News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discutii cu si despre companiile feroviare de stat

Started by Ionut, October 12, 2016, 07:15:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#225
Quote from: TVlad on March 05, 2024, 09:19:01 PMInteresant e ca indivizii sint inca salariati iar compania nici nu a incercat sa recupereze prejudiciul. Nici nu e de mirare ca e atit de profitabila...
Probabil cunosc și aplică foarte bine tabla împărțirii.

Konter

"CFR Marfă se apropie de finalul existenței ca societate. Înființată în 1998, după împărțirea companiei mamă, inițial avea peste 30 de mii de angajați.
Acum, plină de datorii, CFR Marfă mai are puțin peste trei mii de salariați, iar dintre cele 63 de mii de vagoane, abia mai operează cu puțin peste opt mii."


Konter

Rețeta simplă a dezastrului păstorit de guvernul Bulă: o companie de stat cu doar 35 de angajați (cât de-un apartament mai mare), care are monopol pentru vânzarea de energie electrică pentru a opta cea mai mare piață europeană de transport feroviar. La rândul ei, firma de apartament Electrificare CFR cumpără de unde vrea și la ce preț vrea energia respectivă, în majoritate fără licitație! Iar firmele de transport și, în final, întreaga economie trebuie să suporte prețul discreționar cu care i se vinde energia de către un monopol de stat.
Motiv pentru care prețurile cu care Electrificare CFR re-vinde energia astfel cumpărată către transportatorii feroviari devine prohibitivă. Deci și tarifele de transport trebuie să crească pe măsură și iată cum reușește guvernul să  îngroape o piață care funcționa bine, crescând artificial tarifele transportului feroviar și favorizând, astfel, transportul rutier! Sau, așa cum spuneam la începutul articolului, silind firmele de transport să funcționeze cu locomotive Diesel, chiar și pe liniile electrificate.
Consecința nu este greu de ghicit: nici măcar 3% din traficul de pasageri nu este feroviar (avem un trafic total feroviar de călători mai mic decât  Portugalia, dar și decât micuțele Slovacia sau ...Luxemburg), iar la marfă ponderea transportului pe calea ferată este de sub 20%.

https://realitateafinanciara.net/guvernul-bula-minciuni-frumoase-la-bruxelles-si-realitati-mizere-acasa/

florin74

Plin de ineptii articolul.
Compara pret mediu PZU (zilnic) cu preturi pe intervale orare. Compara preturi pe contracte forward cu livrare peste un an cu preturi curente. Nu stie ce inseamna riscurile si variatiile de pret.
In fine, inca unul care a trecut prin scoala ca gasca prin apa.

TVlad

Da dar problema de fond ramine: de ce trebuie sa fie asa de lung lantul de intermediari intre producatorii de energie electrica si consumatori?

florin74

Pentru ca asa e piata. Se numeste impartirea riscurilor. E ca si cum am critica de ce exista intermediari intre producatorii agricoli si consumator. Sau ca exista distribuitori.


Konter

Esenta cred ca era alta: monopolul si modul de achiziție a electricității lasa privatii fara optiunea transportului electric, consumatorul platind mai mult in final.

cristi5

#232
Chiar asa, fara optiune?

Ca OTF privati au sute de rame electrice care stau la gard, gata pregatite, asteapta sa se ieftineasca curentu'

N-au @Konter, au jafuri diesel aruncate din occident, ori pt ca erau vechi ori pt ca erau poluante sau pur si simplu proaste (desi unele f confortabile, ca IC4)

Chiar nu stiam cat e de buna realitateafinanciara ca sursa, de-aia am tinut sa verific continutul cu @florin74 si altii. Clar adevarul e la mijloc si cand electricitatea era ieftina era bine.

Deci m-am lamurit cu sursa asta.

Apropo de surse proaste cu nume "mare": Newsweek Romania. OMG!!!