Author Topic: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov  (Read 15410 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 193
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #15 on: November 07, 2014, 11:47:14 AM »
Ministerul Culturii taie banii pentru curtea Bisericii Negre



http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=index&s_id=141382&Proiect-respins-Ministerul-Culturii-taie-banii-pentru-curtea-Bisericii-Negre

• Proiectul a fost respins pe motiv că investiţia vizează „doar curtea“ Bisericii Negre, nu şi biserica în sine, deşi atît curtea, cît şi fostul cimitir parohial aflat în curtea Bisericii sînt incluse în lista monumentelor istorice de categorie A

Autorităţile locale trebuie să găsească o nouă sursă de finanţare pentru reabilitarea curţii Bisericii Negre. Evaluatorii de la Ministerul Culturii au respins proiectul depus de primăria Braşov, pentru obţinerea unui grant cu fonduri norvegiene, prin Mecanismul financiar SEE 2009 - 2014. Motivul invocat a fost acela că reabilitarea nu include şi biserica propriu-zisă.
Pe baza proiectului de amenajare elaborat de arhitectul Johannes Bertleff, pentru curtea Bisericii Negre era nevoie de aproximativ două milioane de euro.

Ministerul Culturii a decis că proiectul este neeligibil

În primăvara acestui an, primăria Municipiului Braşov a depus o cerere de finanţare din fonduri norvegiene prin Mecanismul financiar SEE 2009 - 2014. Proiectul a fost însă respins, pe motiv că investiţia avută în vedere de primăria Braşov vizează doar curtea Bisericii Negre, nu şi biserica în sine. „Proiectul nostru a fost declarat neeligibil pentru că evaluatorii au interpretat că, pentru a îndeplini criteriile, intervenţiile trebuie să fie şi la întreg ansamblu al Bisericii Negre, care este monument de categoria A, nu doar la curte“, a explicat purtătorul de cuvînt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea. Argumentul nu se susţine în totalitate, avînd în vedere că printr-un ordin al Ministerului Culturii (OMCC nr. 2571), în lista monumentelor istorice de categorie A sînt incluse atît Ansamblul Biserica Neagră, compus din biserică şi curte, cît şi fostul cimitir parohial, aflat în curtea Bisericii.

„Nu am încredere că Ministerul Culturii sau alt minister este obiectiv“

De altfel, săptămîna trecută chiar şi primarul Braşovului a subliniat această situaţie a interpretării proiectului depus de Municipalitate. Într-o întîlnire pe care a avut-o cu Excelenţa Sa, Ambasadorul Norvegiei în România, Tove Bruvik Westberg, George Scripcaru a propus alocarea fondurilor din Mecanismul financiar SEE direct prin ambasadă, nu prin intermediul Guvernului României. „Eu nu am încredere că Ministerul Culturii este obiectiv, acest minister sau orice altul. Cred că primăriile ar trebui să depună proiectele direct la ambasadă, iar criteriile de eligibilitate ar fi bine să fie stabilite la nivelul acestei instituţii. Lucrurile sînt excesiv politizate şi centralizate la nivel de guvern în România şi asta este foarte rău“, a declarat George Scripcaru. O astfel de propunere ar putea fi luată în calcul abia din viitorul ciclu de finanţare, a spus ambasadorul norvegian.

Proiectul de amenajare, ales prin concurs

Proiectul de amenajare a curţii Bisericii Negre ar avea nevoie de o finanţare de aproximativ două milioane de euro. Conceptul a fost ales în urma unui concurs de proiecte. Cîştigătorii concursului- arhitectul Johannes Bertleff şi echipa sa - propun pentru reamenajarea curţii, înlocuirea actualului pietriş robust, „impropriu circulaţiei pietonale“, cu un strat de 3-4 centimetri de pietriş calcaros, rotund, cu granulaţia între 5 şi 15 mm în diametru, aşezat pe un „suport“ din pămînt compactat (amestec de pămînt, nisip şi var), repunerea în funcţiune a rigolelor şi preluarea şi dirijarea apelor către un punct de colectare în zona Curţii Mici. „Covoarele“ care marchează portalurile bisericii vor utiliza piatră albă de Ighiu, cu suprafaţa periată sau netezită. Conform proiectului, iluminatul din curtea Bisericii Negre va fi la o intensitate mai redusă faţă de cea din Piaţa Sfatului, pentru a susţine atmosfera de spaţiu liniştit şi solemn. Sistemul de iluminat parietal cu lanterne montate pe faţadele caselor va fi completat de un sistem de iluminare difuză, asigurat de corpuri încastrate în pietriş. Partea superioară a bisericii va fi iluminată cu corpuri montate în paramentul bisericii. Întregul sistem va accentua contraforţii, pentru a evita o iluminare plată, constantă a faţadelor bisericii. Conform proiectului, turiştii care vor ajunge în curtea Bisericii Negre ar avea la dispoziţie plăcuţe explicative integrate discret în paviment.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.266
  • Karma: +435/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #16 on: March 27, 2015, 07:21:48 PM »
Despre Coresi Shopping Resort

