Aeroportul Transilvania Targu Mures [TGM]

Started by lautaxi, October 20, 2012, 10:49:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

In valori nominale e depasit doar de Otopeni. Care a beneficat de inchiderea celui de la Baneasa, ca altfel...

neobluenet

Daca ar fi sa cautam scuze, am vedea ca la TGM cei de la WizzAir si-au mutat intr-o perioada o mare parte din zboruri de la Cluj. A fost un intreg scandal pentru ca au beneficiat de tratament preferential din partea autoritatilor, lucru care i-a ajutat sa vanda bilete mai iefitne.

Minuteman

Aeroportul TGM Transilvania va fi inchis pentru reparatii in prima saptamana din octombrie.2014 Zboruri deviate la CLJ (Wizzair)

doryan93

^^^^Începând cu ora 7.00, în data de 6 octombrie şi până în 13 octombrie la ora 10.00, traficul aerian va fi închis din cauza unor lucrări de întreţinere şi reparaţii locale la suprafetele de rulare.
Cele 3 curse Tarom Bucureşti – Târgu Mureş – Bucureşti , vor fi anulate, iar pasagerii vor fi transferaţi pe cursele Bucureşti – Cluj – Bucureşti.
Sursa


Minuteman

Aeroportul Transilvania - TGM are un Site nou ! Contine o gramada de informatii despre utilitati, apron, pista etc. Mi se pare interesant.

http://www.zi-de-zi.ro/site-nou-pentru-aeroportul-transilvania/

sau direct:
www.transylvaniaairport.ro

Din pacate nu apare inca pe google..sper sa fie rezolvata problema in curand.

a si varianta in engleza lipseste..

iuliux

Arata bine insa cred ca e al 3-lea site in decurs de sub 12 luni.

Levente

#21
Se pare că sunt probleme pe Aeroportul Transilvania şi există posibilitatea ca Wizzair să-şi mute toate zborurile pe Aeroportul din Cluj.   :(

pentium10

e vorba de "capacitatea portanta" cica nu a fost declarat corespunzator si au fost prins cu minciuna, si Airbusurile operate de Wizzair nu corespund cu cifra noua.
sunt mari sanse sa fie re-clasificat ca doar aerodrom pana ce pista va fi reconstruit in totalitate (lucrare ce dureaza 1 an de zile cel putin)
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

infraAdi_ro

Eu ce v-am spus ca se falsifica datele reale pentru a incadra unele aeroporturi la o categorie mai ridicata!!!!S-au facut multe compromisuri  si multe date false pana acum.....dar incet ies la iveala.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

pentium10

Aeroportul Târgu Mureş a pierdut compania Wizz-Air

Conducerea Aeroportului 'Transilvania' din Târgu Mureş a anunţat, joi, într-un comunicat de presă, că pentru următoarele două săptămâni singurul operator low-cost care foloseşte regulat acest aeroport a decis să îşi mute toate cursele pe Aeroportul din Cluj-Napoca, însemnând 23 de sosiri săptămânale şi 22 de plecări, având în vedere starea pistei de pe aeroportul mureşean.
'Compania Wizz Air a luat decizia de a muta toate cursele de pe Aeroportul Internaţional Transilvania Târgu Mureş pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj Napoca, pentru o perioadă de două săptămâni. Recent am primit rezultatele expertizei tehnice asupra suprafeţelor de mişcare (pistă de aterizare/decolare) care atestă că 'starea de degradare a îmbrăcămintei rutiere aeroportuare a înregistrat o îmbunătăţire în urma lucrărilor de întreţinere şi reparaţii efectuate. Capacitatea portantă determinată pe sectoare omogene utilizând valorile medii ale parametrilor de portanţă s-a păstrat în aceleaşi limite'. Decizia companiei Wizz Air subliniază încă o dată nevoia imperativă a unei reparaţii capitale a pistei Aeroportului Internaţional Transilvania Târgu Mureş. În acest sens conducerea Aeroportului împreună cu Autoritatea Tutelară – Consiliul Judeţean Mureş vor întreprinde toate demersurile necesare pentru a duce la îndeplinire acest obiectiv', se arată în comunicatul de presă.

