[TM] Centrul Istoric

Started by Chagall, October 14, 2012, 01:28:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Chagall

Zona Cetate in reabilitare

Piata Libertatii





Piata. Sf. Gheorghe



Strada Florimund Mercy





Mai multe poze, detalii si informatii gasiti aici.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

MHN

Piata Sf. Gheorghe - 16 Februarie 2014:
Quote


Piata Unirii - 24 Februarie 2014:
Quote


Multumiri lui Doppler. Mai multe imagini aici.

bogdymol

Piata Libertatii, ieri:









Piata Alba Iulia:



Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Chagall

#07.03.2014

Piata Unirii



Parte din fostele ziduri ale fortificatiei otomane.





Piatra cubica scoasa si depozitata in saci speciali. Ulterior se vor monta la loc.



Conditii in care se mai poate circula prin zona.



Mai multe poze gasiti aici.

The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

iuli

Se desfiinteaza parcarea din Piata Unirii! Nu se va mai circula cu masina pe la muzeu

QuoteŞantierul avansează în Piaţa Unirii din Timişoara. Parcarea improvizată care a apărut în această piaţă pietonală după ce au început lucrările de reabilitare a zonei centrale a oraşului ar putea fi desfiinţată de săptămâna viitoare, a anunţat, vineri, primarul Nicolae Robu. Şoferii nu vor mai avea voie nici să circule cu maşinile prin faţa Palatului Baroc, dinspre strada Gheorghe Lazăr spre Palanca, potrivit reprezentanţilor primăriei.

Piaţa Unirii a intrat deja în reabilitare, alături de celelalte trei pieţe din Cetate cuprinse în proiectul de reabilitare pe fonduri europene, iar lucrările se extind în această zonă. De aceea, autorităţile locale intenţionează să închidă parcarea pe care au decis să o amenajeze temporar în luna decembrie în Unirii.

,,Există posibilitatea ca săptămâna viitoare lucrările din Piaţa Unirii să ajungă în zona în care este amenajată parcarea provizorie şi prin urmare va trebui să o desfiinţăm. Avem în vedere înfiinţarea de noi locuri de parcare pe alte străzi din zonă", a declarat vineri, Robu, fără să ofere alte detalii despre când vor fi amenajate aceste noi locuri de parcare şi unde. Edilul a precizat că toate informaţiile necesare vor fi prezentate în cursul săptămânii viitoare. Din spusele primarului nu va mai fi permisă circulaţia maşinilor prin Piaţa Unirii.

Decizia reprezentanţilor municipalităţii de a deschide temporar circulaţia rutieră prin Piaţa Unirii şi de a permite parcarea autoturismelor pe pavaj în zona din faţa Palatului Baroc a iscat unele proteste la sfârşitul anului trecut. Cei care au criticat decizia au reclamat faptul că este un spaţiu pietonal, că este periculos să circule printre maşini şi că primăria nu a reuşit să amenajeze noi parcări în zona centrală, lipsa locurilor de parcare contituind o mare problemă în condiţiile date, după ce o mulţime de străzi au fost închise pentru reabilitare. Cu toate acestea, parcarea din Unirii a fost mai tot timpul plină...

Sursa: tion
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Chagall

Strada fara nume.





Mai multe poze gasiti aici.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry

Nu vreau sa fiu carcotas dar personal nu ma coafeaza piatra cubica Da, intradevar pentru pozat da bine, ies niste cadre superbe cu piatra cubica. Insa e foarte incomod pentru pantofi. Mai ales daca vorbim de pantofii cu toc ai femeilor.
Prefer dalele de granit sau piatra naturala, pentru ca am vazut acum cu lucrarile din centrul vechi din Ct ca pavajul interbelic era din dale de patra naturala. Ca dimensiuni sunt cat 2 pietre cubice si jumatate in lungime si o piatra si un sfert in latime.

MHN

^^
Da-ne un link cu ceva imagini.

Harry


MHN

Multam pentru exemplu.

In legatura cu tipul pavajului, pe ratt.ro/forum, membrul sorinm scrie:
QuoteCelelalte strazi din proiect (Musat, Blaga, Alecsandri, Griselini, E. de Savoya, Praporgescu, Carusso) vor avea acelasi pavaj cu cel de pe strada Fara Nume
- pavaj piatra cubica 6x6x6cm
- pavaj piatra cubica 12x12x12 cm
Pe strazile cu acces auto mai apar niste borduri din piatra de dimensiuni considerabile (pana la 1m) pentru delimitarea zonei carosabile de cea pietonala si a locurilor de parcare.

Strada Florimund Mercy este tratata diferit
- pavaj granit grena 12x12x12cm
- dale piatra 60x60x8cm

Piata Libertatii
- andezit 6x6x6cm
- cercurile concentrice: pavaj andezit 10x10x10cm si pavaj klinker 26x14x5cm

dr4qul4

Harry te inteleg perfect ce zici,  pentru ca tot piatra cubica avem si in Bucuresti in Centrul Vechi.
Pe de alta parte trebuie sa intelegi ca se "restaureaza" si cum piatra cubica se folosea pe vremea cand a fost construita, sunt obligati sa foloseasca aceleasi materiale.
Piatra cubica este mult mai scumpa decat orice alt material deoarece nu se mai gaseste asa usor, si se si monteaza foarte greu.

In Bucuresti au scos piatra cubica de pe bd aviatorilor (unde traficul era foarte ridicat si dupa fiecare iarna apareau cratere) si au pastrat-o pentru a o folosi la reabilitarea strazilor pietonale din centrul vechi.

O idee foarte buna, strazile arata mult mai bine asa. totusi nu as fi vrut sa vad dale de beton pe acolo.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

#42
Sunt total de acord ca dale de beton nu au ce cauta in centrul vechi. Eu ma intrebam daca la origini, in perioada interbelica era piatra cubica sau dale din piatra naturala. In poza pusa de mine mai sus ce se vede e pavajul din anii 30 care era din dale din dale de piatra naturala mai lungi si mai late decat piatra cubica clasica. Am apucat sa merg pe el inainte sa fie scos si pot sa zic ca e mult mai placut la mers decat piatra cubica.

Te contrazic un pic referitor la pret. Piatra cubica e cam 75-80 RON tona, cu o tona faci cam 10 mp. Si se gaseste destul de usor ca la noi se aduce din import, nu stiu daca mai producem.

Am insa o intrebare ca m-am uitat pe prima pagina la randari si schite. Nu am vazut detalii legate de mobilierul urban(banci, cosuri de gunoi, scrumiere,info panel etc) , sistemele de iluminat. Exista undeva randari schite cu ele?

Chagall

Se pregateste inchiderea completa a Pietei Unirii.





Ati savura o cafea in acest loc?



The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

MHN

Pana la remedierea problemelor aparute la unul dintre server-ele ratt.ro (unde sunt gazduite imaginile postate de catre Chagall si de catre mine) pot fi momente pe parcursul zilei, in care acestea (imaginile) sunt inaccesibile.