Dezvoltatorul Immochan Romania inaugureaza in martie la Brasov, Coresi Shopping Resort, o investitie de 60 de milioane de Euro.10 milioane de vizitatori pe an, aproximativ 27.000 de vizitatori pe zi, si 1000 de locuri de munca, cel mai mare proiect de regenerare urbana din Romania, cel mai mare hipermarket Auchan din Transilvania, toate acestea intr-un singur cuvant: CORESI

In luna martie, Immochan Romania va inaugura in municipiul Brasov, Coresi Shopping Resort. Investitia se ridica la 60 de milioane de Euro. Coresi va cuprinde pe o suprafată de aproximativ 32.000 metri pătrati o zonă de agrement, cu cinema multiplex cu opt săli digitale, un food-court, o zonă de distractie adresată familiilor si o galerie comercială. Hipermarketul Auchan cu o suprafaţă de vânzare de 13.900 de metri pătraţi va completa mixul de chiriasi din proiectul Coresi Brasov. Complexul comercial va fi deservit de un spatiu de parcare ce include 2000 de locuri.

Ce brand-uri vor avea magazine în centrul comercial?

Unul dintre cele mai mari branduri este Zara, care a contractat un spaţiu aproximativ de 2.800 mp. Cel mai mare hipermarket Auchan din Transilvania va atrage mii de vizitatori interesati de cumpărături prin cei 13.900 mp. Brand-uri precum iStyle (Apple), Premium Reseller şi Office Shoes se vor alătura brandurile grupului Inditex (Massimo Dutty, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho si Zara) şi Kenvelo, Flanco, Sabrini, Yves Rocher, TUI Travel, Arsis – Vodafone, Inmedio şi Sensiblu.  De asemenea, retailer-ul de articole sportive spaniol Decimas va fi găsit în premieră în România, în Coresi Shopping Resort.



















(ceva frumos <3 )










































sursa
« Last Edit: March 27, 2015, 07:23:29 PM by Harry »

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.349
  • Karma: +3238/-79
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #17 on: March 27, 2015, 07:55:15 PM »
Arata ft bine.
Totusi 27 000 de vizitatori pe zi nu e cam mult pt o aglomerare gen Brasov?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.149
  • Karma: +1205/-528
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #18 on: March 27, 2015, 08:53:21 PM »
N-as zice ca arata foarte bine ci mai degraba doar bine. Cifra aia au atins-o azi in mod sigur, a fost curata nebunie in zona aia. In rest, pentru Brasov si toata zona din jur acesta e primul mall adevarat.

Datorita faptului ca in prima parte a anilor 2000 Carrefour, Metro, Selgros si-au dezvoltat pe cont propriu investitiile la Brasov (vorbim de vremea cand Brasov-ul era prima destinatie dupa Bucuresti in care se extindeau si cand dezvoltatorii de mall inca nu intrasera pe piata, adica 2002-2005), ulterior nu au mai existat "ancore" dispuse sa asigure sustinerea pentru dezvoltarea unor mall-uri.

Si chiar daca s-au dezvoltat cateva spatii comerciale noi, toate au fost mici ca dimensiune si fara un succes prea mare. Unele au murit de tot (Macromall), altele au ars si au fost transformate in altceva (MyPlace), iar altele au dimensiuni mult prea mici pentru a fi semnificative (Magnolia, Unirea Shopping Center si Eliana).

