News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

exista o alta linie ferata din depoul de dupa statia de metrou si pana in centura. separata de cea care merge  la afi!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Varianta 1 ar fi halta in camp paralel cu statia de metrou Preciziei + pasaj pietonal subteran pe sub fabricile din zona. Cu varianta low-cost - construitul unei alei prin curtea fabricilor alora si un peron improvizat pe sina diesel cu restrictie de 25 la ora. Va dati seama ce popularitate (0) va avea o asemenea solutie, nu?

Varianta 2 ar fi reconfigurarea Depoului Militari astfel incat trenul CF sa poata intra in subteran pana in statia Preciziei. Problema e ca:
- ar limita sever capacitatea statiei Preciziei,
- ca e nevoie ca trenurile CF sa aiba instalatii de semnalizare / conducere compatibile cu cele de la metrou (ATC2 nu INDUSI/ERTMS) si
- ca e nevoie ca trenurile CF sa poata opera electric la 750 V c.c. (pantograf sau a treia sina) cat sunt in zona Metrorex

Varianta 3 ar fi reconfigurarea zonei Depoul Militari in sensul constructiei unei statii dublu-terminal, cu doua linii pentru Metrorex si 1-2 linii pentru CF. Vorbim de o statie de suprafata, pe terenurile existente in proprietatea Metrorex.

P.S. Linia ferata respectiva e practicabila pana in Gara Cotroceni. Circula cateva trenuri pe an (da, pe an) cu pacura pentru CET Grozavesti. Se circula cu 5-10 km/h, dupa ce baga o drezina sa curete linia si sa mai carpeasca la ea.

Dincolo de Gara Cotroceni nu mai e practicabila, desi scriptic inca exista in teren, si prin urmare terenul e liber. Linia trece prin spate pe la API, apoi prin spatele unitatilor militare de-acolo (SPP) iese pe Bd. Geniului (in fata Politiei de Frontiera) continua paralel cu Geniului, traverseaza intersectia de la Razoare, merge pe Trafic Greu (traversand C. 13 Septembrie si C. Rahovei), apoi continua de-a lungul strazii Inclinata, Cladova si Sinei, separand Ferentariul de Pieptanari/Giurgiului, traverseaza soseaua Giurgiului si apoi intra in Gara Progresul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

strainu

Ah, mersi @dr4qul4, n-am citit cu atenție răspunsul colegului. :) În timp ce scriam asta a răspuns si frunzaverde. Niciuna din variante nu pare fezabilă până la anul pentru că pentru metrou ai nevoie de ceva infrastructură (porți de acces etc.), iar pasaj subteran... n-au făcut nici o subtraversare pe Iuliu Maniu, n-am speranțe la așa ceva. Cred că doar varianta 1 cu o potecă prin curtea Coca-Cola ar avea șanse să fie gata în 2017.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

dr4qul4

buse e doar un papagal in campanie electorala. bineinteles ca nu e fezabil. nici pe voluntari-Gdn nu e pentru ca nu poti amesteca trenurile spre mare (160 kmh) cu cele de naveta scurta pe aceeasi linie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Sorinus

Aici nu sunt de acord, M800 este foarte sub-capacitate. Trenurile spre mare nu au nici vara o cadenta medie mai mare de unul pe ora, iar marfarele pot lejer sa astepte in Pantelimon si Gara Baneasa.
Lucrez langa aceasta linie si vad in fiecare zi traficul (sau lipsa lui). Plus, marfarele pot fi mutate in general noaptea, la fel si sezonierele (o mare parte sunt deja).

Cadenta la 15 minute dimineata, 30 minute sau chiar o ora la orele cand chiar nu se genereaza pasageri, este fezabila.

Am mai zis, o gara gen S-Bahn la Petricani poate si va atrage corporatistii din zona, circulatia e prea de tot sa nu iei in calcul trenul. Bineinteles, cu ceva acoperit intre calea ferata si cladirile de birouri (cca 100m)

dr4qul4

si cu bariera din Petricani ce faci? o tii mereu lasata jos?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Exact asta am vrut sa spun si eu...
Cu toata "subutilizarea" M800, am stat o data la bariera vreo 10-15 minute, timp in care au trecut 3 (trei) trenuri - doua de calatori si un marfar...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

si mai avem si bariera de la dragonul rosu, unde dimineata e haos.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Da' bariera de la Andronache ce cusur are ?... ;0)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Peste astea 3 face Pandele pasaje. Ca toate sunt la el in curte. :p

tom_sawyer

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21498602-video-foto-centura-feroviara-capitalei-trenuri-urbane-care-lege-orasul-zona-metropolitana-care-conecteze-metroul-legatura-magurele-gara-nord-din-februarie.htm

QuoteDin luna februarie ar trebui sa fie puse in functiune primele trenuri pe Centura Feroviara a Capitalei, intre Gara Progresu si Gara de Nord, cu opriri la laserul de la Magurele, Domnesti si Chiajna si, mai apoi, si pe relatia Gara Baneasa - Obor. Noile linii fac parte din proiectul Centurii Feroviare - un tren urban, cu opriri dese in jurul Bucurestului si orar cadentat, care sa degreveze marile cartiere si sa faca legatura cu toate localitatile din aria metropolitana. Tinta finala: legarea retelei CFR cu reteaua de metrou prin statii multimodale cu peroane comune in trei puncte de pe harta: Berceni, Preciziei si Pipera/Petricani.

panzer

Pai si care este noutatea? S-a muncit pe undeva? N-am vazut nici un semn ca s-ar repara instalatia electrica pe undeva. Poate la sina, dar nu i-am observat in nici o zona in care linia CF e vizibila din DNCB.

