News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

O nouă fabrică de echipamente auto s-a deschis la Oradea

Grupul Eberspaecher deschide astăzi la Oradea o fabrică nouă pentru tehnologia de evacuare a gazelor de eşapament, în care urmează a se produce catalizatori şi amortizoare de zgomote pentru producători europeni de automobile.

http://www.capital.ro/o-noua-fabrica-de-echipamente-auto-s-a-deschis-la-oradea.html

Ionut

Renault accesează bani europeni în România pentru sisteme de realitate virtuală
Renault a contractat un proiect european pentru sisteme de realitate virtuală pentru dezvoltarea noilor modele de vehicule, reiese din datele Ministerului Fondurilor Europene (MFE), citate de Agerpres.



În cadrul Acţiunii 1.1.1 Mari infrastructuri de Cercetare Dezvoltare din cadrul Programului Operaţional Competitivitate (POC) au fost contractate 14 proiecte de circa 35,2 milioane euro pentru crearea şi dotarea de noi centre de cercetare sau modernizarea celor existente şi dezvoltarea clusterelor de inovare. Prin acţiunea 1.1.1 se finanţează şi faza a doua a proiectului major Extreme Light Infrastructure - Nuclear Physics (ELI-NP) în valoare de aproximativ 174,5 milioane euro.

Un al proiect este al Renault Technologie Roumanie pentru sisteme de stimulare a realităţii virtuale şi testare componente fizice în Mediu Simulat Virtual - instrument de înaltă tehnologie utilizat în dezvoltarea noilor modele de vehicule. Acesta are alocate fonduri UE de 4,6 milioane lei, o contribuţie naţională de 828.723 lei şi o contribuţie a beneficiarului de 5,52 milioane lei.

Economica.net

Ionut

Înmatriculările de autovehicule noi au crescut cu aproape 20%, în primele 9 luni ale anului
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut cu 19,62%, în primele nouă luni din acest an, până la 67.992 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, când s-au consemnat 56.839 de unităţi înregistrate, relevă datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicate vineri.

Economica.net


kumar

Noile modele Logan şi Sandero facelift vor intra în producţie săptămânile următoare, când vor fi lansate şi pe piaţa locală, a declarat Yves Caracatzanis, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia.
"Deja la Mioveni se asamblează modele de preserie în acest moment. Noul Duster cu transmisie automată va veni însă în primul semestru al anului viitor", a adăugat Yves Caracatzanis


http://www.mediafax.ro/economic/noile-modele-dacia-logan-si-sandero-facelift-vor-intra-in-productie-saptamanile-urmatoare-15780931

kumar

Demararea târzie a programului Rabla şi concentrarea acestuia pe lunile iulie şi august au dus înmatriculările de maşini noi din septembrie la un nivel peste cel din 2009, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Luna trecută s-au înregistrat aproape 9.400 de autotu­risme noi, în creştere cu 63% faţă de perioada similară a anu­lui trecut, acesta fiind totodată şi cel mai mare volum după 2008 înregistrat în septembrie. Per total, în primele nouă luni ale acestui an s-au înmatriculat 68.000 de autoturisme noi, în creştere cu 20% faţă de perioada similară a anului anterior.



http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/efectul-rabla-s-a-simtit-si-in-septembrie-cel-mai-bun-inceput-de-toamna-de-dupa-2008-15789811

Ionut

Programul Rabla va fi suplimentat cu aproximativ 2.000 de tichete, care pot fi accesate de miercuri

Programul Rabla Clasic 2016 va fi suplimentat cu 1.846 de tichete electronice, care pot fi accesate de populație începând de miercuri, suma realocată în cadrul programului fiind de 12 milioane de lei. Potrivit ministrului Mediului, Cristiana Pașca Palmer, programul Rabla a atins un succes istoric în cei 12 ani de când funcționează: a fost primul an în care tichetele electronice au fost epuizate în mai puțin de trei săptămâni și primul an în care Ministerul Mediului a decis două suplimentări de buget, scrie News.ro.

