Secundare feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Balto, August 07, 2018, 04:45:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Trenurile circulă din nou pe ruta Târgovişte - Pietroşiţa!

CFR SA a finalizat lucrările de consolidare a terasamentului şi de stabilizare a apărării de mal între staţiile Fieni şi Pietroşiţa, ceea ce permite reluarea circulaţiei pe ruta directă Târgovişte - Pietroşiţa. Lucrările de proiectare şi execuţie necesare redeschiderii liniei în condiţii de siguranţă au fost realizate de asocierea SC ISPCF SA/SC GDO MOV IMPEX, în baza unui contract în valoare de 1,7 milioane lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Serviciul public de transport feroviar de călători din nordul judeţului Dâmboviţa va fi asigurat pe ruta directă Târgovişte - Pietroşiţa de cele 8 trenuri ale operatorului naţional CFR Călători, începând de marţi 25 septembrie 2018 şi de cele două trenuri ale operatorului privat Transferoviar Călători, din data de 30 septembrie 2018.

Pentru informații actualizate, călătorii care circulă cu trenurile operatorului naţional de transport feroviar sunt rugați să consulte pagina de internet a CFR Călători sau să solicite informaţii la numerele de telefon 021/9521. De asemenea, călătorii care folosesc serviciul public de transport feroviar al operatorului privat sunt rugați să consulte pagina de internet a Transferoviar Călători sau să solicite informaţii actualizate de la personalul de tren.

Linia CF Fieni - Petroşiţa a fost închisă în luna martie, din cauza surpării taluzului şi erodării malului drept al râului Ialomiţa pe o porţine de 150 m, fenomen cauzat de ploile abundente și de creşterea debitelor râului, care au afectat zona feroviară pe intervalul Fieni - Pietroşiţa.







CFR Infrastructura

dan tm

Nu stiu ce as putea sa povestesc despre Putna. Stilul meu este de a calatori cu personalul pentru a poza toate opririle trenurilor.Doar pentru asta am mers la Putna.


Ionut

Autoritatea pentru Reforma Feroviara solicita mai multa implicare pentru eficienta retelei CFR

In prezent, Autoritatea pentru Reforma Feroviara deruleaza un proiect semnificativ, fiind vorba de Studiul pentru Sustenabilitate si Eficientizare a retelei feroviare din Romania. Obiectivul acestuia consta, in principal, in realizarea unei analize cuprinzatoare de eficientizare a retelei feroviare din România dar si in identificarea masurilor necesare in vederea administrarii eficiente a retelei feroviare. Contractul de consultanta a fost atribuit in august 2018 unui consortiu format din companiile Synergetics (România), Panteia (Olanda) si Railistics (Germania). Primele analize au demarat in septembrie 2018.

"Proiectul se va derula pe o perioada de 18 luni, acesta fiind foarte important pentru noi. Astfel, se va derula analiza fiecarei linii secundare din punct de vedere functional, tehnic, contractual si de exploatare. Se va analiza necesarul de mobilitate din zonele deservite de liniile de cale ferata si conexiuni de infrastructura feroviara. De asemenea, se va efectua o analiza cost-beneficiu pentru fiecare linie secundara (inclusiv analiza socio-economica si financiara a zonelor deservite de aceste linii)", a precizat Presedintele ARF.

Un alt scop al proiectului consta in analiza scenariului privind conservarea unor sectoare de transport. Este vorba de liniile secundare. "Aceasta ar fi cea mai putin benefica din punct de vedere al economic. In anumite cazuri, s-ar putea sa constatam ca nu mai e nevoie de acele linii, iar costurile de mentenanta nu se mai justifica. In acest caz, banii care sunt in prezent alocati acestor sectoare ar putea fi distribuiti catre alte proiecte de infrastructura, mai fezabile", a adaugat Gigi Gavrila.