Ca atare Coresi se bazeaza foarte mult si pe faptul ca nu au concurenta. Cel putin nu concurenta de tipul "mall", caci eu sper, sincer, ca zona favorita de shopping si pentru brasoveni, si pentru turisti, sa ramana cea din Centru Vechi.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.964
  • Karma: +2683/-582
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #19 on: March 28, 2015, 07:30:03 AM »
Am vrut sa vad un film in conditii moderne, conditii in care sunt obisnuit sa vad film acasa (in Bucuresti) si m-am enervat teribil. Nu mi-a venit sa cred ca Brasovul nu are un mall adevarat. Cred ca va avea super succes din simplul motiv ca nu au concurenta. Si arata chiar bine, bravo lor. N-am inteles foarte bine unde este localizat - e pe fosta platforma Tractorul?
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.266
  • Karma: +435/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #20 on: March 28, 2015, 11:01:52 AM »
Asa am inteles ca ar fi pe fosta platforma "Tractorul".
27.000 de oameni nu mi se pare o valoare atat de mare.
Designul nu e exceptional. E ok si atat. (Cel putin asa reiese din poze).
Ce nu inteleg este de ce abia acum un oras atat de mare precum Brasovul,
care e si un important centru turistic abia acum are un mall
 De ce a fost ocolit pana acum?

bgd77

  • Knight
  • Officer
  • *
  • Posts: 191
  • Karma: +98/-2

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.149
  • Karma: +1205/-528
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #22 on: March 28, 2015, 01:05:35 PM »
De ce a fost ocolit pana acum?

Dar nu a fost ocolit, proiect au existat (si inca exista pe hartie). Problema a fost data de faptul ca nu au avut "ancore". Un dezvoltator de "mall" are nevoie de o ancora (gen Carrefour) careia sa-i inchirieze o suprafata mare din spatiu construit si care sa constituie una dintre atractiile mall-ului.

Iar istoric vorbind, lucrurile s-au petrecut asa:
- dupa Bucuresti, principalele ancore ce erau pe piata romana la acel moment (2002-2005) s-au indreptat spre Brasov. Asa au aparut aici primle magazine Metro, Carrefour, Bricostore si Praktiker din afara capitalei, plus primul Selgros din tara.
- dupa 2005 au aparut dezvoltatorii de mall-uri care, in modelul lor de bussines, aveau nevoie de aceste ancore pentru a-si derula afacerea. Insa in Brasov ancorele erau deja prezente, nu aveau nici un motiv sa sustina un nou proiect.

Prin 2008-2009 au aparut primele discutii despre noi proiecte. La unul chiar s-a demarat constructia, dar s-a oprit curand dupa (in apropiere de Dedeman care la acel moment nu era construit), celelalte au ramas pe hartie:

- Korona, dezvoltator polonez, pe fosta platforma Fartec. Se spune ca au semnat cu Carrefour de vreo 2 ani de zile, insa nu gasesc chiriasi pentru restul spatiului (si probabil nu au nici finantarea asigurata)
- proiectul Cora, care a suferit mai multe modificari (era inclus si un hotel, ceva spatii de birouri si locuit, etc..). Amplasat intr-o zona foarte centrala, pe fosta platforma Hidromecanica, dar si el amanatat de mai multe ori.
- Brasov Shopping Center, al celor de la NEPI, in care se propunea de fapt unificarea Carrefourului deja existent cu spatiile comerciale construite indepedent la nord de acesta (Mobexpert, Romstal, etc..). Si el amanat de vreo 3 ani.

Si da, noile sali de cinema reprezinta si pentru mine principala atractie a Coresi. Mai existau doar 3 sali, aflate in interiorul Eliana Mall, undeva spre marginea orasului.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 193
  • Karma: +11/-3

ashbird

  • Senior
  • ****
  • Posts: 280
  • Karma: +51/-17
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

madsnowman

  • Junior
  • **
  • Posts: 64
  • Karma: +56/-4
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #25 on: June 24, 2015, 10:26:48 PM »
cam multe mall-uri pentru puterea de cumparare din Brasov.

ashbird

  • Senior
  • ****
  • Posts: 280
  • Karma: +51/-17
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #26 on: June 30, 2015, 02:10:03 PM »
eu zic ca subestimati puterea de cumparare din Brasov :)

Plus ca mai nou vin turisti si cheltuiesc bani in mallul din Brasov.
nu mai vorbesc de cei din judetele invecinate.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.266
  • Karma: +2450/-1095
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #27 on: June 30, 2015, 02:46:20 PM »
Acest mall va fi gata in 2017. Initial tb sa fie 2016 dar l-au amanat.


