[B] Planuri si proiecte Metrorex

Started by Ionut, September 16, 2011, 01:28:46 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 5 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Eu in peste 50% din cazuri as ocoli. De pe DN 1 as intra pe centura pana pe DN 1A, 5km, are 2 benzi pe sens, apoi inca 2 pasi si sunt in parcare. Pe DN 1 cea mai apropiata statie de metrou e la Aviatorilor parca si nu stiu ce parking-uri sigure gasesc acolo.

TibiV

Cred că este "destinată" celor din Mogoșoaia/Chitila/Buftea..
Eu am vreo 5 cunoscuţi care prin 2004-2008 s-au mutat acolo, şi fac zilnic "naveta"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

In fiecare seara se face o coada imensa la intersectia DN1A X DNCB. Acolo clar va fi nevoie de pasaj....dar asta nu ar face decat sa aduca si mai multe masini in centru.
Nici Sisestiul si nici Chitila (desi acestia ar avea si varianta trenului) nu sunt de neglijat. Au reinceput sa rasara constructiile in zona. Ba chiar s-au extins pana la Gulia si chiar Tartasesti!

Cea mai apropiata statie de metrou de DN1 este Aurel Vlaicu. Insa odata cu finalizarea A3,  statia Pipera va deveni interesanta si ar trebui sa primeasca un park&ride.

Bineinteles, nu la 1,5 lei/h ci pe baza de abonament. Ar fi destui cei care ar plati 100 lei/luna pentru parcare exact langa metrou, mai ales ca nici in centru nu prea gasesc parcare gratis.
Dar parca nu vad pe multi sa dea 363 lei pe luna pentru parcare (1,5 lei X 11 ore (9 la munca +1-2 pe drum) X 22 de zile..), + abonamentul de metrou.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

#18
Update licitatie lucrari acces nou la statia de metrou Tineretului:

Intrebare adresata Metrorex in 04.03.2016:
QuoteAvand in vedere ca nici la aceasta data nu a fost publicat pe SEAP anuntul de atribuire a contractului de executie lucrari pentru noul acces la statia de metrou Tineretului, va rog sa imi transmiteti care este motivul intarzierii semnarii contractului, precum si noua data preconizata de semnare.

De asemenea, va rog sa precizati daca a fost extinsa valabilitatea Autorizatiei de Construire nr. 630/32962/03.12.2014, avand in vedere ca termenul de valabilitate al acestei autorizatii a fost de 12 luni de la data emiterii ei, interval in care trebuia inceputa executia lucrarilor autorizate.

Raspuns Metrorex:
QuoteUrmare a solicitării dumneavoastră înregistrată cu numărul M.06/3580/07.03.2016, vă comunicăm următoarele informaţii de interes public:

Finalizarea procedurii de atribuire având ca obiect "Acces nou la staţia Tineretului pe Magistrala 2. Pipera - Berceni", prin încheierea unui contract de lucrări tip FIDIC, cu finanțare din fonduri nerambursabile, a fost amânată la nivelul SC Metrorex SA urmare a faptului că, aferent contractului, nu erau angajate serviciile specializate de asistenţă tehnică pentru supervizarea execuţiei, respectiv nu era desemnat un consultant specializat care să îndeplinească atribuţiile de diriginte de şantier şi de inginer FIDIC. De asemenea, un alt motiv are legătură cu nefinalizarea până la această dată a demersurilor privind semnarea contractului de servicii publice între SC Metrorex SA şi Ministerul Transporturilor.

Precizăm că semnarea contractului de servicii publice între SC Metrorex SA şi Ministerul Transporturilor condiţionează acordarea în perioada următoare de către Comisia Europeană a fondurilor nerambursabile pentru proiectele de metrou, inclusiv pentru cel privind "Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2 Berceni – Pipera", din care face parte şi realizarea unui acces nou la stația Tineretului.

În ceea ce priveşte Autorizaţia de construire pentru lucrarea "Acces nou la staţia Tineretului pe Magistrala 2. Pipera – Berceni", precizăm că au fost întreprinse demersuri în vederea prelungirii valabilităţii acesteia.


Referitor la proiectul de contract de servicii publice între SC Metrorex SA şi Ministerul Transporturilor, ultima data a fost discutat in AGA Metrorex in data de 28.10.2015, cand s-a hotarat amanarea luarii unei decizii pana la preluarea tuturor observatiilor formulate de MT: http://www.metrorex.ro/Resurse/Organizare/Hotarari_AGA/42%20-%20H192_23-28_10_15.pdf

Autorizatia de Construire a expirat in data 03.12.2015, asa ca nu stiu ce demersuri legale s-ar mai putea face in vederea prelungirii ei.

Concluzia: nu stim cand si daca vor mai incepe aceste lucrari.

