[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

strainu

#60
Nu poți să faci un transport civilizat fără materialul uman, din păcate. Adică, nu poți să-i dai pur și simplu jos pe cei pe care-i descrii. Dar trebuie să ne amintim care e (adică ar trebui să fie) obiectivul administrației locale: un oraș în care să fie plăcut să trăiești. Asta include și să nu fie blocat de trafic 12 ore pe zi (ceea ce vine la pachet cu mai puțină poluare, timp de intervenție redus pentru echipajele de urgență, mai puțină mentenanță și multe alte chestii).

Trebuie deci să faci tot posibilul să-i încurajezi și pe cei office să meargă cu transportul în comun. Sigur că a-i pune pe Dorei să plătească ajută, dar asta e complicat și poate avea efectul contrar (dacă transportul în comun e mai scump, poate e mai ieftin să cari 7 oameni într-o Nova până la șantier/hypermarket). Pe de altă parte, există o limită peste care și cel mai fițos corporatist o să spună că mașina nu mai rentează. Așa că încetinește mașina (treceri la nivel cu calea ferată, prioritate tramvai la semaforizare, separare fizică tramvai/autobuz), pune-o să plătească (parcare și amenzi cu camere pentru parcare pe interzis, trecut pe roșu, depășit pe linia de tramvai și alte "șmechereli") și o să ai și călători și bani pentru CFB și alte proiecte din astea "avansate".

Mai departe îmi permit să visez și eu un pic la cum aș vrea să fie CFB în zona de vest, căci acolo mă doare. E SF complet, știu, e din cauza cidrului și a excesului de zahăr. Un proiect ca cel al TER București (T2) ar fi interesant, dar M3+M5+tren e cam mult. Poate totuși că într-o zi M3 va merge până la depou, unde vom face transbordarea într-o stație CF cu 2-4 linii, în care nu poți intra pe peron decât cu bilet și de unde vor fi trenuri către aeroport (20 min cu cadență de 1 oră 24/24), Titu-Pitești (sub 40 min până la Titu, măcar la 7 și 16 ca să facă legătura între centrele Renault în locul autocarelor) și sudul Bucureștiului (cadențat), de unde să putem lua un tren rapid spre Bulgaria și Grecia.

Mai iau o gură de bere și mă gândesc că București Vest ar putea fi și terminusul magistralei 900 sau că ar putea exista trenuri cu care să faci mai puțin decât cu metroul până în Pipera-sat, dar îmi dau seama că a trecut o oră de când scriu la postul ăsta, așa că vă urez sărbători fericite și las restul visului pentru la anu' și la mulți ani.

Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Vj_Alecs

Am si eu o curiozitate, linia fereta neutilizata absolut deloc in partea de nord a bucurestiului, pe langa centura, ce rost are? sau care este planul? Este vorba de aceasta centura feroviara care va circula pe langa DNCB?

panzer

Interviu Romania Libera cu ministrul transporturilor Razvan Cuc. Apare si centura feroviara.

QuoteUn proiect vital pentru București – introducerea de trenuri de călători pe centura feroviară – a fost sabotat de CNAIR, care nici măcar nu s-a apucat să proiecteze pasarelele pentru punctele de oprire. Intenționați să deblocați acest proiect și când vor circula primele trenuri între Gara Progresul și Gara de Nord și între Gara de Nord și Pantelimon?

Pentru acest sector feroviar, în cadrul etapei I, Gara Progresul şi Gara de Nord, s-au depus documentațiile pentru obținerea certificatului de urbanism și pentru varianta finală de amplasament pentru punctul de oprire Domnești, pe baza cărora se va finaliza documentația tehnică. După eliberarea avizelor și a autorizației de construire, vor începe lucrările de execuție.

Nici o mentiune de podul de la Mogosoaia, fara de care nu se poate.

TibiV

Ba se poate.

Podul de la Mogosoaia este absolut necesar pentru Gara de Nord - Otopeni.

Gara de Nord - Pantelimon este pe M800.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer


robert_b

Mai sunt cateva zile si trece si luna martie. Aveti idee in ce stadiu se afla proiectul ?
etapa I (februarie-martie 2017): legatura feroviara Bucuresti Nord - Domnesti - Progresu (centura feroviara - vest) si Bucuresti Nord - Baneasa - Pantelimon (centura feroviara - nord)

strainu

Am mutat discuția aici că divagam de la DNCB...