După ce în luna iulie au mai fost emise 4000 de tichete electronice care s-au epuizat în câteva zile, acum va exista o nouă alocare bugetară ce acoperă circa 2000 de tichete electronice.

Pentru "Rabla Clasic" rămâne în vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesării suplimentare a două eco-bonus-uri pentru următoarele situații: un eco-bonus de 750 de lei care poate fi adăugat primei de casare în situația în care românii aleg să-și cumpere o mașină al cărei motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km și un eco-bonus în valoare de 1.500 lei pentru situația în care populația optează pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.

Profit.ro

voicul

Loganul electric cu autonomie de 500 km

Compania Prime Motors Industry prezintă zilele acestea la Rompexpo un automobil Logan electric 100% cu o autonomie de 500 km.

http://www.capital.ro/logan-electric-cu-autonomie-de-500-km.html


Ionut

Grupul Renault România caută 300 de ingineri

Grupul Renault, care are în prezent peste 16.000 de angajaţi în România, a scos la bătaie 300 de poziţii deschise. Compania caută specialişti cu experienţă de minimum doi ani în activitatea de inginerie, supply chain şi postvânzare. De asemenea, grupul are deschise oportunităţi în domeniile fabricaţiei şi al activităţilor de suport, finan­ciar şi al achiziţiilor. ,,Dintre cele 300 de posturi pe care le avem, 90 - 95% sunt bazate pe studii supe­rioare tehnice, pe inginerie. Posturile sunt atât pentru activitatea de inginerie, aceasta înseamnă proiectare, calcul, teste, cât şi pentru activitatea de servicii, fie că vorbim de logistică sau de studii de piaţă", a spus Irina Trifu, responsabil pentru relaţia cu universităţile şi HR business partner în cadrul Renault Technologie Roumaine. Grupul Renault România a fost prezent cu un stand la cel mai mare târg de carieră la nivel naţional, Angajatori de Top, ediţia de toamnă (Bucureşti, 14-15 oc­tombrie), care s-a desfăşurat la Sala Palatului.

ZF

Ionut

Constructorii auto din Marea Britanie vor migra catre Europa Centrala si de Sud-Est daca Brexitul va fi dur

O parte dintre companiile care produc automobile si componente in Marea Britanie isi vor muta operatiunile in Europa Centrala si de Sud-Est daca in urma Brexit-ului, Regatul Unit va pierde accesul la piata comuna, avertizeaza seful Asociatiei Industriei Auto Germane. Matthias Wissmann da ca exemplu de succes doua tari din regiune – Slovacia si Polonia – si spune ca Marea Britanie ar putea avea soarta dramatica a Italiei, a carei productie auto este de patru ori mai mica decat acum doua decenii. Polonia si Slovacia au castigat recent investitii auto uriase, lasand cu mult in urma Romania.

0-100/Hotnews

Ionut

Vânzările de maşini noi au crescut cu 18,6%, însă producţia auto naţională s-a diminuat cu 8,7%

Vânzările de autovehicule noi au înregistrat un salt de 18,6%, în primele nouă luni ale anului, până la 101.468 de unităţi, în timp ce producţia naţională s-a diminuat cu 8,7%, ajungând la 272.396 de exemplare, arată statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), publicată joi.

Potrivit sursei citate, producţia totală de autovehicule a înregistrat la nivel naţional, în primele nouă luni, un număr de 272.396 unităţi, în scădere cu 8,7%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. Din acest total, 239.110 autovehicule au fost produse de Dacia şi 33.286 de Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 141.254 unităţi (+12,6%), urmat de Dacia Sandero (39.428 unităţi, -11,9%), Ford B-MAX (33.286 unităţi, -14,2%), Dacia Logan (28.491 unităţi, -51,4%) şi Dacia Logan MCV (29.937 unităţi, -2,7%). La export, datele APIA relevă un număr de 244.993 unităţi, în primele nouă luni din 2016, în scădere cu 9,2% faţă de intervalul ianuarie - septembrie 2015. Cel mai exportat model a continuat să fie Dacia Duster (135.046 unităţi), în creştere cu 13,1% faţă de 2015, urmat de Dacia Sandero (33.963 unităţi, -15,4%), Ford B-MAX (33.269 unităţi, -14,2%), Logan MCV (26.828 unităţi, -6%) şi Dacia Logan (15.887 unităţi, -63,1%).

În ceea ce priveşte vânzările, cu un volum total de 101.468 autovehicule raportate până la finele lunii septembrie, acestea au fost mai mari cu 18,6% decât în primele 9 luni din 2015. Din total, 82.147 sunt autoturisme (+17,9%).

Tot în cazul autoturismelor, topul pe mărci este condus de Dacia, cu 25.090 unităţi (30,5% cotă de piaţă şi un volum în creştere cu 2,2% faţă de perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen, cu 8.533 unităţi (10,4% cotă; volume în creştere cu 23%), Skoda, cu 7.590 unităţi (9,2% cotă; +21,2%), Renault - 5.911 unităţi (7,2% cotă; +40,9%), Ford - 5.017 unităţi (6,1% cotă; +15,2 ca volume) şi Opel - 3.830 unităţi (4,7% cotă; volume mai mari cu 45,1%). Analiza pe segmente de clase relevă faptul că, în primele nouă luni din acest an, cele mai mari creşteri le înregistrează SUV-urile (+30,1%) şi MPV-urile (+29,5%).

Economica.net

voicul

Schaeffler va alege între România, Polonia, Ungaria Serbia şi Slovacia pentru amplasarea noii fabrici

Slovacia se află printre cele cinci state din Europa de Est aflate pe lista scurtă pentru amplasarea noii fabrici a producătorului german de componente auto Schaeffler AG, a declarat directorul Schaeffler Slovacia, Jaroslav Patka, pentru revista Trend, transmite Reuters.

http://www.money.ro/schaeffler-va-alege-intre-romania-polonia-ungaria-serbia-si-slovacia-pentru-amplasarea-noii-fabrici/

Ionut

Timbrul de mediu este ilegal, trebuie abrogat. Trebuie sa vedem ce punem in loc

Timbrul de mediu, asa cum este el acum, este ilegal si inechitabil, trebuie abrogat, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pasca Palmer, fiind prezenta joi, 20 octombrie, la deschiderea Salonului Auto Bucuresti si Accesorii, la Romaero Baneasa. Ministrul este de parere ca in locul timbrului de mediu trebuie pus ,,altceva", iar in acest moment acel ,,altceva" ar fi, ca idee, o taxa in carburant si modificarea legislatiei pentru impozitul anual, care sa tina cont si de norma de poluare a vehiculului, nu numai de capacitatea cilindrica.

,,Timbrul de mediu, poate ati vazut, este o propunere a domnului Dragnea sa se excluda, sa se taie, practic, 102 taxe. Din pacate si timbrul de mediu a fost inclus pe aceasta lista. (...) Pentru mine este o decizie justificata daca ne gandim la principiul ca trebuie sa reducem taxele pentru populatie. Dar, pe de alta parte, eliminarea timbrului de mediu, in forma actuala, fara sa punem altceva in loc, are consecinte nefaste atat pentru institutia Fondului de Mediu, din care finantam toate aceste programe: Rabla Plus, Rabla Clasic, (...) Casa Verde. Vorbim de 1,2 miliarde lei care sunt in programe in derulare, in clipa de fata, la Fondul de Mediu", a declarat Cristiana Pasca Palmer.

0-100/Hotnews




Programul Rabla Plus a reusit sa aduca in piata aproape 150 de masini electrice si hibride

Programul Rabla Plus a facut ca in acest an sa ajunga in piata 100-150 de masini electrice si hibride, fiind un succes pentru o prima editie, de pionierat, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pasca Palmer, joi, 20 octombrie, fiind prezenta la deschiderea Salonului Auto Bucuresti si Accesorii, la Romaero Baneasa. Sunt sanse mari ca programul sa continue si anul viitor, mai ales in contextul in care admnistratiile locale au reactionat foarte bine la accesarea fondurilor pentru crearea de infrastructura de incarcare.

,,Este un program pe care l-am lansat in premiera. Este prima oara cand se intampla acest program in Romania. Si el vine in a sustine ideea ca si in Romania trebuie sa incepem o tranzitie catre o mobilitate verde, nu numai din cauza faptului ca avem o poluare a aerului foarte mare, in special in aglomerarile urbane", a declarat Cristiana Pasca Palmer despre programul Rabla Plus.

,,Deci Programul Rabla Plus, ca un program aflat la inceput, de pionierat, a acordat subventie atat pentru cetateni, pentru populatie, cat si pentru firme pentru a-si achizitiona masini electrice sau hibride. Si a mai avut o componenta de creare a infrastructurii pentru alimentare. Pana la urma e o problema de tip oul si gaina: Daca nu avem infrastructura, cum sa avem masina? Si viceversa. Si atunci am venit cu doua masuri in paralel", a explicat ministrul.

0-100/Hotnews

dr4qul4

Timbrul de mediu nu trebuia sa fie scos pentru ca platim prea multe taxe ci pentru ca era ilegal. Au fost atatea procese si atatea decizii atat in tara cat si la UE care au spus acelasi lucru: este ilegal.

Au vrut sa tina rablele departe de Romania, dar au reusit doar partial...deoarece a promovat inmatricularile in Bulgaria sau pastrarea numerelor de spania, marea britanie sau italia.

Sper sa nu-l bage iar in pretul benzinei. Sa-l puna la impozit, care si asa mi se pare extrem de mic la unele masini. Sau mai bine sa controleze masinile cum trebuie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Cum arata piata masinilor frantuzesti si ce modele scot romanii la vanzare pe internet

Masinile marcilor franceze sunt foarte populare in UE unde au impreuna 17% din piata, in timp ce in Romania cota lor pe segmentul vehiculelor noi este cu cateva procente mai mica. Marcile franceze au lansat si modele electrice, au in gama tot mai multe SUV-uri, iar cele mai scumpe modele noi trec de 40.000 de euro. Autovit.ro a realizat o analiza despre masinile  marcilor frantuzesti in Europa, in Romania si pe segmentul anunturilor postate pe internet.

Masinile frantuzesti au traditie in Romania, mai ales ca inca de pe vremea comunismului au existat in tara uzine Renault (Dacia) si Citroen (Oltcit). Si in prezent cea mai mare uzina auto a tarii este detinuta de francezi, iar pe piata auto marcile franceze figureaza in aproape toate segmentele. Specialistii Autovit.ro au realizat o analiza despre masinile  marcilor frantuzesti in Europa, in Romania si pe platforma Autovit.ro.

Cei trei mari producatori francezi sunt Renault, Peugeot si Citroen, ultimii doi alcatuind grupul PSA care colaboreaza strans la constructia masinilor. In acelasi timp, in procesul de  comercializare cele doua brand-uri sunt rivale, dar ajung sa vanda impreuna in lume peste 5,7 milioane de masini/an, din care 2,9 milioane PSA si 2,8 milioane Groupe Renault, incluzand aici si cele peste 500.000 de masini Dacia.

In Romania masinile frantuzesti au avut anul trecut 8,5% din piata masinilor noi, in scadere fata de cele 11 procente din 2011. Trebuie spus insa ca Romania reprezinta un caz special in Uniunea Europeana fiindca marca nationala Dacia are o cota ridicata, de peste 30%, astfel ca marcilor straine le ramane sa-si imparta 70%.

Anul trecut s-au inmatriculat in Romania 7.000 de masini frantuzesti noi si peste 17.000 second-hand. Pe piata second-hand, dominata in Romania de trei marci care au impreuna jumatate din total (Volkswagen, Opel si Ford), masinile franceze detin 7%.

0-100/Hotnews