My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.149
  • Karma: +1205/-528
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #28 on: June 30, 2015, 11:44:30 PM »
E tot amanat de mai multi ani. Si unele motive erau pertinente: de la negocierile cu primaria pe PUZ si ce se mai construia pe langa mall (s-a negociat cat de inalt sa fie un hotel ce urma sa fie construit pe acelasi amplasament, s-a negociat si construit un sens giratoriu pentru a usura accesul, etc...) pana la probleme tehnice (fundatia turnatoriei era mult mai adanca decat se asteptau, canalizarea si mai ales reteaua electrica din zona n-ar fi facut fata la consumul estimat, etc...).

Dar ideea ramane - de prin 2012 se tot spune ca incepe constructia si ca in anul urmator va fi gata.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.266
  • Karma: +435/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: [BV] Ce-am mai vazut din mers in Brasov
« Reply #29 on: April 09, 2017, 11:12:45 PM »
Kaufland România a deschis sâmbătă, 8 aprilie, un nou magazin în Brașov, acesta fiind cel de-al 114-lea magazin al rețelei la nivel național.

Special pentru sărbătoarea Floriilor, toți clienții vor fi așteptați în noul magazin cu flori, într-un decor inedit de primăvară.

Situat pe str. Avram Iancu nr. 62, cu o suprafață de vânzare de 2771 metri pătrați, noul hipermarket Kaufland pune la dispoziția locuitorilor o gamă diversificată de produse de calitate la prețuri reduse, cu accent pe sortimente locale.

Programul hipermarket-ului este de la 7.30 – 22.00 de luni până sâmbătă, iar duminică de la ora 8:00 la 20:00. Magazinul oferă 206 de locuri de parcare pentru mașini și rastele pentru biciclete.

Prin deschiderea acestui nou magazin, Kaufland, unul dintre cei mai mari angajatori din România, creează aproximativ 100 de locuri noi de muncă în Brașov și susține dezvoltarea comunității locale.

În incinta magazinului există următoarele spații comerciale: farmacie, plafar, pet shop, magazin Sergiana, punct de schimb valutar, fast food, chioșc de difuzare a presei și atelier chei.

Noul magazin pune la dispoziție și un punct Grill cu preparate gustoase pentru cei care vor să ia masa rapid.

Locuitorii orașului Brașov vor fi așteptați în fiecare săptămână cu oferte speciale și cu un sortiment larg și variat. De asemenea, Kaufland România acordă o atenție sporită prospețimii și de aceea asigură zilnic livrări de produse proaspete precum legume, fructe, lactate, carne, mezeluri etc. printr-un traseu scurt de aprovizionare. Garanția prospețimii produselor se numără printre serviciile unice în retail pe care Kaufland le asigură clienților săi.

„Regionalitatea este unul dintre principiile de bază în ce privește portofoliul de produse Kaufland România. Avem o colaborare de lungă durată cu producătorii locali, iar traseul scurt de aprovizionare ne ajută să oferim produse proaspete, la prețuri reduse, dar și să contribuim în acest mod la sprijinirea economiei locale. De asemenea, susținem producătorii români și prin alte acțiuni - precum programul de certificare a calității legumelor și fructelor pentru fermierii locali (GLOBALG.A.P.), prin înființarea Cooperativei Agricole „Țara Mea”, dar și oferind micilor producători puncte gratuite de desfacere, cum sunt târgurile de bunătăți românești pe care le organizăm la nivel național”, a declarat Valer Hancaș, Manager Corporate Affairs & Comunicare, Kaufland România.

Potrivit angajamentului Kaufland România față de protejarea mediului înconjurător, și acest hipermarket beneficiază de o instalație de încălzire ecologică - un sistem complex modern care recuperează căldura de la instalațiile frigorifice și care permite economisirea resurselor naturale, cu responsabilitate față de mediu. Mai mult, 100% din energia utilizată în magazin este verde, provenind în totalitate din surse regenerabile.

Magazinul este modernizat în linie cu cele mai noi standarde de amenajare și beneficiază de un nou concept de design interior pentru raioane.

Prin această extindere, Kaufland își reconfirmă poziția de cel mai mare retailer din România și în anul 2017. Sortimentul magazinelor Kaufland conţine până la 26.000 de articole diverse (produse regionale, produse de marcă, mărci exclusive) şi oferă clienţilor atât preţuri reduse, cât şi prospeţime, varietate şi o calitate superioară.