Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

voicul


voicul

Dacia, cutie automata!

Dacia lansează mâine primul său model echipat cu transmisie automată. Cât va costa cel mai confortabil Duster.

Cutia automată reprezintă una dintre cele mai dorite echipări de pe piaţa auto europeană, pe măsură ce preţul acestora a scăzut, în timp ce traficul din marile oraşe s-a aglomerat, clienţii dorind din acest motiv "dispariţia" pedalei de ambreiaj.

La un an după ce Dacia a venit cu transmisia pilotată pe Logan, Logan MCV şi Sandero, care la bază este o cutie manuală "robotizată" ce schimbă automat treptele şi controlează singură ambreiajul, eliminând pedala, constructorul local vine cu Duster echipat cu transmisia automată EDC preluată de la Renault.

Preţul de pornire pentru Duster 1,5 dCi 109 CP cu tracţiune faţă (transmisia automată nu este disponibilă cu 4x4) este de 16.550 de euro cu TVA pentru echiparea de top Laureate, potrivit datelor din cadrul reţelei de dealeri Dacia. Spre comparaţie, aceeaşi versiune dar cu transmisie manuală costă 15.250 de euro, în timp ce versiunea cu transmisie manuală cu tracţiune integrală costă 16.850 de euro. În plus, în cadrul programului Rabla, persoanele fizice pot obţine un discount suplimentar, dincolo de cei 1.500 de euro cât este un tichet. Maşina poate fi deja comandată în cadrul reţelei de dealeri.

Preluat: http://www.zf.ro/auto/dacia-lanseaza-maine-primul-sau-model-echipat-cu-transmisie-automata-cat-va-costa-cel-mai-confortabil-duster-foto-16255206

voicul

Dacia se pregăteşte de lansarea în producţie a maşinilor pe gaz comprimat

Uzinele Dacia au obținut autorizarea de instalare a unor instalaţii de gaz natural comprimat la Mioveni, fapt ce va permite producția unui nou tip de motor în România. Este o direcţie inedită pe care o iau cei de la Dacia, parte a grupului Renault, dar în concordanţă cu unul dintre trend-urile din industria auto mondială.

Uzinele Dacia de la Mioveni au primit licenţă de la Autoritatea pentru Reglementare în Energie pentru montarea instalaţiilor de GNCV – gaz natural comprimat, pregătind astfel terenul pentru lansarea pe piaţă a autovehiculelor care funcţionează pe baza acestui tip de carburant. Această soluţie este deja aplicată de mari firme din industria auto, precum Mercedes-Benz, şi reprezintă o soluţie pentru a reduce consumul de carburant al maşinii.

http://www.capital.ro/exclusiv-dacia-pregateste-lansarea-masinilor-pe-gaz.html

elphax

acum sa vedem de unde infrastructura de alimentare cu Gaz Comprimat

O face Dacia pe model Tesla, alte firme sau face guvernul proiect, licitatii etc ?

s

Ionut

Am mutat discutia despre GPL pe thread-ul dedicat autoturismelor. Se poate discuta acolo in voie, inclusiv despre chestiuni tehnice.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

elphax

e un boom si pe sectorul de service, reparatii, piese schimb etc
infrastructura e proasta, masini second care se strica ...

adymartianul

Furnizorii Ford au fost instiintati ca din 2019 va fi introdus in fabricatie un nou model, bazat pe Fiesta (ceva asemanator cu Kuga), care va avea si o varianta electrica.

adiarc

#1238
În căutarea unei mașini de oraș pt soție ( cutie automata,altfel nu vrea  :) )m testat noul Sandero Stepway Prestige - cutie automata ( manuala pilotată ) : 1,5Dci 90 CP

Am fost f plăcut surprins și subliniez câteva dotări care fac drumul cu aceasta mult,mult mai confortabil decât cu orice alta Dacia anterioara :
- cutie pilotată cu 6 viteze .Excelent de confortabila în ambuteiaje  ( doar ridici piciorul de pe frână în ambuteiaje ); nemaipomenita pe drum întins și pe autostrada ( la 130 la ora aveam doar aprox 2600 de ture; - consum excelent ,uzura minima )
- cutia și motorul au un Sprint excelent și faci orice depășire cu ușurință ( când îi dai kick-down retrogradează cu 2 rapoarte și are o plecare excelenta )
- are și posibilitate de manual când ai nevoie ( de ex iarna pt frână de motor )
- pilot automat
- clima automata
- 2 dotări excelente pt parcarea în locuri strâmte  - senzori parcare spate+camera video masarier.
- garda înalta e compensata de cauciucurile pe 16

Siguranță - este unul din modelele Dacia cu 4 stele Euroncap, fata de 3 stele la variantele de baza( are controlul frânare, traiectoriei, tracțiunii )plus airbaguri laterale plus frontale

Minusuri
- singurul minus care m-a deranjat ,este în continuare - zgomotul de fond ridicat la peste 110-120 km pe ora.

În rest - un progres major la confort
Preț model testat : 13850 euro,Tva inclus.

Concluzie
Renaultul care l-am luat acum 3 ani a costat 17.000 euro și nu are toate dotările de pe Dacia testată.
În plus are tot 4 stele la siguranța și aceleași plasticuri  ( nu are volan de piele la fel ca modelul de mai sus )
Așa ca peste vreo 2 ani ,când trec de 300.000 ,pt mine personal ,mă voi gândi în primul rand la un Logan Mcv Prestige  ( poate pana atunci mai îmbunătățesc izolarea mașinii )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Dacia a anunțat reluarea producției luni dimineață
Constructorul auto Dacia a anunțat reluarea producției luni dimineață, la ora 7.00, iar sistemele informatice ale grupului funcționează normal, după ce, vineri, atacul informatic de tip ransomware a afectat compania, a informat luni direcția de comunicare din cadrul grupului Renault România.

