Probabil însă că ar fi mai simplu să tragă un tunel pe sub piață...

Ar mai fi și altele, dar intră deja la SF din cauze obiective (subtraversări de bulevarde la Piața Romană, Piața Muncii, Obor...)
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

TibiV

Quote from: strainu on December 19, 2017, 01:48:31 AM
- la Eroilor, pe partea cu Spitalul Universitar. O ieșire acolo în perioada de construcție a M5 ar fi fost de aur. Oricum, trafic există și va fi și după inaugurare.
S-a facut deja...
Acum, cu ocazia lucrarilor la M5.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strainu

Heh... Uite asta mi-a scăpat deși mai trec pe acolo ocazional. Ar fi fost perfect dacă o prioritzau și o dădeau în funcțiune mai devreme. Se poate afla cât a costat doar bucata aia? Așa am putea să ne facem o idee cât ar costa restul de propuneri :)
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

Metrorex lansează procedura pentru
montarea pe peroane a unor uși portpalier, după crima din această lună


"Pentru asigurarea circulației la metrou, în condiții de siguranță și confort, Metrorex își desfășoară activitatea în conformitate cu procedurile interne întocmite în acest sens, precum și cu legislația în vigoare. O parte din procedurile societății sunt realizate în colaborare cu autoritățile de supraveghere și protecție a persoanelor. Metrorex va da tot concursul structurilor abilitate ale statului responsabile cu asigurarea protecției publice și va colabora cu acestea pentru a găsi cele mai potrivite soluții pentru creșterea nivelului de siguranță a călătorilor în spațiile publice ale stațiilor de metrou. În acest sens, Metrorex va face demersuri în vederea identificării surselor de finanțare necesare pentru elaborarea studiilor de pre-fezabilitate și fezabilitate care să stabiliească soluțiile tehnice optime ale unui sistem de protecție a călătorilor, la marginea peroanelor din stațiile de metrou", este mesajul companiei de transport subteran.

Profit.ro

subway

Teoretic ati avea dreptate dar scapati din vedere niste aspecte practice:
1. Cat ne tine buzunarul/bugetul sa investim;
2. Cate santiere deschise simultan poate suporta orasul fara a sucomba;
3. O magistrala odata inceputa trebuie construita cap-cap pentru a-si dovedi utilitatea.

nirolf


1. Banii pentru M6 sunt aceiași cu ăia pentru orice magistrală, ăia de la japonezi nu acoperă mare lucru și o fac la un cost exagerat, a explicat frunzaverde
2. Nu a zis nimeni să le începem pe toate odată, doar să le prioritizăm după nevoile reale ale orașului
3. Perfect, terminați M4 și M5 atunci.



subway

1. Completamente fals
2. Prioritizarea in prezent e cea din PMUD
3. M6 e de fapt tot M4

horatiu.cosma

Cum adică M6 e tot M4? Frunzaverde vorbea de M4 spre centru, nu în exterior. Oricum nu face sens pentru mine comparația. În schimb argumente de genul (M6 apare îm PMUD, are acord de mediu, a ajuns deja într-un stadiu, nu mai poate fi oprit, nu avem alte proiecte pregătite - evident, doar cineva a avut grijă să le boicoteze pentru a împinge M6). Noroc că cei de la Comisie nu pot fi păcăliți chiar așa ușor si aplicația de finanțare dă semne că se va întoarce cu coada între picioare. Minciuna are picioare scurte. O fi mergând pe la PMB, ANPM, MT, Metrorex, Guvern, dar mai devreme sau mai târziu se înfundă.

rizzuh

#116
Quote from: subway on March 06, 2018, 05:18:35 PM
1. Completamente fals
2. Prioritizarea in prezent e cea din PMUD
3. M6 e de fapt tot M4

1. Cum adica? Bani exista o gramada la bugetul statului, doar ca nu trebuie aruncati pe pensii speciale. UE da bani daca se vine cu ceva concret si util - ceea ce M7 ar fi 110% clar. Si chiar fara, se pot imprumuta cu dobanzi foarte mici de la o gramada de banci din Europa. Sau hai, ultima varianta, de la Japonezi.