GDPR

In sfarsit:

QuoteAnunt de atribuire (sectoriale) numarul 170678/04.07.2016

Denumire contract: Acces nou la Statia Tineretului pe Magistrala 2. Pipera - Berceni 

Data atribuirii contractului:    25.05.2016

Estimarea initiala a valorii contractului: 16,923,105.00     Moneda: RON    Fara TVA 

Valoarea totala finala a contractului: 16,922,127.78     Moneda:  RON    Fara TVA 

Ofertantul cistigator este: Asocierea S.C. SOPMET S.A. – S.C. SOMET S.A. – SCHINDLER ROMANIA S.R.L. – UTI GRUP S.A. – S.C. TIAB S.A. Lider de asociere este S.C. SOPMET S.A.

Ionut

Bine, un articol cam de campanie, dar na. Punem sa nu zicem ca n-am pus.




Metrorex pregăteşte asaltul localităţilor din jurul Capitalei
Metrorex ar putea lansa anul acesta anunţul de intenţie privind studiul de fezabilitate pentru extensia către Nord a Magistralei 2, cu încă două staţii de la Pipera. Urmează prelungirea liniei de metrou din Militari. Propuneri există şi pentru noi staţii către Berceni, Mogoşoaia, Domneşti şi Pantelimon. ,,În strategia de dezvoltare a metroului, există propuneri de a se face extensii pe absolut toate liniile în funcţiune", spune Gheorghe Udrişte, fost şef al Metrorex.

Primul proiect care prinde contur din această strategie este cel privind extensia Magistralei 2 Pipera-Berceni cu încă două staţii în zona de Nord, care s-a dezvoltat foarte puternic în ultimii ani.

,,Probabil că, în cursul acestui an, urmează să fie lansat anunţul de intenţie pentru studiul de fezabilitate cu prelungirea cu încă două-trei staţii de la Pipera. Nu-şi imagina nimeni acum cinci ani de zile că se va dezvolta zona într-un asemenea mod", menţionează Udrişte, în prezent parlamentar şi membru al Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor. Potrivit lui, această magistrală ar putea fi prelungită şi în Sud, către zona rezidenţială din Popeşti-Leordeni, cu o staţie cu park&ride.

De asemenea, Magistrala 3 poate fi prelungită în zona de Vest a oraşului cu încă 3-4 staţii până la autostrada Bucureşti – Piteşti A1, zona comercială de la Carrefour. ,,Va fi ramificaţie de la Păcii, şi punct de oprire la intersecţia cu autostrada şi centura", explică fostul şef al Metrorex. Acesta mai spune că poate fi extinsă şi linia 4, care tocmai este prelungită cu două staţii, spre Străuleşti. ,,Există posibilitatea să fie extinsă către Buftea, Mogoşoaia. Este amorsa lăsată pentru a se continua lucrările", arată Udrişte.

În opinia sa, există posibilitatea ca linia 5, chiar dacă încă nu a fost pusă în funcţiune, să fie prelungită de la staţia Valea Ialomiţei în zona de Vest, către Domneşti, prin cartierul Brâncuşi. ,,Şi aici vor fi iaraşi trei staţii în plus. Va fi legătură cu Centura, la Domneşti", adaugă deputatul.

După aceea, linia 5, în continuarea tronsonului, poate fi prelungită cu încă două staţii în oraşul Pantelimon, care s-a supradezvoltat. ,,Ţinta a fost ca diametral să legăm două puncte opuse ale oraşului, partea de vest cu cea de răsărit. Acolo există şi un depou la Pantelimon care ar urma să-şi dubleze capacitatea, ca să adăpostească trenurile de pe linia 5, şi o prelungire cu cel puţin două staţii, care să subtraverseze Lacul Pantelimon", detaliază fostul oficial al Metrorex.

Proiectele de prelungire a M2 spre Nord şi a M3 spre Vest au fost incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) 2016-2030. Astfel, pentru Magistrala 2 este prevăzută o extindere cu 2 stații și 1,6 kilometri pentru a permite construcția unui park &ride la marginea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti A3. De asemenea, pentru Magistrala 3 este vizată o extindere cu 4 stații și 3,7 kilometri de la Păcii către centrele de afaceri în curs de dezvoltare în Militari, adiacente șoselei de centură, pentru a permite dezvoltarea de locații park&ride și creșterea accesibilității către locurile de muncă.

Costul estimativ al extinderii M2 către Nord este de 200 de milioane de euro, iar cel al extinderii M3 către Vest de 300 de milioane de euro.

Economica

133 313

#21
Daca n-are individul ala la fantezie in el...
S-au facut acum doua luni niste ridicari topo la suprafata pentru accesul din capatul inchis al statiei Tineretului si... atat. Acolo vestibulul este construit, de la inceputul inceputului. Zona de turnicheti adica. Nu mai trebuie realizate efectiv decat zonele de rampe si culoar spre vestibul. Se face? Poate la anul. Sau la multi ani.

Pelicanul

Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

alecu26

Si daca tot extindem de la Pipera, nu mai bine facem frumos pana in Otopeni? Sau vrem neaparat sa sa ingropam miliarde intr-o linie aproape inutilizatbila dpdv practic?