Potrivit acestei masuri, se urmareste analizarea fiecarei linii secundare si propunerea unui scenariu optim cu privire la:
- imbunatatirea operatiunilor de transport feroviar de calatori – mai eficient si atractiv
- reducerea costurilor de operare, gestionare trafic, intretinere
- bugetele necesare pentru sporirea eficientei
- efectul asupra volumului de pasageri când o linie este inchisa
- atragerea operatorilor de marfa

Rezultatele proiectului urmaresc:
- inventarierea rutelor si liniile feroviare analizate
- analiza de trafic existent si potenţial
- scenarii si costuri
- analiza de sustenabilitate la nivelul retelei
- identificarea diferitelor soluţii aplicabile liniilor non-interoperabile (transfer catre autoritatile locale pentru deservirea transportului local, identificarea unor conditii mai bune pentru inchiriere sau conservare)

ClubFeroviar.ro

Ionut

VIDEO. Cum arată calea ferată de pe tronsonul Iaşi - Dorohoi

România anului 2019 e repetentă la capitolul infrastructură, iar investiţiile continuă să fie minime sau lipsesc cu desăvârşire. O situaţie disperată întâlnim în estul ţării. Viteză redusă şi siguranţă minimă în trenurile care leagă judeţele Iaşi şi Botoşani. Calea ferată de pe tronsonul Iaşi - Dorohoi este deformată, iar călătorii cer repararea acesteia. Pentru oamenii care locuiesc în localităţile din această zonă, trenul este mijlocul de transport în comun pe care se bazeaza pentru a ajunge la oraş.



Zilnic, pe această cale ferată trec 15 trenuri. Pentru că linia este strâmbă, locomotiva circulă cu viteză redusă. Nu doar că se circulă cu viteză redusă. Denivelările sunt resimţite de călători, iar de condiţii decente nici nu poate fi vorba. Tronsonul a fost preluat în 2009 de o companie privată care, prin contract, s-a angajat să întreţină calea ferată. Cei de la CFR au menţionat, într-un răspuns oferit Digi24 că firma tespectivă trebuie să menţină în stare de funcţiune infrastructura feroviară cu toate mijloacele fixe şi echipamentele conexe, precum şi materialul rulant utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar. Mai mult, trebuie să întreţină şi să repare secţiaunea de drum respectivă.



Digi24

Ionut

Astazi am fost la ARF la o sedinta de progres pe contractul pe care ARF il are acum in derulare cu o asociere de firme privind secundarele feroviare din Romania. Ideea acestui proiect este sa studieze liniile secundare, sa le inventarieze in amanunt si sa dea niste scenarii pe fiecare linie studiata in parte: conservare, do minimum (strict cat sa tina linia in viata) sau do something (care poate sa fie mediu sau maxim, reabilitare).

Detalii despre studiul in sine si stadiu actual:
- se studiaza 113 linii secundare, ba chiar ar mai adauga 6 (care nu erau initial in caietul de sarcini)
- 66 linii (din astea 113) sunt operationale, se circula pe ele
- vor sa filmeze toate cele 66 de linii si sa le inventarieze in detaliu
- pe restul liniilor unde nu se circula, se vor deplasa oameni in teren si vor fotografia detalii importante ale infrastructurii
- rezulta un set de date care-i ajuta sa calculeze costurile pe cele 3 scenarii

In perioada imediat urmatoare (dupa ce se topeste zapada) intra la filmat & poze.

Fiecare linie (din cele 113) va avea in studiu o "fisa" detaliata in care se descriu componentele ei, starea, tot tot tot tot. Astazi a fost prezentat si un exemplu: linia Leorda-Dorohoi. Fisa includea informatii despre tipurile de infrastructura, sina, traverse, elemente de cale, restrictii, tot tot tot. Deci se face un inventar detaliat pe fiecare linie.

Informatiile astea, plus altele, vor sta la baza analizei cost beneficiu - sa ne spuna ce facem cu linia aia. Se identifica inclusiv operatorii pe linie, agentii economici existenti (si chiar potentiali) care sa fie deserviti de linie, desigur cifrele de calatori, inclusiv se identifica (prin studiu) elemente de legislatie si/sau contractuale (intre CFR Infra si chiriasii de pe linie) care trebuie modificate/updatate.

