[B] Planuri si proiecte Metrorex

Started by Ionut, September 16, 2011, 01:28:46 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

panzer

^^^
Nu au nimic schemele cu rondul de la OMV. In schemele de la pag 510 apare maxim in sus, gara noua si P&R-ul pe M800.

Eu stiu ca exista un PUZ/PUD in pepiniera pentru un cartier de blocuri. De aceea militam mai demult sa se faca neaparat proiectul pentru extinderea metroului si traseul sa fie apoi protejat prin PUZ PUD la nivel de Sector 2 si Voluntari.

Nu e nevoie de nici o statie de metrou in pepiniera sau pe Petricani. E nevoie de o statie in spatiul liber intre A3 si Pipera pe unde vrea Pandele un bulevard nou, cu legatua pentru Pipera, si de una dupa DNCB in zona Tunari legata la DNCB, iar acolo trebuie P&R. Dar asa nu ies 1.6 km. Ies vreo 7 km de tunel nou.
Pipera nu este Militari. Oamenii nu vor merge pe jos la metrou pentru ca densitatea e mai mica iar distantele sunt mai mari. In zonele acestea e nevoie de parcare la Metrou, piste de biciclete, si nod cu microbuzele lor. In plus mai nicaieri pe bulevardul Pipera nu ai unde sa faci statie de metrou decat daca faci accesul de 0.7m latime, ca atat mai e trotuarul.

voicul

Ok, Andronache sa fie.
Si in 3 km, fata de rond OMV, ajungi la blocurile turn din Colentina si atunci incepi sa ai trafic mare de oameni (ca e si toata zona Voluntari care vine cu 21 pana acolo).

Idea mea este: nu bagi TBM, uite nu mai e, a mai trecut 1 an, uite TBM, dar nu e ca doar 1 km trebuie sa sape, ba uite ca a reaparut ca mai facem 500 de m si o statie.
Adica de ce nu ar face un plan mai amplu si vreo 4 -5 statii daca tot aduc TBM-uri in zona?

TibiV

Quote from: panzer on October 13, 2016, 05:43:46 PM
Pipera nu este Militari. Oamenii nu vor merge pe jos la metrou pentru ca densitatea e mai mica iar distantele sunt mai mari.

Aha...
Argumentul merge pemtru M2. Statii mai dese, ca nu sunt suficienti calatori,
Dar nu merge pentru alte magistrale... M4 de exemplu.  Unde am aruncat banii pentru "metrou intre case".

Absolut logic... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

133 313

#33
Eu vreau sa punctez doar, din nou, ca cine are bani de vila are bani si de masina. Deci daca ii bagi metrou pe sub nas nu stiu cat de mult il va impresiona.
Putem doar spera ca urmatorul cutremur major nu va schimba radical directia de dezvoltare a orasului facand loc in centru pentru birouri noi iar periferiile sa fie abandonate la dezvoltare cu metroul deja tras prin ele. Moment in care vom realiza ca trebuiau facute urgent Eroilor-Iancului si Obor-Sebastian.

nirolf

#34
Da, clar, pentru că metroul este pentru săraci, nu? :lol: Ia-te de mână cu Oprescu, alt mare gânditor al nației.

Legat de PMUD nu vă mai legați de diverse "planuri" desenate acolo. Au făcut-o și cei de pe MetrouUșor scandalizați că la Unirii soluția de unire a liniilor de tramvai nu e bună și li s-a explicat în răspunsul de la cei ce au făcut studiul că imaginile din PMUD sunt doar niște schițe, soluțiile pentru fiecare proiect urmând a fi alese prin studii de detaliu când se decide implementarea proiectului respectiv.

133 313

#35
Metroul este pentru cine este montat (si aproximativ fortat) sa-l foloseasca (din lipsa de alternativa de transport individual), nu pentru cine il foloseste dupa ureche, din an in paste, cand se defecteaza calul si caruta etc. Daca vrei metrou care sa mearga preponderent din subventie fa-l gratuit si ia-te de mana cu Firea... 
Pana una alta s-au inventat studiile de fezabilitate si cifrele oferite de OTP ca total de calatori nesegregati pe criteriul plecari-sosiri in zi-luna-an nu reusesc sa scoata fezabilitatea la liman pentru M6. Acel M6 pentru care unii s-au imprumutat de la JICA ca asa le-a sunat lor.
1977 a fost un moment de cotitura in dezvoltarea orasului. Urmatorul cutremur va fi de asemenea. Cine nu invata din greseli e sortit sa le repete.
P.S. PMUD e delir pe paine. Te uiti doar la treaba aia cu tramvai in Popesti Leordeni si iti dai seama.