Iar aia cu acu 5 ani nimeni nu-si imagina ca se dezvolta asa nordul....e epocala. Mie in 2005 un sef de firma de dezvoltari imobiliare mi-a zis ca Barbu Vacarescu e next big thing. Si ma uitam la el ca la un bou...ca pe atunci nu era nimic acolo. Si a avut dreptate.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Udriste este in campanie? ???




Metroul ar putea veni la 90 de secunde pe "Magistrala corporatiştilor"

Deşi trenurile de metrou circulă la trei minute pe direcţia Berceni-Pipera în orele de vârf, acestea tot nu fac faţă numărului mare de călători. Chiar dacă ar introduce mai multe trenuri pe "magistrala corporatiştilor", Metrorex nu ar putea reduce însă intervalul de circulaţie sub două minute. În prezent, pe această magistrală trenurile circulă la trei minute între orele 6:45 – 9:00 şi 16:00 – 20:00. Intervalul de trei minute este cel mai scurt din reţeaua bucureşteană de metrou.

,,Doar în condiţiile în care linia se va prelungi de la Pipera către Nord, atunci vor fi asigurate noi condiţii de rebrusare a trenurilor", menţionează fostul oficial al Metrorex. Potrivit lui, compania ar putea lansa anul acesta anunţul de intenţie privind studiul de fezabilitate pentru extinderea Magistralei 2. ,,Probabil că, în cursul acestui an, urmează să fie lansat anunţul de intenţie pentru studiul de fezabilitate cu prelungirea cu încă două-trei staţii de la Pipera. Nu-şi imagina nimeni acum cinci ani de zile că se va dezvolta zona într-un asemenea mod", mai spune Udrişte.

Proiectul de prelungire a M2 spre Nord este inclus şi în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) 2016-2030. Pentru Magistrala 2 este prevăzută o extindere cu 2 stații și 1,6 kilometri pentru a permite construcția unui park&ride la marginea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti A3. Costul estimativ al extinderii M2 către Nord este de 200 de milioane de euro.

Economica.net

133 313

A luat-o campania la vale. Ce treaba are Udriste cu metroul AZI?

panzer

E membru in comisia de trasnporturi. Si sangele apa nu se face. O fi fost rau sau bine, dar el a fost promotorul principal al magistralei 5. Ca o fi fost un comision la mijloc, niste exproprieri, cine stie, ca se face mai greu dar se face. Sa nu uitam ca pana la el ne chinuiam sa terminam ce au lasat parintii nostrii neterminat; ce sa mai zic de un proiect nou.

Cum sa coste 2 statii 200 mil euro?

Vad ca ne-am strans cativa iubitori de metrou pana la urma si pe forumul acesta. Am fost la Montreal si mi-a placut cum sunt facute statiile lor mai putin design-ul industrial ca sunt lasate la nivel de beton amprentat. Ce am observat este ca la fiecare intrare in statie trenul urca si deci si franeaza natural. De asemenea la plecare coboara, rezulta ca accelereaza natural.

Noi de ce nu luam in considerare un astfel de design? Mai ales statiile noi din "camp" ar putea sa nu mai fie atat de adanci: mai putine costuri.

GDPR

Nu stiu daca ati remarcat, dar in articolul de pe economica este un link catre PMUD: http://pmud.ro/pdf-files/proiect_pmud.pdf

Conform acestui document, extinderea magistralei M2 cu un nou tronson de 1,6 km lungime si doua statii este propusa pentru perioada 2019-2022, functie de disponibilitatea fondurilor (pag. 62), urmand ca proiectarea sa fie facuta in 2017-2018 (pag. 101). Nu inteleg insa absolut deloc schemele de la pag. 510, pentru ca un tronson de 1,6 km ar insemna prelungirea liniei de metrou pana in zona de birouri de la intersectia Sos. Pipera cu sos. Bucuresti Nord, cam pe unde e acum benzinaria OMV. Ori, in schite, linia se opreste la sos. Petricani in plin camp, in ideea unor ipotetice facilitati (terminal park&ride si gara CF cu rol regional) care sa fie folosite de provincialii care vin in Bucuresti, sa nu uitam ideea principala a magistralei M6 de a asigura o legatura directa dintre gara si aeroport. Daca ar fi asa, mai bine nu mai fac nicio extindere, practic pentru bucuresteni beneficiul ar fi zero barat. Metroul trebuie dus pana la bd. Pipera.

voicul

Si de ce nu il duc pana la Aeroportul Baneasa/Mall Baneasa si unire cu M6?

Sau Baneasa - Gradina Zoologica/Padure Baneasa?

Sau deja considera ca se acopera zona aia cu M6?

dr4qul4

Poate vor sa iasa cu el in Andronache... mai stii.

Sau poate vor o statie la Petricani si inca 1 la giratoriul de la OMV Pipera, dar atunci am avea spre 2 km.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024