[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Trenurile "Dragonull Rosu" sunt si acum in circulatie conform orarului CFR Calatori.
Habar nu am insa cati calatori au....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

De acord cu @vancouver: circulatia este radiala in mare parte. De aceea propuneam o strategie de adus calatori din comunele de langa Bucuresti. Mai sunt 1 mil de oameni si acolo raspanditi in Ilfov, Giurgiu, Dambovita.
Ringul de metrou interior M1 va fi depasit odata cu legarea de M5 si poate da Dumnezeu si de M7. M6 nu cred ca va fi un mare succes, parerea mea (nu injurati, dar nu cred in capacitatea M6 de a strange atatia calatori) Acest ring feroviar l-ar dubla cu succes.

In alta ordine de idei, sunt zone complet noi cu mari probleme de trafic iar aparitia unei statii de tren le-ar rezolva: Militari Rezidence de exemplu, au ajuns pana la 400m cu blocurile de DNCB dar nu pot iesi in aceasta din cauza liniei de tren. O statie acolo le-ar rezolva problema. Este exemplul tipic: din Militari Rezidence se poate ajunge usor cu bicicleta la o astfel de statie de Tren. La fel Prelungirea Ghencea, Bragadiru, toate dezvoltate in interiorul DNCB aproape lipite de linia de tren.

Iarasi nu sunt convins de bucata cea mai complicata: Baneasa - Pipera - Andronache pentru ca acum M800 in opinia mea este cam aglomerat iar trenurile sunt de mai multe feluri: calatori la 160kmh si marfa la cat da Dumnezeu. Poate odata cu refacerea Inelului de Nord si a conexiunii M800 Pantelimon - Depou Chitila pe langa DNCB (dupa terminarea podului de la Mogosoaia) sa poata fi folosita si de Urban Regio.

Despre realizare este alta problema: nu inteleg sumele foarte mici de care vorbeste ministrul. Ce sa faca CFR Infra in regie proprie cu 200.000 euro cand electrificarea ori nu exista ori e "in aer" si asta doar din ce vad pe sosea. Iar exproprierile pentru statii numai 5 mil de euro n-o sa coste. Poate 0.5 mld cu totul.

Si sa nu uitam: ringul este intrerupt la Mogosoaia. Nu termina Zublin podul ala pana in Februarie 2017 nici daca se muta acolo toti. (sunt poze puse de mine si de Adrian, n-au ajuns inca cu structura sus, mai au de turnat si nici nu se prea grabesc).

Despre proiect: singura mea obiectie despre proiectare (de fapt e mai mult un studiu sa fim seriosi) este ca intra in Bucuresti si se lipste de M800. Ar trebui de fapt sa mearga tot pe Ring-ul actul: Mogosoaia, Otopeni, Tunari, Pantelimon.
Ideal (a la S-Bahn) ar fi fost ca statiile intermodale sa fie undeva la Tunari cu M2, la Pantelimon Comuna cu M5, la Mogosoaia cu M4, Otopeni cu M6.

@Ionut:
- putem sa separam discutiile intr-un topic nou?
- daca vine drona la Bucuresti putem sa filmam ring-ul mai degraba decat DNCB care e bine acoperit de poze? Nu se pune problema sa il fotografiem pe tot pentru ca nu este accesibil decat cu bicicleta in anumite locuri si are peste 70 km.


Ionut

Thread-ul era facut de mine de acum o mie de ani (octombrie 2012). :) Am lipit discutia noastra. Si este la nivel de Bucuresti, nu pe board-ul Feroviar national, fiind de importanta locala, totusi.

Legat de filmarea din drona, putem sa incercam ceva, insa va trebui sa vedem exact cateva zone unde merita sa mergem ca sa vedem ceva din drona. Plus ca, ma gandesc, accesul va fi mult mai dificil cu masina, fiind vorba de cale ferata. Dar putem sa ne gandim la niste zone si ne decidem daca putem sa includem in programul nostru. Avem o zi de filmat, insa depinde cum va fi vremea si oricum avem foarte multe obiective de filmat in Bucuresti.

carutasul

Si acum capata sens si ideea mea ca trenul sa nu mearga in Gara de nord ci in Pipera, unde cred ca se poate face o statie destul de aproape de "corporatisti"

Ionut

Imi explicati si mie de ce-as vrea sa merg cu trenul pe CFB de la Gara de Nord la Progresul? Ca ministrul tot scoate asta in evidenta. Dar de ce-as face asta? De ce sa ocolesc in halul asta? Iar cand M4 va fi gata, nu va avea niciun sens. Trebuie facute si diametrale si trebuie integrare multimodala cu park&ride, metrou, RATB. Nu? Altfel ce efect are centura asta?

133 313

Dooomnu' ministru n-a auzit de tramvaiul 11 care circula din Giulesti via Basarab/Orhideea pana la Progresu. Sau de tandemul de 2,6 lei, tramvaiele 35+25.
In alta ordine de idei... uite niste poze de pe 2 octombrie cu CF centura zona pod A3 spre Pipera-Tunari.













Un "magnet" sapa in zona la manual dupa cablurile de semnalizare de mult inexistente. Dar speranta moare ultima...

133 313

Partea 2.











Dupa cum se poate observa limpede... un fir de circulatie din doua este complet inutilizabil.





mr.L

#24
Quote from: Ionut on October 25, 2016, 10:04:48 AM
Imi explicati si mie de ce-as vrea sa merg cu trenul pe CFB de la Gara de Nord la Progresul? Ca ministrul tot scoate asta in evidenta. Dar de ce-as face asta? De ce sa ocolesc in halul asta? Iar cand M4 va fi gata, nu va avea niciun sens. Trebuie facute si diametrale si trebuie integrare multimodala cu park&ride, metrou, RATB. Nu? Altfel ce efect are centura asta?

Pentru ca targetul proiectului nu este bucuresteanul care vrea sa meargă de la Gara de Nord la Progresul, ci ideea este de a conecta pe cel care habiteaza sau lucreaza in apropierea unei gări din zona centurii cu o alta forma de transport care are legatura directa cu o zona din interiorul inelului.

Deci tinta trenului suburban este călătorul care merge doar cateva statii cu trenul si schimba la un moment dat cu metrou sau alt mijloc de transport.

O alta tinta, dar pe viitor, este trenul interregio direct, de exemplu Brasov-Giurgiu.

Ionut

#25
Pai atunci sa nu ma mai enerveze cu declaratii ca biletul de la GdN la Progresul este nu-stiu-cati lei ca nu ma intereseaza.

Hai sa vedem: sunt fizician, lucrez la ELI-NP in Magurele. Cand e gata gara? Si cum fac drumul job-acasa? Sa spunem ca am totusi niste bani si nu-mi place sudul orasului si nici Magurele City. Imi place sa stau undeva mai in centru, gen Alba Iulia. Sau Victoriei. Sau daca n-am ce face prin nord, Pipera-Floreasca.

Nu zic ca proiectul asta e bun sau prost. Doar intreb: exista un studiu de fezabilitate pentru a implementa un asa proiect? Avem macar niste date de trafic? Ma gandesc ca ar fi o miscare inteligenta sa stim pe ce dam banii si ce efect ar avea acest proiect.

mr.L

#26
Eu zic altceva,hai sa facem abstractie de faptul ca proiectul va prinde greu la călătorul de rand, si sa ne gandim daca nu cumva un investitor oarecare va vedea un atu in faptul ca exista o astfel de conectivitate intermodala atunci cand isi va alege locatia unei investitii, fie ca vorbim de un cartier rezidential, fie de o afacere industrială, de comert sau de alta natura.

Adică eu personal cred ca inelul feroviar va ajuta la ridicarea unor zone aflate la periferie, si implicit la un boom al acesteia din punct de vedere economia si social, adica o astfel de infrastructura poate dezvolta in mod logic Bucurestiul, ajutand mai bine si la dezvoltarea retelelor de metrou

Deci eu nu vad esenta in intrebarea daca avem nevoie acum de tren, ci putem dezvolta ceva mai repede fara un mijloc de transport care sa realizeze intermodalul? Putem face din camp mai mult oras, sau nu?

panzer

#27
Quote from: Ionut on October 25, 2016, 10:04:48 AM
Imi explicati si mie de ce-as vrea sa merg cu trenul pe CFB de la Gara de Nord la Progresul? Ca ministrul tot scoate asta in evidenta. Dar de ce-as face asta? De ce sa ocolesc in halul asta? Iar cand M4 va fi gata, nu va avea niciun sens. Trebuie facute si diametrale si trebuie integrare multimodala cu park&ride, metrou, RATB. Nu? Altfel ce efect are centura asta?
Spun si ei una alta ca sunt directori de productie de fapt.  :p
Dar ia sa zicem un Prelungirea Ghencea to Pipera in 15 minute? Ai observat cata populatie au mutat cu prima casa in Cartierul Latin? Sau si mai bine: Militari Rezidence to Pipera in 12 minute? Alt cartier minune, mai ingramadit decat Militariul vechi, cu iesire pe o banda in semaforul de la Maniu. Aia sunt in "walkin distance" de ring-ul feroviar pe care nu trece nimic doar ii blocheaza sa iasa in DNCB. Ar fuma linistiti o tigara pana la gara noua si gata. Si dispare dependenta de masina din suburbii (sa le zicem asa).

Ai ales si tu Piata Alba Iulia care este atinsa doar de un autobuz: 104 in speta.  :D

M-a distrat cel mai tare pretul garilor. La cum se fac achizitiile in Romania la banii aia nici un cort nu pun.  :lol: Iar la P&R nici terenul.

Dintre toate gogoritele lui Firea asta e primul proiect serios la Bucuresti pe care l-as sustine neconditionat, pe langa DNCB si Metrorex (M5 complet si mai ales prelungirea lui M2 in Nord).

Iar bucuresteanul trebuie sa ajunga cu 3 abonamente in buzunar: RATB, Metrorex si CFR! Ca asa ii trebuie cand fiecare e din alta gasca si nu iese in strada saptamanal sa ii potoleasca.

Faine pozele @133 133: imi cam confirma ce spuneam: calea mai arata cum arata dar reteaua electrica a cazut prada vanatorilor de "fer" vechi

mr.L

#28
Tren la sub 15' în ore de varf, si la 30' în rest, cam asa trebuie sa fie. Evident ca un tren la doua ore e degeaba, intrucat trenul suburban trebuie sa fie un tramvai mult mai rapid.

Intrucat centura feroviară a Bucurestiului este si de interes national, nu numai local, propun mutarea in Feroviar.Lucrarile de reconstructie si electrificare sunt menite de a conecta pe viitor diverse zone din tara cu Bulgaria atat pe marfa cat si călători.

Deci nu vorbim de RK-ul easy-fast ce va fi realizat cu fonduri proprii, ci la ceea ce scrie în MP. unde proiectul are forta si impact de nivel national. Centura Bucuresti este cumva parte a CIX feroviar, asa se va face legatura pana la solutia underground nord-sud.

StefanD_

#29
@TibiV

Daca te referi la trenurile Bucuresti Nord-Bucuresti Obor si retur, ele sunt defapt niste R de Fetesti care pleaca din Bucuresti Nord. Pana la Pantelimon Sud (Dragonul Rosu) sunt practic goale, dar dupa urca o ditamai tiganie. Am fost intr-un weekend cu unul dintre trenuri din curiozitate, iar dupa ce au urcat respectivii, unul dintre ei mi-a zis "sa ma mut in celalalt vagon pentru ca aici e tiganeala mare". Iar acolo evident, manele si fumat, acelasi lucru.  >:(