[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Drezinele le-am vazut si eu ieri. Am ras surprins cat de repede se poate repara o CF doar la partea electrica. Se vede ca e nou conductorul ca are alta culoare fata de restul.

Nu m-as avanta atat de mult incat sa spun ca avem vreo sansa la podul constanta. N-am auzit de nici o licitatie, etc.

TibiV

La podul Herăstrău ce să facă ? A fost reabilitat odată cu M800...

Iar închiderea secțiunii urbane a M800 nici nu poate fi luată în discuție.
Doar trenurile de marfă vor fi trimise pe CF centură, ceea ce nu este o problemă pentru că marfa nu trebuie să ajungă în Gara de Nord.
Călătorii însă da, GdN este destinaţia lor, iar CF centură înseamnă un mare ocol în acest caz.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

La Herastrau sa il vopseasca! :) Ca deja a ruginit. Dar a ruginit si Basarab-ul asa ca nu avem de ce sa ne minunam.

Ionut

Mult-aşteptata centură feroviară a Bucureştiului rămâne-o amintire

Oraşul se va dezvolta pe infrastructura CFR. Gările, cantoanele şi terenurile ocupate de liniile feroviare care legau oraşul de la vest la sud vor fi transformate în străzi, parcuri şi centre culturale. Gara Cotroceni, de exemplu, va deveni loc de promenadă. Strada Liniei, din cartierul Militari, va deveni bulevard, dar va avea şi metrou uşor, de suprafaţă. Gara Cotroceni este închisă. Şinele trenurilor de altădată sunt înfundate-n noroi şi gunoaie. La faţadă... sunt flori, o culme de rufe şi două barăci urâte. Sub streaşină, două mese învelite-n muşama susţin veselă din plastic, o găleată şi câteva oale. De-a stânga şi de-a dreapta fostei săli de aşteptare sunt odăi locuite de oameni nevoiaşi.

Un funcţionar i-a înştiinţat că gara va fi cosmetizată. N-au fost încă somaţi să evacueze locul, dar aşteaptă vestea, din moment în moment.

Primarul sectorului 6 ştie. În proiectul său, gara devine loc de promenadă. Gabriel Mutu, primarul sectorului 6: ,,Dorim să facem o reamenajare urbanistică cu zone pietonale ample, cu zone de promenadă, cu restaurante, cafenele. Să avem, practic, un centru al sectorului 6. În primul rând, vrem să refacem gara! Gara Cotroceni poate deveni un simbol al sectorului

De la Gara Cotroceni spre vest... se întinde strada Liniei. Curge paralel cu calea ferată care leagă şoseaua de centură de strada Vasile Milea, spre Răzoare. E un amestec de gunoaie, asfalt şi lăstăriş."

Pe linia aceasta ruginită, primăria sectorului 6 anunţă că vor circula tramvaie rapide.

Gabriel Mutu, primarul sectorului 6: ,,Intenţionăm să punem un tren de suprafaţă care să aducă persoanele interesate să tranziteze sectorul 6, din zona centurii Bucureştiului, către zona centrală a Bucureştiului".

Gabriela Firea - primarul general al Capitalei: ,,Am dezbatut şi aprobat acest proiect de hotărâre pentru a solicita toate aceste căi ferate care nu mai sunt utilizate, am transmis rugamintea verbală domnului ministru al transporturilor, care a înţeles situaţia".

Prin cedarea terenurilor gărilor, cantoanelor şi liniilor feroviare scoase din funcţiune, Ministerul Transporturilor renunţă, practic, la toată infrastructura pe care o deţinea în partea de Sud - Vest a Bucureştiului.

Digi24

tom_sawyer

^pana la urma e vorba de centura feroviara sau de acea linie istorica din mijlocul Bucurestiului, de care ne zicea frunzaverde ca scriptic exista, dar fizic sinele nu mai exista (sau cam asa ceva)?

PS: Ionut, ai putea sa pui in primul post din topic harta lui frunzaverde de pe pagina 6, eventual un link catre postul acela ce contine multe explicatii legate de CFB, ca sa gasim harta mai usor?

Ionut


carutasul

Cred că sunt două chestii distincte, dar oarecum legate. Centura nu e pe teritoriul Bucureştiului, deci nu are treabă primăria cu ea. Pe de altă parte, într-un alt context ar putea fi ok ca liniile din oraş să treacă la primărie, pentru că CFR oricum nu face nimic cu ele (aparent nu se descurcă nici cu celelalte) . Primăria în teorie ar putea face unele chestii, deşi mă tem că primul lucru la care se gândesc e să le desfiinţeze :)  Strada Liniei ar putea fi interesantă din punctul ăsta de vedere, fiindcă ajunge destul de aproape de centru, cumva probabil ar putea fi racordată la reţeaua de tramvai ca să ajungă "undeva" pentru că la Cotroceni e orice numai nod de transport urban nu...

AdrianB1

Care ar fi capatul vestic la strada Liniei? Valea Cascadelor? Ce conexiuni ar avea spre sud si nord, ca Moinesti e blocata, la Pasajul Lujerului legatura in sud e blocata (intersectia de la iesirea din pasaj e blocata tot timpul). E o strada interesanta care nu duce nicaieri, deci e inutila.

ciupi2

CET Vest aproape de centura.
Ar avea sens daca s-ar face legatura cu DNCB cu un giratoriu macar.

carutasul


TibiV

Este.
Pe vremuri pe aceasta cale ferata au fot duse la depoul Ciurel primele rame de metrou IVA...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Ca sa conecteze strada Liniei la DNCB e nevoie de pasaj peste calea ferata.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Pana una alta pe linia CF paralela cu DNCB se lucreaza la electrificare. Sunt 3-4 echipaje care lucreaza. Se vad din DNCB pe langa Otopeni.

Ochiometric primul sens e aproape gata.

Okesz

Podul feroviar peste DNA1 la Mogosoaia avanseaza si el si ma gandesc ca de aceea se grabescu cu electrificarea.