GDPR

#57
Vorbe, vorbe, linia de centura este intr-o stare jalnica. Mai bine s-ar apuca de podul de la Gradistea, daca tot vor sa duca calatori la gara Progresul.

Dar despre ce vorbesc eu aici? Licitatia pentru «Studiu de Fezabilitate pentru Modernizarea liniei CF Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera» este inca in desfasurare, desi a fost lansata in data de 22.04.2016.

Telvanni

Eu am folosit S-Bahn-ul in Frankfurt. Am fost cazat la un hotel aflat pe Carl Ulrich Strasse in suburbia Neu Isenburg . Cum se ajungea de acolo in centrul Frankfurtului?
Calatoria a fost asa:
Am mers pe jos pentru ca am vrut eu cca 15min pe jos pana la Gara S-Bahn-ului. Erau si autobuze. Se putea si cu bicla, evident.
Am cumparat bilet si imediat a aparut si S3-ul (cred ca intervalul era la 30 de min).
Fiind dimineata trenul era plin, am apucat insa loc jos. Era foarte curat si civilizat, lume imbracata bine. Majoritatea citeau sau ascultau muzica la casti. Predominau oamenii imbracati office. Mi-a placut.
In putin peste 10 minute din cate imi amintesc am fost in centrul Frankfurtului, in statia de metrou Hauptwache.. Mi s-a parut uimitor. Biletul a fost parca 5 euro si ceva.
Deci timp total de calatorie 30 de minute.

Probabil cu masina se putea ajunge mai repede pentru ca au infrastructura insa eu as prefera oricand aceasta metoda decat sa fac 11km cu masina si sa platesc si parcare.
Drumul acela facut pe jos putea fi facut cu bicicleta in sub 5min iar parcarea pentru biciclete (cred ca erau peste 100 de biciclete in ea) evea pozitia cea mai apropiata de peron.

Asadar eu cred ca mai degraba s-ar face si la Bucuresti un S-bahn, adica un tren suburban dar care sa ajunga in statiile de metrou din Bucuresti. Doar in acest fel s-a lega eficient si tentant suburbiile de centrul orasului. Tentaculele S-Bahn-ului s-ar putea duce pana spre 30-40km de centrul Bucurestiului.


TibiV

O iau un pic invers...

Quote from: Telvanni on December 30, 2016, 11:21:39 PM
Probabil cu masina se putea ajunge mai repede pentru ca au infrastructura insa eu as prefera oricand aceasta metoda decat sa fac 11km cu masina si sa platesc si parcare.
In Bucuresti/Romania nu este nevoie.
Parchezi unde vrei. Pe orice petec liber, pe trotuar, chiar si pe linia de tramvai...
Este mai "cool" la romanica...

Quote from: Telvanni on December 30, 2016, 11:21:39 PM
Fiind dimineata trenul era plin, am apucat insa loc jos. Era foarte curat si civilizat, lume imbracata bine. Majoritatea citeau sau ascultau muzica la casti. Predominau oamenii imbracati office. Mi-a placut.
:lol: :lol: :lol:
Nemtii nu transporta porcul taiat in WC-ul trenului ?!...  :o
:lol:

Arunca un ochi pe "Feroviar". Vei vedea acolo chestii interesante...

Un om imbracat office va prefera sa stea 2 ore in trafic, in masina personala, decat sa calatoreasca cu "vecinul Ghita" proaspat raposat la cativa metri de el.

Problema nu este ca nu am avea trenuri, ci fauna care circula cu acele trenuri.

Mai simplu: degeaba imi faci S-Bahn daca in tren gasesc exemplare ale speciei Urangutanus Ilfoviensis, caci voi prefera sa pun distanta sanatoasa a portierei masinii intre mine si aia.

Filozofie perfect valabila pentru tot ceea ce inseamna transport in comun.
Daca eu ma imbrac dimineata "office" (cu masurile igienice de rigoare) dar transportul in comun ma va face sa miros ca un vacar/oier/porcar, sa ma ierti... NU voi folosi transportul public. Nu tren, nu RATB. Metrou da, dar acolo marea majoritate sunt calatori platitori...

Eu cred ca de aici trebuie inceput.
Facem INTAI un transport public civilizat, iar apoi ne putem gandi la metode de limitare a "traficului personal excesiv"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)