Mai mult, se doreste sa se foloseasca MNT - Modelul National de Transport, sa se calculeze viabilitatea secundarelor "la pachet" cu restul mijloacelor de transport - rutier si aerian (mai putin naval ca nu prea cred ca e cazul - desi poate si naval). Se modeleaza, se fac simulari complexe.

In plus, vor sa faca inclusiv interviuri cu calatorii (evident pe liniile functionale), sa-i intrebe de unde vin si unde merg (ca la rutier, interviuri origine-destinatie).

Mai mult :) Vor sa studieze inclusiv missing links. S-a dat exemplu Ramnicu Valcea-Valcele si eu am plusat cu Nehoiasu-Intorsura. :)

Ideea de baza este ca se incearca sa se studieze practic toate unghiurile posibile astfel incat sa fie fundamentata o decizie clara:
- inchidere (conservare sau dezafectare)
- do minimum (investitii minime sa tii in viata linia)
- do something (investitii medii, respectiv maxim, adica reabilitari majore)




Bun. Le-am cerut sa ne implice si pe noi si au fost de acord! Avem acordul lor sa mai mergem la intalniri de progres si intre timp sa venim cu feedback, propuneri, poze de pe unele linii (daca avem recente). Orice. Au fost deschisi la dialog.

Asadar, vin eu catre voi si va intreb/solicit:
1. sa discutati despre liniile secundare pe care le stiti si cum vedeti voi unele masuri
2. sa faceti chiar poze/filmulete, putem evidentia anumite probleme punctuale - poate lor le scapa, mai multi ochi, mai bine
3. missing links - unde identificati voi, unde credeti ca se merita
4. orice altceva ce tine de secundare - studiul pare foarte comprehensiv, deci orice informatie poate ajuta

Astept. :)

etravel

Quote from: Ionut on February 14, 2019, 05:10:17 PM
- vor sa filmeze toate cele 66 de linii si sa le inventarieze in detaliu
Ti-au detaliat cumva ce inseamna sa filmeze liniile? Cumva un cabview, sau cum?

Ionut

Exact cabview. Chiar azi s-a vorbit putin despre ce trenuri vor fi folosite si se vor face filmari si din marfare. E un pic de munca de coordonare, plus aprobari etc etc. Se va filma si din trenuri CFR si din cele ale TFC sau alti operatori. Nu am intrebat daca filmarile si/sau pozele vor fi (intr-un final, dupa ce se preda studiul) facute publice, dar pot solicita/intreba ulterior. Teoretic, ar trebui sa fie publice pentru ca sunt platite din bani publici.

dan tm

Interesant. Eu m-am straduit ani de zile sa parcurg cit mai multe linii. Acum foarte multe poze care erau pe photobucket nu le pot vedea.
Ar fi putut sa isi faca o idee privind involutia in timp a liniilor.

aici de exemplu este linia Galati-Birlad
https://forum.lokomotiv.ro/index.php?threads/14271/

iar aici linia Sarmasag-Jibou facuta in doua etape
https://forum.lokomotiv.ro/index.php?threads/5065/

etravel

Quote from: Ionut on February 14, 2019, 06:02:42 PMNu am intrebat daca filmarile si/sau pozele vor fi (intr-un final, dupa ce se preda studiul) facute publice, dar pot solicita/intreba ulterior. Teoretic, ar trebui sa fie publice pentru ca sunt platite din bani publici.
Ar fi foarte bine sa fie publice si nu numai pentru scopuri de arhiva - asa arata linia Cutareasca in aprilie 2019, de exemplu. Nu am dat degeaba link-ul - in tara vecina sunt foarte multi mecanici care posteaza cabivew-uri cu peisaje scenice la care ai ce sa vezi. Pentru RO sunt numai cateva trasee tremurate sau ceva rearviews facute de pasionati care si-au riscat aparatura scumpa pentru a filma cate ceva. Niciun cabview adevarat. Cu alte cuvinte, ar putea fi si materiale pentru pasionati si promovare, pe langa scopul initial de documentare.

