Author Topic: [B] Planuri si proiecte Metrorex  (Read 20022 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: [B] Planuri si proiecte Metrorex
« Reply #105 on: December 13, 2017, 07:17:51 AM »
Sunt de acord ca nu trebuie sa ne blocam in discutii sterile si atacuri la persoana. Nu duc nicaieri. In schimb, dezbaterile pe bune, argumentate, facute de niste oameni inteligenti (cum sunt SUTE pe acest forum) pot duce la foarte multe idei bune. Deci va mai rog o data. Haideti sa facem o lista cu accesele de metrou utile. Nu conteaza pana la urma ca trebuie facute de privati sau de Metrorex sau si-si, conteaza mai intai sa avem o evidenta, sa ne decidem in primul rand noi, intre noi, de utilitatea lor si apoi sa le propunem, oficial, celor responsabili, si privati si stat (ca nu e Metrorex singura companie care tine de stat - la un acces nou trebuie exproprieri, de exemplu, si pe-astea nu le face efectiv Metrorex).

Intrebare, ca nu stiu: accesul nou la Tineretului cum s-a facut? Teren privat/public? Investitie directa Metrorex? Pe scurt. Sa vedem cum a functionat treaba in cazul asta.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.440
  • Karma: +2520/-1105
Re: [B] Planuri si proiecte Metrorex
« Reply #106 on: December 13, 2017, 10:07:20 AM »
Un acces obligatoriu ar trebui facut la Aurel Vlaicu, in capatul dinspre Pipera al statiei. Sa te scoata dupa Calea Floreasca. Acum ca trebuie facut de Metrorex, GlobalWorth, Mall Promenada sau Sky Tower nu mai conteaza.
Dar l-as gandi si cu mini spatii comerciale (patiserie, ziare, etc) ca investitorul sa-si scoata banii pe el.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

subway

  • Senior
  • ****
  • Posts: 291
  • Karma: +149/-83
Re: [B] Planuri si proiecte Metrorex
« Reply #107 on: December 13, 2017, 07:40:33 PM »
Intrebare, ca nu stiu: accesul nou la Tineretului cum s-a facut? Teren privat/public? Investitie directa Metrorex? Pe scurt. Sa vedem cum a functionat treaba in cazul asta.
Exclusiv in domeniul public, investitie Mrex

strainu

  • Officer
  • ***
  • Posts: 129
  • Karma: +23/-7
Re: [B] Planuri si proiecte Metrorex
« Reply #108 on: December 19, 2017, 01:48:31 AM »
Ieșiri *utile* ar fi multe. Strâng aicea câteva, cu legenda următoare:
- normal: clar utile pentru oricine folosește stațiile respective
- stretch goal: ar fi comod, dar probabil merită doar dacă se "fezabilizează" în vreun fel (gen se face un acces direct către vreun mall/clădire pentru a mări fluxul financiar și de oameni)
- wet dream: aproape sigur nu merită (financiar sau altfel), dar ar fi nice to have (măcar ca să nu te plouă)

Lista mea:
- pe partea de sud a bd. Iuliu Maniu în toate stațiile care n-au așa ceva (Politehnica, Lujerului, Păcii); ar reduce simțitor numărul de oameni care traversează și poate s-ar putea regândi semaforizarea. Stretch goal: în toate colțurile intersecțiilor, stil Universitate. Wet dream: stație subterană de 41 în Pasajul Lujerului pentru transfer direct (da, știu că nu e loc)
- la Eroilor, pe partea cu Spitalul Universitar. O ieșire acolo în perioada de construcție a M5 ar fi fost de aur. Oricum, trafic există și va fi și după inaugurare.
- Piața Victoriei: subtraversarea Căii Victoriei (e o traversare luuungă) cu o ieșire undeva în față la BCR și subtraversarea Bd. Aviatorilor, ieșire înspre parcul Kiseleff (util și pentru direcția Piața 1 Mai - Nicolae Titulescu)
- Aurel Vlaicu: cât mai în nord, după cum zicea cineva mai sus
- Stefan cel Mare: în fața stadionului Dinamo (nu prea e loc, dar ar fi mult mai rapid pentru cei care merg la spitalele din zonă)
- Aviatorilor: subtraversarea Bd. Beijing, ieșire spre Primăverii (stretch goal)
- Piața Unirii: pe colțul cu magazinul Cocor (stretch goal)
- Basarab: nu chiar o ieșire nouă, dar regândirea ieșirii curente dinspre Dinicu Golescu în așa fel încât să nu ieși de la metrou ca să intri pe scara rulantă spre GdN, eventual stație intermodală acoperită și cu tramvaiele/autobuzele de la nivelul solului (stretch goal)
- Wet dreams (la propriu probabil): subtraversarea Dâmboviței în toate stațiile de-a lungul ei.

Și încă una care nu ține doar de metrou: regândirea stației intermodale Crângași în așa fel încât să nu mai fie nevoie de trecerea de pietoni spre tramvai (cel puțin pe sensul spre centru trecerea e un bottleneck enorm). Asta presupune cel puțin 3 lifturi suplimentare, deci s-ar putea să nu fie loc. Și dacă tot distrug traficul vreo 3 ani, măcar să facă ieșiri pe toate colțurile. Probabil însă că ar fi mai simplu să tragă un tunel pe sub piață...

Ar mai fi și altele, dar intră deja la SF din cauze obiective (subtraversări de bulevarde la Piața Romană, Piața Muncii, Obor...)

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.077
  • Karma: +2736/-570
Re: [B] Planuri si proiecte Metrorex
« Reply #109 on: December 19, 2017, 11:55:55 AM »
- la Eroilor, pe partea cu Spitalul Universitar. O ieșire acolo în perioada de construcție a M5 ar fi fost de aur. Oricum, trafic există și va fi și după inaugurare.
S-a facut deja...
Acum, cu ocazia lucrarilor la M5.

strainu

  • Officer
  • ***
  • Posts: 129
  • Karma: +23/-7
Re: [B] Planuri si proiecte Metrorex
« Reply #110 on: December 19, 2017, 11:18:10 PM »
Heh... Uite asta mi-a scăpat deși mai trec pe acolo ocazional. Ar fi fost perfect dacă o prioritzau și o dădeau în funcțiune mai devreme. Se poate afla cât a costat doar bucata aia? Așa am putea să ne facem o idee cât ar costa restul de propuneri :)

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: [B] Planuri si proiecte Metrorex
« Reply #111 on: December 27, 2017, 09:20:16 AM »
Metrorex lansează procedura pentru
montarea pe peroane a unor uși portpalier, după crima din această lună


"Pentru asigurarea circulației la metrou, în condiții de siguranță și confort, Metrorex își desfășoară activitatea în conformitate cu procedurile interne întocmite în acest sens, precum și cu legislația în vigoare. O parte din procedurile societății sunt realizate în colaborare cu autoritățile de supraveghere și protecție a persoanelor. Metrorex va da tot concursul structurilor abilitate ale statului responsabile cu asigurarea protecției publice și va colabora cu acestea pentru a găsi cele mai potrivite soluții pentru creșterea nivelului de siguranță a călătorilor în spațiile publice ale stațiilor de metrou. În acest sens, Metrorex va face demersuri în vederea identificării surselor de finanțare necesare pentru elaborarea studiilor de pre-fezabilitate și fezabilitate care să stabiliească soluțiile tehnice optime ale unui sistem de protecție a călătorilor, la marginea peroanelor din stațiile de metrou", este mesajul companiei de transport subteran.

Profit.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX