Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

sebba

tinand cont ca suntem in era consumabilelor, si masinile nu sem ai fac ptr a fi lasate mostenire la nepoti, pretul este un factor important
acum, o masina (cam orice masina) de 5 ani e deja pe duca, necesita investitii destul de mari. asta se si doreste de fapt!
si fenomenul se vede mai ales afara! e plina germania de logan si sandero si care mai sunt.
devin tentante masinile ieftine si inlocuibile usor.
si cam asta urmareste si dacia, cred eu. sa fie pe piata cu produse al caror raport calitate/performante/pret sa le faca tentante.
Sailing away! S/Y Haimana

radutm

dar raportul calitate/performante/pret al Daciei nu se pupa cu masina ca pe o consumabila. loganul a trecut de 5 ani si se dovedeste fiabil. poate ca 10 ani e mai realist. in orice caz, intretinerea si repararea unei dacii costa relativ putin comparativ cu alte marci, asa ca durata de viata ii creste cu investitii mici. insa iti dau dreptate ca pe pietele mature din vest, unde masina se schimba mai des decat la noi, Dacia poate fi o consumabila potrivita pentru vremuri de criza. pentru noi e un avantaj
cont inchis

Ionut

Cred ca e important ca Dacia sa treaca usor-usor de la brandul de "masina de criza" la cel de "cea mai buna masina pe care o poti lua cu bani putini, cu tot ce-ti trebuie pe o masina, fara sa renunti substantial la confort". Dupa mine Dacia inspre asta trebuie sa se indrepte - sa dai putini bani, "reasonable priced car", vorba celor de la Top Gear, dar de banii aia sa primesti tot ce ai nevoie la o masina: design decent, motor OK, fiabilitate rezonabila (si chiar este suficient de fiabila), costuri de intretinere normale, rezonabila. O masina rezonabila, asta cred ca trebuie sa fie Dacia.

Si spre fericirea mea cred ca Dacia spre asta se indreapta. Nu (mai) e o masina de criza, e o masina din ce in ce mai buna cu banii pe care-i cere. Sau mai simplu: ai 10.000 euro, intrebarea este "pot cu 10.000 euro sa-mi iau o masina mai buna ca Dacia?" Raspunsul ar trebui sa fie nu. :)

sebba

mda, 5 ani, 10 ani, era oarecum relativa treaba.
am zis 5 ani ptr ca 5 ani ar trebui sa nu bagi mai nimic in ea in afara de consumabile
mai merge si dupa aia dar cu mai multi bani ptr intretinere (ma refer aici la masinile generatie noua, nu neaparat la dacie)
si din punctul asta se pare ca dacia sta cum trebuie. bravo lor
Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

Astazi Dacia lanseaza noile Logan si Sandero si surpriza anului in Romania si in Europa: Stepway, un model complet nou!
Live de la 13.00 pe sport.ro
http://www.sport.ro/masini/dacia-lanseaza-azi-trei-masini-nou-noute-le-vezi-prima-data-pe-www-sport-ro-la-ora-13-00-live-video-de.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

radutm

Ce ziceti de asta!?
QuoteBMW vrea la Lugoj
Producătorul german de automobile BMW se interesează de deschiderea unei fabrici la Lugoj. Acesta ar fi al treilea mare producător de automobile care investește în România, după Ford și Renault. Anunțul a fost făcut joi seara de un consilier loca al municipiului de pe Timiș.

Citiţi mai mult: BMW vrea la Lugoj - Din ţară > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/BMW-vrea-la-Lugoj-1002904.html#ixzz27h67UUpG
EVZ.ro

Sursa principala: http://www.redesteptarea.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=3451:consilier-local-qproductorul-german-de-automobile-bmw-se-intereseaz-de-deschiderea-unei-fabrici-la-lugojq&catid=293:actualitate&Itemid=457
cont inchis

Ionut

Ar fi ceva fenomenal... evident. :) Insa cred ca mai e mult pana departe.
Observati cum se orienteaza investitiile pe langa autostrazi si in zona de vest...

get

Sigur, în orice plan de acest gen autostrada este o componentă absolut esențială, din păcate nu și suficientă.
Ar mai fi nevoie și de o anumită atitudine din partea oamenilor, cultura locală.
Să ne aducem aminte ce și mai ales de ce s-a întâmplat cu Mercedes ... oare ne-am învățat lecția ?

Într-adevăr, investițiile se concentrează în vest, numai să nu fie și asta prea la vest.

ciprebbe

Dacia a prezentat noile modele Sandero si Logan la Salonul Auto de la Paris.
Tot ce trebuie sa stii despre ele si preturi aici
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

BoGDaN

nu cred ca in Romania va mai avea un boom de vanzari ca acela din 2005-2006 cu 80.000 de unitati vandute. dar sa mearga la export. sper ca macar versiunile de top sa aiba 6 airbaguri si ESP. din cate stiu ESP va trebui sa fie dotare de serie in viitor in UE. Interiorul a crescut enorm si imi place. Navigatie cu touch-screen dar pacat ca nu se ofera clima automata optional.
Blocurile optice si alura solida sunt un mare plus.

stelian222

Nici nu ar avea cum sa vanda asa masiv ca in anii trecuti. Multi si-au cam luat masini si pe criza asta nu e nimeni asa dornic de o noua investitie. Vorbesc desigur de marea majoritate. Nici celelalte marci nu prea mai fac vanzari, iar cine are 10.000E cash se gandeste de 2ori inainte de a-i da pe un logan, care in varianta full (atat cat se poate) trece bine de 10mii. De ce sa dai (daca ai) 10mii pe o masina care in 3 ani mai face doar 4500-5000?  cand piata sh e la mare putere  :) Iti iei o masina de 6.000 si restul ii strangi pt eventuale probleme si te bucuri de faptul ca ai o masina sh e adevarat dar peste logan.

jailor

#147
Quote from: stelian222 on September 30, 2012, 10:08:15 AM
Nici celelalte marci nu prea mai fac vanzari, iar cine are 10.000E cash se gandeste de 2ori inainte de a-i da pe un logan, care in varianta full (atat cat se poate) trece bine de 10mii. De ce sa dai (daca ai) 10mii pe o masina care in 3 ani mai face doar 4500-5000?  cand piata sh e la mare putere  :) Iti iei o masina de 6.000 si restul ii strangi pt eventuale probleme si te bucuri de faptul ca ai o masina sh e adevarat dar peste logan.
Cine are 10.000 de euro cash ii da avans la o masina de 20.000 di plateste restul de 10.000 in 5 ani. Cine are 10.000 de euro cash si isi ia masina veche e un mare fraier. In alta ordine de idei...cine vrea sa isi cumpere Logan sau Sandero nu are 10.000 de euro cash. Eu mi-am luat acum 2 ani un sandero full-10.500 euro (volan in piele, geamuri electrice pe spate, etc, etc) cu 5000 de lei. 2000 avansul minim necesar si 3000 cat m-au costat 3 vouchere. L-am luat in rate pe 10 ani de aveam rata lunara 650 cu tot cu CASCO si in 2 ani am platit 70% din credit. De asta isi ia lumea Dacie...are dotari ok pt ce are omul nevoie si o poti lua in rate pe 10 ani cu avans practic zero(ai rata f mica si mai platesti in avans astfel incat o termini de achitat in 3 ani si nu suferi lunar cand dai banii).

Raducu Popa

Quote from: jailor on September 30, 2012, 10:26:11 AM
ai rata f mica si mai platesti in avans astfel incat o termini de achitat in 3 ani si nu suferi lunar cand dai banii.
650 ron pe luna timp de 10 ani ti se pare foarte mica?

jailor

#149
Da pentru ca e 650 de ron in care intra si CASCO(150 ron lunar) la un credit de 7.000 de euro(restul pana la 10.000 au fost voucherele si cei 2.000 lei avans).
Practic rata era 450 de lei si asta la cea mai scumpa varianta de Sandero. Daca mi-as fi luat-o pe cea mai ieftina ar fi fost undeva la 300 de lei/luna fara CASCO.
De multe ori cei care iti vor spune cat au rata lunara nu vor pue la socoteala si CASCO desi sunt obligati la plata lui.
Un exemplu...Opel Corsa cu motor similar ca putere cu Sandero si din aceeasi clasa. Masina costa in jur de 13.000 fata de 10500 cat e Sandero(deh, e Opel nu Dacie) si calculatorul de pret include 3 vouchere la avans. Ratele sunt calculate pe 5 ani(Opel nu da voi la mai mult) si in rata nu e inclus CASCO care se adauga obligatoriu. Ce zici de aproape 1000 lei lunar rata+CASCO si sa ajunga pe la 12000/luna timp de 5 ani? E aproape dublu lunar ceea ce implica in aceleasi conditii de salariu eforturi mai mari sau constrangeri mai multe.
http://www.flickr.com/photos/62295360@N03/8038613406/in/photostream

Eu am optat pt 10 ani de rate pt ca asa iesea rata lunara mai mica permitandu-mi sa mai si merg cu masina, sa imi fac un concediu, etc...urmand ca in 3-4 ani sa platesc cash sume din imprumut si sa achit masina in maxim 4 ani cat are garantie.