News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M1 Dristor-Pantelimon

Started by Ionut, January 25, 2019, 12:14:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutii despre Magistrala 1 de metrou, Dristor-Pantelimon.

Ionut

,,Cea mai mare provocare, incepand din acest an, este inlocuirea caii de rulare pe cea mai aglomerata magistrala, respectiv pe 2. E un proiect complex care a cuprins trei parti, achizitia de trenuri, acces Tineretului si inlocuirea caii de rulare si a instalatiilor pe intreaga lungime. E vorba de 18 kilometri de linii cu aparate cale si alte elemente specifice. A inceput sa se impuna modernizarea instalatiilor. Prima realizare este sistemul de ventilatie pe primul tronson al primei magistrale, de la Timpuri noi la Petrache Poenaru. Lucrarile sunt finalizate. Ne propunem sa incepem demersurile pentru inlocuirea acestor instalatii", spune directorul de investitii.

Mustatea citat de ClubFeroviar.ro

paullie

#2
Ca sa nu poluez pe topicul de M3 ma bag si eu in seama aici. Ca inginer ce ma aflu (nu de transporturi sau constructii  :D ) am scos si eu cariocile si propun o prelungire a M1 catre Chiajna. Alternativa la ocolitoarea propusa de @vancouver pe topicul de M3.

Prima statie clar sub pasajul Ciurel, doar 650m de la Semanatoarea, dar asta e nu ai ce face. Pentru restul statiilor e loc de discutii. Pâna la Nuferilor/Apeductului traseul ar fi bine sa fie pe sub proiectul Ciurel -> A1. Apoi eu cred (parere personala) ca nu mai are rost sa duci metroul comun cu drumul expres. In plus cred ca nu ar fi rau ca unde am propus eu capatul sa se faca gara/halta, sau poate ceva nod intermodal pt Dragomiresti. Pana la gara Chiajna ar fi cam 2,2 km pe Cf cred ca e o distanta suficient de mare sa justifice macar o halta daca se vrea integrarea CF centura cu reteaua de metrou.

Si inca ceva, ideal este sa se faca aceasta prelungire in combinatie cu M8.



vancouver

#3
Primaria Sect 6 a propus deja o prelungire a M3 pana in zona Metro / Auchan Militari. Cam toata lumea a fost de acord ca este o propunere buna si e clar de ce: cu doar 2 statii in plus este deservita zona noua de blocuri din spatele Metro / Auchan. Mai ales data fiind aglomeratia groaznica de masini de pe Maniu.

Propunerea mea pe M3 era o continuare a acestei propuneri a S6 cu macar inca 2 statii, pana la gara Chiajna. O statie in centrul Chiajnei si un capat la gara. Nu neaparat in aceeasi etapa, dar sa fie gandit capatul de linie cu depou etc.. la gara Chiajna, pentru ca in cartierul Rosu (Metro/Auchan) e cam greu de gasit loc! Deci doar pentru a avea in vedere continuarea.

Acum, daca prelungesti M1 ai mai multe probleme:
- eu si multi altii schimbam la Eroilor de pe M3 din Militari (sau M5 din Dr. Taberei) pe M1 ca sa ajungem la gara, la Basarab, la Victoriei etc...! Cum vrei sa rezolvi asta, daca renunti la M1 pe la gara?
- M1 Gara-Victoriei-Stefan-Obor e mega-mega full. Acolo trebuie trenuri in plus, nu in minus.
- daaaa, poate ca e ok o prelungire a M1, cand o sa apare M8 - peste 40 de ani....
- dar daca tot prelungesti M1, de ce nu de la Crangasi printre blocuri, spre Giulesti? De ce printre case, cum ai desenat? Cata populatie deservesti la case si cate la blocuri?


Asta cu faptul ca M1 face o bucla si ca nu e bine e o abordare incorecta! Dovada cea mai buna: ESTE FULL. Daca ar fi o greseala, atunci ar fi gol metroul, dar nici vorba.
M1 circula cu o viteza comerciala fabuloasa (rara in lume) de ca. 40 km/h. Cu masina in Bucuresti te misti in medie cu 15-20 la ora (functie de trafic) si cu transportul de suprafata cu 10-15 km/h (doar 41 ceva mai bine). Un ocol de 3 statii inseamna 6 minute pierdute - daca ar fi nevoie de un schimb suplimentar ar fi 10.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AndreiB

@paulie

Nu e apeductul pe unde ai desenat tu extinderea M1? Numele strazii ar sugera asta.

irirat

@AndreiB - Da, pe acolo trece apeductul catre uzina de apa Rosu.

paullie

Da corect, e apeductul. Asta e, am incercat si eu :)

dr4qul4

Nu putem baga metroul pe sub apeduct? Adica il bagam pe sub cladiri, CF, zona inundabila si cimitire, dar ne impiedicam de un apeduct?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AndreiB

Tehnic sigur e posibil, dar problemele cele mai mari au fost de obicei la subtraversarea apeductelor. Un traseu complet sub apeduct nu stiu ce implica.

Dar avem optiuni mai la sud care nu au treaba deloc cu apeductul - e.g. drumul expres.

rizzuh

#9
Quote from: vancouver on February 05, 2021, 11:20:57 AM
- dar daca tot prelungesti M1, de ce nu de la Crangasi printre blocuri, spre Giulesti? De ce printre case, cum ai desenat? Cata populatie deservesti la case si cate la blocuri?

In Giulesti sunt doar case si teren pustiu. Crangasi este bine deservit de statia Crangasi, o statie in nordul cartierului nu ar ajuta cu mult, iar dincolo spre Giulesti-Sarbi sunt doar case. In schimb pe traseul "DX Ciurel" se construiesc blocuri, o statie aproape de Apusului ar prinde o buna parte din blocurile existente de pe Bd. Uverturii, in Militari Residence sunt foarte multe blocuri... :)

Ar avea mai mult sens sa plece o linie de la Crangasi decat sa se prelungeasca M1 ca sa nu reduci frecventa cum zici si tu, tot este un peron nefolosit acolo. Nu stiu cat de OK este sa fie cap de linie la Crangasi si nici continuare nu vad incotro ar putea fi - la vest & nord-vest sunt Giulesti, Giulesti-Sarbi si Chitila, cartiere predominant de case, dincolo mai la nord-est este M4 si urmeaza M6 :|