3. Da, de la GdN 2 in sud. CARE NU SE FACE PREA CURAND SI DE CARE ESTE NEVOIE ACUM.

Mai ales la 3 ma asteptam la mai multe de la tine. Faci afirmatii complet aiurea - de parca nu ai fi fost proiectant la metrou cand s-au construit magistralele curente, cand s-au extins, acum la M5 si M6. Pe bune, hai sa comparam postarile tale de aici cu cele de pe MetrouUsor, este o diferenta de la cer la pamant.

subway

#117
1. Hai sa revenim la <basics> la studiul JICA, acolo se spunea clar ca prioritar din M7 e tronsonul Obor-Mosilor pana in M5, doar ca acel tronson nu poate fi atacat decat dupa ce avem tronsonul central al M5 Eroilor-Iancului
Imprumutul japonez e 30% din costul total si are dobanzi incomparabil mai mici decat orice alt aranjament <comercial>, nu mai prostiti lumea cu bazaconii. Singura problema ramasa e armonizarea cu finantarea europeana.
2. Cu orice proiect s-ar veni acum care nu e prins in PMUD ar primi 100% avize negative de la comisie...te-as intreba si eu ceva...pe unde dormeai cand s-a dezbatut PMUD-ul, ca asa dupa razboi multi <viteji> vad ca se mai arata... :((
3. M4 spre sud e lansat pe grantul elvetian (moka) ce ai vrea mai mult?
Aiurea sunt doar <visele umede> fara acoperire in proiecte finantabile...
In concluzie, pentru actualul exercitiu financiar singurele proiecte <pe teava> sunt M5 si M6, dar si astea mult si nejustificat intarziate...
Pentru exercitiul viitor probabil M4Sud si ceva din M7, reabilitare M2?...ramane de vazut.

rizzuh

Quote from: subway on March 06, 2018, 08:50:16 PM
1. Hai sa revenim la <basics> la studiul JICA, acolo se spunea clar ca prioritar din M7 e tronsonul Obor-Mosilor pana in M5, doar ca acel tronson nu poate fi atacat decat dupa ce avem tronsonul central al M5 Eroilor-Iancului

Iar M5 central este in pom si pomul in aer. Foarte buna strategie. Respecta Metrorex la perfectie studiul JICA.
Iar studiul JICA este vechi, foaaarte vechi. Traficul este mult mult mult mai rau ca atunci. Ce este cuprins acolo trebuia sa fie deja facut.

Quote from: subway on March 06, 2018, 08:50:16 PM
Imprumutul japonez e 30% din costul total si are dobanzi incomparabil mai mici decat orice alt aranjament <comercial>, nu mai prostiti lumea cu bazaconii. Singura problema ramasa e armonizarea cu finantarea europeana.

Si atunci de ce nu se poate folosi pentru alte magistrale cu mult mai mult trafic, daca este asa avantajos? Au zis japonezii ca ne dau bani doar pentru gara - aeroport?

Quote from: subway on March 06, 2018, 08:50:16 PM
2. Cu orice proiect s-ar veni acum care nu e prins in PMUD ar primi 100% avize negative de la comisie...te-as intreba si eu ceva...pe unde dormeai cand s-a dezbatut PMUD-ul, ca asa dupa razboi multi <viteji> vad ca se mai arata... :((

Nu stiu cand s-a dezbatut PMUD, nici ce este cuprins in el, de asta nu am comentat deloc. Pana acum 2 ani nici nu eram in Bucuresti.

Quote from: subway on March 06, 2018, 08:50:16 PM
3. M4 spre sud e lansat pe grantul elvetian (moka) ce ai vrea mai mult?

Este "lansat" un SF, care ar fi trebuit sa fie gata acum 18 ani. Astazi ar fi trebuit sa fie gata metroul. Mai e muuuult pana putem circula pe M4 sud. Exemplul perfect este M5 - vedeti de cati a fost nevoie de la licitatia SF pana la stadiul actual.

Quote from: subway on March 06, 2018, 08:50:16 PM
Aiurea sunt doar <visele umede> fara acoperire in proiecte finantabile...

M4 nu este finantabil? M7 nu este finantabil? Dar M6 este? Pe bune...

subway

#119
La toate astea ti-am raspuns si ar trebui sa faci minimul efort sa-ti raspunzi si singur, ca nu e chiar asa de greu...
In rest te asigur ca nu mi-am schimbat opiniile in ultimii aproape 30ani...orasul asta al nostru moare si se sufoca daca nu se ajunge in cat mai scurt timp la o retea de metrou de minim 120km...dar nu vom ajunge acolo unde trebuie cu 1km/an
La fel e si cu cladirile bulite si imbulinate de cutremur, cu tevile ciuruite si gaurite ale RADET, cu canalizarile ce au depasit centenarul si se tot surpa, etc, etc, etc.
V-am mai spus ca infrastructura nu inseamna doar asfalt ci lucruri mult mai profunde...