Quote from: TibiV on March 29, 2017, 10:19:23 PM
Quote from: rradu19 on March 29, 2017, 04:15:10 PM
Analiza este buna, dar solutia este cam indoielnica.
Carpim mizeria care este acum, in loc sa construim un proiect nou si adaptat cerintelor actuale.

Solutia adevarata pentru DNCB (atentie, doar DNCB, nu si A0) este sa pui la aceeasi masa CNAIR-ul si CFR-ul sa vina cu un proiect integrat.

Da, ai dreptate, mai ales in cazul in care dai tu, rradu19, banii pentru lucrare.
Daca nu ai banii astia, atunci lasa pe altii sa vada care este varianta care se poate face cu bani europeni.

Aste e o afirmație interesantă, CFB nu poate fi finanțată din bani europeni? Parcă era și ea în Master Planul pe baza căruia se dau banii, nu?

Quote from: TibiV on March 29, 2017, 10:19:23 PM
Quote from: miahi on March 29, 2017, 04:39:13 PM
in PMUD-ul nou pentru Bucuresti se insista sa foloseasca centura feroviara asa cum este acum, 50% din traseu prin mijlocul campului ...

Pai si ce vrei, sa o bagam printre blocuri ?...
Se poate, dar atunci nu se mai numeste feroviara, se numeste tramvai.

Sau, le putem combina și iese un tram-tren. Soluții există zeci din care să te inspiri, dar preferăm să ne gândim exclusiv la câte un mod de transport în loc să gândim integrat. Mai ales că în ritmul actual, în 10 ani cei 50% din câmp o să devină probabil 25% sau mai puțin. Dar atunci vecinii nou veniți se vor plânge de zgomotul trenurilor, așa cum se plângeau acum câțiva ani de zgomotul avioanelor de la Băneasa...
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Sorinus

La Pantelimon, ca sa aiba sens ruta, ar trebui sa mai faca 1km de cale simpla pana la intrarea in orasul Pantelimon, porning de la actuala gara Pantelimon the pe M800. De asemenea, exista in teren pe o buna bucata, intre Petricani si Pantelimon, o a treia linie in stare proasta.

In orasul Pantelimon, un peron cu sopron ar fi arhisuficient.

robert_b

 E limpede ca solutii exista de tot felul insa parca nu se vrea asa ceva. Metrorexul e deja depasit in mai multe statii cheie (Unirii si Victoriei) adica fix in nodurile de magistrala si nu numai. In loc sa ne folosim rapid de liniile CFR care sunt poate cel mai de pret lucruri care a ramas de pe timpul lui nea Nicu, MT bate pasul pe loc. Le avem fix sub nas insa trebuie investiti banii, nu foarte multi, pentru a le valorifica.
Sa se insiste in principal pe ruta Preciziei-Chiajna-Pipera pentru care lumea ar renunta la Metrou ca sa ajunga la job in zona Aurel Vlaicu si Pipera. La fel de important este sa vina si cu o oferta decenta (bilete si abonamente la nivelul Metrorexului sau cardurile reincarcabile RATB, pe viitor acces automatizat si monitorizat video in statii,etc.) pentru ca altfel nu o sa aiba succesul scontat si cel mai probabil o sa fie abandonat proiectul. O sa zica : "Noi am incercat dar nu s-a reusit."
Sa se adune la o masa RATB,Metrorex si CFR (MT) si sa gaseasca solutii integrate de transport metropolitan. Asta e viitorul Bucurestiului!

robert_b

#69
^^
Nu cunosc infrastructura CFR insa oberv ca se poate conecta Preziziei - Chiajna- Baneasa - Zona Pipera - Dragonul Rosu - Gara Orbor. Este posibila o astfel de ruta ?

strainu

#70
În acest moment, în mod realist, nu. Adică da, există calea ferată, însă interconexiunile ar fi greoaie, datorită distanțelor mari în cam toate punctele cheie:

  • Preciziei: (Hartă) Actuala stație CF București Vest (doar de marfă) e, din câte știu, pe linia verticală din triunghul de cale ferată din stânga hărții. Stație de metrou nu există, dar probabil că nu ar fi foarte greu de făcut, eventual la suprafață. Stația de tramvai este la aproximativ 200 m de CF, însă în zonă industrială, fără drumuri și plină de câini. E nevoie de amenajarea unor pasaje și/sau mutarea stației de tramvai măcar. Toate aceste soluții ar lua din suprafața depourilor Metrorex și RATB, pentru ca acestea să-și continue activitatea ar putea fi nevoie de reconfigurări costisitoare. Vezi și ce ziceam eu de anul nou, mai sus.
  • Chiajna - acolo stația e la mama naibii de blocurile noi, într-o zonă cu drumuri rupte. Din punctul meu de vedere Chiajna ar trebui să aibă 2 stații: una în dreptul Străzii Tineretului (în spatele construcțiilor de pe Iuliu Maniu - hartă), legată cu autobuze de Păcii și Militari Residence (sau, ideal, de branșamentul viitor al M3 de pe Iuliu Maniu)  și una la stația curentă (hartă), cu amenajarea unei parcări și repararea drumurilor spre Giulești și Rudeni, în așa fel încât să beneficieze și aceste cartiere de gară
  • Pipera - chiar dacă s-ar face o gară sub pod, nu prea văd corporatiștii dându-se jos acolo, pentru că n-au pe unde să se ducă la birouri, trotuarele sunt opționale în zonă. Poate doar dacă se face ceva gen Basarab și îi așteaptă autobuzele firmei la intrare.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

robert_b

 Eu mizez pe faptul ca la Preciziei- Depou Militari si Chiajna lumea ar lasa acolo masinile in parcare si s-ar sui frumos in tren pana in zona Pasaj Pipera sau Pod Pipera iar acolo sa ii astepte un RATB cu un traseu rapid in zona. In cazul Pod Pipera ( Sos. Pipera - Dimitrie Pompeiu - Petricani - Campul Pipera).
Asta este o varianta de urgenta pana s-ar gasi finantare pentru un proiect mult mai complex.
Tot in zona depoului Militari sa fie gandit un Park&Ride pe modelul celui in constructie de la Straulesti. Ai acoperi parcarile pentru masinile din afara orasului si Ilfov, access la metrou, RATB si centrura feroviara CFR.

robert_b

 Am gasit o postare pe HN din 27 martie 2009: "CFR Calatori inaugureaza linia de cale ferata Gara de Nord - Gara Obor, de la 1 aprilie. Potrivit unui comunicat al companiei, pe aceasta ruta, vor circula patru perechi de trenuri care vor opri in Pantelimon, la Complexul Dragonul Rosu si la Gara Obor.
Trenurile vor circula de luni pana sambata, in intervalul orar 06:12 - 14:44, si vor realiza legatura intre Gara de Nord din Bucuresti si Bucuresti Obor si retur, prin punctul de acces CFR Pantelimon Sud, in aproximativ 40 de minute :o ".
La viteza asta orice demens de relansare a proiectului pe aceeasi infrastructura e sortit esecului. Singura sansa ar fi sa merga mai repede pe traseele indicate in prezent de CFR.

panzer

Quote from: strainu on March 30, 2017, 02:15:23 PM
  • Pipera - chiar dacă s-ar face o gară sub pod, nu prea văd corporatiștii dându-se jos acolo, pentru că n-au pe unde să se ducă la birouri, trotuarele sunt opționale în zonă. Poate doar dacă se face ceva gen Basarab și îi așteaptă autobuzele firmei la intrare.
Lucru care se intampla si acum pentru absolut toate firmele din zona mai putin cele de pe Dimitrie Pompeiu. Renault, Vodafone, etc... E plin de autobuze dimineata la metrou la Pipera.

Aceasta problema ar fi rezolvata usor cu o linie RATB naveta circulara pe traseul Metrou Pipera Gara - Gara Herastrau - Bulevardul Pipera - Rond OMV si inapoi spre Petricani. Nu rezolva problema insa a capacitatii statiei de Metou Pipera. La ora de varf seara coada la turnicheti iese din statie in strada.
Daca o astfel de linie RATB ar uni si una din statiile centuri feroviare, ar avea un mare impact.

robert_b

@Panzer: Intradevar, traseul propus de tine ar deservi ambele statii de metrou (AV- Pipera) si toata zona de birouri. Fara ajutorul RATB o sa ramana istorie tot proiectul.