Profit.ro

Ionut

Ford vrea să renunțe la aproximativ 10% din forța sa de muncă la nivel global

Ford Motor vrea să renunțe la aproximativ 10% din forța sa de muncă la nivel global, pe fondul măsurilor directorului general Mark Fields de creștere a profitabilității și de oprire a declinului cotației acțiunilor grupului, au declarat persoane apropiate situației, transmite MarketWatch. Nu este clar dacă planul include și reducerea numărului de angajați plătiți cu ora de la fabricile Ford din SUA și străinătate.

Profit.ro

TibiV

https://www.news.ro/economic/ford-va-renunta-la-1-400-de-angajati-cu-functii-de-birou-in-america-de-nord-si-asia-1922415217572017051616987144

Quote
Ford Motor va renunţa la 1.400 de angajaţi cu funcţii de birou din America de Nord şi Asia, prin pensionări anticipate şi alte stimultente financiare, în cadrul măsurilor de reducere a costurilor şi creştere a cotaţiei acţiunilor, transmite Reuters.
 
Restructurările vor fi echivalente cu circa 10% dintr-un grup de 15.000 de salariaţi.

Compania a precizat că o mare parte dintre salariaţi nu vor fi incluşi în restructurare, între aceştia aflându-se cei din domeniul dezvoltării produselor şi de la divizia Ford Credit. De asemenea, măsurile nu vor afecta diviziile din Europa şi America de Sud.
 
Aproximativ două treimi dintre locurile de muncă desfiinţate vor fi în America de Nord, iar restul în Asia. Ford nu intenţionează să renunţe la angajaţi plătiţi pe oră şi nici la cei din producţie.

O persoană apropiată situaţiei a declarat că Ford va oferi stimulente financiare pentru a încuraja plecările voluntare, inclusiv programe generoase de pensionare.

În 2016, Ford a desfiinţat sute de locuri de muncă de birou în Europa, pentrua reduce costurile cu 200 de milioane de dolari pe an.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

#1242
Exporturile paralele, fenomen și pe piața auto. Peste 6% din autoturismele noi înmatriculate în aprilie în România au fost, de fapt, exportate

Din cele 6.640 de autoturisme noi înmatriculate în România în luna aprilie, 407 au fost exportate la doar câteva zile de la înscrierea în circulație, pentru a fi revândute clienților din Germania sau Franța la prețuri mult mai mici față de cele ale mașinilor similare de pe piețele respective. Cele mai căutate mărci sunt Kia și Fiat.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/must-read/exclusiv-exporturile-paralele-fenomen-si-pe-piata-auto-peste-6-din-autoturismele-noi-inmatriculate-in-aprilie-in-romania-au-fost-de-fapt-exportate-16982081



Ionut

Programele "Rabla Clasic" și "Rabla Plus" pornesc astăzi. Subvenție de 45.000 lei pentru mașini electrice

Programele "Rabla Clasic" și "Rabla Plus" trebuie să fie derulate începând de astăzi, conform anunțului anterior al ministrului Mediului, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice. Cele două programe de stimulare a înnoirii parcului auto național pot fi cumulate, astfel încât o persoană să primească atât voucherul acordat pentru cumpărarea unui autovehicul integral electric sau hibrid, cât și prima de casare acordată prin "Rabla Clasic", dacă radiază și casează un autoturism mai vechi de 8 ani.

Pentru mașinile 100% electrice incluse în programul "Rabla Plus", Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) oferă celor care doresc să-și achiziționeze astfel de mașini o subvenție de 45.000 de lei. Cine dorește o astfel de mașină nu trebuie să fie posesorul unui autoturism cu o vechime mai mare de opt ani, ci poate accesa acest program mergând direct la dealer pentru a intra în posesia unei mașini 100% electrică.  De asemenea, pentru autoturismele hybrid plug-in este acordată o subvenție de 4.500 de lei. La aceste sume, atât pentru mașinile electrice, cât și pentru cele hybrid plug-in se poate adăuga și suma de 6.500 de lei, reprezentând prima de casare pentru cazul în care beneficiarul își casează mașina veche de cel puțin opt ani.

Bugetul programului "Rabla Clasic" este de 180 de milioane de lei, iar pentru "Rabla Plus" este asigurată o finanțare de 45 de milioane de lei. Prima de casare prevăzută în programul "Rabla Clasic" pentru autoturisme mai vechi de opt ani este de 6.500 de lei și se acordă pentru achiziționarea unui autovehicul nou, care generează maximum 130 g CO2 pe kilometru. La aceasta se pot adăuga un ecobonus de 1.700 de lei dacă autovehiculul nou este hibrid și un ecobonus de 1.000 de lei dacă autovehiculul nou generează maximum 98 de g CO2 pe kilometru. Participarea la programul "Rabla Plus" nu este condiționată de casarea și radierea unei mașini uzate. Astfel, cei care vor să-și achiziționeze un autoturism electric pur pot beneficia de un ecotichet în valoare de 45.000 de lei, iar cei care optează pentru unul electric hibrid, de un ecotichet cu valoare de 20.000 de lei.

Profit.ro

Ionut

Cele mai vândute mașini din lume, în T1.
România, în Top 3 al creșterilor vânzărilor, la nivel global



Profit.ro