News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

DC: Drumuri comunale

Started by ciprebbe, October 18, 2012, 11:10:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR


reed

#76
Postez si eu aici cateva poze cu o asfaltare unui drum comunal 49A din judetul Botosani,si cu un bun exemplu de fituire a banului public(bani de la ministerul dezvoltarii)
Nu am vazut sa se fi pus durosol sau ceva in genul inainte..e doar un balast in doua cu pamant compactat.Am vazut ca aseaza 2 straturi de baza dupa care strat de uzura.



ciprebbe

Nu e obligatoriu sa se puna. Din ce se vede pare a fi un drum cu trafic redus. Daca e compactat cum trebuie e ok.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Wadan

^
Straturile de pamant amestecate cu dorosol sau doroport se utilizeaza atunci cand terenul de fundare nu poate prelua incarcare generata de trafic si atunci se realizeaza un strat de forma cu acest amestec, dar cum spunea si cipribbe aici fiind un drum comunal cu trafic redus, nu este neapart nevoie. La autostrazi e alta discutie :)

GDPR

La drumurile comunale de clasa tehnica IV sau V trebuie strat de piatra sparta / macadam ordinar intre patul de balast si mixtura asfaltica. In poze pare a fi doar balast, ceea ce nu e ok.

reed

din cate stiu eu in proiect a fost prevazut..insa a "disparut"...:)

GDPR

Si ISC-ul ce zice? Se poate face o sesizare.


alecu26

Adică nu e de vina primaria care a descalificat pe toți, a mai fi făcut niște caiete de sarcini aiurea probabil, ci firmele care după ce au muncit la oferta.....au fost trimise la plimbare.
Drumurile noastre POATE;

Horațiu 87

Drumuri de peste 1,5 milioane lei intr-o comuna ieseana

O autoritate locala din judetul Iasi a demarat o procedura pentru modernizarea unor drumuri de interes local. Primaria comunei Scanteia va aloca peste 1,5 milioane de lei pentru modernizarea a doua drumuri satesti din Lunca Rates si Bodesti. Primaria comunei a atribuit contractul catre societatea Tavas Grup SRL din municipiul Iasi, de altfel si singura care s-a inscris la aceasta procedura. "Autoritatea contractanta isi propune sa achizitioneze lucrari de constructii pentru modernizarea drumului satesc DS25 intravilan, sat Bodesti, comuna Scânteia, judetul Iasi si modernizarea drumului comunal DC63 intravilan, sat Lunca Rates, comuna Scânteia, judetul Iasi. Valoarea estimata a contractului este 1.638.215 lei fara TVA, din care valoarea estimata a lucrarilor este de 1.598.644 lei, iar suma de 39.571 lei diverse si neprevazute in procent de 2,48 la suta din valoarea estimata a lucrarilor", se arata in caietul de sarcini.

http://www.bzi.ro/drumuri-de-peste-1-5-milioane-lei-intr-o-comuna-ieseana-552872

dr4qul4

de fapt nu sunt DC-uri, sunt 2 ulite dintr-un sat asfaltat in totalitate (in jur de 10 km de strazi in total).
cam asa arata una asfaltata acum 2 ani (2 straturi, dar sunt unele si cu 3):



si cam asa arata ultima. Sa nu spuneti ca e pentru alegeri pentru ca sunt 3 case (3 voturi) iar la ultima nu ajunge asfaltul.. Inainte pe ulita era piatra (50 cm! grosime). Au sapat intai 20 cm si au pus piatra noua inainte sa toarne asfalt.


Astept si stratul 2  :D
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

qsv

Quote from: adrian rosca on March 21, 2016, 06:30:43 PM
La drumurile comunale de clasa tehnica IV sau V trebuie strat de piatra sparta / macadam ordinar intre patul de balast si mixtura asfaltica. In poze pare a fi doar balast, ceea ce nu e ok.
Te contrazic cu un citat din AND 605: "Art.15.Îmbrăcămintile bituminoase cilindrate pentru stratul de uzură şi legătură se aplică pe:
−  strat  de  bază  din  mixturi  asfaltice  cilindrate  executate  la  cald,  conform  prezentului  normativ;
−  strat de bază din agregate naturale stabilizate cu lianŃi hidraulici sau lianŃi puzzolanici,
conform STAS 10473/1 şi reglementărilor tehnice în vigoare;
−  strat de bază din macadam şi piatră spartă, conformSR 179 şi SR 1120;
−  îmbrăcăminte bituminoasă existentă, în cadrul lucrărilor de ranforsare;
−  strat de fundatie din balast amestec optimal pentru drumuri de clasa tehnică V ;
−  îmbrăcăminte din beton de ciment existentă.
În situatii deosebite, dacă există capacitate portantă, stratul de bază poate fi închis printr-un strat de uzură."
Nu stiu  cum e cazul aici, daca e clasa tehnica V, daca balastul ala e intr-adevar amestecat cu pamant...doar din poze nu imi pot da seama. Balastul nisipos daca e umed te poate induce in eroare...si poate parea a fi cu pamant..

myid

#87
Quote from: dr4qul4 on May 16, 2016, 10:54:58 AM
de fapt nu sunt DC-uri, sunt 2 ulite dintr-un sat asfaltat in totalitate (in jur de 10 km de strazi in total).
cam asa arata una asfaltata acum 2 ani (2 straturi, dar sunt unele si cu 3):

^^
unde ?

dr4qul4

Unde a cerut dinamita sa arunce primaria in aer
:lol: :lol: :lol:
Si 2 din DJ-urile din comuna au fost reabilitate (mai e unul), iar pe camp a facut centura pt camioanele care cara piatra de la Balastiera. Centura - adica a pus piatra pe un drum agricol cu indicator catre Balastiera.

Din pacate, un motociclist teribilist si-a pierdut viata pe una din primele ulite asfaltate (acul s-a oprit la 160)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

staude6

#89
Pozele sunt cu noul DC97, care a fost "mutat" mai inspre vest cu ocazia lucrarilor la Aeroportul Baia Mare (care presupune prelungirea pistei de aterizare).
Ce m-i s-a parut interesant, a fost borna kilometrica (nu am mai vazut pana acum borna pentru drum comunal)