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului 'Transilvania', Peti Andras, a cerut scuze pasagerilor pentru acest inconveninent, arătând că înainte de interesul comercial prioritatea este siguranţa pasagerilor. 'Cu siguranţă pasagerii Aeroportului Internaţional Transilvania nu vor fi mulţumiţi de situaţia actuală, dar înainte de alte interese cum ar fi cel comercial sau economic, pentru noi siguranţa pasagerilor rămâne prioritate '0', iar în acest scop reparaţia capitală este în interesul nu doar al Aeroportului, dar în principal al pasagerilor. Ne cerem scuze pentru inconvenientele create şi promitem să vă ţinem la curent cu cele mai noi informaţii (...) Reparaţia capitală care aduce după sine inaugurarea unei noi piste de aterizare/decolare va permite Aeroportului Internaţional Transilvania noi oportunităţi de colaborare atât cu Wizz Air, compania deja existentă pe Aeroport, cât şi cu alte companii, pentru diversificarea destinaţiilor externe şi interne în interesul pasagerilor', se precizează în comunicatul Aeroportului Transilvania'.
Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Peter Ferenc, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că instituţia a cerut insistent modificarea Master Planului pe Transporturi, întrucât toate aeroporturile din Transilvania au prevăzută posibilitatea de dezvoltare începând chiar din acest an, iar singurul aeroport căruia i se permite dezvoltarea doar după anul 2022 este cel de la Târgu Mureş.
Peter Ferenc a spus că această limitare împiedică Aeroportul 'Transilvania' Târgu Mureş să acceseze fonduri europene pentru extindere şi dezvoltare, iar din acest motiv activitatea de aici riscă fie să se blocheze complet, fie ca CJ Mureş să fie în situaţia de a rezolva problema pe cont propriu.

'Am discutat (la Guvern, n.r.) şi problemele Master Planului de Transport care a apărut public nu de mult, unde consider că Aeroportul din Târgu Mureş este pus într-o poziţie puţin convenabilă, cu investiţii din 2022 încolo, ceea ce înseamnă că ne blochează complet şi chiar am transmis cereri către Guvernul României ca să încercăm să modificăm acest Master Plan. Consider că toate aeroporturile din Transilvania sunt cu posibilitate de dezvoltare începând chiar din 2016, iar singurul aeroport la care i se permite dezvoltarea doar după 2022 este cel de la noi. Acest aspect ne blochează complet pentru că nu vom putea accesa fonduri europene doar după 2022 şi ştim foarte bine că nu putem rezista până atunci', a arătat Peter Ferenc.

Preşedintele CJ Mureş a arătat că instituţia ar putea apela inclusiv la un credit bancar pentru a putea remedia problemele semnalate la pista de decolare/aterizare de către Autoritatea Aeronautică Civilă din România, lucrarea fiind estimată la circa 77 milioane de lei.

Precizăm că în ultima perioadă doar compania Wizz Air opera curse regulate pe şi de pe Aeroportul 'Transilvania' din Târgu Mureş.

http://www.punctul.ro/aeroportul-targu-mures-a-pierdut-compania-wizz-air/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

_Minuteman_

Este definit, Wizz Air pleaca de pe Aeroportul Transilvania de tot. Se vor intoarce cand vor face a noua pista.

http://www.punctul.ro/wizz-air-suspenda-temporar-operatiunile-din-targu-mures/

_Minuteman_

Conducerea Judetului se misca rapid au si aprobat refacerea pistei. Se va recurge la un credit de 77milione lei si se va reface pista in 9 luni. Aeroportul Transilvania nu este inclus in Master Planul Romaniei..nu poate accesa fonduri UE...de aceea se finanteaza refacerea pistei din credit bancar. Ca si trafic aeroportul era pe locul 4 pe tara in momentul realizarii master planului si nu a fost inclus in mastr plan..decizie politica din pacate. In fine re reface pista si asta este important. Nici pana acum nu a primit Muresul nici un suport din partea guvernului..si muresenni platesc taxe si impozite..si nu putin....asta e..

http://www.zi-de-zi.ro/2016/11/24/imprumut-de-77-milioane-lei-pentru-pista-aeroportului/

infraAdi_ro

Guvernul e de vina ca aeroportul a ascuns valoarea reala a PCN-ului pistei?Degradarea pistei ma gandesc ca nu este de cateva zile,ci de cateva luni bune.Sa sti ca nu Guvernul e de vina ca aeroportul schimba in fiecare an marcajul pe pista astfel incat sa se poata incadra pista in normele europene si  implicit intr-o categorie superioara.Daca vroiau sa reabiliteze pista de urgenta eu cred ca se putea interveni pentru a prioritiza Modernizarea Aeroportului in Master plan,probabil nu au intervenit cei din judet destul de mult la minister si guvern.Avem exemple de aeroporturi care s-au reabilitat pe fonduri europene in ultimii 2 ani cum ar fi,Oradea,Suceava,Tulcea,Satu Mare,Baia Mare,Craiova,Bacau...deci se poate.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

_Minuteman_

Poti accesa fonduri europene numai daca aeroportul figureaza in master plan..intradevar fosta conducere a aeroportului a mintit in legatura cu PCN-ul pistei, aceasta pista a fost construita in 1978 din dale de beton..de atunci nici o modernizare majora..normal ca s-a degradat. Preblema e ca s-a mintit pe de o parte si pe de alta parte aeroportul neffind inclus in master plan, nu putea accesa fonduri pentru o pista noua. Acuma se va reface pista dar din credit bancar, pentru ca momentan este singura solutie. Aeroporturile din Oradea, Craiova etc. puteau accesa fonduri pentru ca ele au fost incluse in master plan avand trafic de pasageri aproape zero..iar TGM avea trafic de 300de mii de pasageri anual in momentul relizarii master planului.

infraAdi_ro

David Ciceo a îngenuncheat Aeroportul Târgu Mureş

Aeroportul "Avram Iancu" Cluj-Napoca se luptă de câţiva ani cu concurentul direct Aeroportul "Transilvania" Târgu Mureş dreptul de a-şi desfăşura activitatea într-un mediu concurenţial normal şi onest. În luna octombrie a acestui an, instituţia clujeană a câştigat încă un proces cu Consiliul Judeţean (CJ) Mureş şi Aeroportul Târgu Mureş în disputa privind concurenţa neloială venită din partea celor din urmă.



Ajutor de stat nelegal pentru Aeroportul din Târgu Mureş

În mai 2014, Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" Cluj a acţionat în instanţă Consiliul Judeţean (CJ) Mureş şi Aeroportul "Transilvania" Târgu Mureş solicitând instanţei de judecată să dispună anularea în parte a Hotărârii de Consiliu Judeţean (HCJ) Mureş nr. 16/30/2014 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Aeroportului din Târgu Mureş pe anul 2014, respectiv pentru "transferuri cf. prevederilor legale în vigoare".

În fapt, în data de 30.01.2014 CJ Mureş a adoptat hotărârea nr. 16/30.01.2014 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al aeroportului din Târgu Mureş pe anul 2014. La hotărârea menţionată, se propune alocarea următoarelor sume Regiei Autonome Aeroportul "Transilvania" Târgu Mureş: suma de 5.260.000 reprezintă compensaţie pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiilor de Serviciu de Interes Economic General (SIEG), suma de 3.070.000 lei pentru reparaţii la obiective din domeniul public al judeţului şi suma de 2.560.000 lei pentru acoperirea cheltuielilor de capital, respectiv realizarea de investiţii.

"Transferurile bugetare acordate Aeroportului "Transilvania" Târgu Mureş pentru anul 2014 reprezintă în realitate un ajutor de stat nelegal depăşind necesarul acoperirii costurilor prestării serviciului public încredinţat prin hotărârea mai sus menţionată.
Cu toate că în mod formal suma de 5.260.000 este prevăzută cu titlu de compensaţie pentru SIEG, în realitate se alocă în plus suma de 3.070.000 lei pentru reparaţiile ce s-au efectuat în cursul anului 2014"

Subscrisa reclamantă şi Aeroportul "Transilvania" Târgu Mureş împărţim piaţa furnizării serviciilor aeroportuare în regiune. În aceste condiţii, existenţa unei concurenţe în atragerea operatorilor aeroportuari între cele două întreprinderi este mai mult decât evidentă, fiind totodată puternic mediatizată în ultimii ani, perioadă în care Aeroportul "Transilvania" Târgu Mureş a beneficiat de finanţări publice însemnate din partea CJ Mureş. De pe această platformă, a unei întreprinderi care beneficiază de finanţări publice, Aeroportul din Târgu Mureş a ajuns să practice cele mai mici tarife aeroportuare din ţară (respectiv 1 euro/persoană) şi corelativ, să înregistreze cea mai spectaculoasă creştere a traficului de pasageri înregistrată de vreun aeroport din România, respectiv 388 % în ultimii ani.

Nivelul taxei este un factor esenţial, datorită faptului că stabileşte dincolo de orice discuţie existenţa concurenţei între aeroporturi. Aeroportul din Târgu Mureş percepe cele mai scăzute tarife din ţară şi chiar din Europa, la nivelul simbolic de 1 euro/pasager (nivel aprobat tot de CJ Mureş). Prin comparaţie, subsemnata percepem de şase ori mai mult, pentru a ne permite să ne acoperim cheltuielile. Bineînţeles, problema acoperirii costurilor nu este nevoită să mobilizeze fonduri proprii pentru a-şi finanţa investiţiile. Avantajul economic gratuit acordat concurentului subscrisei este cu atât mai pronunţat cu cât taxele de parcare sunt percepute integral de către Aeroport.


http://gazetadecluj.ro/david-ciceo-ingenuncheat-aeroportul-targu-mures/
Romania are un viitor doar daca are prezent!