nirolf

#36
Exact genul ăsta de gandire retrogradă îl au și unii decidenți. Ei, imaginează-ți că sunt oameni care îți permit și 2 mașini în familie și totuși merg cu metroul sau cu RATB-ul dacă acesta este mai rapid și/sau mai confortabil. Deci pe asta trebuie să ne concentrăm, nu pe cât de bogați sau săracii sunt locuitorii din nu-știu-ce cartier. Sau crezi că corporatiștii din Pipera sunt săraci-lipiți de se înghesuie ca sardelele în metrou?

GDPR

Cred ca ati putea vedea ce se intampla pe M2: dimineata metroul se umple la Berceni si ramane asa pana la Aurel Vlaicu sau chiar Pipera. De ce? Pentru ca multi tineri care lucreaza in corporatiile de pe Barbu Vacarescu, Pipera sau Dimitrie Pompei si-au cumparat apartamente in Drumul Fermei, asa ca in timpul zilei in jurul statiei Berceni sunt masini parcate pe fiecare centimetru patrat disponibil. Acolo, un park&ride ar fi mai mult decat necesar. Ideea e ca e mult mai eficient sa folosesti metroul care te duce pana langa servici, decat sa iei tot orasul in piept dintr-un capat in celalalt.

133 313

#38
@nirolf: N-a timp de bulls*it hour asa de dimineata. Cand o sa fie metroul si RATB mai confortabil si rapid decat masina mea personala o sa te anunt personal, pentru ca le folosesc intensiv. Pana atunci te rog sa nu vinzi legume gradinarului.
P.S. Rapiditatea trasei cu autoturismul depinde foarte mult de skil-ul de riveran al unei urbe. Cu alte cuvinte daca esti rezident stii alternative, daca nu, stai pe bulevard la coada. Mai putin in Berceni, unde alternativele sunt Vitan-Barzesti, Vacaresti, Oltenitei si Nitu Vasile-Luica.  :lol: RATB si Metrorex sunt blocate pe o trasa unica. Si cu asta am spus tot. Sunt autolimitate prin asta la o clientela cu o marja de venituri limiate, ce provin dintr-o activitate limitata ce se desfasoara la punct fix, deservita excelent de un transport cu trasa fixa, cum este transportul in comun.
@adrian rosca, ignori fortat transbordarile de la Unirii si Victoriei, profiti de faptul ca metroul nu va fi niciodata gol acolo ca sa tragi o concluzie subiectiva. Tot Vitanul nou se urca la Mihai Bravu si Timpuri Noi in metrou si ajunge la Unirii. Mai adaugi tot Tineretului, tot Brancoveanu. Sa spui ca majoritatea corporatistilor stau in Drumul Fermei... Ajungem iar la problema ca sa li se faca metrou si park&ride unora care si-au trantit blocurile si vilele la cucuieti iar in cartiere conscrate de 40 ani ignoram complet necesitatea (vezi Iancului-Pantelimon, cu Vatra Luminoasa-Basarabia la pachet, Colentina, Rahova).

dr4qul4

E greu sa ii convinge pe cei din Pipera sa-si lase "beneficiile" acasa.
Daca au dat 300.000+ pe o casa acolo, cu siguranta au si masina. De obicei scumpa. Iar daca nu sunt ei "patroni", sunt cel putin manageri intr-o companie care le pune la dispozitie masina si le deconteaza si combustibilul.

Sigur ca lucreaza si multi in Pipera, care au venituri mai mici, dar nici chair atat de multi incat sa fie nevoie de metrou prin mijlocul satului.

Totusi M2 ar  trebui prelungita spre T2 OTP, dar as merge pe un traseu paralel cu DJ200B. Poate chiar pe la suprafata sau pe sub un viitor bulevard, pentru ca in zona aceea (intre Pipera si A3) se va construi din ce in ce mai mult.