Ionut

Acum nu stiu sa va spun exact calitatea filmarilor, daca vor fi facute pe 100% din distanta sau ce echipamente vor folosi. In mod normal ar trebui sa faca pe toata distanta si sa fie calitate cel putin decenta pentru a analiza ulterior elementele de infrastructura ca sa-si dea seama ce e nevoie. Scopul asta e: inventarierea nevoilor liniei, iar pentru asta ar trebui o calitate suficienta incat sa vezi detaliile.

dan tm

Pai intr-o vreme nici nu prea puteai sa faci poze sau rearviews, ca te lua partida trenului la impins vagoane sau chiar chema politia.

Asta pe de o parte, dar pe de alta parte nu intordeauna e usor si cu calatorii, geamurile de la urma sint murdare etc. Acuma e greu sa faci poze ca nu se deschid geamurile, daca reusesti sa deschizi usile si scapi de partida trenului, se trezesc altii, ba ca le e frig, ba ca le e frica sa mearga la buda. Nu este chiar usor.
Daca vine un supra control aia de obicei sint mai obtuzi.

Cite nu am auzit eu ca nu e voie , ca sa vina politia ca ... multe. Si eu doar pozez nu filmez niciodata.
cabview si mai greu ca mecanicii se tem de controale, intr-o vreme stateau prin gari si tufisuri si daca aveau pe cineva in cabina se lasa cu probleme.

Abia in anii din urma s-au mai asezat lucrurile si s-au mai luminat unii de pe la calea ferata.E lucu mare cind poti sa stai de vorba cu partizile de tren si sa afli una alta, unii chiar se bucura ca mai stii cite ceva despre semnalizare, despre ce a fost... Depinde de oameni.

etravel

Quote from: Ionut on February 14, 2019, 06:29:08 PMScopul asta e: inventarierea nevoilor liniei, iar pentru asta ar trebui o calitate suficienta incat sa vezi detaliile.
Da, o definitie de 1080p ar trebui sa fie ok. Ideal ar fi, desigur, un 4k.
@dan tm, astea sunt exact atitudini care vin din epoca de aur, unde totul era un secret de stat, cu exceptia putinelor lucruri care nu erau. In general filmez si fotografiez peste tot fara niciun fel de retinere si nu am intalnit locuri unde sa fie astea interzise. A, cheama cineva politia? Sa vina si sa imi arate si mie politia unde scrie in lege in mod explicit ca nu e permis sa filmez in gara Sinaia, de exemplu. Sau la Timisu de Sus. Sau mai stiu eu unde. Le spun eu ca nu scrie asta nicaieri, nici macar in legislatia de pe vremea lui Ceasca. Dar da, de ceva vreme s-au mai destupat multi la calea ferata.
Ar fi frumos un proiect de cabview pentru anumite linii magistrale (M300, M800 de exemplu) si secundare, macar cele la care ai ce sa vezi din fata monitorului sau smart tv-ului. Daca in Bulgaria se poate lejer si sigur fara aprobari, trebuie sa se poata si in Romania.

Ionut

Guys, va rog nu deviati de la subiect. Astept propunerile voastre sau orice fel de feedback pentru secundarele feroviare.

etravel

Scuze Ionut. Te rog sa muti tu replicile offtopic unde crezi ca e mai bine.

Vlad94

Acesta ar fi un moment perfect pentru initierea proiectelor de tren urban in zonele periubrane romanesti. S-ar putea realiza lucrari minime pe mai multe linii secundare care deservesc zonele periurbane, indesirea statiilor in zonele de interes si inlocuirea trecerilor la nivel cu pasaje unde traficul o justifica. Nu este cine stie ce treaba de facut, doar sa faca.