Exact pe sub DJ200B ar insemna ca statiile sa coste imens, din cauza exproprierilor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

#40
Quote from: 133 313 on October 14, 2016, 10:42:10 AM
@nirolf: N-a timp de bulls*it hour asa de dimineata. Cand o sa fie metroul si RATB mai confortabil si rapid decat masina mea personala o sa te anunt personal, pentru ca le folosesc intensiv. Pana atunci te rog sa nu vinzi legume gradinarului.
P.S. Rapiditatea trasei cu autoturismul depinde foarte mult de skil-ul de riveran al unei urbe.
Nu trebuie să fie mai confortabil decât mașina, trebuie să aibă un minim de confort. Nu sardele ca pe M2, nu saună/frig/miros ca în RATB. Soluțiile există și prelungirea metroului este una dintre ele, prin prelungire s-ar putea crea un capăt de linie care să permită întoarcerea trenurilor mai rapidă. Deci am putea avea metrouri la 90 de secunde pe M2. Deci nici măcar nu poți să zici că îl prelungești pentru "managerii" din Pipera. Ca și cum "managerii" ăia nu au copii, menajere, profesori, vanzători care lucrează în comună. Sau or avea și menajerele Merțan? Și nu vă mai gândiți că în Pipera stau doar oamenii pe care îi vedeți voi la știrile sportive, stau și oameni absolu normali și raționali care da, o să ia metroul pentru o întâlnire la Victoriei, nu mașina.

Cât despre bucureștenii cu aere de superioritate, află că s-a inventat Waze, care duce corporatistul (născut în afara "Centrului Universului") la muncă sau unde are treabă exact pe străduțele alea pe care nu le știu decât oamenii aleși:lol: (sunt bucureștean, ca să nu existe dicuții inutile)

Io

Metroul nu este mai confortabil decit masina mea insa: locuiesc in Ploiesti si a fost o vreme cind ma varsam zilnic dimineata in Bucuresti impreuna cu alte citeva mii de masini. Lucram in Unirii, aveam biroul pe Splai linga Camera de Comert. As fi fost mai mult decit multumit sa pot lasa masina in Otopeni, Baneasa si sa iau metroul.
Alternativele de ales:
- las masina la A. Vlaicu si iau metroul;
- vin in Unirii si caut loc de parcare. Aglomerez orasul. Sint citeva mii ca mine. Iar traficul bucurestean nu are nevoie de noi. Chiar n-are, insa n-are incotro. Fiti voi fericiti sa conduceti acolo, eu prefer o serpentina sau un circuit. Hai, fie o autostrada.

Un park&ride cu legatura directa (metrou) undeva in Nordul Bucurestiului ar face foarte bine si navetistilor dar si orasului.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

nirolf

#42
Mulțumesc Io, încă o confirmare. Și ca să fie clar, eu și alți prieteni/colegi de-ai mei avem venituri (mult) peste media Bucureștiului (nu a țării) și totuși folosim metroul/RATB zilnic. Și l-am folosi și mai des și știu mulți care ar renuța la mașină dacă ar avea un transport în comun decent! Faptul că unii nu concep așa ceva nu înseamnă că nu existăm.

Și da, dacă lăsăm transportul public în paragină și facem autostrăzi și pasaje și parcări etajate prin oraș, da, o să meargă mai multă lume cu mașina, înterbarea e dacă ne dorim un astfel de oraș.

carutasul

Quote from: 133 313 on October 14, 2016, 09:54:05 AM
Eu vreau sa punctez doar, din nou, ca cine are bani de vila are bani si de masina. Deci daca ii bagi metrou pe sub nas nu stiu cat de mult il va impresiona.

Cu toate că nu stau in Otopeni ci "dimpotrivă" în cealaltă parte, pe sos Alexandriei, as vrea sa iti raspund la asta. Da, am maşină, de fapt avem două, dar am şi doi copii şi ar fi mult mai simplu să îi las să meargă cu metroul/tramvaiul/hyperloop-ul sau ce-o mai fi la şcoală. Sau să îi ducă vreun părinte de-al nostru prin oraş. Si in plus n-am nici o plăcere să conduc maşina prin Bucureşti, că de aia am plecat de acolo, să scap de trafic şi zgomot :) Ba câteodată aş vrea să beau o "bere cu băieţii".  Aşa că necesitatea există; iar dacă vila nu e de om comun ca a mea, ci viloaie, ea mai are de obicei in dotare femeie de serviciu, grădinar, diverşi meseriaşi care nu trebuie musai să aibă şi ei maşină...

Ionut

Baieti, haideti sa nu deviem. Totusi vorbim aici de planuri si proiecte care implica metroul. :cheers: